Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
maandag 31 januari 2022 om 21:12
maandag 31 januari 2022 om 23:32
dinsdag 1 februari 2022 om 14:04
dinsdag 1 februari 2022 om 21:22
Ja precies! En dan heel beledigd zijn als de regels worden overtreden
Eerlijk gezegd heb ik best met ze te doen. Zo onaantrekkelijk, wie valt daar nou voor?
woensdag 2 februari 2022 om 09:06
Hebben jullie tips over hoe je goed / respectvol omgaat met mensen op tinder die té ''eager'' zijn?
Ik ervaar het zelf vaak als een fuik waar je soms onbewust kennelijk al te diep bent ingezwommen.
Zelf gebruik ik tinder, en ik like/match ook wel met mensen, maar ik zie dat nog niet als een verplichting om ook meteen contact te onderhouden en verplicht te blijven antwoorden en verplicht een gesprek te blijven onderhouden en om vervolgens af te spreken, een relatie te beginnen en samen te gaan wonen..
Maar sommige mensen op tinder zijn heel goed erin om je als het ware stap voor stap ''vast'' te leggen op allerlei impliciete verplichtingen die je zou hebben. Het begint met een match. Vervolgens een paar berichtjes over- en weer. Soms verlies ik dan de interesse of heb ik gewoon even geen zin meer om berichtjes te sturen via tinder of ben ik druk in mijn eigen leven. Dan krijg je berichtjes als ''hee ga je nog antwoorden'' of dat soort...
Ik voel dan altijd een soort druk, alsof je verplicht bent om te antwoorden. En als je antwoordt, weet je dat de ander het gesprek weer met dezelfde vaart gaat voeren als eerder, waardoor je weer ''moet'' antwoorden. Maar niet antwoorden vind ik ook weer zo onaardig. Andere optie is om iemand out of the blue maar te verwijderen, maar dat vind ik weer respectloos.
Hoe pak je zoiets nou goed aan? Helaas zijn er nog best veel mensen op tinder die menen dat als je een match hebt, dat ook leidt tot een impliciete verplichting om de hele dag berichtjes naar elkaar te sturen en om af te spreken.
Ik ervaar het zelf vaak als een fuik waar je soms onbewust kennelijk al te diep bent ingezwommen.
Zelf gebruik ik tinder, en ik like/match ook wel met mensen, maar ik zie dat nog niet als een verplichting om ook meteen contact te onderhouden en verplicht te blijven antwoorden en verplicht een gesprek te blijven onderhouden en om vervolgens af te spreken, een relatie te beginnen en samen te gaan wonen..
Maar sommige mensen op tinder zijn heel goed erin om je als het ware stap voor stap ''vast'' te leggen op allerlei impliciete verplichtingen die je zou hebben. Het begint met een match. Vervolgens een paar berichtjes over- en weer. Soms verlies ik dan de interesse of heb ik gewoon even geen zin meer om berichtjes te sturen via tinder of ben ik druk in mijn eigen leven. Dan krijg je berichtjes als ''hee ga je nog antwoorden'' of dat soort...
Ik voel dan altijd een soort druk, alsof je verplicht bent om te antwoorden. En als je antwoordt, weet je dat de ander het gesprek weer met dezelfde vaart gaat voeren als eerder, waardoor je weer ''moet'' antwoorden. Maar niet antwoorden vind ik ook weer zo onaardig. Andere optie is om iemand out of the blue maar te verwijderen, maar dat vind ik weer respectloos.
Hoe pak je zoiets nou goed aan? Helaas zijn er nog best veel mensen op tinder die menen dat als je een match hebt, dat ook leidt tot een impliciete verplichting om de hele dag berichtjes naar elkaar te sturen en om af te spreken.
woensdag 2 februari 2022 om 09:21
Je kunt dat toch gewoon zeggen lijkt me?
Iets in de trant van: hey, wat leuk dat we een match zijn, ik ben niet zo’n fanatieke apper maar lijkt me leuk om je te leren kennen.
Zoiets? En als de ander dan andere verwachtingen heeft, dan zijn jullie kennelijk geen goede match.
Ik ga me trouwens uit de voeten maken hier haha, sinds gisteravond ben ik officieel van de markt!
Iets in de trant van: hey, wat leuk dat we een match zijn, ik ben niet zo’n fanatieke apper maar lijkt me leuk om je te leren kennen.
Zoiets? En als de ander dan andere verwachtingen heeft, dan zijn jullie kennelijk geen goede match.
Ik ga me trouwens uit de voeten maken hier haha, sinds gisteravond ben ik officieel van de markt!
woensdag 2 februari 2022 om 09:58
Herkenbaar hoor @hebeenvraag. Meestal zeg ik dat ik merk dat ik toch niet zoveel interesse heb (of behoefte om te appen/nummers uit te wisselen/rond gecommandeerd te worden). Tenminste, ik heb dan zelden nog de behoefte om af te spreken, dus dan weet die persoon dat ook.
Maar ook dan is het nog best lastig om dat te accepteren en dan stop ik gewoon met antwoorden
Maar ook dan is het nog best lastig om dat te accepteren en dan stop ik gewoon met antwoorden
woensdag 2 februari 2022 om 10:51
@hebeenvraag: Tinder is een snel medium, hiermee bedoel ik dat het snelheid afdwingt. Het werkt dus slecht als je vaak geen zin hebt om te reageren. Je kunt dat wel bij de ander neerleggen, maar veel beter is om af te vragen of jouw behoeftes wel passen binnen het online datinglandschap. Er zullen vast meer online daters zijn die er hetzelfde als jou instaan, maar het zal een veel kleinere groep zijn. De meesten zullen dus niet blijven hangen bij je.
En eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je iets opbouwt als je nauwelijks zin hebt om te investeren in iemand. Als je merkt dat je te weinig openstaat voor anderen dan kun je misschien beter niet gaan daten.
En eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je iets opbouwt als je nauwelijks zin hebt om te investeren in iemand. Als je merkt dat je te weinig openstaat voor anderen dan kun je misschien beter niet gaan daten.
wij slapen nooit.
woensdag 2 februari 2022 om 11:44
hebeenvraag: Ik lees dat je überhaupt erg bent ingekakt. Als ik jou was zou ik van Tinder afgaan en kijken of je ergens bij een (sport)vereniging oid in contact kunt komen met nieuwe mensen. En zo ook weer een positieve ervaring opdoet in mensen ontmoeten en spreken. Want daar ontbreekt het nu aan waardoor je nog meer op slot raakt en ook niet meer bepaald gezellig bent om mee te praten.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 02-02-2022 11:46
0.26% gewijzigd
wij slapen nooit.
woensdag 2 februari 2022 om 11:45
Wat leuk!l2l89 schreef: ↑02-02-2022 09:21Je kunt dat toch gewoon zeggen lijkt me?
Ik ga me trouwens uit de voeten maken hier haha, sinds gisteravond ben ik officieel van de markt!![]()
Voor je je uit de voeten maakt hoor ik hier graag wat meer van! Om de moed erin te houden
woensdag 2 februari 2022 om 11:53
Ja leuk l2l89. En best lastig de moed erin te houden :'p
Ik zou vandaag gaan wandelen (don't judge) met iemand, maar hij heeft zojuist afgezegd omdat hij merkt dat ik echt op zoek ben naar een relatie en hij heeft dat doel minder dus hij wil me dat niet aandoen. En dat zijn net altijd de mensen waar ik me sterk tot aangetrokken voel. Heel lastig om het niet persoonlijk te nemen want na 10000 keer afgewezen te zijn is het onmogelijk om niet aan jezelf te twijfelen.
Ik zou vandaag gaan wandelen (don't judge) met iemand, maar hij heeft zojuist afgezegd omdat hij merkt dat ik echt op zoek ben naar een relatie en hij heeft dat doel minder dus hij wil me dat niet aandoen. En dat zijn net altijd de mensen waar ik me sterk tot aangetrokken voel. Heel lastig om het niet persoonlijk te nemen want na 10000 keer afgewezen te zijn is het onmogelijk om niet aan jezelf te twijfelen.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 02-02-2022 12:44
0.21% gewijzigd
wij slapen nooit.
woensdag 2 februari 2022 om 12:20
Haha nou, gevalletje van geluk hebben gehad om een heeeeeele leuke man tegen te komen denk ik? En ja; via Tinder dus het kan!
Maar vanaf het begin (september gematched) al direct heel fijn contact, veel contact, veel raakvlakken en ook leuke verschillen. Beiden nog niet zo lang geleden een lange relatie achter de rug, dus we wilden (en willen nog steeds) het wel rustig aan doen.
Maar toen we voor het eerst afspraken in oktober was er direct ook naast de gezelligheid een enorme fysieke aantrekkingskracht tussen ons en alles is sindsdien alleen maar gaan groeien en sterker geworden.
Nu ging ik dus gisteravond voor het eerst mee naar zijn ouders voor een kop koffie en toen leek het hem daarna wel een goed idee om het maar officieel te maken haha! En mij ook! Dusja, nu gaan we gewoon genieten van deze prille relatie en kijken waar de toekomst ons brengt, maar we hebben allebei vlinders en fijne, warme gevoelens, dusja, echt heel blij haha!
Geef niet op, durf te investeren in contact (@hebeenvraag) en zoek niet te hard haha.
woensdag 2 februari 2022 om 18:57
Dan heb je wel gelijk een mooi filter. Probeer je niet in dat fuik te laten jagen, maar je eigen tempo van reageren aan te houden, en als iemand dan kinderachtige berichtjes gaat sturen van 'krijg ik nog een antwoord' weet je gelijk dat je daarmee niet gaat matchen. Als je nou totale desinteresse toont en dagenlang niets zegt is het wat anders en is het logisch dat iemand ernaar vraagt (op een normale manier!) maar als het klikt dan voel je het toch wel als het goed zit en zou dat niet moeten afhangen van hoeveel minuten of uren er tussen apps zitten of van grijze en blauwe vinkjes.hebeenvraag schreef: ↑02-02-2022 09:06Ik voel dan altijd een soort druk, alsof je verplicht bent om te antwoorden. En als je antwoordt, weet je dat de ander het gesprek weer met dezelfde vaart gaat voeren als eerder, waardoor je weer ''moet'' antwoorden. Maar niet antwoorden vind ik ook weer zo onaardig. Andere optie is om iemand out of the blue maar te verwijderen, maar dat vind ik weer respectloos.
Vrijwel alle topics op de relatiepijler hier draaien ook om apps en vinkjes en vrijwel altijd blijkt dat al een teken dat het contact al niet lekker loopt. Als het gewoon lekker loopt ben je geen van beiden bezig daarmee.
Of stiekem natuurlijk wel een beetje, als je iemand leuk vind let je natuurlijk stiekem een beetje meer op de vinkjes en kijk je wat vaker of hij al gereageerd heeft, meer dan bij gewone vrienden, dat hoort erbij maar daar hoor je niet die ander mee lastig te vallen en het is al helemaal raar om dit al te doen als je nog niet eens met elkaar gesproken of geschreven hebt.
woensdag 2 februari 2022 om 23:04
Helemaal mee eens. Soms zijn er mannen die er twee dagen over doen om een simpele vraag te beantwoorden. Als dat dan een teken is hoe je er in staat dan past dat dus niet bij mij. In het begin is het wel leuk om de communicatie er een beetje in te houden. Dat het later wat meer tijd tussen zit is prima.alongwiththesunshine schreef: ↑02-02-2022 10:51@hebeenvraag: Tinder is een snel medium, hiermee bedoel ik dat het snelheid afdwingt. Het werkt dus slecht als je vaak geen zin hebt om te reageren. Je kunt dat wel bij de ander neerleggen, maar veel beter is om af te vragen of jouw behoeftes wel passen binnen het online datinglandschap. Er zullen vast meer online daters zijn die er hetzelfde als jou instaan, maar het zal een veel kleinere groep zijn. De meesten zullen dus niet blijven hangen bij je.
woensdag 2 februari 2022 om 23:34
Hmm balen! Wel fijn dat hij eerlijk is uiteraard, maar vervelend dat hij dit pas bedenkt als er een date staat gepland en waarschijnlijk al tijdje contact hebben. En ja die afwijzingen, herkenbaaralongwiththesunshine schreef: ↑02-02-2022 11:53Ja leuk l2l89. En best lastig de moed erin te houden :'p
En fijn om te lezen l2l89! Soms is het ook net geluk om iemand te ontmoeten waarbij het gevoel van beide kanten even sterk is. En wellicht pech dat ik elke keer meemaak dat ik de andere persoon leuker vind dan hij mij
donderdag 3 februari 2022 om 09:37
Along net zoals Vivi vind ik dat geen afwijzing. Hij heeft een ander doel dus netjes dat hij het afzegt. Al is het wel zuur natuurlijk als het contact fijn verliep...
Ik heb enkele oudere kennissen die al jaaaaaaren single zijn en me steeds hadden gewaarschuwd dat het voor een vrouw vanaf 50 ineens veel moeilijker is om te daten. Blijkt te kloppen. Krijg voor het eerst het gevoel dat ik alleen oud zal worden...
Ik heb enkele oudere kennissen die al jaaaaaaren single zijn en me steeds hadden gewaarschuwd dat het voor een vrouw vanaf 50 ineens veel moeilijker is om te daten. Blijkt te kloppen. Krijg voor het eerst het gevoel dat ik alleen oud zal worden...
donderdag 3 februari 2022 om 10:25
Attraverso schreef: ↑03-02-2022 09:37Along net zoals Vivi vind ik dat geen afwijzing. Hij heeft een ander doel dus netjes dat hij het afzegt. Al is het wel zuur natuurlijk als het contact fijn verliep...
Het is ook vaak juist omgekeerd. Dat het voor een man dus veel moeilijker is om een vrouw vanaf 50 te daten. Ze hebben vaak een heeele lange lijst van wat ze allemaal niet willen en waar ze allemaal op afknappen.
donderdag 3 februari 2022 om 10:35
Je hebt ergens wel een punt. Ben het single leven en al die vrijheid zo gewoon dat ik het soms moeilijk vind om met iemand anders rekening te moeten houden.
donderdag 3 februari 2022 om 10:49
Attraverso schreef: ↑03-02-2022 10:35Je hebt ergens wel een punt. Ben het single leven en al die vrijheid zo gewoon dat ik het soms moeilijk vind om met iemand anders rekening te moeten houden.
Je hebt zelf ook weer een punt natuurlijk. Veel vrouwen worden na die leeftijd ook een ander mens. Misschien wel meer "menselijk" dan "vrouwelijk". Met ook heel andere behoeftes. En dat is helemaal prima natuurlijk. Meeste vrouwen kunnen goed voor zichzelf zorgen en zelf hun leven aangenaam maken. Misschien is het dan wel veel leuker om als een soort "Golden Girls" gezellig bij elkaar te wonen dan met een of andere zielige oude man