Te langzaam of te snel?

19-01-2010 14:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken sinds een paar maanden een meisje, ik vond haar leuk vanaf het begin maar andersom is pas sinds december. Toen is alles een beetje in een stroomversnelling geraakt en zie ik haar minimaal een keer per week, maar af en toe ook om de dag. Zij heeft net een lange relatie achter de rug en zegt dat ze nu lange tijd vrijgezel wil blijven. Maar tegelijkertijd zegt ze wel steeds dat ze me wil blijven zien, als we uit eten gaan pakt ze mijn hand vast, iedere keer als ik bij haar ben of zij bij mij liggen we de helft van de avond heftig zoenend en knuffelend op de bank, en voor een groot deel ook op haar initiatief. Af en toe kijkt ze naar me en heb ik het gevoel dat ze me wel meer dan leuk vindt.

Een vriendin van me zegt dat ik het rustig aan moet doen, gewoon zien wat er gebeurt, dat het er rooskleurig uitziet omdat ze aan me wil zitten, en misschien zit er wat in en misschien niet en ik merk het vanzelf. Dat was ook mijn idee. Ik heb ook geen haast ofzo. Maar ik vind het moeilijk dat ik zo ontzettend weinig grip op de situatie heb, ik wil vol voor haar gaan maar ben bang dat ik haar afstoot. Ze komt zo niet over, maar vertelde me dat ze best onzeker is, en ikzelf eigenlijk ook.

Tegelijk zegt een vriend van me (die overigens absoluut geen held is met vrouwen, maar ik ook niet :-) dat ik vaker wat van me moet laten horen, iedere dag bellen of sms-en ofzo. Nu, als ik haar gezien heb, bel ik de dag daarna, of een dag daarna, en dan hebben we een gezellig gesprek en spreken we een paar dagen later wat af en dan laat ik tot die dag niks meer van me horen. Ik vraag me af, is dat te veel, of te weinig?
Kan je niet gewoon eerlijk zeggen dat je haar ziet zitten en er voor wil gaan ipv al die moeilijke hints?
En uiteraard vragen wat zei wil, want lees dat ze vrijgezel wil blijven maar ondertussen jou ook wel wil zitten. Ze moet wel eerlijk zeggen wat ze wil, want op deze manier houdt ze je aan een lijntje
Nee niet te veel of te weinig... zij kan ook iets van haar laten horen als ze dat zou willen... blijkbaar heeft zij ook geen behoefte aan dagelijks contact.

Dit hoeft trouwens niks te zeggen hoor... Ik zie mijn vriend bijvoorbeeld één keer in de week, en we bellen daarnaast ook ongeveer één keer in de week, en dit werkt prima bij ons!

Eén tip, don't overdo it. Ga niet juist elke dag smsen ed, laat het ook van haar kant komen...

En idd... toch afwachten óf om duidelijkheid vragen!

Succes
You don't have to be great to start. But you have to start to be great.
Zelf had ik na een beeindigde lange relatie na een paar maanden een gelijksoortig iets. We durfden na een paar leuke dates (maar waarbij ik niet verder wilde denken door alle twijfels) niet toe te geven aan onze gevoelens omdat ik dacht aan "de wereld" en "de praatjes", vol schuldgevoel. Ik wilde ook alleen blijven en hij wist zeker dat ik het was. Eerst hebben we elkaar daarom open brieven geschreven omdat ik wat ruimte wilde en daarin bleek dat er veel meer was en we spraken uit wat we hoopten, zochten en waar we bang voor waren. Daarna zijn we samen een weekend weggegaan, weg van alles en alle meningen en we hadden daar ruimte om te praten. We stelden ons in op antwoorden, omdat deze situatie voor hem heel lastig was (hij stelde zich heel kwetsbaar op) en hoe het zou zijn om enkel met elkaar te zijn; negatief of positief. Konden we lachen met elkaar of irriteerden we ons? Na deze antwoorden hebben we samen een weg kunnen uitstippelen waar we ons allebei fijn bij voelden. Misschien is dit wat, maar er zullen vast nog meer fijne tips komen voor je!
Bedankt allemaal!

Vlinder72: welke moeilijke hints bedoel je? Ik heb haar duidelijk gezegd dat ik haar heel leuk vind, meerdere malen, dat weet ze wel. Ik durf niet erg in te gaan op dat ik een relatie met haar wil omdat ik bang ben dat zij daar bang van wordt en zich terugtrekt ..

Princessofstarts: dank je wel, dan hou ik gewoon lekker mijn eigen tempo aan en doe wat goed voelt Ik wacht nog even af voor ik duidelijkheid vraag, een paar weken extra kunnen er ook nog wel bij ..

Margot, bedankt voor je verhaal. Ik denk dat het bij haar geen schuldgevoel is maar dat ze op een rijtje wil krijgen wat ze wil. Of ze houdt me inderdaad aan het lijntje, maar daar ga ik vooralsnog niet van uit. Hoe kwamen jullie op het idee om brieven te gaan schrijven? Had hij verteld dat hij meer wilde?
Ik denk dat je haar 'rebound' nu bent. En als dat niet zo is, ben je wel bezig om het te worden, zeker als je haar elke dag gaat bellen of sms-en.

Je kunt na een tidjje zeggen dat je meer voor haar voelt en dat je geen scharrel voor haar wilt zijn. Dan merk je vanzelf of dat lang-vrijgezel-zijn voor haar nu echt zo nodig is. Misschien wil ze ook eerst voorzichtig zijn en rustig aan doen.
Only dead fish go with the flow
Haihai,

Op een rijtje krijgen werkte niet bij mij, omdat ik op gevoel oordeelde en dat flitste me iets te hard door mijn hoofd. Daarom heb ik hem geschreven wat ik dacht en voelde en over al mijn twijfel en ik kreeg een prachtige brief terug vol begrip, waanzinnig. Daarop heb ik teruggeschreven dat hij me raakte en dat ik hem echt leuk vond maar nog verder niets en vertelde hij wat hij voelde en wat hij wilde. De brieven werden steeds intiemer en zo kwam het bovenstaande verhaal met actie.
Ze wil een lange tijd vrijgezel blijven. Wat is daar onduidelijk aan? Zoek een ander, eentje die jou wel leuk genoeg vindt voor een relatie.
Het had mijn verhaal kunnen zijn. Op het moment ben ik ook met een man aan het scharrelen. Beiden zijn net uit een langdurige relatie gekomen en zoeken dagelijks contact met elkaar. Ook zien we elkaar zeker 2 keer in de week...Slapen af en toe bij elkaar. Maar wij beiden geven aan nog geen ruimte te hebben voor een relatie. Terwijl wat we aan het doen zijn toch wel echt op een beginnende relatie lijkt. Ik vind het heerlijk bij hem, zie hem het liefst zo vaak mogelijk, uren vliegen voorbij als we samen zijn. En dan toch weer af en toe het gesprek over dat we de ruimte niet hebben... Raar? Ik weet het echt niet..
Wat ze zegt, is wat je krijgt. Zij wil nu geen echte relatie. Jij wel. Misschien dat zij daar over een week aan toe is. Kan ook over een maand zijn. Of een jaar. Of twee jaar. Dat kun je nu niet voorspellen. De vraag is of jij wilt accepteren dat zij iets anders wil dan jij op dit moment. Je hebt niet de zekerheid dat dit op korte of lange termijn verandert. Dus als jij (en zij) je erbij neer kunt leggen dat zij iets anders wil dan jij, gaat het goed. Zodra jij meer wilt, en je gaat wachten tot zij er klaar voor is, lijkt me dat niet relaxed (voor jullie allebei niet). Maar die keuze is aan jou. Ga ervanuit dat wat zij nu zegt, de waarheid is. Als het je hoog zit, zou ik het gewoon eerlijk met haar bespreken dat jij die gevoelens op die manier hebt. Probeer duidelijkheid van haar te krijgen. Als je die krijgt, is dat mooi. Als ze die niet kan geven, is het aan jou om te beslissen of je je bij deze situatie neerlegt, of eruit stapt (ook omdat je gevoel misschien steeds meer gaat groeien, terwijl zij dat dan waarschijnlijk niet kan beantwoorden, en dan wordt de klap steeds groter voor jou naarmate de tijd vordert).
Persoonlijk geloof ik niet zo in 'Niet toe aan een relatie".

Als je echt verliefd bent, wil je de kans niet lopen dat je die andere persoon kwijtraakt aan een ander, en als die ander dan laat merken dat die ervoor gaat, verdwijnen alle redenen onder dat gevoel.

Ik denk dus dat deze dame zeker wel behoefte heft aan intimiteit, maar dat ze (nog) niet zo verliefd op je is als jij op haar. Dat zou nog kunnen komen, maar de kans is ook aanwezig dat ze straks die verliefde gevoelens krijgt voor iemand anders, en ze met jou alleen wil scharrelen.

het is aan jou of je deze gok wilt nemen en hoelang je het aankunt om door te gan zoals je nu doet, zonder uitzicht op dat het ooit meer gaat zijn dan het nu is. Je moet dus of accepteren dat j geen grip op de situatie hebt en genieten van wat er is zolang het duurt, of haar voor het blok zetten door aan te geven dat jij meer wilt dan alleen scharrelen, en dat jij wil dat ze er vol voor gaat, of helemaal niet waarna jij het contact een poosje verbreekt omdat jouw gevoelens te heftig zijn voor een vriendschap of V+.

Jij bepaalt of en hoelang je aan het lijntje wordt gehouden.
Bedankt iedereen! Was dit weer vergeten maar dacht dat het toch wel netjes was om een update te sturen :-) Ik had besloten het nog een of twee afspraken aan te kijken en het er dan over te hebben. Maar toen begon ze er zelf ineens over, vond dat ze me aan het lijntje hield en wilde niet meer zoenen .. jammer, ik had nog wel even in een roze wolk willen leven maar zo is het duidelijk en dat is ook wel weer wat.
Same here!
Huu? Nou je wel nu wel waar je aan toe bent...
anoniem_98279 wijzigde dit bericht op 05-02-2010 00:42
Reden: ,
% gewijzigd
Zo te lezen is ze vrij duidelijk geweest in wat ze wil, dat heeft ze uitgesproken. En wellicht betekenen die andere "signalen" voor haar iets heel anders dan voor jou.

Ik ga altijd af op wat er gezegd wordt; dat is vaker "de waarheid" in zulke gevallen.

Edit: ik zie dat er al laatste ontwikkelingen zijn geweest. Nevermind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven