Stoppen met liegen

26-02-2018 12:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jongeman die veel liegt, en ik wil hiermee stoppen.
Na het verzamelen van informatie ben ik tot de reden gekomen dat ik lieg, ik wil mezelf beter voordoen tegenover de buitenwereld.
Liegen maakt veel kapot en ik wil hiermee stoppen en altijd in de waarheid kunnen leven.

Ik ben hier op het forum om jullie hulp te vragen, het is belangrijk dat ik de waarheid leer spreken en schrijven en daarom ben ik hier.

Ik wil de waarheid zeggen tegen jullie, dus ik hoop dat jullie vragen hebben voor mij waar ik eerlijk op kan antwoorden...
Honingdropje2 schreef:
26-02-2018 12:32
En lieg je momenteel alleen over het roken? (Liegen daarover past nl bij verslavingsgedrag), of lieg je ook nog steeds over andere dingen om je imago wat op te poetsen?
Nee ik lieg niet alleen over het roken, ook over andere en kleinere zaken maar daar wil ik ook mee stoppen.
- oorzaak achterhalen (dat heb je al gedaan of valt daar nog winst te behalen? )
- werken aan het wegnemen van die oorzaken (eventueel met professionele hulp)
- leugens opbiechten aan je vriendin
- niet meer opnieuw liegen

Door het te formuleren zoals je doet (hoe stop ik daarmee ) leg je het buiten jezelf. Dat klopt niet, je hebt zelf de controle. Je kunt ervoor kiezen om het niet meer te doen.
Liegen tegen je partner is echt de ultieme manier om je partner kwijt te raken.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven