strubbelingen - ouder koppel

07-09-2017 18:29 34 berichten
Wij zijn een goed koppel die ruim 20 jaar samen zijn. Zij is medio 40 en ikzelf medio 50. Toen we jonger waren zijn we verhuisd naar een ander land. We hebben samen een lief kindje. Financieel hebben we als familie zeer goed geboerd en we hebben steeds hard gewerkt en royaal geleefd. We zijn verschillende types, maar tevens complementair. Zij is eerder introvert en gereserveerd en ik ben eerder extrovert. Na al die jaren heeft ze geen vriendin of zo waar ze mee afspreekt. Ik heb een rits vrienden. We hebben een goed familieleven op het land. Zij vindt steeds dat ik nogal dominant ben omdat ik steeds weer nieuwe initiativen neem om overal naar toe te gaan (we reizen veel, in het totaal meer dan drie maanden per jaar naar de mooiste plekken), terwijl zij graag ook gewoon thuis is en in de hof werkt. We reizen steeds met z'n drietjes. Ik zou graag eens een reis maken met haar alleen. Ik had zopas een mooi aanbod om volgend jaar in juni twee weken met een jeep naar Alaska te reizen in een kleine groep, maar ze ziet het helemaal niet zitten om zonder ons kindje te reizen. En dit terwijl het onze huwelijksreis zou zijn. (ze wil bvb ook geen feest om ons huwelijk te vieren, liefst helemaal niets eigenlijk) Later in de zomer zouden we dan nog een safari met ons drietjes maken, daar gaat ze (matig) mee akkoord. Echter, het is steeds trekken en duwen om haar mee te krijgen en dat steekt me meer en meer tegen. temeer omdat we echt wel hele mooie reizen maken in verschillende delen van de wereld. Ik ben van het principe dat men maar een keer leeft. Echter, mijn partner is m.i. steeds gefocused op werken en het woord genieten van de mooie tijd alhier ligt steeds moeilijk. Vermoeiend. Ik zie haar graag, maar het steekt me wel serieus tegen. Ze heeft er niets op tegen als ik met vrienden bvb zou op reis gaan, maar ik geniet het meeste om gewoon met mijn vrouw en ons kind te zijn. Echter, ik heb geen zin om te trouwen als er helemaal niets privaat voor ons als koppel inzit. Geen feest kan ik nog mee leven, maar geen reis met haar alleen, dat gaat echt niet voor mij. Ze is niet te vermurwen. Voor het overige aanvaarden we elkaar zoals we zijn, ik vind haar verder na al die vele jaren haar nog bloedmooi en heel slim. Het beste wat me overkomen is, maar die introvertheid, gereserveerdheid op alle gebied, steekt wel tegen. Ze kan bvb nooit eens zeggen dat ze me graag ziet terwijl het andersom wel het geval is. Ook onze zoon is extrovert en een echte lieverd
Vele vrienden van ons zijn gescheiden met alle problemen die dat meebrengen. We hebben het geluk om gezond te zijn , een prachtig en lief kind te hebben en een stabiele relatie. ik ben daar heel dankbaar voor. Sommige mensen op dit forum hebben wel grotere problemen dan ons, ik realiseer me dat en wil zeker niet posh zijn. Ik wil het evenwel toch wel in de groep gooien omdat ik hier mee zit.
anoniem_354279 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 18:36
6.91% gewijzigd
Wat bedoel jij precies met introvert?

Jullie zijn duidelijk heel anders met betrekking tot jullie indeling in vrije tijd. Het lijkt me dat je dit wel wist, ook toen je koos voor de grootst denkbare verbintenis?
Het toverwoord is natuurlijk compromis. En je echt proberen te verplaatsen in de ander. ik kan het niet direct uit dit stuk opmaken, maar het kan zijn dat jij zo overtuigd bent dat jouw manier van leven de goede is, dat je dit aan haar wilt opdringen. En dat gaat wringen.
Probeer eens te doorgronden waarom ze geen vrienden heeft. Heeft ze geen behoefte of zijn er belemmeringen? Misschien vindt zij dat gewoon prima en dan is er geen reden voor jou om dat niet te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kolere ik word al moe als ik je lees!
Wat moet ze veel van jou zeg, ik zou er helemaal sjacherijnig van worden.

Ik snap niet zo goed waarom jij haar mee wilt sleuren in jouw leven
Dat vind JIJ leuk, zij niet!!!

Dat wist je toen je met haar trouwde toch?

En hey....als jij naar naar Alaska wil maar zij niet, doe beiden een plezier en ga zonder haar.

En ik kan me voorstellen dat je als ouders, ik haar geval moeder dus, niet graag op vakantie gaat zonder kind
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh en begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf dop op reizen, heb veel vrienden en nog meer kennissen.
Mijn partner is totaal anders dan ik.
Het grote verschil tussen jouw relatie en de mijne is dat we elkaar daarin respecteren.

Als ik weer eens aan de boemel ga met vrienden gaat hij dus niet altijd mee.
Reizen doen we wel samen

Maar dat had ik ook op mijn wensenlijstje staan toen ik hem uit zocht
Hij moet van reizen houden, anders is het kansloos.

Maar we reizen alleen als we het samen graag willen. Niet omdat de een mee moet van de ander
Hoe oud is jullie zoon?
Hoe oud is het kind?
Weet je, niet iedereen vindt zoveel reizen leuk. Ik moet er zelf niet aan denken om 3 maanden per jaar weg van huis te zijn. Mij doe je echt geen plezier met een jeepreis naar Alaska met een kleine groep mensen. Misschien doe je er goed aan om eens naar haar behoeftes te kijken? Wellicht denkt ze niet steeds aan werken, maar zou ze ook erg blij zijn met 3 weken vrij en thuisblijven zodat ze van haar tuin kan genieten en zo?
Je sleept haar tegen haar zin de wereld over. Daar gaat ze in mee. Op voorwaarde dat jullie kind erbij is. En nu heb je haar grens bereikt: zonder kind gaat ze niet mee.
Wat vivat zegt: probeer een compromis te zoeken. Stel bijvoorbeeld voor dat jullie huwelijksreis de enige reis is die jullie dit en volgend jaar maken. Dat jij dus volgend jaar gezellig met haar in de tuin wil werken, rond huis wil scharrelen en de dingetjes samen wil doen waar zij gelukkig van wordt. En heeeeeel misschien vind zij dit compromis voorstel zo fijn dat ze alleen met jou op een (korte) huwelijksreis wil gaan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ging ook echt niet 2 weken zonder mn kind. Een weekend, meer zit er niet in.
En niet iedereen houdt van reizen.
ze heeft inmisdels de hele wereld wel gezien
2 wekwn zonder kind zou ik absoluut nooit doen
En reizen met een klein kind is is ook bij lange na niet zo leuk als zonder kindere
Miswchien verlqngt zij naar echt rust op vakantie. Kan ook thuisblijven betekenen

Waarom kan je dat niet respecteren. ?
Dus je vrouw gaat al drie maanden per jaar mee met de kleine.

Ze wilt nu een keer iets voor zichzelf, lekker thuis zijn, lekker relaxen, in de tuin bezig zijn. Waarom geef je haar dat niet als huwelijksreis/cadeau? Als dat is wat zij het allerliefste wilt hebben?
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Hoe oud is jullie zoon?
Oei, het draait alleen maar om wat jij wil. Drie maanden per jaar? Een reis naar Alaska. Dat zou ik verschrikkelijk vinden. Echt lief van haar dat ze zoveel met jou op reis gaat, ik zou het niet doen.
Life is short. Eat dessert first.
Tja, lijkt me dat 't niet als verrassing komt dat je vrouw niet van reizen houdt, dus als je graag je reishobby met 'n partner had willen delen had je deze relatie niet moeten voortzetten en er geen kind mee moeten maken.
Als je toch graag met deze vrouw samen wil blijven wonen, ga dan voortaan alleen op reis en laat haar gewoon haar ding doen thuis met het kind.
Je wil niet trouwen als je niet met haar alleen op reis kan? Is trouwen belangrijk voor haar? Het lijkt bijna chantage.
Hoe oud is jullie kind?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
wonderlijke zinnen
Wat voegt trouwen trouwens nog toe? Je bent blijkbaar al heel wat jaren samen en zit al vast door je kind. Als jij financieel goed boert kun je er alleen maar slechter op worden door 'n trouwcontract lijkt me, als je toch 'n keer uit elkaar besluit te gaan.
Het probleem is dus kortgezegd dat ze niet met jou zonder jullie zoon op vakantie wil. Klopt dat?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En TO, wat vind jij van de reacties?
Voor de één is 2 weken met een jeep door Alaska reizen een droomreis, terwijl een ander liever 2 weken thuis met partner en kind als ultieme vakantie.

jullie hebben overduidelijk verschillende ideeen. waarom is die van jou het beste?

heb je haar ooit gevraagd wat zij graag zou willen? of ben je alleen maar bezig om haar te overtuigen dat jou idee toch echt het beste is?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
EvyBlissy schreef:
07-09-2017 19:12
Het probleem is dus kortgezegd dat ze niet met jou zonder jullie zoon op vakantie wil. Klopt dat?
Of dat TS zijn manier van leven de betere vindt en aan haar wilt opdringen zonder echt stil te staan bij haar wensen.
Het leest niet echt of je haar wensen serieus neemt, terwijl jullie kennelijk al die jaren gewend zijn om jouw reisnukken te volgen. Holy Christ, drie maanden per jaar weg, ze moet wel heel veel van jou houden om dat absurde reistempo te volgen.

Luister eens wat zij nodig heeft, blijf eens een jaartje thuis zonder te zeuren over nieuwe reizen. Misschien blijkt je vriendin nog een verrassend vrolijk mens als ze eindelijk eens normaal tot rust kan komen.

Denk eens niet aan jezelf maar stel haar wensen eens centraal als je haar werkelijk oprecht liefhebt.
Ik lees nog niet waarom ze nu écht niet wil. Vindt ze al dat reizen zonde van de tijd? Kan ze moeilijk ontspannen? Is ze gewoon liever thuis? Ik mis communicatie.
Hoe oud is jullie kind?

Ik zou geen twee weken zonder ons kind weg willen, en als mijn man dan blijft drammen zou ik écht niet eerder toegeven ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven