Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Pompoenschip schreef:
09-11-2020 22:24
Iedereen kan leren tekenen (...)
Dit zegt mijn moeder, die veel schildert, dus ook altijd. En dan zeg ik: "Nee, mam, dat heet nu TALENT."
Als je ergens aanleg voor hebt, ben je eerder geneigd om daarin te investeren dan als het veel moeite kost.
wij slapen nooit.
*Pauze* schreef:
09-11-2020 22:30
Ik weet het niet... dat leren tennissen is ook nooit helemaal goed gekomen. Dat je met héél véél oefenen iets redelijks kan neerzetten, dat geloof ik graag, maar dat is toch niet hetzelfde als talent hebben.
Het blijft dan toch te vaak een leuk kunstje in plaats van dat het Kunst wordt.
Dat is zeker waar. Maar men moet ook trots zijn op zijn of haar kunstje ;) Die tellen ook mee haha
alongwiththesunshine schreef:
Dit zegt mijn moeder, die veel schildert, dus ook altijd. En dan zeg ik: "Nee, mam, dat heet nu TALENT."
Als je ergens aanleg voor hebt, ben je eerder geneigd om daarin te investeren dan als het veel moeite kost.
Noou, ik ben daar toch niet zo mee eens. Ik kan absoluut niet zingen, maar ik denk dat met wat goede coach ik redelijk wat zou kunnen leren. Ik word dan geen tweede Whitney Houston, maar ik zou me waarschijnlijk niet kapot schamen tijdens een karaoke rondje
pompoenschip wijzigde dit bericht op 09-11-2020 22:50
0.72% gewijzigd
Daar heb jij weer een heel goed punt ;)

Edit: twee zelfs!
Ik had een leuke wandeldate vanmiddag, to be continued
Pompoenschip schreef:
09-11-2020 22:24
(...)
Maar dat extra creatiefs kan inderdaad niet iedereen (ik ook niet haha). Ik kan dan misschien 'mooi' tekenen (of ja, technisch goed tekenen), maar ik ontbreek de echte creativiteit om een gewone tekening tot iets bijzonders te brengen. Een goeie vriendinnen van mij is ook een kunstenares, bij haar schilderijen denk ik altijd 'wow, dat zou ik nooit zo bedenken/maken, wat gaaf'.

Is ook de reden waarom ik uiteindelijk de artistieke pad niet had gevolgd.
Ik ga nu even de kunstbarbaar uithangen, maar bij amateurs vind ik wat "mooi" is veel afhankelijker van hoe gevestigd de artiest is, en dat heeft echt niet alleen met meer talent te maken, maar misschien nog meer met de juiste connecties. Mijn moeder verkoopt ook weleens wat en vraagt daar heel weinig voor. Maar soms denk ik: hang het bij een bepaalde expositie op en je kunt er misschien duizenden euro's meer voor vangen.
wij slapen nooit.
Ja en nee..als je een keer een bob ross workshop doet dan zal het je verbazen hoe weinig je moet kunnen om iets te maken wat ergens op lijkt. Tekenen met potlood is veel moeilijker dan schilderen wat dat betreft..met verf lijkt het al snel iets
09-11-2020 22:52
Ik ga nu even de kunstbarbaar uithangen, maar bij amateurs vind ik wat "mooi" is veel afhankelijker van hoe gevestigd de artiest is, en dat heeft echt niet alleen met meer talent te maken, maar misschien nog meer met de juiste connecties. Mijn moeder verkoopt ook weleens wat en vraagt daar heel weinig voor. Maar soms denk ik: hang het bij een bepaalde expositie op en je kunt er misschien duizenden euro's meer voor vangen.
oh dat is ook zo. hier had ik (en heb nog steeds) veel moeite mee. Het was ook altijd een discussiepunt tussen mij en mijn docenten. Soms volg ik wat nieuwtjes in de kunstwereld en ik moet alleen maar mijn hoofd schudden over wat voor soort kunst als 'geweldig' (en dan heb ik het niet eens over de prijskaartje) wordt gezien.
09-11-2020 22:52
Het is met kunstenaars niet anders dan met DJ's..wat ze kunnen of neerzetten is helemaal niet zo relevant. Er zijn er honderden, duizenden die hetzelfde kunnen Het is een investering die geld moet opleveren en de waan van de dag, gecombineerd met goede connecties, pr, management, juiste vriendjes, macht, dicteert wie het snoepje van de week is.
Pompoenschip schreef:
09-11-2020 22:44
Noou, ik ben daar toch niet zo mee eens. Ik kan absoluut niet zingen, maar ik denk dat met wat goede coach ik redelijk wat zou kunnen leren. Ik word dan geen tweede Whitney Houston, maar ik zou me waarschijnlijk niet kapot schamen tijdens een karaoke rondje
Redelijk, ja. Maar dat heet geen talent. Talent vind ik, iets waar je aanleg voor hebt, wat je makkelijk afgaat. Niet iets waar ik keihard heb voor moeten zwoegen om te eindigen met een mager zesje. Dan heb ik wel iets geleerd, maar heb ik geen talent.
wij slapen nooit.
09-11-2020 22:58
Redelijk, ja. Maar dat heet geen talent. Talent vind ik, iets waar je aanleg voor hebt, wat je makkelijk afgaat. Niet iets waar ik keihard heb voor moeten zwoegen om te eindigen met een mager zesje. Dan heb ik wel iets geleerd, maar heb ik geen talent.
Oh ok, jij hebt het over talent...ik had het erover dat tekenen iedereen kan leren. En inderdaad, niet iedereen die ook 'kan' tekenen ook het talent daarvoor heeft.

En wanneer spreek je van echte talent en wanneer heb je het alleen geleerd? dat zie je ook bij heleboel sporters...
Al met al, ben ik wel blij dat ik niet in de kunstwereld zit, het is totaal niet voor mij weggelegd (ik ben veel meer praktisch en analytisch georiënteerd).
tomcat schreef:
09-11-2020 22:53
Ja en nee..als je een keer een bob ross workshop doet dan zal het je verbazen hoe weinig je moet kunnen om iets te maken wat ergens op lijkt. Tekenen met potlood is veel moeilijker dan schilderen wat dat betreft..met verf lijkt het al snel iets
Nou, dan heb je mij nog niet zien schilderen. En heb weleens een workshop bijgewoond (maar niet over Bob Ross, misschien maakt dat het cruciale verschil).
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 09-11-2020 23:40
8.06% gewijzigd
wij slapen nooit.
Pompoenschip schreef:
09-11-2020 23:05
Al met al, ben ik wel blij dat ik niet in de kunstwereld zit, het is totaal niet voor mij weggelegd (ik ben veel meer praktisch en analytisch georiënteerd).
Heb je het wel gestudeerd? Omdat je iets liet vallen over een discussie tussen jou en docenten over populaire kunst.
wij slapen nooit.
09-11-2020 23:25
Heb je het wel gestudeerd? Omdat je iets liet vallen over een discussie tussen jou en docenten over populaire kunst.
Ja, maar niet afgemaakt. Heb uiteindelijk mijn roeping ergens anders gevonden :lol:
Pompoenschip schreef:
09-11-2020 23:30
Ja, maar niet afgemaakt. Heb uiteindelijk mijn roeping ergens anders gevonden :lol:
Ah, dat is alleen maar mooi. Ik bedoel, het is een erg interessant vak (heb eens op een blauwe maandag een cursus kunstfilosofie gevolgd) maar lijkt me lastig om er werk in te vinden.
wij slapen nooit.
tomcat schreef:
09-11-2020 22:51
Wat leuk!!!
09-11-2020 23:36
Ah, dat is alleen maar mooi. Ik bedoel, het is een erg interessant vak (heb eens op een blauwe maandag een cursus kunstfilosofie gevolgd) maar lijkt me lastig om er werk in te vinden.
Dat sowieso...of je moet connecties hebben. En er was nog een heleboel die me niet echt goed stond...

Eigenlijk, ik hou van tekenen (en ook een beetje schilderen), maar ik hou niet per se van kunst zelf of het vakgebied (met uitzonderingen hier en daar). Maar mij werd het duidelijk dat dit niet de juiste weg was en dat ik hier niet echt blij zou worden.
Hier vanmiddag ook een wandeldate. Koffietje halen. Ben benieuwd, moest erg om hem lachen. En heb al sinds augustus niet meer gedate!
tomcat schreef:
Klinkt goed!
Al vervolg in het vooruitzicht?
Jongens, even een bijzondere update vanuit mij... Ik ben verliefd aan het worden. Zien elkaar ong 3 keer per week en alles voelt zo goed en gaat zo soepel. Iemand die ook niet bang is om uit te spreken dat hij me sneller dan gepland wil zien of me mist. Ben zelf nog een beetje in de war maar wat voelt dit fijn!
Huh?! Wist niet eens dat je aan het daten was. Wat heerlijk!!

Hoelang ken je hem en waar ken je hem van?
Wat een leuke berichten! Geniet ervan allemaal.
Sabbieehhhh schreef:
10-11-2020 12:46
Jongens, even een bijzondere update vanuit mij... Ik ben verliefd aan het worden. Zien elkaar ong 3 keer per week en alles voelt zo goed en gaat zo soepel. Iemand die ook niet bang is om uit te spreken dat hij me sneller dan gepland wil zien of me mist. Ben zelf nog een beetje in de war maar wat voelt dit fijn!
Wooow waar komt dit ineens vandaan?? Ik dacht dat je niet aan het daten was dus vertel :)
Want dit lijkt meteen de jackpot dus wat is je geheim?
tomcat schreef:
Leuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven