Sunnydayz zal de knoop doorhakken..

22-09-2008 11:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Soory voor het lang verhaal, moet het echt kwijt!

Hier een update..het wordt niet beter en ik zit nog meer te piekeren dan ooit, kon gisteren niet eens slapen. Ben toen naar beneden gekomen en tv gekeken (nou ja..meer denken). Heb zelf zitten fantaseren hoe het zal zijn alleen met de kids, hoe ik het allemaal kon gaan regelen met oppas enzo. Zoals jullie al eerder reageerden..praktische dingen is geen reden om te blijven. Dan maar jammer voor het net gekochte huis en de ingestoken energie, want in de relatie blijven kost mij 3 keer zoveel energie.

Van de week kwam ik thuis van mn werk, vraag vriendlief...uuuhm pak je mn pasje kun je even boodschappen halen, dan kijken we even wat we gaan eten. Het was doordeweekse dag dus dochter ging naar school, maar dan nog koos vriendlief om de gehele dag op zijn reet te zitten! Ik kwam om 17.00uur thuis voor de duidelijkheid.

Ik was kwaad, maar meer teleurgesteld! Ik zei ja doe ik even, had geen zin in discussie. Pak ik weer mn autosleutels en de pasje..zegt vriend of zal ik het doen..nee! hoeft niet...nee ik ga wel als je wil...nee! ik ga zelf!. (ik heb iets van ja als je zelf niet op kon komen dat je even boodschappen kon halen, dan hoeft het nu ook niet!!) Dag of 2 later ging ik weer werken. Bel ik hem op om te kijken hoe het gaat, zegt vriend ja sgat ik heb niets gedaan in huishouding als je kom dan doen we het samen! Ik what! nee ik heb geen zin om te komen schoonmaken ( ik zou pas om 18.00uur thuis zijn)..zegt hij oooh..nou je hoeft dan alleen de afwas in de vaatwasser te doen, doe ik de rest. Ok sgat. Kwam ik thuis was het een puinhoop. en vriendlief zat agter pc te pacmannen. Al de lege verpakkingen van drinken-chips, speelgoed, reclamepost, borden nog vol met etenresten, openstaande chocoladepasta, alles lag op de aanrecht-eettafel. Zegt ik tegen vriend, kon je niet tenminste die dingen in de prullebak gooien, daarvoor hoeft je niet op mij te wachten!!! Zegt hij ( manipulatie, vindt ik, hij weet dat ik hem dan met zulke uitspraken inneens lief vind, maar deze keer niet, ik werd bozer en dacht bij me zelf, zielig mannetje!) ja, ik verheugde me om jou te zien, en ik zei al aan de telefoon dat als je kwam dat ik alles zou doen en nu reageer je zo, moet je een probleem van maken!! Anywayz...zaterdag ging ik smiddag werken, hij sochends. Bel ik hem savonds zegt hij ja gisteren zat je te zeuren over de troep kom ik thuis liggen hoop papieren op de eettafel ...ik wat voor papieren..hij ja post enzo en hoop spullen van dochterlief. Come on zeg! Hij kon het niet laten om zijn kans te grijpen.

Ik heb geen energie meer om in de relatie te steken, ik wordt zelf steeds minder levenlustig, minder actief, stiller en ongelukkiger. Heb al die jaren gegeven, maar krijgt niets terug. Aangeven wordt niet serieus genomen. Ik voelde me in begin van de realtie net als een bloem, kleurrijk, fleurig en vrolijk, maar hoe meer ik in deze relaie blijft hoe meer deze bloemetje uitsterft. Ben pas 25 en niets meer naar uit te kijken, dan mijn kinderen. Vindt ik niet gezond. Ik ken geen vriendinnnen avond, ken geen romatische avond (al is het thuis met waxinlichtjes en van eigentuin geplukte bloemen). Ken geen even op de bank kroelen, ken geen sgat ik doe ze wel in bad voor je, blijft jij maar lekker zitten. Ik ken geen sgat zal ik vandaag voor je koken, ken geen sgat ik hou van je. Ik ga dood van binnen.

Over 4 weken gaan we voor 4 weken met vakantie naar familie in buitenland. Ik moet en zal met hem praten voordat wij met vak gaan. Het is namelijk zo dat het vorige keer uit was toen we terug waren van vakantie 3 jaar geleden. En hij zei een paar weken geleden, ik hoop dat we het gezellig hebben en geen ruzie weer krijgen bij terugkomst. Dus moet ik het nu eerder zeggen want anders krijgt je dat weer. Ik moet en zal het zeggen.

zeggen dat ik mijn waardering mis..

dat ik de liefde mis

dat ik de attentheid mis

dat ik inhoud mis

dat ik de rekeninghoudenmet mis

dat ik het geven en nemen mis

en dat niet verder wil........

to be continued!
Werkt je vriend in de weekenden en jij door de weeks ?

Hoelang zijn jullie al samen ?

En hoe oud is je vriend als ik vragen mag ? En jullie kind(eren) ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mag ik vragen wat jij voor hem doet. Ik zie hem hier afgeschilderd als een totale no-good niksnut, maar niets over jezelf. Ben jij nog van liefde naar hem, laat jij hem vaak genoeg merken dat je van hem houdt, ben jij nog attent naar hem? Ik kan me zo voorstellen dat als je eenmaal in die circel zit jij dat ook niet meer naar hem doet.
Is het geen idee om samen een lijstje te maken met dingen die moeten gebeuren , of die jullie belangrijk vinden dat ze gebeuren ? ( hij vindt een opgeruimd huis kennelijk minder belangrijk dan jij , als je uit je werk komt )

Misschien een schema met voor elke dag een ruimte in het huis en degene die thuis is die dag is " de lul " ?

En is het niet handig als jullie een vaste dag houden - zo mogelijk - voor de boodschappen die jullie dan desnoods samen doen ? ( liters fris en kratje pils en zulke dingen ) En dat degene die thuis is kijkt of er genoeg voor het avondeten is die dag en zo niet dat dan gaat halen ?
Ik vind het wel sneu voor je. Misschien helpt het als je hem een ultimatum geeft als laatste kans. En als hij dan niet verandert binnen bijvoorbeeld een maand, je weggaat.

Als er geen liefde meer is dan zou ik wel weggaan. Waarom zou je nog meer jaren weggooien door ongelukkig te zijn?
Ik werk onregelmatig, soms ook in de weekeinden. Hij meestal 3 dagen in de week en bijna elke weekeind. Wij zijn al 8 jaar samen waarvan 3 jaar geleden uit was voor 6 maanden.

Oriane, zoals ik al zei, ik heb idderdaad geen energie meer voor om meer te geven dat ik nu geef. Ik was in begin heel attent naar hem toe, bijna elke ochtend een brief of kaartje achter laten met lieve woordene en wensen voor een leuke dag. Met zijn verjaardagen probeerd ik altijd wat leuks te doen. Laaste keer had ik sanadome geregeld, nacht slapen daar. Zei die dat hij niet die eind wilde rijden daarvoor, na veel huilen en schuldgevoel ging we pas de laaste dag van de arragement voor een paar uurtjes. Afgelopen maand hadden wij ruzie omdat hij tegen mij zei, niet thuis te zullen blijven oppassen zodat ik met uitje werk kon gaan. dagen elkaar genegeerd heb ik hem uit eten gebracht en dingen uitgepraat. Koken en schoonmaken voordat ik naar werk ga zodat hij niets hoeft te doen gezien hij van zijn werk komt en op de kids past.
Oh ja blijftgewoonbianca hij is 33
Maar waar Oriane hardstikke gelijk in heeft ; iemand zal die cirkel moeten doorbreken . Als jullie het samen niet leuk hebben glippen dit soort niksvoordeanderoverhebben en irritaties er zo in .
Ken ook geen sgat...
Ik denk dat Sunnydayz de knoop voor zichzelf allang heeft doorgehakt. Een tijdje geleden had ze een aantal topics over haar relatie. Daar zijn allemaal tips gegeven. Ook wat haar eigen aandeel hierin zou kunnen zijn.

Maar ik denk dat Sunnydayz al heeft besloten om er mee te kappen.

@Sunnydayz: Wat wil je met dit topic? Je wilt geen relatieadviezen neem ik aan, want daar had je je andere topic al voor. Misschien voor alle duidelijkheid, anders krijg je allerlei relatieadviezen, maar daar is het bij jullie denk ik al te laat voor als ik jouw posts lees.
...
Werk jij ook vijf dagen ?

Best druk ...en jullie hebben vast ook weinig - leuke - tijd samen ?

Volgens mij denkt je vriend dat als hij vrij is hij ook écht vrij mag nemen en wil hij zijn vrije tijd niet " verspillen " met huishoudelijk werk . Klopt dat ?

Als je hem vraagt of hij het fair vindt dat jij dat dan moet doen , wat zegt hij daar dan op ?
Ik heb het duidelijk aan hem gezegd dat het niet fair is en toen zei hij van ja ik had me zo verheug dat je thuis zal komen, en nu begin je daarmee. Moet je ook een probleem van maken! Maar het is niet alleen de huishouding, hij is juist de gene die mij reclameerd van ja, waarom maakt de tafel daarmee schoon end. Maar ook buiten het werk gebeurd ook niets spannend. Niets even met de kids naar speelplein. Even een ijsje halen, even gaan zwemmen. Hij zal nooit zeggen, ik neem dochterlief mee naar de park, kom ik zo terug!

Ik werk 24 uur per week.
quote:queenie1 schreef op 22 september 2008 @ 11:31:

@Sunnydayz: Wat wil je met dit topic? Je wilt geen relatieadviezen neem ik aan, want daar had je je andere topic al voor. Misschien voor alle duidelijkheid, anders krijg je allerlei relatieadviezen, maar daar is het bij jullie denk ik al te laat voor als ik jouw posts lees.Queenie, ik wil eigenlijk niets met het topic, wilde het gewoon kwijt al mijn frustraties, heb niemand om over te praten.
Toch zal je wat stappen moeten ondernemen anders blijf je zo in een cirkel ronddraaien.Als jij een avondje uit gaat voor het werk is het geen oppassen he wat die moet doen.Het is notabene zijn eigen kind.Ook thuis zal die je bij moeten staan,en helpen waar nodig is.Nu lijk je overal alleen voor op te moeten draaien,en kom je aan de leukere dingen niet meer toe.

En dan kan ik me goed voorstellen dat je het zat gaat worden.
Ik denk dat dit hele verhaal helemaal niets te maken heeft met wie wat in huis doet maar dat to een reden zoekt om een eind aan haar relatie te maken.
Nou eve76,

Het gaat niet alleen om de huishouding, als je mijn andere topics zou lezen zou je dan minder snel conclusies trekken. Ik zal nooit een reden zoeken om een eind te maken aan de relatie, ik heb het lang vol gehouden omdat wij kids hebben end. Maar op gegeven moment hou het op, kun je gewoon niet meer. Niet alle relatie gaan zoals wij hopen of willen. Jammer dat je er zo op reageerd.
Ik bedoel dit niet negatief hoor! Ik denk alleen dat jij allang klaar bent met deze relatie en dat het zich bij jou uit in ruzie maken over wie wat doet in huis, omdat daar waarschijnlijk idd een en ander niet goed zit.

het was zeker niet bedoeld als nare opmerking hoor!
ooh ok sorry dan voor mijn opvliegende reactie Eve76.

Ik heb niet echt ruzie over de huishouding gemaakt, maar omdat inderdaad andere dingen allang spelen ergerde dit mij nog meer.
Ik snap het dat je steun nodig hebt omdat er niemand is waarmee je dit kan bespreken..gewoon even je hart luchten! Heb je aangegeven aan je vriend waarmee je zit? want het is natuurlijk niet eerlijk om een eind aan een relatie te maken terwijl je hem niet de kans hebt gegeven eraan te werken..mannen hebben weleens een schop onder de kont nodig om in te zien dat er dingen moeten veranderen. Maar het lijkt mij vreselijk irritant als je na een dag werken thuis komt en er moet nog van alles gebeuren terwijl hij zit te pacmannen :-S

Heel veel succes in ieder geval..!
Linlin182

Het is al een paar keer in het verleden allemaal besproken. Hij heeft heel veel kansen gekregen. Er waren momenten in het verleden dat ik mijn spullen en mn kind pakte en vertrok maar door angst voor de onbekende terug ging na aantal dagen. Het is gewoon niet meer het zelfde. Ik zal het zeker met hem bespreken. Wat ik zie is wel karaktereigenschappen. Hij heeft meer materieele doelen voor de toekomst en ik meer familiare toekomstplannen. Hij wil graag meer geld sparen om een huisje in buitenland te kunnnen komen terwijl ik bezig ben met bijvoorbeeld een weekeindje disney met de kids! dat soort dingen meer. Hij leeft nu een leven van een gepensioneerde, niets doen, niet genieten van de leuke dingen en mensen in je leven. Ik heb mn moeder 3 jaar geleden verloren en wil van mijn leven en familie kunnen genieten. Jongens sorry dat ik zo negatief uit over hem, maar het erger mij gewoon verschikkelijk! En ik wil niet meer. Na zoveel proberen, proberen proberen. Ben het proberen zat.
Snap het Sunny!

Is ook een k*tsituatie, soms is het idd gewoon nodig om dingen uit te spreken en je hart te luchten.

Ik hoop dan ook dat je de knoop doorhakt omdat je zelf ook aangeeft dit te willen doen. Voornamelijk in de zin dat je hier niet meer mee door blijft lopen en actie onderneemt. Bij jou bouwt de frustratie zich op, dat houd je niet lang vol denk ik
quote:__justme__ schreef op 22 september 2008 @ 11:29:

Ken ook geen sgat...Waar vind ik een dergelijke sgat???
Enne.. gewoon BEK opentrekken, er wat van zeggen en HUP acie! Om hier nou een heel dram van te gaan maken!
GA DAN!
Ik heb een ultimatum voor mezelf gemaakt. Ik wil voor komende maandag met hem praten, maar weet in godsnaam niet hoe ik zo'n gesprek moet beginnen!! hoe zegt iemand:

dat je niet meer verder samen wil. Dat je houden van niet meer is en dat je liever alleen verder gaat dan samen ongelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven