Succesvol samenwonen?

07-04-2021 10:49 100 berichten
Goedemorgen

Ik wil graag met mn vriendin gaan samenwonen maar ik ben er ook wat huiverig voor omdat je toch vaak hoort dat samenwonen om diverse redenen tegenviel en dat had dan meestal ook invloed op de relatie.

Uiteraard wil ik dat voorkomen dus ik wil graag vragen hoe jullie succesvol zijn gaan samenwonen?

Bij voorbaat dank.
lilalinda schreef:
07-04-2021 17:00
wie roept dat dan?
Letterlijk, niemand. Maar het werd nu ineens gedraaid alsof ex zich aan alle afspraken hield en dat klopt niet. Althans, voor zover wij weten, want we horen het ook maar van 1 kant.
himalaya schreef:
07-04-2021 17:59
En in plaats van om tafel te gaan zitten met een mediator, schakelde TO meteen een advocaat in.
Als dat is om gewoon juridisch advies in te winnen is daar niets mis mee. Wist je dat er meer advocaten zijn die niet of nauwelijks procederen dan dat er advocaten zijn die wel een procespraktijk hebben? Dus een advocaat inschakelen is iets anders dan de messen slijpen, of erger. ;)
DS1971 schreef:
07-04-2021 19:07
Letterlijk, niemand. Maar het werd nu ineens gedraaid alsof ex zich aan alle afspraken hield en dat klopt niet. Althans, voor zover wij weten, want we horen het ook maar van 1 kant.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je niet hoe je erbij komt om nu te gaan samenwonen.
Hoe lang ken je deze vriendin??
Je bent toch nog maar net uit elkaar met je ex?

Je hebt je zaken nog niet eens rond met je kindje...
Geef je dan niks om je kleine???
Ik begrijp hier helemaal niks van.
justagirly wijzigde dit bericht op 07-04-2021 19:24
10.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-04-2021 19:07
Letterlijk, niemand. Maar het werd nu ineens gedraaid alsof ex zich aan alle afspraken hield en dat klopt niet. Althans, voor zover wij weten, want we horen het ook maar van 1 kant.
Maar ook dat zei toch niemand?
Jawel hoor, daar reageerde ik dus op!

lilalinda schreef:
07-04-2021 19:19
Maar ook dat zei toch niemand?
S-Groot schreef:
07-04-2021 15:40
Zelfs dat niet eens! Ze hebben samen een ouderschapsplan gemaakt en ex wil zich daar tot nog toe gewoon aan houden. TO is juist degene die tegensputtert en het nú anders wil.

Niet dat je niet mag overleggen over veranderingen in het OSP maar om dan als een kleuter weg te stampen omdat de ander niet met jouw nieuwe voorstellen meegaat, dat vind ik juist verwerpelijk.
DS1971 schreef:
07-04-2021 19:08
Als dat is om gewoon juridisch advies in te winnen is daar niets mis mee. Wist je dat er meer advocaten zijn die niet of nauwelijks procederen dan dat er advocaten zijn die wel een procespraktijk hebben? Dus een advocaat inschakelen is iets anders dan de messen slijpen, of erger. ;)
Dat was het ook, alleen even een heldere uitleg over hoe het nu verder moet. Hij heeft niet meteen een procedure gestart ofzo. Hij zei ook dat ik de zaak nu ook even kon laten rusten zodat ik er zelf ook even over na kan denken. Ik weet niet wat mensen verwachten hier, ik kan moeilijk bij ex voor de deur kamperen tot ze me wel binnen wil laten, ze heeft me overal geblokt en haar gaan stalken door haar bijvoorbeeld bij haar werk op te wachten wil ik niet aan beginnen, daarmee maak ik alles alleen maar erger. Dus voor nu laat ik het even zo. Heb daar verder ook geen advies voor nodig en ook niet om gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 23:37
Dat was het ook, alleen even een heldere uitleg over hoe het nu verder moet. Hij heeft niet meteen een procedure gestart ofzo. Hij zei ook dat ik de zaak nu ook even kon laten rusten zodat ik er zelf ook even over na kan denken. Ik weet niet wat mensen verwachten hier, ik kan moeilijk bij ex voor de deur kamperen tot ze me wel binnen wil laten, ze heeft me overal geblokt en haar gaan stalken door haar bijvoorbeeld bij haar werk op te wachten wil ik niet aan beginnen, daarmee maak ik alles alleen maar erger. Dus voor nu laat ik het even zo. Heb daar verder ook geen advies voor nodig en ook niet om gevraagd.
overleg dat eens met je advocaat
Houdt het zakelijk, ga vooral niet stalken etc. Maar zorg dat je op de nette manier weer toegang krijgt tot je kind
Sterkte!
lilalinda schreef:
08-04-2021 07:26
overleg dat eens met je advocaat
Houdt het zakelijk, ga vooral niet stalken etc. Maar zorg dat je op de nette manier weer toegang krijgt tot je kind
Sterkte!
Het beste was om zaken nu even tot rust te laten komen zei hij. In de tussentijd wil ik graag verder met mn leven en met mn vriendin iets opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
In jouw situatie:

1) Niet te snel. Wacht minstens tot de verliefdheid voorbij is (1,5 jaar ongeveer) en je je eigen dingen op de rit hebt. Hier zijn twee kinderen bij betrokken, hun belang gaat voor.

Mijn eigen tips:

2) Neem een schoonmaakster

3) Blijf seksen

4) Houd je eigen hobby's en vrienden en tijd voor jezelf.

Maar mij is het nog nooit langer dan 5 jaar gelukt, dus wie ben ik..
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook prima lattend iets opbouwen, vanwaar die haast? Heeft je vriendin voor haar kind een surrogaatpapa nodig, kan jij niet alleen zijn?

Jij hebt nu één focus: contact met ex herstellen en band met je kind opbouwen.
Wat je daarnaast doet, is daarnaast. Dus niet de prioriteit.

Wat de rest ook al zegt: wacht maar eens een jaar. Je hebt je hele leven nog voor je om samen te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Nu met je vriendin gaan samenwonen is denk ik eerder olie op het vuur gooien dan dingen laten rusten.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 07:51
Het beste was om zaken nu even tot rust te laten komen zei hij. In de tussentijd wil ik graag verder met mn leven en met mn vriendin iets opbouwen.
En dat kan heel wel zijn, dat jij gewoon het gezellig hebt met haar ZONDER meteen te gaan samenwonen.
Hoe lang heb jij dit huis waar jij in je eentje woont nu? Kan nooit lang zijn.

Doe dit komende jaar helemaal niets aan grote veranderingen in je leven. Leef, werk, ontspan, heb het leuk met je nieuwe vriendin en wacht tot je ex weer wat toenaderbaar is met betrekking tot jullie kind. En daar heb je dit jaar echt je handen meer dan vol aan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 11:28
Haar kind is al aan mij gewend, zij heeft mijn kind nog nooit gezien en dat gaat ook niet gebeuren.

Goh, je wil je kind nooit mee naar jouw/jullie huis nemen? Ze mag nooit bij jou/jullie slapen? Of stuur je dan je samenwoonpartner uit logeren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 12:53
Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
Niet. Je kunt niet een succesformule van een ander op jouw situatie plakken.

Succesvol wordt een relatie als mensen in staat zijn hun problemen/verschillen te respecteren, goed te communiceren en compromissen te kunnen sluiten ipv weg duiken als dingen moeilijk worden en opnieuw te beginnen zonder achterom te kijken.

Helaas bestaat het leven niet alleen uit makkelijke dingen. Los eerst je shit met je ex op want zelfs zonder glazen bol weet ik dat je nieuwe relatie gedoemd is te mislukken als dit een karaktertrek van jou is.
Doreia* schreef:
08-04-2021 08:46
En dat kan heel wel zijn, dat jij gewoon het gezellig hebt met haar ZONDER meteen te gaan samenwonen.
Hoe lang heb jij dit huis waar jij in je eentje woont nu? Kan nooit lang zijn.

Doe dit komende jaar helemaal niets aan grote veranderingen in je leven. Leef, werk, ontspan, heb het leuk met je nieuwe vriendin en wacht tot je ex weer wat toenaderbaar is met betrekking tot jullie kind. En daar heb je dit jaar echt je handen meer dan vol aan.
Ik woon hier nu 11 jaar, ex en ik hebben nooit samengewoond en die relatie heeft ook maar een maand of 7,8 geduurd. En om contact te herstellen moet er vooraf wel contact zijn geweest maar onze relatie bestond vooral uit seks, feesten, ruzies en seks om het goed te maken. Mn dochter heb ik voor het eerst gezien toen ze al een week of 3 was, ik heb die zwangerschap niet meegemaakt, ik was niet bij de geboorte, ik voel ook weinig band met mijn kind en zij helpt niet echt mee om dat te herstellen, die 3 x 1,5 uur per week waren vooral gefoeter van haar dat ik het niet goed deed en ik kreeg daar gewoon veel stress van.
Ik ben nu ongeveer 1 jaar bij mn vriendin, relatie loopt lekker en ik wil nu gewoon verder met mn leven. En ik denk ook dat mn ex spijt heeft dat ze mij in het leven van dochter heeft toegelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof echt helemaal niks meer van de topics die jij opent.

En als dit wel echt waar is, dan ben je de meest waardeloze kerel die ik ooit ben tegengekomen.

Mocht het waar zijn, dan is mijn advies:
Je kind staat op plek 1 en je nieuwe vriendin ergens onderaan. Om de situatie voor je kind zo optimaal mogelijk te maken, streef je een goed contact met je ex na. Maak met haar goede afspraken en als dat betekend dat je baby nog niet met je nieuwe vriendin in aanraking komt, dan lijkt me dat een prima plan. Ook als dat betekent dat je nog niet kan gaan samenwonen.
Op die manier kun je op een duurzame manier de relatie met je kind, ex én je nieuwe vriendin verder uitbouwen. Maar dat is niet iets wat over 1 nacht ijs gaat.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 09:06
Ik woon hier nu 11 jaar, ex en ik hebben nooit samengewoond en die relatie heeft ook maar een maand of 7,8 geduurd. En om contact te herstellen moet er vooraf wel contact zijn geweest maar onze relatie bestond vooral uit seks, feesten, ruzies en seks om het goed te maken. Mn dochter heb ik voor het eerst gezien toen ze al een week of 3 was, ik heb die zwangerschap niet meegemaakt, ik was niet bij de geboorte, ik voel ook weinig band met mijn kind en zij helpt niet echt mee om dat te herstellen, die 3 x 1,5 uur per week waren vooral gefoeter van haar dat ik het niet goed deed en ik kreeg daar gewoon veel stress van.
Ik ben nu ongeveer 1 jaar bij mn vriendin, relatie loopt lekker en ik wil nu gewoon verder met mn leven. En ik denk ook dat mn ex spijt heeft dat ze mij in het leven van dochter heeft toegelaten.
Als dit allemaal zo is, en jij slechts zaaddonor was om haar een kindje te bezorgen, waarom hebben jullie het dáár dan niet over? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 09:06
Ik woon hier nu 11 jaar, ex en ik hebben nooit samengewoond en die relatie heeft ook maar een maand of 7,8 geduurd. En om contact te herstellen moet er vooraf wel contact zijn geweest maar onze relatie bestond vooral uit seks, feesten, ruzies en seks om het goed te maken. Mn dochter heb ik voor het eerst gezien toen ze al een week of 3 was, ik heb die zwangerschap niet meegemaakt, ik was niet bij de geboorte, ik voel ook weinig band met mijn kind en zij helpt niet echt mee om dat te herstellen, die 3 x 1,5 uur per week waren vooral gefoeter van haar dat ik het niet goed deed en ik kreeg daar gewoon veel stress van.
Ik ben nu ongeveer 1 jaar bij mn vriendin, relatie loopt lekker en ik wil nu gewoon verder met mn leven. En ik denk ook dat mn ex spijt heeft dat ze mij in het leven van dochter heeft toegelaten.
Probeer het gesprek aan te gaan met je ex, wat wil zij en wat wil wil jij. Kijk of je naar elkaar toe kan komen. Probeer advocaten er buiten te houden zo lang mogelijk, want die willen ook gewoon geld verdienen en hebben in principe niets met jou emotionele probleem, maar behartigen je belangen (je moet altijd zelf blijven denken, een advocaat is geen oplossing die aan komt lopen). Blijf op jezelf wonen en haal vooral niet je nieuwe partner erbij, dit kan later als je eerst een goede band hebt met kind en ex-partner. Het heeft tijd nodig eerst moet je ex accepteren en vertrouwen krijgen dat je goed voor jullie kind zorgt, als dit een tijd lang goed gaat, kan je voorstellen om een nieuwe partner erbij te betrekken in de zin van dat zij er ook is., maat niet als moeder van jullie kind.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 09:06

Ik ben nu ongeveer 1 jaar bij mn vriendin, relatie loopt lekker en ik wil nu gewoon verder met mn leven.

Je kunt ook prima verder met je leven zonder samen te wonen. Het is helemaal niet een feit dat 'verder' altijd samenwonen betekent. Ga je vriendin verder beter leren kennen, ga leuke dingen doen, ontdek wie jullie samen buiten coronatijden zijn. Je kunt altijd nog samenwonen, maar tot die tijd kun je prima met elkaar verder.

En......"gewoon verder met mijn leven" betekent óók, of misschien zelfs vooral, een goede modus vinden waarin jij je dochter kunt leren kennen. Dat is ook verder met je leven. Verder betekent niet de deur dichtdoen, want dat gaat toch etteren onderhuids. Ook bij je huidige vriendin. Want als je zo de deur kunt dichttrekken op een eigen kind, wat betekent dat voor haar toekomst wanneer het tussen jullie ooit slechter zal gaan? Als je dit niet goed oplost, blijft het je je volgende relaties ook altijd achtervolgen. Dus wat jij wil, verder met je leven, betekent dat je dit goed moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 09:06
Ik woon hier nu 11 jaar, ex en ik hebben nooit samengewoond en die relatie heeft ook maar een maand of 7,8 geduurd. En om contact te herstellen moet er vooraf wel contact zijn geweest maar onze relatie bestond vooral uit seks, feesten, ruzies en seks om het goed te maken. Mn dochter heb ik voor het eerst gezien toen ze al een week of 3 was, ik heb die zwangerschap niet meegemaakt, ik was niet bij de geboorte, ik voel ook weinig band met mijn kind en zij helpt niet echt mee om dat te herstellen, die 3 x 1,5 uur per week waren vooral gefoeter van haar dat ik het niet goed deed en ik kreeg daar gewoon veel stress van.
Ik ben nu ongeveer 1 jaar bij mn vriendin, relatie loopt lekker en ik wil nu gewoon verder met mn leven. En ik denk ook dat mn ex spijt heeft dat ze mij in het leven van dochter heeft toegelaten.
je kunt alleen verder met je leven, als je het goed geregeld hebt met je kind. Op een manier die bij jou past.
Bedenk wat je zelf wil (je had het over co-ouderschap in een vorig topic) en overleg met een advocaat hoe reeel dat is.
Probeer dan zonder advocaten het gesprek aan te gaan met je vriendin. Als ze echt geen contact toelaat, stuur je haar een brief, dat je het graag netjes oplost, maar dat ze je geen andere optie meer geeft, dan een advocaat inschakelen.
lilalinda wijzigde dit bericht op 08-04-2021 10:09
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 07:51
Het beste was om zaken nu even tot rust te laten komen zei hij. In de tussentijd wil ik graag verder met mn leven en met mn vriendin iets opbouwen.
Eerst de lopende problemen met ex en kind op orde krijgen. Want als je nu al gaat samenwonen zal dit invloed hebben op je huidige relatie. Bovendien zou je kind, of je die momenteel nu ziet of niet, je prioriteit moeten zijn. Je huidige relatie klinkt meer als een rebound of als een vlucht.
Je moet dealen met je ex en je kind; ga daar stappen voor ondernemen, neem je verantwoording. Je kunt niet zomaar een kind verwekken en omdat je mot met de moeder hebt weglopen of uitstellen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 09:06
Ik woon hier nu 11 jaar, ex en ik hebben nooit samengewoond en die relatie heeft ook maar een maand of 7,8 geduurd. En om contact te herstellen moet er vooraf wel contact zijn geweest maar onze relatie bestond vooral uit seks, feesten, ruzies en seks om het goed te maken. Mn dochter heb ik voor het eerst gezien toen ze al een week of 3 was, ik heb die zwangerschap niet meegemaakt, ik was niet bij de geboorte, ik voel ook weinig band met mijn kind en zij helpt niet echt mee om dat te herstellen, die 3 x 1,5 uur per week waren vooral gefoeter van haar dat ik het niet goed deed en ik kreeg daar gewoon veel stress van.
Ik ben nu ongeveer 1 jaar bij mn vriendin, relatie loopt lekker en ik wil nu gewoon verder met mn leven. En ik denk ook dat mn ex spijt heeft dat ze mij in het leven van dochter heeft toegelaten.

En ze is ook ‘oeps’ door de pil en condoom heen zwanger geraakt zeker? Want in zo’n relatie doe je er natuurlijk alles aan om je niet voort te planten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lilalinda schreef:
08-04-2021 09:59
je kunt alleen verder met je leven, als je het goed geregeld hebt met je kind. Op een manier die bij jou past.
Bedenk wat je zelf wil (je had het over co-ouderschap in een vorig topic) en overleg met een advocaat hoe reeel dat is.
Probeer dan zonder advocaten het gesprek aan te gaan met je vriendin. Als ze echt geen contact toelaat, stuur je haar een brief, dat je het graag netjes oplost, maar dat ze je geen andere optie meer geeft, dan een advocaat inschakelen.
Juridisch gezien heb ik geen poot om op te staan. Co ouderschap was niet erg realistisch volgens hem, ik moet sowieso eerst vervangende toestemming van de rechtbank krijgen en die procedure zal ze me niet in dank af nemen, daarna kan ik via de rechtbank een omgangsregeling afdwingen en indien ze die niet na komt volgt er een dwangsom en als uiterste middel kan ik de rechter nog vragen om de hoofdverblijfplaats te wijzigen. Maar daar had ik dus een lange adem voor nodig en ik moest me goed bedenken in wiens belang ik dit wil. Ik kan haar evt wel een brief schrijven. En iedereen valt hier maar over mn vriendin, volgens mij kan het ex geen hol schelen met wie ik wat doe, ze wil alleen haar kind niet afgeven.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
08-04-2021 13:06
Juridisch gezien heb ik geen poot om op te staan. Co ouderschap was niet erg realistisch volgens hem, ik moet sowieso eerst vervangende toestemming van de rechtbank krijgen en die procedure zal ze me niet in dank af nemen, daarna kan ik via de rechtbank een omgangsregeling afdwingen en indien ze die niet na komt volgt er een dwangsom en als uiterste middel kan ik de rechter nog vragen om de hoofdverblijfplaats te wijzigen. Maar daar had ik dus een lange adem voor nodig en ik moest me goed bedenken in wiens belang ik dit wil. Ik kan haar evt wel een brief schrijven. En iedereen valt hier maar over mn vriendin, volgens mij kan het ex geen hol schelen met wie ik wat doe, ze wil alleen haar kind niet afgeven.
het is niet HAAR kind, het is jullie kind
Voor jezelf, voor je toekomstige zelf, en voor je kind, ga je natuurlijk wel die strijd aan. En zoek een andere advocaat. Eentje die snapt, dat geen adem te lang is, voor een vader
Degene die je nu hebt is een eikel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven