te lief

23-12-2009 10:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat tips van de mannen of vrouwen hier willen hebben over mijn probleem.

Ok hier mijn ding....

Na 4 jaar alleen te zijn geweest(ik ben trouwens 42 jaar) , heb ik een vrouw leren kennen die echt heel aardig en leuk is. we hebben het leuk samen maar gisteren vertelde ze me dat zij mij soms te lief vond . Ze wil dat ik haar tegengas geef. Volgens haar gaat het anders fout omdat ze anders over me heen loopt.

Ik was er erg van geschrokken , vindt dat ik ben zoals ik ben maar wil haar niet kwijtraken.

Graag zou ik van jullie willen horen wat ik dan misschien anders zou moeten doen.....

gr en bvd
quote:AlettaJacobs schreef op 23 december 2009 @ 10:57:

Als ze je te lief vindt, en jij vindt dat je gewoon zo bent, getuigt het al van tegengas geven door haar te zeggen dat je níet gaat veranderen. Als je wèl meer tegengas zou gaan geven, zou je het doen om haar te behagen, en ben je immers nog steeds te lief.

Gedraag je gewoon zoals jij prettig vindt. Als ze daar problemen mee heeft, zoekt ze maar een ander (en die houding is juist wat ze wil, dus win-win )

Precies! Dat wilde ik net ook gaan zeggen!

Succes Johan...
Wat kan je er dan mee Johan?
Ben je niet al veranderd op het moment dat je haar ontmoette verliefd werd en alles goed vond wat ze deed alle initatief bij haar legde (misschien soms ook wel tegen je zin in) omdat je bang was dat je haar misschien wel weer kwijt raakte?

Denk daar eens over na. In Engeland zeggen ze dan:"you have to put your foot down."
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 december 2009 @ 11:17:

Wat kan je er dan mee Johan? Het is moeilijk iets te veranderen wat je karakter is. maar kan natuurlijk wel (proberen) om wat meer van me af te bijten .
Er vanuit gaan wat JIJ wilt, in eerste instantie.

Daarna pas wat zij wil.
ja initiatief nemen is altijd goed, al zou ik het wel heel lief vinden van mijn vriend als hij dat eens deed... ehh oei. is het nou lief of niet?
quote:johan1967 schreef op 23 december 2009 @ 11:20:

[...]

Het is moeilijk iets te veranderen wat je karakter is. maar kan natuurlijk wel (proberen) om wat meer van me af te bijten .Kan je eens een situatie omschrijven?
Als je nu al op je tenen loopt om haar tevreden te houden, ben je dan nog wel jezelf?

Jezelf blijven....!
Stressed is just desserts spelled backwards
Wie ik? Vast niet
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 december 2009 @ 11:21:

[...]

Kan je eens een situatie omschrijven?

Ok zoals gisteren dus.

Ik bood haar aan na de kerstborrel te brengen en halen , zodat ze wat kon drinken. In mijn ogen gewoon aardig bedoeld maar zij vond dat ik daarmee dus" te"aardig was .
Maar niet gaan overdrijven of forceren he!! Je bent wie je bent en daar is ze ooit verliefd op geworden. Alleen wordt ze nu waarschijnlijk een beetje lam van het lieve gedoe. Een vrouw wil ook wel weer eens opnieuw veroverd worden op een niet-zo-romantische manier,
quote:johan1967 schreef op 23 december 2009 @ 11:27:

[...]

Ok zoals gisteren dus.

Ik bood haar aan na de kerstborrel te brengen en halen , zodat ze wat kon drinken. In mijn ogen gewoon aardig bedoeld maar zij vond dat ik daarmee dus" te"aardig was .Plan gewoon lekker iets wat je zelf leuk vind om te doen die avond!

[...]

Ok zoals gisteren dus.

Ik bood haar aan na de kerstborrel te brengen en halen , zodat ze wat kon drinken. In mijn ogen gewoon aardig bedoeld maar zij vond dat ik daarmee dus" te"aardig was .Nou dat vind ik ook gewoon aardig en absoluut niet TE lief. En hoe reageer jij dan als ze zegt dat ze dat dus TE aardig vindt?
quote:Bianca40 schreef op 23 december 2009 @ 11:28:

Maar niet gaan overdrijven of forceren he!! Je bent wie je bent en daar is ze ooit verliefd op geworden. Alleen wordt ze nu waarschijnlijk een beetje lam van het lieve gedoe. Een vrouw wil ook wel weer eens opnieuw veroverd worden op een niet-zo-romantische manier,Ja inderdaad! Heel herkenbaar.

[...]

Ok zoals gisteren dus.

Ik bood haar aan na de kerstborrel te brengen en halen , zodat ze wat kon drinken. In mijn ogen gewoon aardig bedoeld maar zij vond dat ik daarmee dus" te"aardig was .

Hmm dat zou ik inderdaad ook aardig vinden, maar misschien vat je vriendin het op als overbezorgd/te lief...

Misschien bedoeld ze dat je haar te centraal stelt in jouw leven, dat je misschien wat meer weer je eigen dingen moet gaan doen en niet altijd klaar staat wanneer zij wil afspreken... Dat kan wel lastig zijn in het begin van een relatie.
Mijn man was juist het tegenovergestelde en hij heeft uiteindelijk geleerd wat meegaander te zijn juist. Dat betekent niet dat hij niet mag zijn wie hij is of dat ie niet meer is wie hij is, dat betekent ook niet dat hij zijn voorkeuren heeft gewijzigd of zichzelf verloochent, dat betekent alleen dat hij zijn gedrag een beetje heeft aangepast. Dat maakt het voor mij leuker en hij zegt nu zelf ook gelukkiger te zijn en makkelijker van dingen te genieten. Zijn gedrag zorgde er voor hem namelijk wel voor dat ie nogal stil stond en niet uit zijn eigen wereldje kwam.

Wellicht kun jij je gedrag ook een beetje aanpassen zonder je eigen ik te veranderen.

Dat kan zijn door soms wat meer je eigen plan te trekken, zeggen waar je zin in hebt en vertellen wat jouw mening is over eea. Verschillend zijn doet vaak meer voor de aantrekkingskracht dan precies gelijk zijn, je mag haar dus best laten weten dat jullie verschillend zijn, als dat tenminste echt zo is.

Eerlijk gezegd vind ik dat lief zijn ook wel eens voort kan komen uit desinterese. Ik zeg bijvoorbeeld vaak "Joh, maakt me niet uit waar we gaan eten" omdat ik gewoon geen zin heb om er over na te denken. En vaak als ik zeg "doe maar wat jij goed vindt" dan interesseert het onderwerp me meestal niet zo.

Dat kan worden opgevat als lief zijn, maar eigenlijk is het gewoon desinteresse dus, dat is helemaal niet zo heel erg lief dus.
quote:Bianca40 schreef op 23 december 2009 @ 11:30:

[...]

Nou dat vind ik ook gewoon aardig en absoluut niet TE lief. En hoe reageer jij dan als ze zegt dat ze dat dus TE aardig vindt?Dat het voor mij heel normaal is om dat te vragen.
hahaha, volgende keer dat ze een kerstborrel heeft eisen dus dat ze op tijd thuis is en dan zelf niet thuis zijn zodat ze boos word....
Jouw voorbeeld van gisteren is 'gewoon' aardig hoor...

Als dat al te aardig is weet ik het ook niet.

Als je alleen maar zou toegeven ed dan zou ik het met haar eens zijn. Dit voorbeeld getuigt van meedenken en hartstikke gezond lief.
Oh, dat van die kerstborrel halen en brengen dat zou mijn man ook al vanaf het begin van de relatie hebben gevraagd, terwijl ik hem helemaal niet beschouwde als zijnde te lief.

Ik denk dat het niet zo zeer aan die vraag zelf ligt daarom, ik vermoed eerder dat ze zich wat benauwd voelt in jullie relatie, en daarom op dit soort dingen al zo reageert.
Misschien kun je mij komen halen van mijn kerstborrel? Dan kan je vriendin gewoon met de tram naar huis en kan ik een borrel drinken. Ik zeg: win-win!
quote:wuiles schreef op 23 december 2009 @ 11:36:

Misschien kun je mij komen halen van mijn kerstborrel? Dan kan je vriendin gewoon met de tram naar huis en kan ik een borrel drinken. Ik zeg: win-win!hahha
Dat halen en brengen van een kerstborrel zou ik juist super vinden. Zou pas achter mijn oren gaan krabben als jij daarvoor afspraken afzegt, dan ben je in mijn ogen té lief.

Met te lief wordt volgens mij vaak bedoeld dat iemand zichzelf wegcijferd zodat de ander zich schuldig gaat voelen en voor jou moet gaan denken. Zolang jij goed voor jezelf zorgt en aangeeft wat jij nodig hebt, ben je niet te lief.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ik vind het ook erg lief van je.. en dat ze van je vraagt om minder lief te zijn..ik weet niet hoor. Dat is toch juist een goede eigenschap? Totaal afhankelijk zijn is iets anders maar dit is gewoon leuk.

[...]

Ok zoals gisteren dus.

Ik bood haar aan na de kerstborrel te brengen en halen , zodat ze wat kon drinken. In mijn ogen gewoon aardig bedoeld maar zij vond dat ik daarmee dus" te"aardig was .Oke, dan denk ik dat ze zich bezwaard voelt door deze dingen. Omdat ze of geen zin heeft om lieve dingen terug te doen, of omdat ze niet in gelegenheid is om ze terug te doen. Het vervelende van mensen die aardige dingen voor je doen, is dat je op een gegeven moment het gevoel kan krijgen dat je ze iets verplicht bent. En in veel gevallen wordt het ook in je gezicht gesmeten achteraf, als je eens een keer geen zin hebt om iets voor ze terug te doen. "Ja maar toen en toen heb ik dit en dat voor jou gedaan! Dusssss.....".

En iemand een bezwaard en/of benauwd gevoel geven, dat is eigenlijk niet zo lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven