Snurkende vriend, tips?

02-04-2020 23:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik zit met het volgende. Mijn vriend die snurkt. Wij vermoeden dat het door zijn huig komt. Deze is namelijk erg lang waardoor deze dus in zijn keel zakt. Hij is hiervoor bij de KNO arts geweest. Die geeft aan dat het daar van kan komen en dat hij hij een slaap onderzoek kan doen om te kijken of het echt daar van is. Maar dat ze niet kunnen opereren omdat dat niet vergis word en eigenlijk geen indicatie voor een operatie is. Als hij op zijn zij ligt is het een stuk minder.

Nu is het zo dat we steeds vaker apart slapen. Wonen beide in een eigen appartement. Dit omdat ik gewoon tussen de 6 en 10 keer wakker word per dag. Verder gaat onze relatie echt goed.

Al nagedacht over oordoppen maar die vallen halverwege de nacht uit.

Iemand misschien tips of adviezen of ervaring met de situatie.

Dank je wel alvast!

Liefs! X
Bijzonder: mijn man ging 1 keer naar dokter en kreeg een verwijzing voor een operatie.

Bij hem hebben ze huig weg gehaald. Al zegt hij dat hij zich veel verslikt en de R... kan hij niet zo goed uitspreken.
Let dus op welke ingreep ze willen doen. Ze kunnen ook knipjes zetten in de huig. Iets wat mijn man wilde maar ze hebben dus heel de huig weggesneden grrr...

Dus mogelijk werkt een snurkbeugel?
Terug naar de KNO (ooit....)
Goed passende oordopjes.
Je beseffen dat samen slapen in een tweepersoonsbed ooit uit armoede is ontstaan en dat het dus een luxe is om apart te slapen.
Slaaponderzoek laten doen.

En als dat op niets uitdraait terug naar een andere KNO.

Hij moet hier nog een heel leven mee.
Logeerbed

Pyjama of t-shirt aan met ingenaaide tennisbal op de rug. Dan blijft hij op zijn zij liggen.
Als je zegt dat je oordopjes er snachts uitvallen dan steek je ze er niet goed in, niet diep genoeg... Je oor een beetje omhoog trekken helpt zeer goed.
Oordoppen op maat laten maken. Is volgens mij niet eens zo heel erg duur.
Als oordoppen helpen zou ik gewoon goede halen

Verder als hij het ziet zitten terug naar de kno.
Apart slapen als oordoppen niet werken of fijn zijn.

Zat mensen slapen apart, geheel of een deel van de week.
Ik lig nu ook naar het gezaag van vriend te luisteren en bedenk nog een oplossing.

Kussen op zijn hoofd en er even op gaan zitten.
PoesinBoots schreef:
03-04-2020 00:14
Ik lig nu ook naar het gezaag van vriend te luisteren en bedenk nog een oplossing.

Pas op dat je niet wegrolt door die ingenaaide tennisbal van de vorige tip van PiB.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
03-04-2020 00:20
Pas op dat je niet wegrolt door die ingenaaide tennisbal van de vorige tip van PiB.

Mijn eigen tip bedoel je?
Ik haal eerst die tennisbal eruit en die stop ik in zijn mond.
PoesinBoots schreef:
03-04-2020 00:29
Mijn eigen tip bedoel je?
Ik haal eerst die tennisbal eruit en die stop ik in zijn mond.
Jazeker bedoelde ik jouw tip.
Ik herhaalde je tweede tip en combineerde hem met je eerste tip.

Maar nu vraag ik me af of alleen die tennisbal-in-mond-stoppen niet de beste tip tegen snurken is.
Ik vind het iig het proberen waard. Al is het maar voor de foto
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
PoesinBoots schreef:
03-04-2020 00:14

:rofl:
Oordoppen laten aanmeten en als dat niet werkt een logeerkamer.
.
anoniem_395854 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 23:00
98.73% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
02-04-2020 23:56
Logeerbed

Pyjama of t-shirt aan met ingenaaide tennisbal op de rug. Dan blijft hij op zijn zij liggen.
Dit. Als hij het niet heeft als hij op zijn zij ligt.. er bestaan speciale dingen met een klittenband band die je om je buik heen doet, waardoor je niet meer comfortabel op je rug ligt. Verder hielp het hier bij man als hij op tijd ging slapen (als hij ontzettend moe was werd het ook erger) en geen alcohol dronk.
En verder: hij naar de bank en niet jij ;)
Wat Elgar zegt. Ik kon mijn man wel wat aandoen! Echt, ik heb van alles bedacht. Tot er uit het slaaponderzoek kwam dat hij zeer zware slaapapneu heeft. Nu slaap ik veel beter, hoor niets van dat hele masker/ apparaat.
Mannen snurken nu eenmaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb de mijne al zo vaak vervloekt 's nachts als hij weer eens prinsheerlijk lag te snurken en ik de halve nacht wakker was van de herrie.

wat hier een heel stuk hielp was een extra kussen. (NIET op zijn hoofd , maar er onder :biggrin: ) Zo ligt hij een stuk hoger, zakt zijn huig minder ver in zijn keel en is het snurken een stuk gereduceerd.
Niet helemaal, ik roep nog zeker 3 keer per nacht "DRAAI JE OM!" en dan kunnen we weer een uur of 2 doorrr.....
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
In ieder geval dat slaaponderzoek doen, dan weet je of hij slaapapneu heeft. Volgens mij is dat ook een indicatie om te opereren of een slaapmasker in te zetten.

Ik heb zelf vijf jaar geleden een operatie gehad waarbij mijn huig en een deel van mijn verhemelte is weggehaald. Was in het begin even wennen met drinken en ik kan geen rollende R meer maken, maar ik snurk (bijna) niet meer en ik slaap heerlijk. Vroeger lag ik in de middag vaak een dutje te doen.

Nu mijn vriendin nog...
Wij slapen apart, vanaf het begin (lange relatie). Geen seconde over nagedacht (in vorige relatie jarenlang slecht geslapen vanwege snurkende partner). Ook snurken ivm huig (operatie kan vervelende gevolgen hebben dus daarvan afgezien), we overwegen snurkbeugel aan te laten meten. Ik ben er altijd open over, het apart slapen, rust toch best een taboe op. Maar gezien mijn jarenlange 'lijden' interesseert andermans (romantisch) verontwaardiging dat ik apart wil liggen van partner, mij geen ene snurk.
Hier ook een snurker (ik) en een vriend die het bijna niet merkte omdat hij eerder slaapt en heel diep slaapt. Maar had er zelf wel last van en schaamde me. En vriend had wel last van mijn onrust en meerdere keren uit bed gaan in de nacht. Pas toen ik na een dag werken echt niks meer kon die stap gezet, was al jaren moe en had veel andere klachten. Daarnaast slaapwandelen, nachtmerries, slaapverlamming de hele rambam. Bleek zware apneu nu zooveel beter. "Gelukkig" gelijk een masker, al was dat ook wennen. Zou er niet meer zonder willen en heb me nog nooit zo verheugd op slapen.

Overigens hier een te smalle huig (weet niet of dat hetzelfde is) dus oa lastig te intuberen volgens een anesthesist toen ik bij een operatie moest kiezen voor sedatie, zo ging het balletje rollen. Maar het probleem zat meer/ook in de neus. Je hebt daar operaties voor en snurkbeugels maar hier geen optie door ernst apneu en prothese.

Wil jullie echt aanraden het uit te zoeken. Desnoods seconde opinion. Je kunt beter de oorzaak proberen weg te nemen dan je in allerlei bochten wringen nu. En of je liever samen slaapt of apart hoeft daar dan weer niets aan af te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven