Snap geen reet van mezelf

28-12-2018 00:06 29 berichten
Lieve mensen,

Mijn ex en ik zijn een jaar uit elkaar op zijn initiatief. Ik had veel verdriet want ik was smoorverliefd en gebroken ego maar na een half jaar geen contact redelijk over hem heen. Toen weer contact (en een paar keer seks), en hij wilde weer terug. Ik niet, ik was wel blij (en vooral mijn ego), en de gevoelens kwamen weer terug, maar hij past niet bij me, dus heb dat afgekapt. Dit is dus een half jaar geleden maar af en toe hebben we oppervlakkig contact. Ik denk natuurlijk af en toe nog aan hem, en ik weet ook dat hij nu een ander heeft, dus het is echt klaar. Ik ben zelf ook met iemand anders die veel leuker is.

Nu heb ik vernomen dat hij naar een andere stad gaat verhuizen en daar een nieuw leven begint. We hadden van de week weer even contact onder het mom ‘nog een keer afspreken om afscheid te nemen’ maar ik verzet de afspraak steeds met een smoes want ik ben bang dat de gevoelens weer terug komen. Tegelijkertijd vind ik het eigenlijk best wel kut dat hij verhuist en een ander leven opbouwt, terwijl ik hem echt niet terug wil of verliefd op hem ben. Heb hem ook al maanden niet meer gezien.

Waar komen deze tegenstrijdige gevoelens vandaan? Ik snap mezelf echt niet! Waarom vind ik het toch zo moeilijk om hem los te laten terwijl ik hem niet meer wil? Hou ik mezelf voor de gek?

Graag een schop onder mijn kont of goed advies :)
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je enorm pijn gedaan maar jij kreeg hem terug dús werd jouw ego gestreeld. Hij moest verder niet denken dat jij nog wat met hem wil want dat is helemaal niet zo. Maar na die pijn was jouw ego lekker aan de beurt, want was hij nou helemaal om jou zo pijn te hebben gedaan? Je ziet hem dus als jouw persoonlijke ego streler en dús is hij van jou. Nu gaat een eigen leven leiden? Is hij nu weer helemaal!? Verder gaan met zijn leven? Hij moet op zijn plek blijven en jou strelen wanneer jij wil zodat jij hem daarna natúúrlijk kunt afstraffen. Dat dán weer wel.

Nog meer schoppen nodig? Je roept maar hoor.
enn wijzigde dit bericht op 28-12-2018 00:20
31.46% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
28-12-2018 00:14
Hij heeft je enorm pijn gedaan maar kreeg je hem terug dus is werd jouw ego gestreeld. Hij moest verder niet denken dat jij nog wat met hem wil want dat is helemaal niet zo. Maar na die pijn was jouw ego aan de beurt, was hij nou helemaal om jou zo pijn te doen? Je ziet hem dus als jouw persoonlijke ego streler en dús is hij van jou. Nu gaat een eigen leven leiden? Is hij nu weer helemaal!? Verder gaan met zijn leven? Hij moet op zijn plek blijven en jou strelen wanneer jij wil zodat jij hem daarna natúúrlijk kunt afstraffen. Dat dán weer wel.

Nog meer schoppen nodig
Shit je slaat de spijker op zijn kop :@@: zo heb ik het nooit bekeken!
selene* schreef:
28-12-2018 00:19
Shit je slaat de spijker op zijn kop :@@: zo heb ik het nooit bekeken!
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je verspilt je tijd aan hem, focus je op je relatie
Het is niets nieuws hoor! Vrij logische menselijke reactie (niets menselijks is mij vreemd). Het is al zo oud als de weg naar Rome. Alleen wel zo ethisch en fatsoenlijk om nu te gaan beseffen en dus bewust te stoppen.
Enn schreef:
28-12-2018 00:22
Het is niets nieuws hoor! Vrij logische menselijke reactie en zo oud als de weg naar Rome. Allleen wel zo ethisch en fatsoenlijk om zelf te beseffen en dus nu bewust te stoppen.

Ik ben zo blij met jouw reacties! Want ik schaam me een beetje voor mijn gedrag, ook naar huidige date toe (die uiteraard van niks weet). Afgelopen maanden in dat halve contact was het ook aantrekken en afstoten; als ik merkte dat hij weer interesse had dacht ik ‘nee het hoeft niet’ en zodra hij afstandelijk werd omdat ik niet meer reageerde zocht ik weer meer contact.

Vermoeiend wijf ben ik, waarom doe ik dit? Heb genoeg zelfvertrouwen... Ben trouwens 30, geen fragiele puber
selene* schreef:
28-12-2018 00:27

Vermoeiend wijf ben ik, waarom doe ik dit? Heb genoeg zelfvertrouwen... Ben trouwens 30, geen fragiele puber
Ja, eens zeer vermoeiend voor jezelf én hem.
Kappen ermee, hem alle goeds wensen en het contact verbreken.
Dan laat je volwassen gedrag zien.
Enn schreef:
28-12-2018 00:30
Ja, eens zeer vermoeiend voor jezelf én hem.
Kappen ermee, hem alle goeds wensen en het contact verbreken.
Dan laat je volwassen gedrag zien.

Dank je voor de schoppen, had even een reality check nodig :thumbsup:
Mooi topic dit
Occam's razor
Waarom blijf je maar met die man afspreken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-12-2018 07:17
Waarom blijf je maar met die man afspreken?
Ja dat snapt ze dus zelf ook niet...

TO: herkenbaar, ik snap mezelf soms ook voor geen meter en ik herken die 'moods' van tegenstrijdigheid wel.
Mijn advies: niks doen met die tegenstrijdige gevoelens (en ook niet met deze meneer, als je er op watvoor manier dan ook van in de war raakt kun je beter afstand nemen ipv hem op te zoeken), gewoon accepteren dat ze er zijn.
Gaat het vanzelf over.
En als je echt verschrikkelijk in de piekermodus zit, afleiding zoeken en iets doen wat je leuk vindt.
Hij heeft je gebroken ego gelijmd, niks meer niks minder. Is al redelijk sneu dat dat nodig is, maar enfin. Je bent er destijds van opgeknapt, good for you. Dat zijn geen tegenstrijdige gevoelens, dat is gewoon je ego versus je verstand.

Wat versta je onder "afscheid nemen"?
Hoe vaak ga je afscheid nemen van deze persoon?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-12-2018 08:32
Hoe vaak ga je afscheid nemen van deze persoon?
Dit idd.
TO misschien beter dat je fysiek afscheid gaat nemen want je raakt alleen maar in de war van contact met hem en daar heb je weinig aan.

Ik moet trouwens lachen om je titel, ik heb dat namelijk ook wel eens, dat ik geen zak van mezelf snap.
Geen ramp hoor, ik heb dat tot nu toe altijd overleefd.
Bedankt mensen ! Ik ga hem vanavond even zien (buitenshuis - snap dat ‘afscheid nemen’ klinkt als ‘nog één keer seks’ maar dat is het niet). En dan is het hopelijk klaar.
selene* schreef:
28-12-2018 10:15
Bedankt mensen ! Ik ga hem vanavond even zien (buitenshuis - snap dat ‘afscheid nemen’ klinkt als ‘nog één keer seks’ maar dat is het niet). En dan is het hopelijk klaar.
Daar heb je toch zelf ook invloed op..
Wees duidelijk tegen hem en houd je daar ook aan, geen contact meer opnemen en niet reageren als hij contact met je op probeert te nemen.
Debora schreef:
28-12-2018 04:33
Mooi topic dit
Inderdaad mooi topic!
selene* schreef:
28-12-2018 10:15
Dan is het hopelijk klaar? Dat heb je zelf in de hand hoor, al werk je jezelf wel tegen door toch af te spreken. Waarvoor had je die schoppen onder je kont nodig als je toch afscheid gaat nemen?

En wat vindt je vriend hiervan?
Phoebe-returns schreef:
28-12-2018 10:29
Daar heb je toch zelf ook invloed op..
Wees duidelijk tegen hem en houd je daar ook aan, geen contact meer opnemen en niet reageren als hij contact met je op probeert te nemen.
Ze is al niet duidelijk door toch af te spreken. Ze kan zichzelf wijsmaken dat dit echt echt voor de laatste keer is, maar als je er echt oprecht klaar mee bent, hoeft die laatste keer afspreken ook niet.
vivautrecht85 schreef:
28-12-2018 11:06
Ze is al niet duidelijk door toch af te spreken. Ze kan zichzelf wijsmaken dat dit echt echt voor de laatste keer is, maar als je er echt oprecht klaar mee bent, hoeft die laatste keer afspreken ook niet.
Ja dat ben ik volkomen met je eens, maar ik heb zo'n vermoeden dat wij dat TO niet aan haar verstand kunnen brengen dus ik bespaar mijzelf die moeite...
Jullie hebben allen gelijk. Hij wilde alweer bij mij thuis afspreken (daar staat een bed) dus heb het afgezegd, hem een goed 2019 toegewenst en geluk met de verhuizing en alles. Geen reactie dus hij zal mijn afzeggingen wel zat zijn en terecht, dus het is klaar.

In plaats hiervan heb ik een leuke avond gepland met mijn date.

Ik hou dit topic als favoriet om af en toe terug te lezen voor als ik weer een zwak moment krijg en de neiging krijg om hem te appen.

Bedankt allemaal!!
Ben trouwens nog wel even benieuwd waarom mensen dit een mooi topic vinden... is het herkenbaarheid of juist de kleinzieligheid ? 🙂
Nee, je snelle inzichten. En dat je open staat voor soms niet malse kritiek. Dat je daardoor verder geholpen bent. Normaalgesproken zie je dat men eerst tig pagina's in de verdediging gaat (terecht of onterecht), maar nu was de eerste suggestie al raak.

Afgezien daarvan denk ik dat er bij Phoebe-returns en VivaUtrecht een flink stinkende scheet dwarszit.
Occam's razor
Debora schreef:
28-12-2018 16:52

Afgezien daarvan denk ik dat er bij Phoebe-returns en VivaUtrecht een flink stinkende scheet dwarszit.

:HA:

Ik snap hun reacties wel, ik lees al een tijdje mee en ik zie soms ook pagina`s lang geouwehoer en een to die om advies vraagt maar net zo vrolijk verder gaat. Anderzijds vind ik sommige forummers soms ietwat te oordelend, soms vergeten ze dat als je zelf in een situatie zit je het allemaal niet meer helder ziet, vooral als er heftige emoties bij komen kijken. Maar goed, mag allemaal.

Ik ben in ieder geval blij met de (harde) reacties, en de irritante negeer ik gewoon :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven