Stel ik me aan?

02-02-2022 12:38 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van mezelf dat ik dingen soms erger kan maken en me snel zorgen maak. Soms helpt het me om hier van me af te typen en dat voelt fijn :-) Daarom hopelijk met dit ook?

Qua relaties heb ik niet altijd geluk gehad en ik doe nu bij mijn vriend heel erg mijn best om hem te vertrouwen. Soms gaan dingen in mijn hoofd zitten en word het zo groot en dan is het niets. Erover praten durf ik niet zo goed omdat ik niet wil dat mensen boos worden.

Mijn vriend werkt in een restaurant en tijdens hun pauze deden ze blijkbaar een spelletje en toen heeft een collega mijn vriend gefilmd en mijn vriend heeft haar gefilmd. Ik zag dit omdat hij me zelf iets liet zien op zijn telefoon en het volgende filmpje wat dit, wat hij niet zag dat ik het zag.

Uiteindelijk heb ik wel gevraagd wat dit was. Hij zei dat ze lol hadden op het werk. Maar waarom film je dit dan? Ik snap dat niet.

Ik denk hardop het stelt geen zak voor maar het blijft malen dus ik moet ermee stoppen maar ik zou dit zelf niet doen omdat ik het heel raar vind.

Hoe zouden jullie dit vinden?
Niks raars aan.
was het een blootspelletje?
Het was een kaart spelletje maar ik ben ook bang dat ik het heel groot maak. Ik heb niets tegen hem gezegd. Ik zou alleen zelf zo iets niet doen maar dat wil niets zeggen natuurlijk.
Het antwoord op de vraag in je titel: ja.
Don't waste your time or time will waste you.
Als hij een mannelijke collega had gefilmd bij dat spelletje, was het voor jou geen probleem geweest?

Misschien filmden de collega’s elkaar en stuurden ze het door via de groepsapp. Ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je ergens een probleem mee hebt en je praat er niet over, dan wordt het probleem groter en groter. De oplossing? er over praten. in een niet verwijtende toon, uit belangstelling.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ik snap je probleem met een filmpje niet.
Qua relaties heb ik niet altijd geluk gehad en ik doe nu bij mijn vriend heel erg mijn best om hem te vertrouwen. Soms gaan dingen in mijn hoofd zitten en word het zo groot en dan is het niets. Erover praten durf ik niet zo goed omdat ik niet wil dat mensen boos worden.

Ik denk dat als je een topic opent met zo'n titel en jezelf gaslight in je openingspost, je nog steeds niet hebt geleerd jezelf serieus te nemen, terwijl dat blijkbaar wèl nodig is geweest in je verleden. Jij vindt dit filmen niet leuk. Dat betekent niet dat je er meteen consequenties aan hoeft te verbinden, sterker nog, ik zou hier niets aan doen, maar het betekent dat je jezelf serieus moet nemen. Je vindt dit raar. Neem het ter kennisgeving aan, en onthoud je gevoelens hierover voor een volgende situatie. Doet zich niets meer voor? Prima, dan was het niets. Wisselt hij volgende week naaktfoto's met haar uit? Dan was het wel iets. Maar neem jezelf serieus.
Rose81 schreef:
02-02-2022 12:43
Het was een kaart spelletje maar ik ben ook bang dat ik het heel groot maak. Ik heb niets tegen hem gezegd. Ik zou alleen zelf zo iets niet doen maar dat wil niets zeggen natuurlijk.
Wat bedoel je met “zo iets”. In snap niet wat hij mogelijk verkeerd heeft gedaan. Het lol maken? Het kaarten? Het filmen?
himalaya schreef:
02-02-2022 12:45
Als hij een mannelijke collega had gefilmd bij dat spelletje, was het voor jou geen probleem geweest?

Misschien filmden de collega’s elkaar en stuurden ze het door via de groepsapp. Ofzo.
Dan nog had ik het heel raar gevonden. Ik denk ook niet dat hij nu een geheime relatie heeft ofzo. Maar ik vind het echt raar. Komt ook omdat ik niet lekker in mijn vel zit en hier ook hulp voor heb. Als je dan zo'n filmpje ziet met een lachende collega....zo ben ik niet op het moment.
En dat doet wel pijn.
maar goed, even met TO meedenken
Wie van jullie heeft een filmpje van een collega op haar telefoon staan?
Als je hier al over valt gaat die relatie niet lang & gelukkig worden.
Of je vriend gaat zich overal inhouden en raakt zijn levenslust kwijt en het gaat uit.
Of hij gaat er tegenin en het wordt ruzie.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
lilalinda schreef:
02-02-2022 12:51
Ik.
Meerdere.
Rose81 schreef:
02-02-2022 12:50
Dan nog had ik het heel raar gevonden. Ik denk ook niet dat hij nu een geheime relatie heeft ofzo. Maar ik vind het echt raar. Komt ook omdat ik niet lekker in mijn vel zit en hier ook hulp voor heb. Als je dan zo'n filmpje ziet met een lachende collega....zo ben ik niet op het moment.
En dat doet wel pijn.

Ik lees eigenlijk altijd over issues bij jou. Kan me zo niet herinneren of je daar hulp bij hebt. Zo niet, misschien toch eens over praten met bijvoorbeeld de huisarts.
lilalinda schreef:
Ik heb geen filmpje maar ik heb nog wel wat foto's van collega's (mannen en vrouwen) in mijn telefoon staan van een na werk borrel (voor corona).

Zelfde idee lijkt mij.

@TO, ik herken het malen/piekeren. Ik doe veel aan meditatie/mindfulness. Dat helpt mij heel erg. Misschien ook iets voor jou?
lilalinda schreef:
Geen filmpjes. Wel foto's. Die had ik nodig voor iets op werk en heb ze er (nog) niet afgehaald.
There is always something happening, and it's usually right now
lilalinda schreef:
Ik, wel meer dan 1. Heb zelfs een heel mapje “collega’s” met foto’s en filmpjes.
En ik vind dat TO zich aan stelt. Als het nou naaktfoto’s ofzo zouden zijn, oke. Maar gewoon een filmpje van een gezellige avond. Daar zou ik me echt niet druk om maken. En doe je dat wel, dan zou ik daar snel aan werken.
Ik heb ook geen filmpjes van collega's maar wat zegt dat? Iets over mij, over hen, over de branche, over thuis werken?
Zodra je veel tijd hebt om na te denken ga je van elke mug een olifant maken. Dat waar je energie en tijd in stopt groeit. Dus wil je negatieve gedachten voeden of wil je ergens anders op focussen?
Lorem Ipsum
lilalinda schreef:
Eh. Ja. Van een uitje naar de Efteling op het scheetkussen bij de Max & Moritz. En ja, daar is die groep veertigers ook in geweest. 🤪
Van een feestje van collega's (meerdere) maar dit was een kaartspel een op een en alleen zij was gefilmd terwijl ze heel veel lol hadden. Nee dat vind ik wel gek maar ik weet dat mensen daar anders over denken en daarom zeg ik niets.

Maar een filmpje van haar alleen terwijl met z'n tweeen lol hebben. Dat ze lol hebben okay maar waarom film je haar dan?
Jemig, onzeker van een filmpje van een lachende (godbetert) collega. Echt TO...
Weet je, als hij vreemd wil gaan, doet ie het toch wel. Niet leuk, maar het is niet te voorkomen. Op deze manier maak je jezelf gek en hem erbij.
Ik snap echt niet wat er erg aan is dat hij een collega filmt. Wat raakt je daar zo aan? Wat betekent dat voor jou?
Thalas schreef:
02-02-2022 12:50
Ik denk dat als je een topic opent met zo'n titel en jezelf gaslight in je openingspost, je nog steeds niet hebt geleerd jezelf serieus te nemen, terwijl dat blijkbaar wèl nodig is geweest in je verleden. Jij vindt dit filmen niet leuk. Dat betekent niet dat je er meteen consequenties aan hoeft te verbinden, sterker nog, ik zou hier niets aan doen, maar het betekent dat je jezelf serieus moet nemen. Je vindt dit raar. Neem het ter kennisgeving aan, en onthoud je gevoelens hierover voor een volgende situatie. Doet zich niets meer voor? Prima, dan was het niets. Wisselt hij volgende week naaktfoto's met haar uit? Dan was het wel iets. Maar neem jezelf serieus.
Dit geldt niet voor iedereen hoor en zeker niet voor mensen met angstklachten. Dan is vertrouwen op je gevoel wel het slechtste advies dat je kan geven bijvoorbeeld.
Life is short. Eat dessert first.
Rose81 schreef:
02-02-2022 13:24
Van een feestje van collega's (meerdere) maar dit was een kaartspel een op een en alleen zij was gefilmd terwijl ze heel veel lol hadden. Nee dat vind ik wel gek maar ik weet dat mensen daar anders over denken en daarom zeg ik niets.

Maar een filmpje van haar alleen terwijl met z'n tweeen lol hebben. Dat ze lol hebben okay maar waarom film je haar dan?
Toch fijn dat je de lol op zich geen probleem lijkt te vinden (is dat ook echt zo?), maar ik begrijp niet zo goed waarom het filmen van die lol dan wel een probleem is.
Wat vindt je daar nou precies zo raar aan? En wat als collega een man was geweest maar de lol en het filmpje in dezelfde strekking?

P.S. Ik ben al een stukkie ouder en snap lang niet alles wat zo nodig gefilmd moet worden, ongelukken en dat soort dingen bijvoorbeeld, maar gewoon een filmpje schieten van elkaar terwijl je lol hebt? Neuh, daar zie ik niet zoveel toestanden in.
There is always something happening, and it's usually right now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven