snap er niets meer van

26-08-2010 01:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben een man en vind het een beetje raar om hier mijn verhaal te doen, maar meer mannen doen het dus waarvoor ik niet.

Ben 39 jaar en beetje onzeker (zeg maar heel erg), komt mede dat ik nog nooit een relatie heb gehad met een vrouw en snap vrouwen ook niet zo goed denk dus hoop ik hier mijn antwoord te vinden, en vind het niet erg om de waarheid te horen dus brand maar los.

Begin van dit jaar werd ik verliefd op een meisje, werd niets helaas maar een paar maanden later toen ik een beetje in de shit kwam (geen drugs of dat soort narigheid zat gewoon niet lekker in me vel)heeft ze me onwijs geholpen. Waardeerde dat maar had als gevolg dat ik steeds verliefder op haar werd en heb dit ook meerdere keren aangegeven. Stapte hier steeds weer overheen omdat ik vriendschap belangrijker vind want heb weinig/geen echte vrienden/vriendinnen waar je alles van je zelf aan verteld.

Vorige maand ging ze met vakantie en haar telefoon was kapot dus heeft ze er 1 van mijn geleend welke ik langs bracht en meteen aanbood of ze eventueel nog naar Schiphol gebracht moest worden, was niet nodig maar of ik er terug kon halen geen probleem want had toch niets anders te doen en dacht gezellig. Helaas was het niet zo gezellig want ze ging me even fijn uitleggen hoe gezellig het de vorige avond wel niet was met een Griek op het strand tot 3 uur nachts en ging ook nog eens de halve terug weg zitten SMSén met hem. Weet moet ik tegen kunnen maar maakte mij een beetje onzeker op dat moment en heb haar ook later verteld wat ik er van vond en dat het me onzeker maakte omdat een Griek die slecht Engels sprak meer indruk maakte dan mij, had haar ook wel eens gevraagd een bakkie te komen te doen maar werd nooit beantwoord.

Ze vertelde mij dat er niets gebeurd was en dat ze gewoon geïnteresseerd was in de achtergrond van die jongen en kwam later die week meteen een bakkie bij me doen. Week er op moest ik haar even helpen met iets en kreeg meteen de vraag of ik mee wou eten, zeg je geen nee tegen natuurlijk en kreeg een kompleet 3 gangen menu voorgeschoteld, later die week moest ik weer een paar dingentjes voor haar doen en zat er in eens 3 dagen op rij, dacht waar moet dit heen en waarom al die aandacht ineens. Tot haar geleende telefoon kapot ging moest ik even maken voor haar en hier ging ik de fout in want was toch eigenlijk ook wel benieuwd naar de berichtjes die er in stonden en heb ze ook gelezen helaas, want bleek dat er wel heel wat gebeurd was op het strand. Heb haar eerlijk gezegd dat ik de berichtjes gelezen had (ze vertelde me dat ze mijn oude berichtjes die in de telefoon stonden ook gelezen had) en dat ik het een beetje vreemd vond allemaal en dat ik aan de rest wat ze me vertelde nu ook begon te twijfelen. Ja ze motiveerde hielp me met me problemen en stuurde me de goede richting op denk/dacht ik maar weet het eventjes niet meer nu. Nu wil ze geloof ik niets meer met me te maken hebben hiervoor vlogen de smsjes heen en weer en stuurde ik er op eens geen 1 meer kreeg ik meteen de vraag of het nog wel goed ging met me e.d. nu niets meer zelfs geen antwoord op me mail.

Maakt mij allemaal heel erg onzeker op dit moment en heb niemand meer om mee te praten helaas en twijfel aan de hele wereld om me heen. Weet ben fout geweest heb ik ook eerlijk gezegd en had gevraagd er over te praten maar niets meer. Laatste wat ze zei was van ja als je verliefd op me bent is het denk beter dat we niet meer praten (wist ze toch al had ik daarvoor ook al een keer of 10 aangegeven en ook dat ik vriendschap belangrijker vond).

Is dit nu het einde van een mooie vriendschap, of is er nog een manier om dit goed te praten?
Dit zal het einde zijn ja. Tenzij ze zelf nog een draai maakt omdat jij het helemaal van je af zet en geen interesse meer laat blijken... Sorry...

En volgende keer, niet meer zeggen dat je verliefd bent voordat je d'r veroverd hebt. Klinkt primitief maar is wel waar.

Sterkte.
Ligt het nou aan mij of lees ik de hele tijd overal dat jij allerlei dingen voor haar deed?
Hoe komt het dat je nog nooit een relatie hebt gehad?

Hoe komt het dat je weinig van vrouwen snapt?

Hoe komt het dat je zo onzeker bent?

Hoe komt het dat je zo weinig vriendschappen hebt?
Nou rarevogel, zo raar klink je niet hoor..

paar dingen:

Je noemt desbetreffende vrouw een 'meisje' in je verhaal.. hoe oud is ze dan? Aangezien jij 39 bent.. hoop ik dat je op zoek bent naar een vrouw en geen meisje.

En je geeft aan heel onzeker te zijn. Komt dit omdat je nooit een relatie hebt gehad of heb je nooit een relatie gehad omdat je onzeker bent..?

Je denkt dat ze wel interesse in je had/heeft. Omdat ze je in jou ogen veel positieve aandacht gaf en je aanmoedigde. Heb je daar wel op ingespeeld dan??? Ik kan me zo voorstellen dat als je zoveel voorzetjes geeft als vrouw en de man kopt ze niet in dat je dan denkt..laat maar! Ik bedoel.. je kan wel wachten totdat ze je bespringt maar dat zal niet zo snel gebeuren.

Wat ze op vakantie heeft gedaan vind ik eigenlijk jou zaak niet aangezien jullie feitelijk niets hadden. Dat ze erover uitbundig tegen jou gaat zitten vertellen is wel wat bot te noemen ja. Maar misschien was het een manier je reactie af te tasten?

Wat wil je nu proberen te redden? Je vriendschap of hoop je nog iets meer met haar te krijgen?
quote:Rary schreef op 26 augustus 2010 @ 02:00:

Ben niet lelijk of zoiets, ben ook niet de knapste, maar de ware nog nooit tegen gekomen en heb mezelf er ook nooit echt mee bezig gehouden leefde in mijn eigen wereldje.

Als ik dat is wist, snap vrouwen denk ik wel maar slaat een beetje dicht als ik een leuke vrouw tegen komt.

Mede denk omdat ik nog nooit een relatie heb gehad, bedoel praat met iedereen over alles zolang het maar niet over liefde gaat want dan weet ik het eventjes niet meer. Die onzekerheid begint nu een beetje op te spelen in andere dingen ook helaas.

Hoe komt het dat je zo weinig vriendschappen hebt?

Heb wel vrienden maar geen echte vrienden meer die je alles verteld, heb de laatste 8 een eigen zaak gehad en ben eigenlijk 8 jaar de deur niet meer uit geweest?Ze is trouwens een jaar ouder als mij dus maak jullie geen zorgen
Ik vind het allemaal wel erg apart, hoe je zegt dat je in elkaar steekt.

En ik mag het niet zeggen, want ik ben geen psychiater en dit blijft maar gewoon het vivaforum maar met de info die je nu geeft komt het allemaal een beetje autistisch over
quote:Rary schreef op 26 augustus 2010 @ 02:39:

En ik mag het niet zeggen, want ik ben geen psychiater en dit blijft maar gewoon het vivaforum maar met de info die je nu geeft komt het allemaal een beetje autistisch overNounounou dat is wel hele kort door de bocht psychologie. Enne moet je vooral zeggen tegen iemand die erg onzeker is
quote:Rary schreef op 26 augustus 2010 @ 02:39:

En ik mag het niet zeggen, want ik ben geen psychiater en dit blijft maar gewoon het vivaforum maar met de info die je nu geeft komt het allemaal een beetje autistisch overNounounou dat is wel hele kort door de bocht psychologie. Enne moet je vooral zeggen tegen iemand die erg onzeker is
oeps
Je zegt dat je over alles wel kan meepraten behalve over iets als liefde... Daar haal ik uit dat jij een onderontwikkelde emotionele intelligentie hebt (jaja, google dat maar even..:-)) Dat kan een symptoom zijn van autisme, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn (mijn vriend en ik hebben t allebei een beetje, daarom passen we goed bij elkaar!).

Rationeel heb je alles voor jezelf op een rijtje, maar zodra er gevoel bij komt kijken dan loop je een paar jaartjes achter. Het goede nieuws is dat er (veel) meer mensen zijn die dit hebben! En daar loopt jouw toekomstige droomvrouw vast ook tussen..

En omdat je vrouwen nog niet helemaal doorhebt zal ik hier alvast excuses maken namens al ons vrouwen: dit soort dingen doen wij. We zien lieve goedzakken niet als potentieel vriend-materiaal. Vraag me niet waarom, want we zouden onszelf veel ellende besparen als we allemaal gingen met mannen zoals jij, maar, om t even heel plat te zeggen 'met aardig kun je niet neuken'.....

Zelf ben ik ook op zeker 10 dates geweest met een jongen die duidelijk verliefd op mij was, zó aardig was en waar ik echt leuke gesprekken mee kon hebben en waarvan ik zelf niet eens begreep waarom ik hem niet wilde, maar ja.... geen aantrekkingskracht.

Die vriendin van je heeft duidelijk gezegd dat ze geen relatie met je wil maar je 'gewoon' als vriend wil. Misschien kun jij dit nu gewoon niet omdat je te verliefd op haar bent. Dan doet ze je dus eigenlijk alleen maar een plezier door niet meer met je te praten. Anders zouden we dat 'aan het lijntje houden' noemen

Denk dat jij heel veel energie moet gaan stoppen in sociale contacten in het algemeen, dan komt het daten vanzelf. Want door té gefocusd te zijn op 1 persoon, jaag je diegene hoe dan ook steeds weg.......

Hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes!!
Zo, het etiket is al geplakt zie ik. Mijn God vroeger hete dag gewoon sociaal onhandig en verlegen. En dat is geen aandoening.
Goeie morgen Rarevogel.

Mag ik vragen wat je precies niet snapt?

Snap je niet dat ze niet verliefd op je is?

Snap je niet waarom ze een 3 gangen diner voor je maakt?

Snap je niet waar die radio stilte vandaan komt?

Snap je niet waarom ze niet meer tegen je praat?

Want ik denk namelijk dat je zelf het antwoord al geeft

Laatste wat ze zei was van ja als je verliefd op me bent is het denk beter dat we niet meer praten (wist ze toch al had ik daarvoor ook al een keer of 10 aangegeven en ook dat ik vriendschap belangrijker vond)

En ik denk dat ze gelijk heeft.

Het geeft een hele ongemakkelijke situatie als je weet dat iemand verliefd op je is en je kan die gevoelens niet beantwoorden.

Daarom ben ik het ook wel eens met Teddio, nooit zeggen dat je verliefd bent zonder dat je de ander veroverd hebt.

Het staat namelijk nu als een dikke muur tussen jullie in.

Dus die afstand die ze nu inbouwt snap ik persoonlijk wel

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou aninha, wil je even normaal doen? Wat weet jii nou van rarevogel? Onderontwikkele emotionele intelligentie Hoe verzin je het! Deze man is verliefd en dat verwart hem.

Hoeveelste jaar psychologie?
quote:Rary schreef op 26 augustus 2010 @ 02:00:

Hoe komt het dat je zo weinig vriendschappen hebt?Ja! ik ben benieuwd.
Rre vogel, ik denk dat je deze vrouw uit je gedachten moet zetten. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze je een driegangendiner voorzet als ze al wist dat je eigenlijk verliefd op haar bent, maar zij niet op jou. Meestal wil je die gevoelens dan niet aanmoedigen. Misschien is ze een beetje eenzaam?

Als ik jou was, zou ik het even laten rusten. Je gevoelens slijten op een gegeven moment wel. Misschien kunnen jullie dan weer contact hebben, misschien heb je daar tegen die tijd geen behoefte meer aan. Maar probeer niet iets te forceren, dat werkt niet.

Sterkte en het komt echt wel goed!!
Nou TO, je weet het al je bent autistisch en daardoor heb je een onderontwikkelde emotionele intelligentie! Ik denk dat zich zo ook nog wel een psychiater aanbiedt waar je bij langs mag komen hoor!

Onzekerheid is helemaal niet raar. Ik kreeg mijn eerste serieuze relatie op mijn 18e, daarvoor was ik ook erg onzeker wat jongens en verliefdheid betreft hoor. Aangezien jij nog nooit een relatie hebt gehad, kan ik mij voorstellen dat die onzekerheid opschuift. Vrouwen zijn anders dan mannen. En het gaat niet altijd vanzelf, dat contact leggen. Er valt een hoop te leren over het vrouwelijk/mannelijk contact en als je dan ook nog eens verliefd bent...kan dat je verrekte onzeker en kwetsbaar maken.

Maar je hebt écht nooit een relatie gehad? Wel sex? Ben je opgegroeid met zusjes/nichtjes/buurmeisjes?
ahh..wat zonde dat je verliefd op haar bent geworden. Ze zag je als een goede vriend, jij hebt haar geholpen en zij heeft jou door een moeilijke tijd geholpen. Zij is heel eerlijk tegen jou, ze geeft je geen valse hoop en ik snap dat het voor haar moeilijk is om vrienden met je te blijven als jij verliefd op haar bent. Ook voor jou, je kunt niet laten blijken dat je jaloers bent, je kunt niet de relatie met haar hebben die je wilt en je moet haar niet pushen als ze geen interesse heeft. Wel is het zonde om een mooie vriendschap daarvoor op te geven, misschien helpt een goed gesprek? Of het even laten rusten en hopen dat de verliefdheid overgaat? Weet je ook wat de reden is dat je nooit een relatie hebt gehad? Onzekerheid kan toch niet de enige reden zijn denk ik..Als je echt zo onzeker of verlegen bent is een gesprek met het Ggz misschien handig, intakegesprek is gratis, zo kun je leren minder onzeker te zijn en je beter op je gemak te voelen. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat..Het is zonde om een leven lang in een sociaal isolement te blijven zitten
quote:toffifee schreef op 26 augustus 2010 @ 08:56:

Ik denk dat zich zo ook nog wel een psychiater aanbiedt waar je bij langs mag komen hoor!

Lol, laat ik nou net het GGZ aangekaart hebben :O Misschien is het inderdaad gewoon onzekerheid hoor en heeft het verder niks te betekenen. Maar een beetje hulp lijkt me toch handig
Je zegt dat je haar vriendschap niet kwijt wil, maar is dat ook echt wat je bedoeld? Ik lees namelijk tussen de regels door heel wat anders.

Ik denk persoonlijk dat het op deze manier namelijk helemaal niet mogelijk is om vrienden te zijn.

- Zij kookt voor je, jij zoekt er iets achter.

- Ze mag niet praten over haar vakantieliefde, zonder dat jij gekwetst raakt

- Ze geeft je aandacht en je zoekt er iets achter

- Je leest haar smsjes

etc. etc.

Allemaal zaken die in een vriendschap niet zo zouden moeten zijn. Dus ik kan me goed voorstellen dat ze geen contact met je wil. Ze wil geen relatie met je. En een normale vriendschap blijkt niet mogelijk. Dus wat kan ze anders dan het contact verbreken?
het klinkt alsof zij inderdaad niet op jou verliefd is. En jij wel, dus klit je teveel aan haar en neemt ze afstand. Zou ik persoonlijk ook doen want als je niet verliefd bent zit je niet op zo'n iemand te wachten.

Ik zou zeggen: neem ik even afstand, en probeer er in een later stadium (wanneer je ECHT niets anders meer voor haar voelt) er nog eens over te praten. En spreek een leuke activiteit met haar af. Uit ervaring, dit helpt. Mij is hetzelfde overkomen met een vriend die verliefd op me bleek. Paar maanden niet gesproken want ik hoefde hem niet meer, maar nu is hij weer een van mijn beste vrienden. En hebben we allebei een andere relatie

succes.
Ik denk ook dat je niet steeds zo had moeten benadrukken dat je wat voor haar voelde. Dan had je het vanzelf wel gemerkt of het misschien tot meer was uitgegroeid...

Ik denk dat je haar nu afgeschrikt hebt.

Misschien even bij haar langs gaan? Of het inderdaad even laten bezinken een tijdje. Kijken of zij nog contact met jou opneemt. Nu allemaal berichtjes gaan sturen werkt vaak alleen maar averechts.. je duwt iemand nog verder weg.

Dus laat het maar even los en kijk dan wat er gebeurt. Als er niks gebeurt, dan is het duidelijk toch?

Maar ik weet niet of je uberhaupt nog gewoon vrienden met haar wilt en kunt zijn?

Je moet je wel gaan realiseren dat zij jou dus alleen maar als een goeie vriend ziet. En dat dat waarschijnlijk ook niet gaat veranderen.

Voor iemand waar je om geeft (maar niet verliefd op bent!) kan je ook een 3 gangen diner koken hoor.

Ik denk dat je moet ophouden overal wat achter te zoeken. Omdat je het graag wilt.

Zij ziet je alleen als een vriend, en denk niet dat dat zomaar gaat veranderen.

Als je daar niet mee kunt leven dan is het misschien beter om haar niet meer te zien.

Maar goed daar is op dit moment al sprake van. Laat het even los, en kijk of ze zelf weer contact opneemt.

Zo niet, dan is dat pijnlijk maar duidelijk.
Had er de laatste tijd trouwens wel vrede mee dat ze niet verliefd op mij was, gunde haar gewoon een gelukkig leven en was al blij met de vriendschap die we hadden, maar door alle aandacht die ik kreeg kwamen er toch weer gevoelens naar boven (zijn nooit weg geweest maar kon er beter mee omgaan als nu).

Doordat ik zo’n sukkel was om haar berichtjes te gaan lezen heb ik het een beetje voor mezelf verpest helaas, en jullie hebben gelijk moet haar gewoon proberen te vergeten hoe moeilijk dat ook zal zijn voor mij, maar een andere optie is er niet als ik het zo lees.

Zal allemaal niet meevallen voor mij en heb geen idee hoe lang zoiets gaat duren maar moet er mee leren leven.
Als je even goed leest.. o.a. ik zeg niet meteen dat je haar moet vergeten. Maar het even de tijd moet geven. Als je de vriendschap niet kwijt wilt.

Er is nog een kleine kans dat ze zelf contact opneemt. Zo niet dan is het jammer maar helaas.

Trek het je niet teveel aan (makkelijker gezegd dan gedaan).

Je hebt geen misdaad begaan. Maar haar alleen afgeschrikt met je controlerende gedrag.

Je zegt dat je niks meer voor haar voelde.. maar het deed je toch wat dat ze wat met die Griek had geflikflooid..

Geeft ook niet maar ze is verder niet verantwoording aan jou schuldig wat ze doet en met wie.

Waarom zou ze er eigenlijk tegen jou over moeten liegen? Misschien was ze bang voor je oordeel.

Maar uit je verhaal blijkt wel dat ze behalve vriendschap verder niks voor je voelt.

Je kan haar altijd nog een e-mail sturen. Dat je het jammer vindt dat jullie geen contact meer hebben en dat je graag nog wat van haar hoort als zij er weer aan toe is .

Als je nooit meer wat hoort, dat is pijnlijk maar je komt er wel overheen.

Pas op dat je je niet alleen laat gebruiken als ze wat nodig heeft.

Succes
quote:Xeniaaa schreef op 26 augustus 2010 @ 08:18:

Nou aninha, wil je even normaal doen? Wat weet jii nou van rarevogel? Onderontwikkele emotionele intelligentie Hoe verzin je het! Deze man is verliefd en dat verwart hem.

Hoeveelste jaar psychologie?

Voor mijn doen doe ik best normaal hoor, al heb ik een hekel aan normaal. En het spijt me dat iedereen zo over de lange woorden valt, het wordt ook wel EQ genoemd, is dat makkelijker? En ik studeer geen psychologie nee, jij wel?

Nou daag dan maar, just trying to help, maar wordt weer niet op prijs gesteld zie ik :-).. Succes TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven