steelt ex van mij?

22-11-2008 17:49 32 berichten
Hallo allemaal

Ik ben 3,5 jaar geleden gescheiden van mijn ex.

We hebben samen een zoontje van nu net 4 waar hij elk weekend voor zorgt.

Dit gaat prima en we kunnen goed overleggen over hoe en wat en eventuele wijzigingen.

In onze relatie had mijn ex een drank probleem. HIj dronk te veel, stiekem, loog over gebruik en had allerhande smoesjes over van alles en gebruikte huishoudgeld voor drank.

Dit heeft heel wat problemen opgelevert en uiteindelijk is dit denk ik de grootste reden van relatiebreuk geweest.

Hij was vreemdgegaan maar dat heeft ook vaak een reden.

In de relatie had ik wenig vertrouwen meer in hem, Hij beloofde van alles maar kwam het zelden na, Als ik hem daar op aansprak was ik de genen die moeilijk deed en hem niet vertrouwde.

Klopte ook natuurlijk maar niet vertrouwen bleek wel terecht te zijn.

Nadat hij weg is gegaan zijn er verschillende dingen verdwenen uit mijn huis.

Geen grote dingen of kostbare maar voor mij wel belangrijke dingen.

Het is begonnen met onze trouwringen, die waren zo maar ineens verdwenen en lagen op een plek waar alleen ex en ik wisten waar ze lagen.

Ik heb hem er op aangesproken maar zoals verwacht wist hij er niks van.

Hij heeft overigens een sleutel ivm mijn ziek zijn en dus naar binnen kunnen komen als ik niet in staat ben naar de deur te gaan.

Vervolgens verdween er een armbandje met de naam van mijn zoon, verder zelfde situatie als ringen.

Ook was de spaarpot van zoontje opeens leeg, of zijna leeg, ging om 10 euro of zo maar is meer het idee.

Van de wek wilde ik even geen tv maar een cd tje luisteren, doe ik niet vaak maar had ik nu een keer zin in.

Ik pak een cd hoesje en die was leeg...........

IK pak de volgende, weer leeg.......

Mijn gedachten gaan direkt naar ex toe..........

IK check alle cd's en er misssen er 6.

Ikj weet voor bijna 100% zeker dat hij het heeft gedaan.

Ik vraag me nu af wat te doen.

Als ik het hem vraag zal hij hoe dan ook ontkennen.Ik zal aan zijn gezicht alleen wel zien of hij liegt. Maar ja als ik dat dan zie wat dan?

(ik herken het liegen nu wel in relatie niet)

ER zijn nog 2 vriendinnen die een sleutel hebben maar ik kan me echt niet voorstellen dat die hier meer van weten en zij wisten ook niet waar de dingen anders dan de cd lagen.

Ik voel me er niet lekker bij.

Ik wil de goede relatie die we hebben mbt zoon niet op het spel zetten maar wil ook niet over me heen laten lopen, tenminste niet op deze manier.

Ik twijvel dus echt over wat te doen. Ik wil sowieso niet de confrontatie aan gaan met zoon erbij.

Die komt er misschien ooit wel achter wat voor looser zijn vader is dat ga oik henm niet wijsmaken. HIj heeft een goede band met hem en zijn vader zorgt ook goed voor hem.

iemand herkenning of advies?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat wil je nou horen? Je praat het zelf allemaal weer recht, dus je vind het wel meevallen.

Lekker laten gaan dan en je verder laten bestelen.

Lijkt me een goed plan. Maar kom dan niet hier weer een topic openen dat je bestolen bent.
Bijstand is geen vetpot, maar nieuwe gelijksluitende sloten zijn niet onbetaalbaar hoor. Informeer desnoods bij de woningbouwvereniging of ze de cilinders om willen komen wisselen of overleg met je WWB consulent(e) of je evt voor die aanschaf voor bijzondere bijstand in aanmerking komt. Verder wordt er door heel veel gemeentes in NL een extraatje ter beschikking gesteld voor mensen met een minimum inkomen. Het bedraagt 50 euro, en dan kun jij straks mooi 2 cilinders incl 6 sleutels van aanschaffen. Op deze site kun je zelf bekijken waar je voor in aanmerking kunt komen: https://service.nibud.nl/...008/Default.aspx?pagina=0 Maar zover ik weet stort de gemeente (als ze aan die 50,- aktie vanuit Den Haag meedoen) het uit zichzelf op je rekening. En misschien kun je ook je vakantiegeld al uit laten betalen voor dit deel van het jaar, vervolgens in juni het 2e deel ervan. Is ook weer zo een leuk bedragje voor sloten.
Oh, het zijn maar 3 dingen in 3,5 jaar....nou, dat valt toch best mee. Ja, nee, tis dan inderdaad niet alsof hij wekelijks van je loopt te stelen. Nou, in dat geval zou ik het lekker laten joh. Pas als het erger gaat worden, of als hij meer waardevolle dingen gaat stelen zou ik actie ondernemen....Dit valt inderdaad wel mee. En je hebt ook geen bewijs he, alleen je gevoel, maar niet op vertrouwen hoor....wacht maar tot je hem op heterdaad hebt betrapt.

Waarom open je dan uberhaupt een topic als het allemaal wel mee valt??
Het is fijn dat je zo vriendschappelijk met je ex omgaat, met name is dat erg belangrijk voor je zoontje. Jammer dat je hem niet 100% kunt vertrouwen met je spulletjes.

Maar mijn mening hierover is dat al was hij 100% te vertrouwen en al nam hij nooit iets stiekem mee, dat hij toch niet met jouw sleutel op zak zou moeten lopen.

Heb jij zijn sleutel ook?

Jullie relatie is over en daar hoort bij dat jullie wat afstand van elkaar nemen. Hij heeft zijn leven, jij hebt jouw leven. Hij heeft een nieuwe vriendin en zou niet willen dat jij elk moment als het jou blieft naast hun bed komt staan, omgekeerd is dat ook zo. Je hebt geen nieuwe relatie, maar die komt er misschien ooit, maar als je je ex nog zoveel privileges geeft ben ik bang dat er geen ruimte voor een eventuele nieuwe relatie overblijft.

Voor jouw innerlijke rust is het beter dat je ex niet zomaar binnen kan komen. Je hebt last van een soort hyperventilatie, dat is altijd het gevolg van spanningen. Daarom moet je dat soort spanningen en onzekerheden juist vermijden en binnen jouw muren je eigen sfeer en veiligheid creëren. Jouw ex was tijdens jullie huwelijk nou niet echt een baken van veiligheid en betrouwbaarheid te noemen, dat kan ook zijn weerslag gehad hebben op jouw ziekteverloop.

Dus mijn advies is hetzelfde als alle voorgaande adviezen: verander je slot, dit gaat je hooguit 30 euro kosten. Misschien veel geld voor jou, maar je rust heeft de hoogste prioriteit. Je ex moet dan gewoon aanbellen net als iedereen. Daar is helemaal niks mis mee.

Jouw ex is een onmatig persoon (is altijd het geval met verslaafden) en hij heeft duidelijke grenzen nodig. Jij moet hem die grenzen laten zien. Dat is voor alle partijen beter.
quote:Boarn schreef op 24 november 2008 @ 00:33:

Om je eigen huis te beveilgen hoef je echt niet te overleggen met een advocaat of consulente a zoveel honderd euro per uur.

Even een toelichting, aan orienterend gesprek met een advocaat zijn doorgaans geen kosten verbonden, met haar consulente bedoel ik diegene bij de bijstand, waar je uiteraard ook geen kosten voor hoeft te maken.

Door het laatste bericht, waarin de frequentie staat, is het probleem in mijn beeld afgezwakt. Dit veranderd idd. de zaken, maar het lijkt mij ook nog steeds verstandig om de sloten te veranderen.
Ik ben wel geschrokken van een anatal recaties.

Ben er nu echt serieus over aan het denken of ik de sloten ga veranderen en ik neig voor 90% naar doen.

Die 50 euro is al gebudgetteerd.........krijg ik idd en ga ik oud en nieuw gezellig van maken samen met zoontje en wat lekkers met kerst voor kopen.

En waarom heb ik het topic geopend?

Omdat het me dwars zat en om duidelijk te krijgen of ik spoken zie of dat het wel meevalt.

Ik heb idd geen sleutel van ex, hoef ik ook niet trouwens.

Het is idd wel een beetje raar dat hij gewoon binnen kan lopen wanneer hij dat zou willen.

Hij loopt soms ook rond in huis alsof hij er nog woont. Hij weet soms beter waar de dingen die je niet vaak gebruikt liggen dan ik......haha

Is soms handig maar heb me er ook wel eens aan geirriteerd.

Kortom, bedankt voor de reacties
Benmamma, laat hem niet verder dan de mat in de gang. Zorg dat kindlief klaarstaat als hij opgehaald wordt en accepteer NIET dat je ex door je huis gaat lopen en in je laadjes en kastjes koekeloert. Dat is zijn manier van grip houden en het gevolg is dat jij spanningen kweekt.

Als jij geen grenzen aangeeft, kun je hem geen ongelijk geven dat hij je huis binnenwalst en overal met zn snufferd in gaat zitten.

Stel je grenzen! Vraag de sleutel terug. Als je dat niet durft, zegt dat eigenlijk al genoeg. Dan meteen nieuwe sloten! En verder:

Op de mat houden die hap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven