Succesvol samenwonen?

07-04-2021 10:49 100 berichten
Goedemorgen

Ik wil graag met mn vriendin gaan samenwonen maar ik ben er ook wat huiverig voor omdat je toch vaak hoort dat samenwonen om diverse redenen tegenviel en dat had dan meestal ook invloed op de relatie.

Uiteraard wil ik dat voorkomen dus ik wil graag vragen hoe jullie succesvol zijn gaan samenwonen?

Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 13:47
Oke ik begrijp het.
Oh ja?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
07-04-2021 12:55
Oh weer zo eentje.
Bah.
Ja inderdaad. En dan snel met iemand anders willen samenwonen met kind. Lekker stabiel allemaal. En de kinderen groeien allemaal met een trauma op.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
07-04-2021 13:53
Oh ja?

Nog veranderlijker dan het weer van een week.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 12:53
Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
Ja, dat komt je beter uit. Of te wel slapswans.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je biologische dochter gewoon een op een in wil ruilen voor een nieuw kind, denk ik dat dit samenwoonplan echt heel goed gaat werken. Gewoon lekker vadertje en moedertje spelen, dan is er niks aan het handje.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-04-2021 13:21
Je kind is 7 mnd, je ex sputtert idd wat tegen wat ik ontzettend verwerpelijk vind en dan is er helaas ook nog een vader die zo slap is en nu al de handdoek in de ring gooit. Je vraagt je af hoe je succesvol kunt gaan samenwonen, beter vraag je je af hoe je een succesvolle vader voor je kind kunt worden.

Zelfs dat niet eens! Ze hebben samen een ouderschapsplan gemaakt en ex wil zich daar tot nog toe gewoon aan houden. TO is juist degene die tegensputtert en het nú anders wil.

Niet dat je niet mag overleggen over veranderingen in het OSP maar om dan als een kleuter weg te stampen omdat de ander niet met jouw nieuwe voorstellen meegaat, dat vind ik juist verwerpelijk.
S-Groot schreef:
07-04-2021 15:40
Zelfs dat niet eens! Ze hebben samen een ouderschapsplan gemaakt en ex wil zich daar tot nog toe gewoon aan houden. TO is juist degene die tegensputtert en het nú anders wil.
Dat klopt niet. Er waren afspraken en ex wilde die (nog) niet nakomen.
Alle reacties Link kopieren
Ben toch benieuwd wie er nu betaalt voor jouw kind.
Zijn jij en je ex dat?
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 12:53
Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
Huh, wat is er gebeurd dan dat ex de enige is die er iets over te zeggen heeft?

Jij lijkt je ego in de ruzie met je ex trouwens belangrijker te vinden dan je dochter te zien.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-04-2021 15:45
Dat klopt niet. Er waren afspraken en ex wilde die (nog) niet nakomen.
Prima reden om het eens even goed te gaan regelen, ipv je kind op te geven
S-Groot schreef:
07-04-2021 15:40
Zelfs dat niet eens! Ze hebben samen een ouderschapsplan gemaakt en ex wil zich daar tot nog toe gewoon aan houden. TO is juist degene die tegensputtert en het nú anders wil.

Niet dat je niet mag overleggen over veranderingen in het OSP maar om dan als een kleuter weg te stampen omdat de ander niet met jouw nieuwe voorstellen meegaat, dat vind ik juist verwerpelijk.


Nee hoor, TO mocht nog niet alleen met zijn kind gaan wandelen, laat staan zijn kind voor een paar uurtjes meenemen naar bijv zijn ouders. Ik vind dat zeker triest ja, dat een moeder dit zo éénzijdig beslist. Het is niet alleen haar kind hè?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-04-2021 16:53
Nee hoor, TO mocht nog niet alleen met zijn kind gaan wandelen, laat staan zijn kind voor een paar uurtjes meenemen naar bijv zijn ouders. Ik vind dat zeker triest ja, dat een moeder dit zo éénzijdig beslist. Het is niet alleen haar kind hè?
maar die discussie hadden we al gevoerd
lilalinda schreef:
07-04-2021 16:24
Prima reden om het eens even goed te gaan regelen, ipv je kind op te geven


Dit inderdaad, TO geeft zijn kind wel heel snel op.

Wees een vent en kom op voor je kind en je verantwoordelijkheden. Nu al zeggen dat je nieuwe vriendin je kind nooit gaat zien, vindt je dat zelf nu ook niet ontzettend voorbarig en laf klinken TO?
lilalinda schreef:
07-04-2021 16:55
maar die discussie hadden we al gevoerd


Ja, en? Is het verboden te reageren op een reactie aan mijn adres? Kan niet vaak genoeg gezegd worden lijkt mij.
lilalinda schreef:
07-04-2021 16:24
Prima reden om het eens even goed te gaan regelen, ipv je kind op te geven
Eens.

Dat to een schop onder zijn kont kan gebruiken lijkt mij evident, maar dat zijn ex nu ineens foutloos is, dat gaat mij weer een stap te ver.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-04-2021 16:56
Ja, en? Is het verboden te reageren op een reactie aan mijn adres? Kan niet vaak genoeg gezegd worden lijkt mij.
in het behorende topic inderdaad, maar hier is het OT
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-04-2021 16:58
Eens.

Dat to een schop onder zijn kont kan gebruiken lijkt mij evident, maar dat zijn ex nu ineens foutloos is, dat gaat mij weer een stap te ver.
wie roept dat dan?
lilalinda schreef:
07-04-2021 16:59
in het behorende topic inderdaad, maar hier is het OT


Het is mi zeer ontopic. Het zal nl een grote rol gaan spelen binnen zijn huidige relatie en of deze succesvol of niet gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ging je er zelf niet voor om de hoofdverzorgende te zijn van dochter?
Of probeerde je dat wel?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-04-2021 17:03
Het is mi zeer ontopic. Het zal nl een grote rol gaan spelen binnen zijn huidige relatie en of deze succesvol of niet gaat zijn.
het punt is, dat we niet weten wie zijn ex is, en we haar hier niet 'spreken'. Dus roepen dat zij heel fout bezig is, heeft zo weinig zin (als ze zich hier meldt, vertel ik het haar met liefde).
De enige die hier is, is TO, dus het heeft alleen zin om je op hem te richten en hem te vertellen hoe fout hij bezig is. En hoe dat effect gaat hebben op zijn dochtertje. Op hemzelf en uiteindelijk ook op zijn samenwoonplannen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je eerder samengewoond? Het is handig om te bedenken wat je toen makkelijk of lastig vond. Dat ga je waarschijnlijk een volgende keer weer lastig vinden.

De drie onderwerpen die altijd terugkomen:

- Verdeling van het huishouden
- Geld. Zeker als je allebei kinderen hebt om te onderhouden en jij start net een rechtszaak handig om hier duidelijke afspraken over te maken tenzij je echt bakken met geld hebt
- Hoe veel doe je samen? Heb je bijvoorbeeld behoefte aan een avondje alleen thuis zijn en is het de bedoeling dat je plannen voor jezelf maakt als zij een avondje met haar zus thuis wil afspreken.
Midnight-Blue schreef:
07-04-2021 12:53
Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
Waarschijnlijk niet. Want de kans dat het succesvol wordt is klein als je zelf niet in ‘good working order’ bent.

Oftewel: los eerst de sores met je ex en je kind op voordat je je halsoverkop in een nieuwe relatie stort.

Een vrouw die op dit moment met je wil samenwonen, daar is ook iets mee. Kijk maar naar de grote gemene deler van de reacties hier: niemand vindt het een puik plan. Dus wat is er met je nieuwe vriendin aan de hand dat zij wel denkt dat het een tof idee is om zichzelf én haar kindje in dit wespennest te mengen?!
Alle reacties Link kopieren
OMG.

To waar ben je mee bezig?!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-04-2021 15:45
Dat klopt niet. Er waren afspraken en ex wilde die (nog) niet nakomen.

En in plaats van om tafel te gaan zitten met een mediator, schakelde TO meteen een advocaat in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lilalinda schreef:
07-04-2021 17:07
het punt is, dat we niet weten wie zijn ex is, en we haar hier niet 'spreken'. Dus roepen dat zij heel fout bezig is, heeft zo weinig zin (als ze zich hier meldt, vertel ik het haar met liefde).
De enige die hier is, is TO, dus het heeft alleen zin om je op hem te richten en hem te vertellen hoe fout hij bezig is. En hoe dat effect gaat hebben op zijn dochtertje. Op hemzelf en uiteindelijk ook op zijn samenwoonplannen.


Je zal het vast goed bedoelen hoor, maar je hoeft mij echt niet te vertellen hoe en op wat ik mag reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven