Stel ik me nu aan?

01-08-2010 20:26 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zit zo:

Over een paar dagen is onze oudste jarig.

Dit vieren we met familie en wat vrienden. Zus van mijn man en haar vriend zijn ook uitgenodigd (paar weken terug, net als iedereen). Prima, ze hoefden beiden niet te werken, dus ze zouden komen.

Krijgen net een telefoontje dat ze niet komen. Zijn de avond van tevoren in de buurt en komen dan het cadeautje wel langsbrengen.

Man heeft gevraagd naar de reden: ja, ze hebben elkaar niet zoveel gezien de laatste dagen (hij past op het huis van vrienden die op vakantie zijn) en volgende week zien ze elkaar ook niet veel, dus die dag (verjaardag van oudste) willen ze graag met z'n tweeen doorbrengen.

Ik vind het knap lullig van ze en ben er best verdrietig over.

Stel ik me aan???
Ik vind inderdaad dat je je aanstelt. Zij zijn toch niet verplicht gehoor te geven aan jullie uitnodiging?
Ja. Ze komen toch langs al is het niet op die dag. Ik snap het wel hoor dat ze even tijd voor elkaar willen hebben. Zou jij ze ook wel mogen gunnen.
Cum non tum age
De redenen snap ik volledig en ja, ik vind dus dat je je aanstelt (en dat heb ik geloof ik nooit eerder op het forum tegen iemand gezegd.

Het is een KINDERverjaardag. Laat je oudste (geen idee hoe oud zij/hij wordt) lekker z'n verjaardag vieren met de mensen die komen en genieten van het cadeautje van je zwager/schoonzus.

Heb overigens nooit de hype begrepen van 'afwezige' volwassenen op een kinderverjaardag.
Je kan dit probleem ook op een creatieve manier oplossen: jij gaat een dag op het huis van de vrienden van je zus haar man passen, wanneer het je zus uitkomt. Dan kunnen ze een dag samen zijn, en in ruil daarvoor kunnen ze dan wel bij het feest van je oudste zijn.
Je stelt je ontzettend aan,

de verjaardag van je oudste is voor jou misschien een halszaak, maar voor de zus van je vriend?!!

Ik begrijp dondersgoed dat haar relatie echt meer prioriteit heeft dan een kinderfeestje (tenzij ze zelf 8 is...) en dat is niet iets om verdriet van te hebben.

Bovendien is het hartstikke lief dat ze het cadeautje nog wel langs komen brengen!
This is not kosher!
Ik vind niet dat je je aanstelt.

Het gaat om hun neefje/nichtje en ze mogen best de moeite nemen om op te komen draven.

Al is het maar een uurtje.

Ik zou er dus ook flink pissig om zijn.
Ik vind het heel eerlijk, ze hadden ook een kutsmoes kunnen verzinnen!
Ja ik vind ook dat je je aanstelt

Het is niet zo dat de verjaardag van je oudste valt of staat met de komst van je schoonzus en haar man toch?

Ze bellen netjes op tijd, vergeten het niet, komen toch langs...

Wat is je probleem?

Wat vind je lullig aan het feit dat ze graag wat tijd samen willen doorbrengen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja, je stelt je aan. De wereld draait niet alleen om de verjaardag van jullie kind.
Ja, je stelt je aan. Maak er niet zo'n halszaak van. Ze komen toch, al is het niet op de verjaardag zelf.
Oh, ik ben de enige?
Ja, je stelt je aan en ik ben het eens met bovenstaande reacties.

Het kan toch zo zijn dat ze elkaar de afgelopen dagen vanwege wat dan ook weinig gezien hebben? Het zou denk ik pas raar worden als jij ze zou gaan verplichten om naar de verjaardag van je kind te komen...
quote:Whiskers schreef op 01 augustus 2010 @ 20:34:

Ik vind niet dat je je aanstelt.

Het gaat om hun neefje/nichtje en ze mogen best de moeite nemen om op te komen draven.

Al is het maar een uurtje.

Ik zou er dus ook flink pissig om zijn.Verschrikkelijk, dit soort mensen.. Daar zou ik dus sowieso al nooit meer komen.
Dan wordt het lekker rustig!
Ik vind sowieso dat kinderverjaardagen vaak onwijs overrated zijn. Mijn schoonzusje vierde de 1e verjaardag van mijn nichtje met 65 mensen die uitgenodigd waren....

Waarvan er wel redelijk wat mensen zelf kinderen hadden maar waarbij er ook veel vrienden van mijn zwager waren.. ( die dus geen kinderen hebben en die alleen voor het bier kwamen)

De verjaardag van mijn zoontje hebben we met oma en opa gedaan en de tantes en ooms. Een tante moest werken en kon niet ruilen.. prima... voor het kind maakt het niet uit... en voor ons ook niet..

Lighten up.. het leven duurt hopelijk nog langer... er komen nog meer verjaardagen! En gun je schoonzusje ook wat prive tijd. (overigens vind ik het al te gek voor woorden dat er een reden moet zijn... ze bellen netjes van te voren en geven aan iets eerder te komen. Daarop kan je ja of nee zeggen... maar op de dag zelf komen ze niet.. das duidelijk)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ohja, behalve dus met whiskers..
misschien heeft zij net haar eisprong en gaan ze dancen voor een beeb.
ja, je stelt je aan.
Heb ik dat?!
65 mensen vind ik overdreven, maar naaste familie zou ik er wel heel graag bij willen hebben.
Mariaatje, wat vind je van de reacties tot nu toe?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier zou ik ook geen probleem van maken. Wel als mijn eigen zus dit zou doen. Maar dat ligt meer aan het feit dat zij heel close is met mijn kids.

En idd....je schoonzus en zwager hadden ook een k*t smoesje kunnen verzinnen en helemaal niet komen opdraven...
dgs heet dat nu dancen... ik hou het niet meer bij
Heb ik dat?!
Ze komen toch? Alleen op een ander moment, kan gebeuren.

Ik vind het overigens van de zotte dat je om een reden vraagt.
Ik heb de laatste tijd 2 keer in deze situatie gezeten en dan bedoel ik dat ik degene was die geen tijd/zin had en dus met een ander voorstel kwam. Pff, werd me niet in dank afgenomen! En dan heb ik dus helemaal geen zin meer om te komen.

Ik hou er niet van om semi gedwongen te worden om ergens te verschijnen..bah.. Laat mensen toch lekker doen waar ze zich goed bij voelen. Genoeg dagen waarop je elkaar nog meer kunt zien!

Ik vind dus dat je je aanstelt, krijg echt de kriebels van dit soort gedrag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven