Slapen bij vriend als zijn kinderen er zijn

25-08-2025 10:12 103 berichten
Ik heb sinds een klein jaar verkering met een leuke lieve gescheiden man. Hij heeft jongvolwassen kinderen die om de week bij hem wonen. Wij wonen ongeveer een uurtje bij elkaar vandaan.

Hij wil heel graag dat ik tijd doorbreng met zijn kinderen maar ik merk dat ik daar minder behoefte aan heb. Vind het af en toe wel leuk maar ik wil eigenlijk niet bij hem slapen als hij zijn kinderen heeft. En als ze bij hun moeder zijn zijn ze dus niet bij hem.

Ik heb al voorgesteld dat ze ze dan een avondje langskomen of dat we wat leuks gaan doen in de week dat ze bij hun moeder zijn. Dat is voor hem een optie maar hij blijft het vooral heel jammer vinden dat ik niet bij hem wil zijn als zijn kinderen er zijn en dat blijft hij me ook teruggeven. En hij blijft het vragen.

Ben ik daar zo raar in dat ik dat niet wil? Hij woont in een appartement met een kleine badkamer en 1 toilet dus we zijn dan echt 'samen'. Ik voel gewoon niet de behoefte om gezinnetje te gaan spelen.
Het is niet het een of het ander. Ja ik heb een lichte emetofobie die ook meespeelt maar ik ben echt niet van een huis delen met andere mensen dan mijn partner en mijn kind. Ik ga ook niet met vriendinnen op vakantie of bij elkaar logeren.

En als ik een bepaalde afstand houd hoef ik ook niet zoveel ervan te vinden. Zijn kinderen, zijn opvoeding.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
26-08-2025 14:50
Nouja, zelfs zonder die fobie zou ik er ook echt geen zin in hebben om ergens te blijven slapen waar in zo'n korte tijd al een aantal keren de wc niet is gehaald wegens dronken gekots hoor. Sowieso zit je waarschijnlijk zonder dat gekots al rechtop in bed als ze thuis komen in zo'n staat. Vandaar ook mijn vraag naar de mening van TO over de omgang van vader met kinderen. Want ik snap dat je ze als ouder op die leeftijd niet aan een touwtje hebt maar met de beste wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat hier thuis iets dergelijks, met kinderen van zo'n beetje dezelfde leeftijd, meerdere keren zou gebeuren.

Ik heb geen enkele fobie en snap TO echt heel goed. Zelfs zonder kans op gekots had ik er in haar geval niet zo'n zin in gehad, zo'n logeerpartij. Het idee dat die kinderen dan weten dat jij daar met hun vader in bed ligt, met een dun muurtje ertussen (want hij woont in appartement), en dat je dan midden in de nacht misschien zo'n kind dat je nog nauwelijks kent tegenkomt terwijl je met je slaaphoofd op weg bent naar de WC... dat zou voor mij al genoeg zijn om te denken: ik slaap wel thuis. Het zal wel verschrikkelijk overdreven zijn maar voor mij zou dat ook geen ontspannen idee zijn.
Charlotta schreef:
26-08-2025 15:04
Ik heb geen enkele fobie en snap TO echt heel goed. Zelfs zonder kans op gekots had ik er in haar geval niet zo'n zin in gehad, zo'n logeerpartij. Het idee dat die kinderen dan weten dat jij daar met hun vader in bed ligt, met een dun muurtje ertussen (want hij woont in appartement), en dat je dan midden in de nacht misschien zo'n kind dat je nog nauwelijks kent tegenkomt terwijl je met je slaaphoofd op weg bent naar de WC... dat zou voor mij al genoeg zijn om te denken: ik slaap wel thuis. Het zal wel verschrikkelijk overdreven zijn maar voor mij zou dat ook geen ontspannen idee zijn.

Want in een eengezinswoning op de 1e etage heb je dikke muren en kun je elkaar niet tegenkomen op weg naar de wc (ook op diezelfde etage)??
Live Life to the fullest
Ik begrijp heus wel dat TO hier niet elke week/weekend zin in heeft, maar ik begrijp heus zijn gevoel wel dat hij graag zou zien dat zij af en toe wel bij hem blijft slapen als zijn kinderen er zijn en hen beter leert kennen. Het hoeft toch niet zo zwart/wit te zijn?

Hij zal, maar dat vul ik geheel zelf in, ook weleens bij TO blijven slapen als haar dochter er is. En nee, dat is dan geen ‘tot laat in de nacht stappende dochter’, maar heeft weer andere aandacht nodig vwb leeftijd. Ik mis een beetje het ‘geven en nemen’ in dit verhaal.
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
26-08-2025 16:31
Want in een eengezinswoning op de 1e etage heb je dikke muren en kun je elkaar niet tegenkomen op weg naar de wc (ook op diezelfde etage)??
Misschien had TO daar ook wel geen zin in, als haar verkering in een eengezinswoning zou wonen

Ze is vrij duidelijk in geen zin in logeren of weekendjes weg met vriendinnen
meisje85 schreef:
26-08-2025 14:50
Nouja, zelfs zonder die fobie zou ik er ook echt geen zin in hebben om ergens te blijven slapen waar in zo'n korte tijd al een aantal keren de wc niet is gehaald wegens dronken gekots hoor. Sowieso zit je waarschijnlijk zonder dat gekots al rechtop in bed als ze thuis komen in zo'n staat. Vandaar ook mijn vraag naar de mening van TO over de omgang van vader met kinderen. Want ik snap dat je ze als ouder op die leeftijd niet aan een touwtje hebt maar met de beste wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat hier thuis iets dergelijks, met kinderen van zo'n beetje dezelfde leeftijd, meerdere keren zou gebeuren.
Die had ik nog willen aanhalen, ja, dat vond ik een goede en relevante vraag.

Ik lees echt niet de angst als overheersend in dezen. En dan nog. Ik zou er ook geen trek in hebben, inderdaad. En dat dreinen lijkt sowieso een hobby van deze man. Daar was ik in de eerste plaats allang klaar mee geweest.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
GeweldigWeer schreef:
26-08-2025 16:31

Nee, dat is exact hetzelfde. Kortom: als vrouw met privacy issues kan je beter een nieuwe vriend zoeken met een huis met 2 badkamers!
Charlotta schreef:
26-08-2025 18:02
Nee, dat is exact hetzelfde. Kortom: als vrouw met privacy issues kan je beter een nieuwe vriend zoeken met een huis met 2 badkamers!
Of een vriend die voldoende ruimte in zijn hersenpan heeft om te bedenken dat leren kennen ook zonder logeren kan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lautje1974 schreef:
26-08-2025 15:02
Het is niet het een of het ander. Ja ik heb een lichte emetofobie die ook meespeelt maar ik ben echt niet van een huis delen met andere mensen dan mijn partner en mijn kind. Ik ga ook niet met vriendinnen op vakantie of bij elkaar logeren.

En als ik een bepaalde afstand houd hoef ik ook niet zoveel ervan te vinden. Zijn kinderen, zijn opvoeding.
Dus partner wel met jouw kind, maar jij niet met zijn kinderen? Gelijkwaardig is het in ieder geval dan niet.
canis-felis schreef:
26-08-2025 18:23
Of een vriend die voldoende ruimte in zijn hersenpan heeft om te bedenken dat leren kennen ook zonder logeren kan.
Ja, als ze kotsend zijn thuisgekomen, zit samen ontbijten de volgende ochtend er sowieso niet in. :-D
MargjeM schreef:
26-08-2025 15:01

- Herhaaldelijk niet ontvankelijk zijn voor de grens van TO en blijven 'drammen' ipv zoeken naar alternatieven
- Herhaaldelijk andermans zogenaamde wensen (eerst die vrienden, nu die ongeloofwaardige 'logeerwens' vd volwassen kinderen) inzetten als manipulatie om de eigen zin door te drijven.

Ik ben er ondertussen van overtuigd dat bij punt 2 de man in kwestie daadwerkelijk geen oog heeft voor wat zijn vrienden en kinderen een prettige context zouden vinden om TO beter te leren kennen en dat hij puur aan het doordrammen is van wat hemzelf een leuk idee lijkt.[/b]
Dat idd
Redhead70 schreef:
26-08-2025 18:28
Dus partner wel met jouw kind, maar jij niet met zijn kinderen? Gelijkwaardig is het in ieder geval dan niet.
Dus?
Redhead70 schreef:
26-08-2025 18:28
Nee hoor vriend ook niet met mijn kind. Maar dat is niet zijn keuze. Hij zou er geen moeite mee hebben om te blijven slapen als mijn dochter er is.
Lautje1974 schreef:
26-08-2025 20:04
Nee hoor vriend ook niet met mijn kind. Maar dat is niet zijn keuze. Hij zou er geen moeite mee hebben om te blijven slapen als mijn dochter er is.
Precies, niet zijn keuze en wel zo fijn als dat dan zelfde pad volgt.
En of jij wel gaat doen of wil, is ook nog eens jouw keuze.
Goed je grens bewaken hoor, hij klinkt nogal drammerig.
In plaats van dat ik hem per se drammerig vind, lees ik het als dat iemand het heel fijn zou vinden om een leven op te bouwen met iemand die ook zijn kinderen beter wil
leren kennen.
En dat kan ik goed begrijpen.
En ook als TO daar eigenlijk (nu) geen behoefte aan heeft.

Het gesprek zou daarover moeten gaan lijkt mij.

Als het echt drammen is, zou ik daar sowieso klaar mee zijn. Ik lees het als het uiten van bovenstaande behoefte.

Wees (veel) duidelijker. Zowel over het drammen (niet van gediend/stop/dit is mijn grens) als tot hier wil ik in jouw leven betrokken zijn nu en niet verder. En jij in het mijne.

Hebben jullie elkaars vrienden al ontmoet? Andere familie?
Hier kom ik nog op terug
Kingsqueen schreef:
27-08-2025 08:29
In plaats van dat ik hem per se drammerig vind, lees ik het als dat iemand het heel fijn zou vinden om een leven op te bouwen met iemand die ook zijn kinderen beter wil
leren kennen.
En dat kan ik goed begrijpen.
En ook als TO daar eigenlijk (nu) geen behoefte aan heeft.

Het gesprek zou daarover moeten gaan lijkt mij.

Als het echt drammen is, zou ik daar sowieso klaar mee zijn. Ik lees het als het uiten van bovenstaande behoefte.

Wees (veel) duidelijker. Zowel over het drammen (niet van gediend/stop/dit is mijn grens) als tot hier wil ik in jouw leven betrokken zijn nu en niet verder. En jij in het mijne.

Hebben jullie elkaars vrienden al ontmoet? Andere familie?
Ze heeft al eerder over hem geschreven, hij dramt als hij iets wil.
Ik weet niet of hij dramt. Misschien kan ik slecht nee zeggen. Of laat ik ruimte voor twijfel. Of een beetje van beiden. Ik ben slecht in grenzen aangeven in elk geval.
Lautje1974 schreef:
27-08-2025 09:13
Ik weet niet of hij dramt. Misschien kan ik slecht nee zeggen. Of laat ik ruimte voor twijfel. Of een beetje van beiden. Ik ben slecht in grenzen aangeven in elk geval.
en als je ze aangeeft... blijft hij zijn punt herhalen
dat is drammen hoor
MissNuada schreef:
27-08-2025 08:31
Ze heeft al eerder over hem geschreven, hij dramt als hij iets wil.
Tsja, dat an sich zou voor mij een grens zijn. Maar ja, als je dan weer slecht in grenzen aangeven bent. Een soort infinity loop wordt het dan
Hier kom ik nog op terug
Als iemand steeds dingen blijft herhalen/ vragen terwijl jij nee zegt (of wat anders te doen hebt, zoals met die vrienden, of nu ) blijft vragen of je blijft slapen in de tijd dat ze bij hem zijn, onder mom van kinderen leren kennen en zij willen dat ook zogenaamd, dan dramt iemand.

Ik lees grenzen, hij respecteert ze alleen niet als hij wat wil. Je moet zelfs hier komen vragen of je grens raar is door zijn gedrag.
missnuada wijzigde dit bericht op 27-08-2025 09:34
1.67% gewijzigd
Een goed en stevig gesprek over grenzen (drammen en tot waar wel in zijn leven) en behoeften (wat wil jij eigenlijk zelf) is dus nodig.

Bedenk van te voren wat je per se wil zeggen en wat jouw behoeften zijn.
Misschien blijkt dat jullie er niet uitkomen samen. Of dat jullie tijd nodig hebben om dit even goed uit te zoeken.
Hier kom ik nog op terug
Ik denk dat de vraag ook is in hoeverre jij jullie levens wil vervlechten. De 'relationship escalator', de 1 wil alles samen doen, als eenheid het leven leiden, en de ander doet het beter op wat meer individualiteit.

Ik zou dit expliciet bespreken
Volgensmij gaat het voor jou vooral over het slapen in 1 huis, want je dus met bijna niemand doet, zelfs niet met vriendinnen. Dus heeft niet zoveel met zijn kinderen te maken.
Kan je dan niet gewoon alleen een keertje overdag of ‘s avonds wat leuks doen met hem en zijn kids, zonder het slapen?
Lila-Linda schreef:
26-08-2025 16:59
Misschien had TO daar ook wel geen zin in, als haar verkering in een eengezinswoning zou wonen

Ze is vrij duidelijk in geen zin in logeren of weekendjes weg met vriendinnen
Je mist totaal de insteek van mijn reactie.
Live Life to the fullest
Lautje1974 schreef:
27-08-2025 09:13

Gelukkig hoef je ze bij deze man niet zo vaak aan te geven...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven