Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4136 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pupke, gaat helemaal goedkomen! Dat vertelde ik mezelf altijd: dat laatste kwartier voordat je elkaar ontmoet is de spanning het hoogst. Als je elkaar eenmaal hebt begroet, heb je het ergste dus al achter de rug.

Pupke schreef:
17-06-2025 18:52
Aahhhh nu weet ik wie je bent Mus haha! Super leuk dat jullie zo verliefd zijn en dat het zo goed gaat! Ook errug fijn dat hij kan koken haha!

Ja haha, mijn eerste berichten hier met mijn nieuwe nick verzopen in al het geklets, omdat ze pas een halve dag later werden geplaatst...

En ja, tot nu toe lijkt hij in veel opzichten een uitzondering op de 'regels' hier. Pas kort geleden gescheiden, maar kan uitstekend zijn eigen boontjes doppen en erg huiverig voor samenwonen. Het papierwerk is zelfs nog niet eens rond. Normaal gesproken een rode vlag, maar ik heb er bij hem wel vertrouwen in. En ik ben ook niet zo bang dat hij zich dolgraag weer zo snel mogelijk in de volgende relatie wilde storten. Hij heeft voor mij een aantal dates gehad met een andere vrouw, maar die ging zo recht op haar doel af dat hij het er Spaans benauwd van kreeg, haha.
The impossible only takes a little longer
Pupke schreef:
17-06-2025 18:52
Goed dat je een keus hebt gemaakt Attraverso! Die man is op zoek naar een lerares ipv partner.

Aahhhh nu weet ik wie je bent Mus haha! Super leuk dat jullie zo verliefd zijn en dat het zo goed gaat! Ook errug fijn dat hij kan koken haha!

Het ging heel goed eigenlijk Mimali. Maar nu beginnen ze toch wel een beetje te komen en dan draait het hoofd even overuren “Morgen is het écht zover, hoe moet ik hem begroeten, wat moet ik ... :facepalm: Oja magnetron man zegt niets dus helemaal prima zo :)

Wat ik altijd deed was mijn armen uitstrekken en vragen of ik hem een knuffel mocht geven 😉 en dat werd altijd goed ontvangen! Zo voorkom je de ongemakkelijkheid dat hij naar voren buigt om je 3 Hollandse kussen te geven en jij je armen strekt voor een knuffel omdat je niet van elkaar weet hoe je wilt begroeten.

Overigens kan het zijn dat het niet bij je past als je een knuffel iets te snel intiem vindt ofzo, maar ikzelf ben een knuffelaar, dus deed het altijd wel.

Sorry voor het ongevraagde advies, maar merk dat ik het soms wel leuk vindt om nog te praten over daten.
Ik ben een enorme knuffelaar maar niet met vreemden. Moet er niet aan denken om elkaar meteen zo te begroeten o_o Al gebeurt het afscheid nemen wel eens met een knuffel maar nooit op mijn initiatief...
Maar mss is dat ook een cultuurverschil? In Vlaanderen gaan mensen niet zo makkelijk knuffelen met iemand die ze amper kennen...
attraverso wijzigde dit bericht op 17-06-2025 19:38
0.30% gewijzigd
Haha, nee hoor - een echte Nederlander hier en ik zou het heel onprettig vinden als iemand mij met uitgestrekte armen voor het blok zette. Ik hou er niet van om body-to-body te zijn met een vreemde.
Is voor iedereen ook persoonlijk toch? Voor mij was dat altijd een manier om even verbinding te maken. Maar dat is voor iedereen anders. 3 kussen vond ik altijd vreselijk.

Maar Attra en Pringle, hoe begroeten jullie de dates dan? Met 1 of 3 kussen? Of een hand? Of geen aanraking?
Wat was dat toch fijn in de coronatijd... :proud:
The impossible only takes a little longer
Kitty30plus schreef:
17-06-2025 19:42
Is voor iedereen ook persoonlijk toch? Voor mij was dat altijd een manier om even verbinding te maken. Maar dat is voor iedereen anders. 3 kussen vond ik altijd vreselijk.

Maar Attra en Pringle, hoe begroeten jullie de dates dan? Met 1 of 3 kussen? Of een hand? Of geen aanraking?
Wat is er mis met hallo zeggen en een leuke openingszin? Ik denk dat door corona een aanraking met vreemden voor velen niet meer zo per sé moet en gelukkig maar. Ik werk in de zorg met kwetsbare mensen en ben toch wel extra voorzichtig.
Attraverso schreef:
17-06-2025 20:23
Wat is er mis met hallo zeggen en een leuke openingszin? Ik denk dat door corona een aanraking met vreemden voor velen niet meer zo per sé moet en gelukkig maar. Ik werk in de zorg met kwetsbare mensen en ben toch wel extra voorzichtig.
Oh nee, ik zeg nergens dat er iets mis mee is hoor.. 🫣

Ik was gewoon even nieuwsgierig.
Kitty30plus schreef:
17-06-2025 20:37
Oh nee, ik zeg nergens dat er iets mis mee is hoor.. 🫣

Ik was gewoon even nieuwsgierig.
Was niet zo scherp bedoeld als het blijkbaar over komt hoor, sorry, had smileys moeten gebruiken :flag: ;-)
Knuffelen bij de eerste ontmoeting doe ik niet uit mezelf, eventueel ga ik erin mee als het goed voelt en zo niet (dat zie ik meestal wel van een afstand) dan steek ik kordaat mijn hand uit zodat er geen misverstand kan ontstaan.

Bij het afscheid heb ik geen principe over knuffelen, dat vind ik meestal prima omdat er dan al echt contact is geweest, dus dan initieer ik de afscheidsknuffel vaak zelf. Als ik daar geen zin in heb, steek ik bijtijds weer een kordate hand uit en: doei.

Sowieso neem ik in dit opzicht heel duidelijk het voortouw: ik wil zelf bepalen of er geknuffeld wordt of niet. Niks zo ongemakkelijk als gestuntel en half gekus op de wang - gewoon bám, meteen mijn eigen koers bepalen. Volgens mij maak ik het op die manier ook gemakkelijker voor de ander.
Ik ben ook wel een knuffelaar. Heerlijk.
Maar niet met iedereen.

Tijdens corona kwam een vriendin regelmatig langs en daar knuffelde ik dan mee.
Attraverso schreef:
17-06-2025 17:00
Vind ik ook! De druppel te veel viel toen ik hem na onze date een tip doorstuurde, iets wat hij zelf kon oppakken en hij terugstuurde dat hij dat zeker niet alleen zou doen maar ik het hem wel mocht leren. Zo geen zin in! Heb ik hem trouwens ook laten weten en sindsdien geen contact meer.
Op zijn * getrapt?

Hopelijk denkt hij erover na voor hij zijn datingleven vervolgd.
Niet veel vrouwen zitten hier op de wachten denk ik.
Attraverso, snap dat je deze aan je voorbij laat gaan. Is wel veel erger dan ik doorhad.
Carpe Diem, dit moeten wel heftige verhalen zijn geweest. En je verwacht zoiets niet dus je kunt je mentaal niet voorbereiden. Mooi aangepakt wel, met je advies en duidelijkheid, ik vind overigens best prima als iemand zich een klein beetje kwetsbaar openstelt. Want alleen maar zeggen dat alles in je leven zo goed is en was maakt ook niet echt verbinding. Maar echt een klein deel en zeker niet te zwaar. Dan ben je idd niet helemaal oke op dat moment als je dit nodig hebt bij een vreemde. Fijn dat ze er wat aan gaat doen iig.
Ik zoen mensen sowieso niet bij begroeting op de wang, dat doe ik na corona helemaal niet meer.
En bij de meesten een heel lichte, afstandelijke knuffel. Echt geen bodycheck hoor. Maar neem zelf idd echt de leiding als mensen me willen zoenen, door dit om te buigen naar een knuffelzeerlight.

Julia snap het wel, ik had iig mijn kinderen vaak te zien tijdens corona. Al ben ik zelf geen knuffelaar met vriendinnen. En juist weer echt een knuffelaar met een partner en kinderen .
Mus schreef:
17-06-2025 09:50
Dat klinkt heftig, CarpeDiem... Ze heeft dus gewoon alles over je uitgestort, zonder rekening te houden met hoe dit voor jou is. Wat een types kom je tegen met dat online daten inderdaad. Ik snap dat je nu denkt: geef mijn portie maar aan Fikkie. Maar dit is wel uitzonderlijk (neem ik aan). En ze was dus ook niet meer af te remmen tijdens het gesprek?
Op dat moment vond ik het niet gepast om haar te onderbreken. De verhalen die zij vertelde waren zo intens dat ik zelf niet wist hoe ik daarop moest reageren. Merkte duidelijk dat zij haar verhaal kwijt moest bij iemand, en zelf had ik al vrij snel besloten dat ik haar niet meer als "date" beschouw, maar gewoon een luisterend oor wilde bieden.

Vond het fijn om een berichtje te krijgen van haar dat ze professionele hulp heeft gezocht. Gaf mij toch het gevoel dat ik haar in ieder geval heb kunnen helpen en dat onze "date" niet voor niets is geweest ondanks het feit dat ik mij toch iets anders had voorgesteld van deze avond.
Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb wel eens gezegd ‘Mag ik je een knuffel geven’, soms ging dat ook vanzelf en ik heb ook wel eens gehad dat er alleen een hand werd gegeven. Zelf vind ik een knuffel altijd wel even fijn maar ik denk dat ik het maar aan het moment moet over laten. Zenuwen zijn nu wel heel licht aanwezig, wat is ‘s avonds afspreken ook irritant eigenlijk! Beter spreek je om 10u ‘s morgens af :lol:

Maar dat klopt helemaal Mus! Gelukkig zit ik de laatste 10min op de fiets haha. Rationeel gezien weet ik dat de zenuwen vooraf vele malen erger zijn dan tijdens de date zelf.

En voor nu hersens uit! ;)
Pupke schreef:
18-06-2025 08:34
Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb wel eens gezegd ‘Mag ik je een knuffel geven’, soms ging dat ook vanzelf en ik heb ook wel eens gehad dat er alleen een hand werd gegeven. Zelf vind ik een knuffel altijd wel even fijn maar ik denk dat ik het maar aan het moment moet over laten. Zenuwen zijn nu wel heel licht aanwezig, wat is ‘s avonds afspreken ook irritant eigenlijk! Beter spreek je om 10u ‘s morgens af :lol:

Maar dat klopt helemaal Mus! Gelukkig zit ik de laatste 10min op de fiets haha. Rationeel gezien weet ik dat de zenuwen vooraf vele malen erger zijn dan tijdens de date zelf.

En voor nu hersens uit! ;)
10 00 s'ochtends zou ik dan weer niet aan moeten denken haha..
Zo geen ochtendmens 🙈..

Het is wel heerlijk weer voor een date dat voegt echt wel iets toe vind ik..
Hahaha ik ben dan wel weer echt een ochtendmens maar dan zit je er ook niet de hele dag tegen op te hikken zeg maar. Qua weer is het mij te warm :facepalm: maar goed we gaan wandelen in een bos en ik had al bedacht om daarna een (verkoelend) ijsje te eten :)
Pupke schreef:
18-06-2025 09:03
Hahaha ik ben dan wel weer echt een ochtendmens maar dan zit je er ook niet de hele dag tegen op te hikken zeg maar. Qua weer is het mij te warm :facepalm: maar goed we gaan wandelen in een bos en ik had al bedacht om daarna een (verkoelend) ijsje te eten :)
Ik vind de avond met dit weer altijd wel lekker en in het bos zal het zeker lekker zijn..
Veel plezier alvast!
Attraverso schreef:
17-06-2025 17:00
Vind ik ook! De druppel te veel viel toen ik hem na onze date een tip doorstuurde, iets wat hij zelf kon oppakken en hij terugstuurde dat hij dat zeker niet alleen zou doen maar ik het hem wel mocht leren. Zo geen zin in! Heb ik hem trouwens ook laten weten en sindsdien geen contact meer.
Mijn hemel, het idee dat dit een volwassen man is en geen kind. :facepalm:
Als het nu gaat over een bijzondere hobby van jou waar hij interesse in toont om te leren, maar als ik jou zo hoor gaat dit over de basics van alleen een fijn leven leiden. Er is dan ook wel wat fout gegaan in vorige relaties, deze man is veels te veel gepamperd.
Attraverso, die man lijkt idd een soort moeder te zoeken.. En hij reageert dus niet meer nadat jij aangaf geen zin te hebben hem alles te moeten voorkauwen? Dat is dan jammer, maar nu weet je waar je aan toe bent. Het kwartje valt dan helaas niet. Of misschien gaat het nog vallen, maar ik zou niet gaan zitten wachten en gewoon weer verder kijken.

Pupke, ben zo benieuwd naar je date vanavond:) Nogmaals, alvast heel veel plezier gewenst! Misschien scheelt het dat je even moet fietsen, dat je de zenuwen een beetje kwijt kan haha.
Mimali schreef:
18-06-2025 09:36
Ik vind de avond met dit weer altijd wel lekker en in het bos zal het zeker lekker zijn..
Veel plezier alvast!
Ja, dat is zeker waar!
Date appte net dat hij ook wel een beetje zenuwachtig is :lol:
Pupke schreef:
18-06-2025 11:11
Ja, dat is zeker waar!
Date appte net dat hij ook wel een beetje zenuwachtig is :lol:
Zijn jullie samen zenuwachtig haha
Wel leuk dat hij dat ook deelt met je..
Haha ja precies! Wat mij betreft mag het wel 19u zijn ;)
Pupke schreef:
18-06-2025 11:24
Haha ja precies! Wat mij betreft mag het wel 19u zijn ;)
Snap ik!
Voor mij ook heel klein beetje spannend vandaag, mijn exdate heeft vanavond zijn tweede date🙈.
Ik heb het wel al losgelaten, leuk als er nog iets uitkomt, zo niet jammer maar ook goed..
Mimali schreef:
18-06-2025 12:08
Snap ik!
Voor mij ook heel klein beetje spannend vandaag, mijn exdate heeft vanavond zijn tweede date🙈.
Ik heb het wel al losgelaten, leuk als er nog iets uitkomt, zo niet jammer maar ook goed..
Oeh ja dat is ook spannend! Is er iets waar je misschien stiekem op hoopt? En hebben jullie de afgelopen dagen nog geappt?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven