Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
daantje24 schreef:
19-09-2022 10:14
Antoon, niet zo zeer terughoudendheid want hij stopt energie in ons contact en tijdens dates doet hij moeite door bijvoorbeeld een duur treinkaartje naar me te kopen, we bespreken erg persoonlijke dingen over familie, vroeger en hij is daar zeker heel open in over zichzelf (als in hij vertelt veel over persoonlijke dingen), maar ook geinteresseerd in mij.

Aan de andere kant heb ik wel het idee dat ik mezelf meer bloot geef wat betreft hoe ik hem zie (positief). Niet op een wanhopige manier of overdreven vaak, maar ik vind het belangrijk transparant erover te zijn dat wat ik tot nu toe van hem heb gezien, ik dat heel fijn vind. Dat heb ik dus ook wel uitgesproken. Andersom heeft hij dat niet met zoveel woorden gezegd.

Attraverso : klopt. Dat kan erg wisselen. Wat mij in dat opzicht een beetje onzeker maakt is dat we inmiddels toch al een aantal maanden intensief contact hebben, maar dat we nog niet eens bij elkaar thuis zijn geweest of bijvoorbeeld vrienden op facebook (niet dat dat nou alles zegt). Bij mijn voorgaande relaties was er wel echt al sneller van de andere kant een moment van : wij gaan ervoor, en zat ik na 2 maanden bij wijze van spreken al op zondagavond met ruimhartig welkom bij de schoonfamilie aan tafel.
Oh Okay, ik dacht je hem nog niet zo lang kende. Met al die extra informatie kan ik me wel voorstellen dat je eens een gesprekje hierover wil. Daar zou ik ook wel aan toe zijn. Je zou er eerst terloops een keer over kunnen beginnen, zonder meteen van alles te "eisen"?
Ik ben 42. Maar ligt er toch beetje aan vind ik op welke leeftijd je bent hoe snel je aan zo'n gesprek wilt beginnen. Als je beiden rond de 30 bent zou ik zoiets eerder doen om te kijken of er potentie in zit dan als je tegen de 50 aan loopt.
Janet880 schreef:
19-09-2022 18:54
Ik ben 42. Maar ligt er toch beetje aan vind ik op welke leeftijd je bent hoe snel je aan zo'n gesprek wilt beginnen. Als je beiden rond de 30 bent zou ik zoiets eerder doen om te kijken of er potentie in zit dan als je tegen de 50 aan loopt.

Oh zo. Ja dat is waar. En als je in je vroege 20ties bent stel je zo'n gesprek vaak weer heel lang uit :) . Volgens mij is deze forummer vrij jong en had begrepen dat ze nog maar net aan het daten waren (wat dus niet klopte). Als je dit soort gesprekken wil omdat je van jezelf nogal veel bevestiging nodig hebt, zou je daar iemand wat mee kunnen afschrikken. Maar als ze al maanden aan het daten zijn zou ik er ook eens over beginnen. Ik ben trouwen 53.
Als ik na een aantal maanden nog niet bij iemand thuis was geweest zouden bij mij alarmbellen afgaan.
Is daar iets wat ik niet mag weten.

Maar ik begrijp dat hij ook niet bij jou thuis is geweest?

Zijn jullie wel intiem samen geweest?
Iemand nog een leuk date-idee nu het weer herfstachtiger wordt qua karakter? Mijn date en ik hebben nu drie dates gehad : terras, borrel en een dinnerdate. Elke date vijf uur vrijwel non-stop gepraat.

En hoewel we op zich gespreksstof genoeg hebben zoek ik nu wel na een date waarin het iets minder ''nodig'' is om van begin tot eind een gesprek te hebben. Waarin het enkel samen zijn ook genoeg is. Uiteraard wil ik wel met hem kletsen, maar iets minder een date-vorm waarin het al snel ongemakkelijk wordt als je even niks zegt zeg maar.

De bioscoop is dan wel meteen weer het andere uiterste. Maar in de zomer kun je bijvoorbeeld lekker in het park gaan liggen, of ga je minigolfen, weet ik het. Met regen/kou/geen zon vind ik het toch lastiger.
lisali schreef:
20-09-2022 08:55
Iemand nog een leuk date-idee nu het weer herfstachtiger wordt qua karakter? Mijn date en ik hebben nu drie dates gehad : terras, borrel en een dinnerdate. Elke date vijf uur vrijwel non-stop gepraat.

En hoewel we op zich gespreksstof genoeg hebben zoek ik nu wel na een date waarin het iets minder ''nodig'' is om van begin tot eind een gesprek te hebben. Waarin het enkel samen zijn ook genoeg is. Uiteraard wil ik wel met hem kletsen, maar iets minder een date-vorm waarin het al snel ongemakkelijk wordt als je even niks zegt zeg maar.

De bioscoop is dan wel meteen weer het andere uiterste. Maar in de zomer kun je bijvoorbeeld lekker in het park gaan liggen, of ga je minigolfen, weet ik het. Met regen/kou/geen zon vind ik het toch lastiger.

Bowlen met daarna of tijdens een hapje en drankje.
Wandelen in de bossen.
Burlende herten.

Veluwe of Amsterdamse Waterleidingduinen
Thuisdate.
lisali schreef:

Oe ik :heart: herfst, mijn favoriete seizoen.

Tips:
*Een leuke (kunst)markt bezoeken
*Naar een pompoenenboerderij
*Festival, niet zozeer muzikaal, er zijn er zoveel. Hier in de stad komen bijv. de Nationale Dansdagen eraan, of:
*Dutch Design Week
*Circolo (beide in oktober en heel leuk)
*Museum/theater
*Boswandeling
*Zwemmen/spadag.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 20-09-2022 12:57
0.17% gewijzigd
wij slapen nooit.
Julia_20 schreef:
19-09-2022 20:38
Als ik na een aantal maanden nog niet bij iemand thuis was geweest zouden bij mij alarmbellen afgaan.
Is daar iets wat ik niet mag weten.

Maar ik begrijp dat hij ook niet bij jou thuis is geweest?

Zijn jullie wel intiem samen geweest?
Wat het punt is om te vragen welke relatie status het nou is, vind ik ook spannend. Maar na maanden nog niet bij hem thuis geweest zijn zou voor mij een rode vlag zijn hoor. Spreek je dan elke keer buiten de deur af of bij jou?
Je wil toch ook zijn woonomgeving zien, kijken hoe hij is in zn huishouden enzo.

Ik had een maand of 6 geleden een leuke date, date 2 haalde ik hem thuis op en daarna bij hem nog ff wat drinken. Nou een meuk.... Nul opgeruimd, stof op de vensterbank van een half jaar. Administratie stapel brieven van 20 cm hoog en echt smerige aanrecht en niet van de laatste kookbeurt. Hoe leuk ie ook zou kunnen zijn, ik was er klaar mee.
koeksel1980 wijzigde dit bericht op 20-09-2022 11:26
3.09% gewijzigd
Ik had gisteren ondertussen date 10 met dezelfde 😊 dus dat telt lekker door. Erg gezellig, al vind ik t soms wat oppervlakkig. Hij vraagt niet door bij bepaalde onderwerpen en ik wil ook niet te vaak te serieuze gesprekken hebben natuurlijk. Maar wat diepgang is soms wel welkom
Dus weet nog niet waar t heen gaat.

En beiden hebben we de Tinder app nog op de telefoon want ons gesprek daar zit er nog in. Als je profiel verwijderd is, gaat dit weg. Al ben ik uiteraard niet verder aan t swipen en heb hem ook niet meer op online zien staan.
En dan nog... Dan was ik dat op dat moment ook 😜
lisali schreef:

Voor elkaar koken bij 1 van jullie thuis? Dat kan na 3 dates wel lijkt mij😉
lisali schreef:
Is er enige seksuele spanning ontstaan tussen jullie in die 15 uur daten?
Koeksel1980 schreef:
20-09-2022 11:17
Ik had gisteren ondertussen date 10 met dezelfde 😊 dus dat telt lekker door. Erg gezellig, al vind ik t soms wat oppervlakkig. Hij vraagt niet door bij bepaalde onderwerpen en ik wil ook niet te vaak te serieuze gesprekken hebben natuurlijk. Maar wat diepgang is soms wel welkom
Ook mijn serieuze interesse; is er al enige seksuele spanning ontstaan in die 10 dates? Of gevraagd waar het heen gaat?
Smickelt schreef:
20-09-2022 16:47
Ook mijn serieuze interesse; is er al enige seksuele spanning ontstaan in die 10 dates? Of gevraagd waar het heen gaat?
Owja, gesext hebben we zeker wel 😉 en niet elke keer, soms was t alleen samen eten omdat we n drukke agenda hadden en elkaar toch wilden zien.

Verder hebben we t beiden over dingen die we samen nog willen doen. Weekendje naar n bepaalde plek of die film moeten we echt samen zien. Maar niet toekomt gericht als in ouders/vrienden ontmoeten met n concreet moment.
Gelieve mij niet te quoten hier of elders op het forum.

Gisteren heb ik via een bekende van hem vernomen dat Bedsermoen vorige week is overleden.
Hij schreef af en toe in dit topic mee.
Het ging niet zo goed met hem en heeft nu zijn rust gevonden.
Uit respect voor hem meld ik er verder ook niets over.

Maar ik wilde jullie toch op de hoogte stellen hiervan.
Ach wat verdrietig voor zijn nabestaanden. Dankjewel dat je het laat weten Julia 💙
Mijn hemel wat een heftig nieuws. Weet even niet wat ik moet zeggen.
wij slapen nooit.
Koeksel1980 schreef:
20-09-2022 11:17
Dat begrijp ik nooit goed. Je wil dingen zeggen maar doet het niet omdat de ander er niet naar vraagt? De ander moet aanvoelen wat jij kwijt wil? Ik vertel gewoon wat ik wil vertellen zonder dat daar naar gevraagd moet worden. Vind ik ook het beste want dan is wat ik vertel zo oppervlakkig of diepgaand als ik zelf wil. Ik vraag ook nooit door.
Misschien is dat cultuurgebonden, wij Vlamingen willen niet opdringerig of te nieuwsgierig overkomen. Als je gaat doorvragen loop je het risico dat je naar dingen vraagt die de ander eigenlijk niet wil vertellen.
Jullie hebben blijkbaar een verschillende manier van communiceren.
Wat een heftig nieuws Julia. Volgens mij was hij nog best jong. Even teruggelezen en midden juli schreef hij nog over zijn leeftijdscategorie, jong dus😪

Laatste berichtje van 2 augustus.
R.I.P. ik schrik hier echt van.
anoniem_64f462a7702e2 wijzigde dit bericht op 21-09-2022 12:59
56.55% gewijzigd
De naam komt me vaag bekend voor, altijd droevig nieuws wanneer iemand (veel te vroeg) overlijdt.
Verdrietig nieuws zeker.
Verdrietig nieuws ja, sterkte voor iedereen die t nodig heeft 💖✨🙏
Attraverso schreef:
21-09-2022 12:06
Dat begrijp ik nooit goed. Je wil dingen zeggen maar doet het niet omdat de ander er niet naar vraagt? De ander moet aanvoelen wat jij kwijt wil? Ik vertel gewoon wat ik wil vertellen zonder dat daar naar gevraagd moet worden. Vind ik ook het beste want dan is wat ik vertel zo oppervlakkig of diepgaand als ik zelf wil. Ik vraag ook nooit door.
Misschien is dat cultuurgebonden, wij Vlamingen willen niet opdringerig of te nieuwsgierig overkomen. Als je gaat doorvragen loop je het risico dat je naar dingen vraagt die de ander eigenlijk niet wil vertellen.
Jullie hebben blijkbaar een verschillende manier van communiceren.
Dat weet ik niet, we kennen elkaar nog niet goed genoeg dus dat is ook nog wat aftasten. Vooralsnog vind ik t ook fijn dat t gewoon vrolijk en gezellig is. De minder leuke dingen die je in je leven hebt meegemaakt bespreekbaar maken komen wel een keer.
En wellicht geef ik me nu niet zo snel bloot en ben ik wat voorzichtiger na de breuk met m'n vorige lange relatie.
Tien dates maar liefst. Ik vind dat toch wel veel om nog niet te weten welke kant het op gaat. Al lees ik ook dat je er plezier uit haalt dus in die zin is elke date winst, ongeacht de uitkomst.

Voor mezelf merk ik wel dat ik mijn date graag zie, maar ik ben wel op zoek naar een serieuze relatie. Ik heb weinig vrije tijd en op zich genoeg vrienden + familie waar ik die tijd mee kan doorbrengen. Mijn date staat nu hoog op mijn prioriteitenlijstje, maar zodra ik zou weten dat hij geen verder pad met mij voor zich ziet, zou ik het wel graag willen weten, en dan stop ik ook met afspreken.

Best raar eigenlijk nu ik het zo bedenk ; die alles of niets benadering. Wat dat betreft blijft mijn date toch wel een portret hoor. De ene keer heb ik het gevoel dat er iets heel moois aan het ontstaan is tussen ons op een hele ongedwongen / prettige manier. De andere keer heb ik het idee dat het allemaal echt voor geen meter op schiet en dat we nauwelijks dichter tot elkaar komen de laatste drie dates.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven