Stel ik me aan?

08-03-2009 10:53 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of ik me aanstel (ik denk het wel) of zijn mijn gedachtes realistisch.

Ik heb sinds een half jaar ongeveer een vriend. We zien elkaar meestal 1 dag in het weekend. Hij heeft kids en ik heb kids en hij heeft doordeweeks een drukke baan.

Zelf ben ik iemand die zoveel mogelijk doet om hem langer te kunnen zien. Ik regel een paar uur vrij zodat we samen kunnen uitslapen en hij niet heel vroeg weg hoeft. Of ik regel dat mijn kids ergens anders slapen, zodat hij en ik elkaar kunnen zien.

Zo ook dit weekend. Vrijdag ben ik naar hem toe gegaan en zatermiddag was ik weer thuis.

Savonds is hij naar mij toegekomen en hij moest vandaag vroeg op. Dus mij leek het dan wel oke dat hij hier zou slapen, ookal sliepen mijn kids ook thuis. Hij moest er toch vroeg uit dus dan zou die ze toch niet zien.

Hij zegt altijd dat hij niet bij me wil slapen als mijn kids er zijn, omdat hij er dan vroeg uit moet zodat ze hem niet zien.

Nu was hij er dus gister en het was gezellig enzo, lekker dvd gekeken. Belt een vriend van hem op om te vragen of die mee gaat stappen.

Ik heb aangegeven dat ik het raar vondt aangezien hij dan nog minder zou slapen als wanneer hij bij mij zou blijven.

En ik vind we zien elkaar al zo weinig. Ik krijg echt het gevoel dat hij liever die 3 uur met hun is dan nog 9 uur met mij. Ben ik dan niet leuk genoeg ofzo?

Verder is hij echt het type van, we zien wel.

Nooit eens iets echt plannen enzo.

Mij geeft hij daarmee het gevoel niet echt voor mij te gaan.

Hij zegt wel dat hij echt serieus is met mij , maar op dit soort momenten voelt het anders.

Ik ben wel iemand die altijd bang is om gedumpt te worden.

Maar stel ik me aan?
Jullie hebben al een half jaar verkering en jouw kinderen mogen hem nog niet zien? Hmm.
Ik denk niet dat je je aanstelt als je dit zo voelt. Iets anders is of je er veel mee bereikt. Ik zou ook niet zo geclaimd willen worden. En ik zou ook contact willen blijven houden met mijn vrienden;

Mannen zitten aan elastiekjes; geef je ze de ruimte dan komen ze wel weer terug; hou je ze strak vast dan breekt het.
Is hij mee gaan stappen met die vriend?! Zo niet zou ik me er verder niet te veel zorgen over maken. Maar waarom mogen de kids hem niet tegenkomen?! Of wil hij ze niet tegenkomen?! Of begrijp ik het niet helemaal goed?
Als je elkaar pas een halfjaar kent en je ziet elkaar best weinig en je bent gek op elkaar, dan zou je de voorkeur geven aan tijd met je liefje ipv stappen met vrienden. Later in de relatie vind ik het niet meer dan normaal dat je vriend ook graag gaat stappen met vrienden. Dat is dus al één ding.

Daarnaast levert hij dus tijd in met jou omdat hij niet wil dat je kinderen hem zien. Ik vraag me dan af of er niet iets anders speelt. Ik zou me in deze situatie ook afvragen of hij wel serieuze bedoelingen met me heeft. Natuurlijk is het het eerste jaar vaak nogal "vrijblijvend". Je moet elkaar nog goed leren kennen en daarna bepaal je of je een toekomst samen ziet.

Afgaande op zijn gedrag lijkt het mij dat hij het best gezellig en leuk vind, maar hij wil er niet teveel voor hoeven opgeven. Hij komt wanneer het hem uitkomt en gaat even makkelijk weer weg als er iets leukers voorbij komt. Wil jij dat?

Hebben jullie al eens over de toekomst gesproken, of houdt hij het af, wuift hij het weg of blijft hij vaag?
quote:telief schreef op 08 maart 2009 @ 10:53:

Zelf ben ik iemand die zoveel mogelijk doet om hem langer te kunnen zien. <knip>

En ik vind we zien elkaar al zo weinig. Ik krijg echt het gevoel dat hij liever die 3 uur met hun is dan nog 9 uur met mij. Ben ik dan niet leuk genoeg ofzo?

Omdat jij zoveel mogelijk doet om hem langer te kunnen zien, verwacht je dat hij die moeite ook doet. Maar zo werkt het niet bij de meeste mannen. Hoe makkelijker jij het hem maakt, hoe meer hij jou als vanzelfsprekend gaat zien. Draai het eens een keer om, laat hem eens moeite doen, wees minder beschikbaar. Laat hem jou eens missen zoals jij hem mist.

PS ik bedoel dit niet lullig hoor maar het is erg herkenbaar (ik stelde me net zo op in mijn vorige relatie en het effect was dat hij na verloop van tijd alleen maar meer zijn eigen gang ging)
Ik begrijp dat je graag bij hem wilt zijn, maar je zegt zelf al dat hij een drukke baan heeft. Dan zal hij zijn vrienden verder ook niet veel zien. Hij moet nu de aandacht verdelen tussen jou, zijn werk, zijn vrienden, zijn kinderen en het huishouden (ik neem aan dat hij gescheiden is en dat dus ook alleen moet doen!) Dat is best veel, dus vind 't nie zo gek dat hij weinig tijd heeft. Geef hem de ruimte die hij nodig heeft. Mannen kunnen er niet tegen geclaimed te worden, hoe harder jij trekt hij harder hij probeerd los te komen. Mannen zijn net jojo's, die moeten af en toe ff wegrollen. Laat hem vrij, dan komt hij vanzelf wel terug. En dan is het niet op jou een plezier te doen, maar omdat hij dat zelf graag wil.

Ga op die momenten lekker wat voor jezelf doen en maak je niet zo druk.
Even ter verduidelijking.

Zijn familie en vrienden wonen bij mij in de buurt.

Gister is hij overdag al met diezelfde vriend geweest.

Mijn kids zien hem nog niet, omdat ik het rustig aan wil doen. Ik betrek de kids alleen bij iemand als ik het gevoel heb dat bij beide kanten serieus is.

Hij is zelf nog bezig met verkoop huis en omgangsregeling en zijn kids en ex weten dus ook nog niks van mij.

We hebben het weleens over de toekomst gehad en hij zegt dat hij dan wel met mij wilt zijn.

Maar hoe wanneer etc weet hij allemaal niet.

Ik denk dat het voornamelijk komt doordat hij heel kort gehouden is in zijn huwelijk en een lastige scheiding achter de rug heeft.

Maar ik snap gewoon niet dat hij liever rondhangt in een cafe dan dat hij de rest van de nacht met mij is.
Misschien gaat het te snel voor hem, is hij bang dat hij zijn vrijheid zal verliezen?

Hij geeft ook al aan dat hij nu nog niet weet hoe of wat. Hij komt uit een lastig huwelijk/ scheiding dus hij zal eea moeten verwerken. Misschien is deze relatie te snel gekomen, dan zou ik hem zeker wat ruimte gunnen en genieten van de tijd die je samen hebt. Als jij je er niet goed bij voelt, denkt dat hij het niet serieus neemt dan zou ik nadenken of je wel verder wilt.

Dit soort dingen worden vaak van kwaad tot erger omdat jullie behoeften om elkaar te zien ver uit elkaar liggen.
quote:misspoez schreef op 08 maart 2009 @ 11:04:

Jullie hebben al een half jaar verkering en jouw kinderen mogen hem nog niet zien? Hmm.

Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit lijkt me.

Er zit toch wel een verschil tussen elkaar 6 maanden zien, waarvan absoluut maar 7 dagen of elkaar 6 maanden zien, waarvan absoluut 3 maanden bv.............. TO geeft aan dat ze elkaar maar heel weinig zien en dan zijn de 6 maanden zo voorbij zonder dat je elkaar echt goed kent omdat je elkaar dus niet zo vaak ziet.
Hij is voordat ik met hem kreeg ruim 2 jaar single geweest.

Ik denk dat ik voorlopig maar met hem opdezelfde manier omga als dat hij met mij omga. Gewoon vaag en we zien wel.

Ik weet wel dat hij echt wel gek op me is, want we bellen elke dag wel uren. Misschien ligt het gewoon aan mezelf, ik ben altijd bang om uiteindelijk niet goed genoeg voor iemand te zijn.
En je weet HEEL erg zeker dat hij echt gescheiden is??
quote:telief schreef op 08 maart 2009 @ 12:10:

Maar ik snap gewoon niet dat hij liever rondhangt in een cafe dan dat hij de rest van de nacht met mij is.Hoe reageerde hij toen jij hem hiermee confronteerde???
Hij lijkt op iemand die ik ooit gekend heb....

VLUCHT telief,...VLUCHT!!!!!
Het is me nog steeds niet duidelijk of hij nou bij jou is gebleven of met die vriend is gaan stappen
quote:telief schreef op 08 maart 2009 @ 12:10:

Hij is zelf nog bezig met verkoop huis en omgangsregeling en zijn kids en ex weten dus ook nog niks van mij.

Je zegt dat hij twee jaar single is geweest voordat hij jou leerde kennen. Hoe kan dit (verkoop huis, omgangsregeling e.d.) dan allemaal nog steeds spelen?
Ergens klopt er iets niet in dit verhaal..

Hij kan je maar weinig zien, gaat liever uit met zijn vriend dan dat hij bij jou is.en jij bent altijd degene die maar vanalles regelt om hem te kunnen zien...klinkt niet als iemand die voor de volle 100% gaat (of kan gaan) voor je. Kijk uit dat je niet voor de afleiding wordt gebruikt, of voor erbij! Ben je al eens bij hem thuis geweest?
quote:Julus schreef op 08 maart 2009 @ 12:58:

Hij kan je maar weinig zien, gaat liever uit met zijn vriend dan dat hij bij jou is.en jij bent altijd degene die maar vanalles regelt om hem te kunnen zien...klinkt niet als iemand die voor de volle 100% gaat (of kan gaan) voor je. Kijk uit dat je niet voor de afleiding wordt gebruikt, of voor erbij! Ben je al eens bij hem thuis geweest?In de OP staat dat ze vrijdag bij hem thuis is geweest. Maar verder krijg ik net als jij het gevoel dat er iets niet klopt...
quote:isabon schreef op 08 maart 2009 @ 12:29:

En je weet HEEL erg zeker dat hij echt gescheiden is??

Ja dat weet ik heel erg zeker. Ik heb zn zus al ontmoet en ik ben er vaak bij als zijn moeder belt en dan zegt hij ook gewoon dat hij bij mij is. Ook heb ik zn vrienden ook al ontmoet.

Zijn ex is iemand die alles heel erg tegenwerkt en ze heeft er ook voor gezorgd dat de scheiding niet zo 1,2,3 geregeld was.
quote:Julus schreef op 08 maart 2009 @ 12:58:

Hij kan je maar weinig zien, gaat liever uit met zijn vriend dan dat hij bij jou is.en jij bent altijd degene die maar vanalles regelt om hem te kunnen zien...klinkt niet als iemand die voor de volle 100% gaat (of kan gaan) voor je. Kijk uit dat je niet voor de afleiding wordt gebruikt, of voor erbij! Ben je al eens bij hem thuis geweest?

Ja ik kom regelmatig bij hem thuis. En weet echt wel zeker dat ze echt uitelkaar zijn.

Hij heeft ooit voor zijn ex alles achter zich gelaten en opgegeven misschien dat hij daardoor wat voorzichtiger is.
Je stelt je wel aan.

Hij mag toch ook met zijn vrienden optrekken.

Hij hoeft toch niet alle vrije tijd aan jou te besteden?
quote:Vela schreef op 08 maart 2009 @ 15:48:

Je stelt je wel aan.

Hij mag toch ook met zijn vrienden optrekken.

Hij hoeft toch niet alle vrije tijd aan jou te besteden?

Misschien niet leuk voor mij, maar toch is zo'n bericht ook wel weer fijn. Heb liever dit dan dat ik er echt iets achter moet gaan zoeken.

Je heb wel gelijk, maar ik kan er gewoon niet tegen dat hij niet net zo graag met mij is als ik met hem. Maar dat is mijn probleem.

Maar ondanks dit ik blijf hem vaag vinden en dat weet hij.
quote:Haley schreef op 08 maart 2009 @ 12:50:

[...]

Omdat zijn ex alles tegenwerkt.

En hij bang is voor zijn ex. Hij heeft al ooit de kids een tijd niet gezien, omdat het niet ging zoals zij het wilde.

Je zegt dat hij twee jaar single is geweest voordat hij jou leerde kennen. Hoe kan dit (verkoop huis, omgangsregeling e.d.) dan allemaal nog steeds spelen?
hey

ik vind totaal niet dat jij je aanstelt.. Als iemand je leuk vindt gaat ie voor jou..

Ik vind het een goed iets juist dat hij je kinderen nog niet heeft gezien, want kennelijk is jou gevoel dus ook niet 100 % bij deze relatie..

Dat mannen een drukke baan hebben in scheiding liggen enz wat voor redenen dan ook, is gewoon vaak een exuses.

Liefst zou hij je elke dag moeten willen zien. En als je maar een dag hebt dan moet je helemaal niet met vrienden opstap gaan

Woont hij ook ver weg? Door de week is het niet mogelijk, jullie bellen wel elke dag zeg je. Komt dat van jou kant of??

2 jaar en de scheiding is er nog niet door heen??? Dat is toch best lang hoor!

Nou enige advies dat je aan jezelf kan geven is, luister naar je gevoel en wat wil jij!!!
quote:telief schreef op 08 maart 2009 @ 15:52:

[...]

Misschien niet leuk voor mij, maar toch is zo'n bericht ook wel weer fijn. Heb liever dit dan dat ik er echt iets achter moet gaan zoeken.

Je heb wel gelijk, maar ik kan er gewoon niet tegen dat hij niet net zo graag met mij is als ik met hem. Maar dat is mijn probleem.

Maar ondanks dit ik blijf hem vaag vinden en dat weet hij.

Hij is wel graag bij jou.

Misschien niet 100% van zijn vrije tijd, maar doet dat er toe?

Hij heeft sowieso al weinig vrije tijd en het is toch normaal ook aandacht aan vrienden te geven?

Hij wil niet alleen maar een vriendin, maar ook vrienden.

Lijkt me niet meer dan gezond.

Hoe meer je hem opeist, des te verder je hem wegdrukt.

Daarnaast gaan jullie ook pas een half jaar.

Wat verwacht je nu eigenlijk van hem?

Wees een beetje realistisch en volwassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven