Sjaak afhaak

21-07-2017 17:27 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor. Zojuist zegt een kennis weer eens, vlak voor onze afspraak, af. Plan was om even bij te kletsen en de start van het weekend te vieren. Vriendin appt echter dat ze de hele middag al met 'X' op een terrasje zit en "het zo gezellig" is. Appje daar achteraan: "Maar wij twee plannen natuurlijk snel een nieuwe afspraak hoor."

Wat is dat toch met mensen die het zo makkelijk vinden een afspraak af te blazen? Het gebeurt echt met enige regelmaat dat een afspraak last minute sneuvelt. "Er kwam iets tussen." "Het komt toch niet zo goed uit." "Helemaal vergeten." "Ik heb bij nader inzien toch niet zo'n zin."

Voor mij zelf geldt: afspraak is afspraak. Natuurlijk, als spreekwoordelijk de wereld vergaat zeg ik heel incidenteel ook af. Maar dat gebeurt me niet vaker dan eens per jaar en dan is het echt overmacht. Daar voel ik mij dan heel vervelend over en probeer gelijk een nieuwe afspraak te maken in plaats van vrijblijvend: we bellen nog."

Echter ken ik een hele bups mensen die rustig regelmatig verstek laten gaan. Als je dan vervolgens eens (een vriend die vaker niet dan wel op komt dagen) laten weten dat je dit "niet zo cool vindt", want je bent al onderweg, dan krijg je een lelijk gezicht terug.

Ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
En als een vriend/vriendin je een lelijk gezicht geeft na jouw reaktie kun je zeggen: je kunt wel zo kijken maar ik ben er niet blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven