steun om met affaire te stoppen

16-03-2008 08:46 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me al bij voorbaat, zonder een zin op papier te zetten...

Uit mijn leuke, gezellige contact met mijn 10 jaar oudere collega, waar ik veel mee samenwerk, is een affaire voortgekomen. Hij is getrouwd, heeft geen kinderen.

Eerder dit jaar, na wat zoenen en mailen en chatten, heb ik het afgekapt, omdat ik me ontzettend rot eronder voelde. Toen is er 4 maanden niets gebeurd, behalve werkgerelateerde gesprekken.

Pakweg een maand geleden "ontstond" er toch weer wat, mailtjes werden dubbelzinniger, we begonnen weer te chatten. De chats gingen heel snel van onschuldig naar digisex. En intussen hebben we ook de stap naar 'live' sex gemaakt. Nog wel bij hem thuis, zijn vrouw was weg

Hij vertelde mij een tijd terug, dat hij niet weg kan bij z'n vrouw, omdat ze niet zo lang geleden een koophuis gekocht hebben en in de schulden zitten. Volgens mij klopt daar geen bal van, en voelt hij gewoon hartstikke veel voor haar. We praten niet over haar btw, dat wil ik niet.

Ik moet hiermee stoppen, want ik voel me na ieder incident schuldiger, verrotter en slechter. En meer aan hem gehecht. En ik wil hem ook niet meehelpen z'n relatie te verkloten, maar ben dat nu wel aan het doen.

Ik heb hem al gemaild dat ik sowieso niet meer naar zijn, nee naar hun huis kom. Dat dat echt een grens is waar ik niet meer overheen wil. Maar eigenlijk is dat niet genoeg. Eigenlijk moet ik het helemaal afkappen. Voor mij én voor hem. Ik merk ook dat ik helemaal niet meer naar andere mannen kijk, ben niet meer geinteresseerd. Ik wil alleen hem, maar dat kan niet.

Kick my ass! Vertel me alsjeblieft dat ik fout bezig ben, en dat ik het alleen maar kan oplossen door er nú mee te stoppen.

Help me... Want ik veracht mezelf, hoe ik nu bezig ben. En hem ook.
Wat goed van je dat je eindelijk voor jezelf kiest. Je bent toch veel meer waard dan als een neukertje gebruikt te worden!!

Tuurlijk zal het pijn doen in het begin en hem missen. Is er een mogelijkheid dat je elders in het bedrijf kan werken zodat je geen contact met hem hebt? Zodat je ook niet in de verleiding komt of steeds met de pijn geconfronteerd wordt.

Zoek afleiding, ga dingen ondernemen met vriendinnen. Verwen jezelf met de kapper, iets nieuws, kleding of iets anders wat je al heel lang wilde hebben. Schrijf voor jezelf een briefje met alle negatieve punten van hem, als je het moeilijk hebt dan lees je dat door.

Pak vriendschappen weer op die een beetje verwaterd zijn.

Evt. kun je kijken of er leuke activiteiten zijn die je leuk vind bij www.nieuwemensenlerenkennen.nl die organiseren vaak leuke dingen. En als je eruit bent (evt. met je vriendinnen) dan komt op een gegeven moment je interesse voor andere mannen wel weer terug.

Heel veel sterkte maar even doorbijten. Zet door he!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hey MM,

Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft op je vraag: Je bent stom bezig! De enige die hiermee niets opschiet (behalve dan seks on a regular basis) dat ben jij! Inderdaad, je wilt toch niet enkel zo nu en dan als onderlegger gebruikt worden?!

Het is natuurlijk vervelend om het af te kappen, omdat je hem nog iedere keer op je werk ziet. Maar probeer dan maar enkel met hem te flirten of zo, want die spanning zal je toch wel even houden, maar ben consequent in je beslissing en duik ook ECHT NIET MEER met hem het bed in. Zo zal hij zien dat je je keus echt hebt gemaakt en denk ik (hoop ik) vanzelf afdruipen.

Wanneer je nu zegt NEE en dan een maand later toch weer op zijn avances ingaat, weet hij ook niet waar hij aan toe is en zal hij enkel denken dat jij het zo ook wel prima vind (enkel seks verder niks)

En inderdaad, begin met iets leuks, iets nieuws, iets anders! En niet alleen om hem te vergeten, maar gewoon om je patroon te veranderen!

Heel veel succes meid! En als het niet gaat zoals je wilt: schroom niet om hier terug te komen voor WEER een steuntje in de rug, hè!
Ik ben nog niet gestopt, dat moet ik nog doen.... Dus alle lieve woorden, mylenevalerie, verdien ik pas wanneer ik dat echt heb gedaan.

Elders werken gaat niet echt lukken. Ik wil niet teveel opschrijven ivm herkenning, maar we hebben veel met elkaar te maken. Moeten samen dingen voorbereiden, hebben onze werkruimtes naast elkaar, moeten veel overleggen over projecten. (dit is allemaal heel cryptisch, maar moet maar zo)

Ergens anders solliciteren zou wel kunnen, er zijn regelmatig ook wel banen, maar ik heb het op m'n werk super naar m'n zin...

Ik ga z'n negatieve punten opschrijven... wie weet brengt dat wat... En morgen op het werk goed nadenken...
MA: ik zat al aan zoiets te denken. Duidelijk maken dat we alléen nog maar op het werk overleggen, wel gewoon contact houden. Moeilijk, maar bijna het enige wat misschien werkt...

Eerlijk gezegd hebben we voor donderdag 'overleg' staan. We moeten ook wel echt dingen overleggen, maar hoofddoel is toch wel anders. Heb hem wel gemaild dat ik niet meer naar hun huis wil, maar moet eigenlijk of het afblazen, of een neutrale plek (café?) afspreken. Want als hij naar mijn huis komt, belanden we in bed.

,,,maar dat wordt wel gruwelijk moeilijk...
Nou nee hoor, het wordt helemaal niet gruwelijk moeilijk. Je wil toch niet meer? Hou je broek aan en toon ruggegraat. Je zult even sterk moeten zijn inderdaad maar nee is nog altijd nee hoor, ook voor een man die rubber van je benen maakt. Een verhouding is alleen leuk als je je er goed bij voelt. Jij voelt je niet goed en zelfs smerig. Lijkt me een prima reden om er niet meer aan mee te doen.

Met wie moet je in je leven het langst door? Juist, met jou. Wees dus je eigen beste vriendin en kies voor je niet meer smerig voelen en zeg nee tegen alles behalve overleggen en collega's zijn. Let op mijn woorden, je zult je uiteindelijk hele goed voelen over deze beslissing al zal het best even zeer doen.

Bekijk het zakelijk, niet alleen korte termijn denken, hou vooral ook de lange termijn in de gaten!
Bescherm jezelf om hem gewoon NIET te zien en spreken buiten het werk om. En kan dat overleg niet gewoon op het werk? Niet bij hem thuis en ook niet bij jou. Bij een cafe krijg ik ook een beeld van gezellig een wijntje erbij. Hou het zakelijk, op je werk. Er is vast wel een kamertje vrij. Ja dan bedoel ik niet de bezemkast hoor waar je in moet belanden.

Elke stap die je zet in de goeie richting geeft jou ook weer een goed gevoel voor terug. Je geeft zelf nu ook aan dat je ervan walgt. Haal dat gevoel naar boven op het moment dat je het moeilijk hebt of dreigt te "bezwijken".

En onthou, als hij jou zo geweldig zou vinden dan was hij wel weg gegaan bij zijn vrouw. Er zijn geen kinderen in het spel zei je. En van dat huis is ook bullshit in mijn ogen. Voor de rest van je leven samen blijven omdat je samen een huis hebt gekocht.

Zet donderdag die eerste stap!!!
Je nodigt hem gewoon uit bij jou thuis en gaat gewoon niet met hem naar bed. PUNT

Je zegt tegen hem bij binnenkomst dat het vanavond enkel zakelijk overleg is en verder niets en houd je daar ook aan.

Als je het donderdag kunt, kan je het altijd! En maakt je ook meteen een statement naar hem toe, dat het dus echt niet meer gaat gebeuren!

Dus: ben sterk, meid! Open je ogen en zie dat dit nergens toe leidt!

Ik weet niet of het een avond met alcohol wordt, maar ben daar anders ook gematigd mee (van mijn part drink je niets en als hij vraagt waarom dan verzin je maar een smoes of zo (ontslakken oid) weet ik veel! )

Begin ook niet aan kleine dingen zoals knuffelen en kussen, want dan gaat het toch weer mis...

Ga jezelf ook niet speciaal optutten of zo, maar ben gewoon wie je bent. Doe anders lekker je joggingpak aan, met het idee: ik ben lekker een avondje thuis en niet in de mood voor seks.

Ja ik weet het ook allemaal niet. Het is echt heel moeilijk dat begrijp ik best en misschien denk je bij het lezen van mijn stukje van: nou, die weet ook niet waar het over gaat. Maar een affaire kan nu eenmaal heel lang duren en de enige die ermee stil blijft staan, ben jij. Jij laat alle leuke mannen nu de revue passeren en doet er niets mee, omdat je nu met die getrouwde collega bent. Nee jij bent niet met hem op dit moment, jij bent van hem. Zo lang jij geen afstand kan nemen, zal dit ook zo blijven kom je niet verder.

Dus nogmaals succes en laat even weten hoe het donderdag is gegaan!!!
Ja, nog even........!

Samenblijven vanwege het huis....die kende ik nog niet. Wat een sukkel, wat een ontzettende knurft dat hij het huis als reden aanvoert om bij zijn vrouw te blijven.

Nee scheiden kan niet, is zo zielig voor mijn doorzonwoning in Grollo.....

Je moet er maar ópkomennnnnnn (zou Theo Maassen zeggen)
quote:mylenevalerie schreef op 16 maart 2008 @ 09:24:

Bescherm jezelf om hem gewoon NIET te zien en spreken buiten het werk om. En kan dat overleg niet gewoon op het werk? Niet bij hem thuis en ook niet bij jou. Bij een cafe krijg ik ook een beeld van gezellig een wijntje erbij. Hou het zakelijk, op je werk.

MV denk jij dat dit beter is?

Ik had zoiets van: misschien beter in het diepe gooien. Zeg je dat het over is en gaat TO ook niet in op zijn avances, dan is het ook meteen duidelijk dat het niet meer gaat gebeuren. Er zit natuurlijk wel een risico aan vast dat het WEL gaat gebeuren. Maar zie het als roulette: als je veel op 1 getal zet valt er ook veel te winnen...

Ik weet niet wat het beste is.....
@eleonora... als je het zo opschrijft, van die woning, klinkt het inderdaad wel heel bizar... Ik had er al een tijdje m'n vraagtekens bij, en die worden nu alleen maar groter.

Ik twijfel over donderdag. Het joggingpak van MA is een goeie, en gelijk een tegenstelling met alle net-nog-fatsoenlijk-maar-intussen-ongelofelijk-sexy outfits die ik de laatste tijd naar m'n werk droeg. En gelijk een mooie statement. Als het me donderdag lukt, moet het voor de rest ook lukken.

Maar als het me niet lukt, moet ik weer opnieuw gaan proberen nu écht te stoppen... Maarja, ik wil niet dat het alleen maar goed gaat zolang we de gelegenheid niet hebben...

Thanks alvast, ik merk wel dat ik in ieder geval nu weer de goede kant op dénk.... Da;s een eerste. Nu nog echt doortrekken en ook geen verkeerde dingen meer dóen.
quote:MaddyAlbright schreef op 16 maart 2008 @ 09:33:

[...]

MV denk jij dat dit beter is?

Ik had zoiets van: misschien beter in het diepe gooien. Zeg je dat het over is en gaat TO ook niet in op zijn avances, dan is het ook meteen duidelijk dat het niet meer gaat gebeuren. Er zit natuurlijk wel een risico aan vast dat het WEL gaat gebeuren. Maar zie het als roulette: als je veel op 1 getal zet valt er ook veel te winnen...

Ik weet niet wat het beste is.....Als MM schrijft dat als hij bij haar thuis komt dat ze met hem in bed beland dan vind ik dat geen goede oplossing die van jou. Ze voelt zich nog niet sterk genoeg om weerstand te bieden aan de verleiding. Dus het spek dan niet op de kat binden zou ik zeggen. Niet de situaties opzoeken waarvan je weet dat je ze niet kan weerstaan.
quote:muziekmeisje schreef op 16 maart 2008 @ 09:39:

Maarja, ik wil niet dat het alleen maar goed gaat zolang we de gelegenheid niet hebben...

Dat hoeft ook niet. Het is een fase waar je door moet. Daarna kijk je terug en vraag je je af wat je bezielt heeft en moet je er niet eens meer aan denken. Maar eerst moet dat gevoel voor hem weg zijn. Wat is er mis mee om dan voorlopig de situaties niet op te zoeken? Wie weet zoekt hij wel een ander speeltje als hij merkt dat jij niet meer wilt. Zolang hij nog bij jou thuis is kan hij het proberen. En gaat hij door tot jij toegeeft. Ik denk dat als je dat helemaal afkapt en zegt dat je hem alleen nog op het werk wil spreken en over het werk geeft dat een duidelijker beeld naar hem toe dat jij zijn speelpop niet meer wil zijn.

En verneder jezelf niet door zo sexy op het werk opeens te gaan lopen. Collega's zijn ook niet dom en blind. Hou het zakelijk.
Ik moet weg (oma is jarig, een mooie gelegenheid om mezelf even te profileren als de nette, fatsoenlijke kleindochter die ik wil zijn)...

Ik zal vandaag denk ik wel veel tijd hebben om goed na te denken over hoe ik het wil en moet en kan aanpakken.

Ik zit ook met donderdag in m'n maag. Maar weet wel van mezelf dat ik van tijd tot tijd (vooral in studie) een ijzeren discipline kan aanboren, waar ik me niet vanaf laat brengen. Als ik dat kan gebruiken, gaat het goed. Ik ben er nog niet uit, maar heb nog een paar dagen. Ja, met hem is het anders. Maar misschien lukt het zélfs met hem.
MM,

Wat is er trouwens zo leuk aan die collega? Wanneer ga je voor hem door de knieen?

Is het de manier waarop hij kijkt, praat, flirt, je aanraakt?

Misschien anders die situaties voorkomen?
Het spek op de kat binden M'leen? *wink*

Buitenshuis afspreken hoor, op een neutrale plaats. Een stationsrestauratie of een McDonalds, daar vergaat de zin in seks je en je kunt er prima vergaderen. Hele volksstammen doen dat iedere dag tenslotte.

Kom op Muziekje, nee is nee hoor en je hoeft helemaal niks. Laat je nou niet leiden door die paar vierkante centimeter tussen je benen, je wordt toch niet geleefd door je sekshormonen of zo? Dat we nee kunnen zeggen onderscheidt ons van de beesten hoor, even doorbijten en als het er toch van mocht komen dan doe je dat doorbijten maar op zijn tampeloeris, dan is het snel afgelopen met de romantiek!
Hahhahaahahah Eleonora, *proest* , dat ik het schreef klonk het al niet lekker.
Muziekmeisje, anders doe je een asperientje tussen je benen, helpt ook. Tip van mijn oma.
Of zeg dat je extreem ongesteld bent, werk ook!!!
Denk maar aan zijn vrouw (en kinderen)
quote:mylenevalerie schreef op 16 maart 2008 @ 09:59:

Hahhahaahahah Eleonora, *proest* , dat ik het schreef klonk het al niet lekker.

Die van dat asperientje is ook om te gillen trouwens....Goeie oma heb jij.

Muziekmeisje, zorg dat je geen Muziekdoos wordt en hou je poot stijf en ook al is zijn jodokus ook stijf, dat is jouw zorg niet. Jij wil jezelf weer recht in de spiegel aan kunnen kijken. Zorg daar dus voor.
quote:maansa schreef op 16 maart 2008 @ 10:12:

Denk maar aan zijn vrouw (en kinderen)

Hoe zij onwetend zit te wachten op haar man, die overleg had met een vrouwelijke collega... Kon laat worden zei ie...

Of hij en zijn vrouw donderdag seks hebben hangt van jou af!
quote:als het er toch van mocht komen dan doe je dat doorbijten maar op zijn tampeloeris, dan is het snel afgelopen met de romantiek!

mooie noodoplossing... Of het asperientje... LOL

Heb nu alvast even doorgebeten (kon de woordspeling even niet laten ) Geloof niet dat ik het nu al zou trekken om X in mijn huis netjes een hand te geven en ver weg van me op de bank neer te zetten. Dus toch maar anders.

Zit behoorlijk wat tranen al weg te bijten, maar moet wel gewoon zo. En nu naar oma. Niet om de fatsoenlijke kleindochter te spelen, maar om de fatsoenlijke kleindochter te zíjn. En te blijven.

"X, we moeten hiermee ophouden. ik wil geen sex

meer met je. niet via msn, niet in jouw huis, niet in

het mijne, niet in het magazijn, niet via de mail.

gewoon niet. en dus ook niet knuffelen, zoenen,

strelen, want dat is dan toch alleen de belofte van

meer. sorry, maar dit is niet genoeg voor mij. ik wil

meer van je. en als dat niet kan, dan liever helemaal

niet.

weet je, het gaat anders toch uitkomen. en wil je dat

mrs. X aandoen? dat hele verhaal van dat huis, daar

geloof ik eigenlijk niet zo in. volgens mij hebben

jullie intussen zoveel geschiedenis samen, dat je

gewoon met haar door wilt. hoef je niet op je huis te

schuiven. maar wees dan ook zoveel mans, dat je daar

nu voor gaat. en niet over een tijdje.

grens

streep

schluss

klaar

Overleggen over project X? Kan morgenochtend. Morgen in de pauze (in lokaal, niet in magazijn). Morgen na het werk.

Of via de mail. Overleg over

ander project kan mss ook morgen, op dezelfde tijden. Donderdag kan ik niet."
anoniem_10739 wijzigde dit bericht op 16-03-2008 10:26
Reden: naam weggehaald
% gewijzigd
Dapper MM. Je kan het het. Je verdient meer, dat moet je net zolang tegen jezelf zeggen dat het niet alleen meer woorden zijn maar je het ook geloofd.

Veel plezier bij je oma en wees trots op deze stap die je hebt gezet.
Hoi MuziekMeisje,

Ik had het bijna kunnen schrijven. Ook mij is dat een oaar jaar geleden overkomen. Ook dat spel van 'hitsige mailtjes' enzo. En ja, ook een keertje in bed beland. En dat was niet verkeerd zullen we maar zeggen, hij wist er wel raad mee. Maar hij was getrouwd en dat was wél verkeerd, dat praat ik niet goed. Ook ik voelde me schuldig. Wat voor mij vooral een domper op de feestvreugde was, was het feit dat hij voortdurend de regie bepaalde omdat hij getrouwd was. En daar had ik geen zin in. Hij was overigens wel 'eerlijk' in de zin dat hij niet wegwilde bij zijn vrouw en mij als avontuurtje zag.

Desalniettemin, hoezeer ik het ook moeilijk vond, ik ben er mee gestopt. Nou zag ik hem ook niet zo intensief als jij, dat maakt het er ook niet eenvoudiger voor je op. Hou de mails zakelijk. Hou de besprekingen in het openbaar op je werk of op locaties met mensen, maar niet meer bij hem thuis.

En dat aspirientje, wou dat ik dat toen wist.

Maar het is niet gemakkelijk. Je hebt toch gevoelens voor hem, of dat nu wel of niet goed te praten valt en die gaan niet een-twee-drie weg.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven