Te snel denken
donderdag 5 juli 2012 om 20:13
Ik maak zelf al erg snel een plaatje in m'n hoofd over wat ik wil zeggen, wat ik voel.
Dat levert nogal eens wat problemen op, ook op dit forum.
Ik ben hoogbegaafd: nee niet trots op: het is eerder een handicap. Ik heb enorm moeite om uit te leggen wat ik bedoel en ik stuit vaak op onbegrip.
Herkent iemand dit?
Dat levert nogal eens wat problemen op, ook op dit forum.
Ik ben hoogbegaafd: nee niet trots op: het is eerder een handicap. Ik heb enorm moeite om uit te leggen wat ik bedoel en ik stuit vaak op onbegrip.
Herkent iemand dit?
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort.
maandag 9 juli 2012 om 00:07
quote:Mazou schreef op 09 juli 2012 @ 00:06:
[...]
Dat is goed ja, heb ik ook gedaan.
Maar toen heb ik op een gegeven moment toch nog meer uitdagingen gezocht binnen de studie zelf.
Extra dingen gedaan.
En die ruimte werd mij gelukkig ook gegeven, dat was wel fijn.
Dat is hier ook wel mogelijk, qua verdieping bijvoorbeeld.
Anders het viva-forum
[...]
Dat is goed ja, heb ik ook gedaan.
Maar toen heb ik op een gegeven moment toch nog meer uitdagingen gezocht binnen de studie zelf.
Extra dingen gedaan.
En die ruimte werd mij gelukkig ook gegeven, dat was wel fijn.
Dat is hier ook wel mogelijk, qua verdieping bijvoorbeeld.
Anders het viva-forum
maandag 9 juli 2012 om 00:08
maandag 9 juli 2012 om 00:14
maandag 9 juli 2012 om 00:15
quote:Mazou schreef op 09 juli 2012 @ 00:10:
[...]
Praat gezellig mee zou ik zeggen.Nee, ik vind dit niet gezellig, daar gaat het ook niet om. Jullie vervuilen dit topic, en het forum, met jullie slowchat. Dat is nu eenmaal zo. Kun je zelf wel niet zo vinden, maar sjesus, wissel dan e-mail adressen uit of zoiets. Of vinden jullie het belangrijk dat iedereen weet van jullie chat?
[...]
Praat gezellig mee zou ik zeggen.Nee, ik vind dit niet gezellig, daar gaat het ook niet om. Jullie vervuilen dit topic, en het forum, met jullie slowchat. Dat is nu eenmaal zo. Kun je zelf wel niet zo vinden, maar sjesus, wissel dan e-mail adressen uit of zoiets. Of vinden jullie het belangrijk dat iedereen weet van jullie chat?
maandag 9 juli 2012 om 00:19
quote:jaschenca_2 schreef op 09 juli 2012 @ 00:15:
[...]
Nee, ik vind dit niet gezellig, daar gaat het ook niet om. Jullie vervuilen dit topic, en het forum, met jullie slowchat. Dat is nu eenmaal zo. Kun je zelf wel niet zo vinden, maar sjesus, wissel dan e-mail adressen uit of zoiets. Of vinden jullie het belangrijk dat iedereen weet van jullie chat?
Dat meisje rechts is wel een schatje, he?
Oh, ja, als je niet inhoudelijk kan reageren...
[...]
Nee, ik vind dit niet gezellig, daar gaat het ook niet om. Jullie vervuilen dit topic, en het forum, met jullie slowchat. Dat is nu eenmaal zo. Kun je zelf wel niet zo vinden, maar sjesus, wissel dan e-mail adressen uit of zoiets. Of vinden jullie het belangrijk dat iedereen weet van jullie chat?
Dat meisje rechts is wel een schatje, he?
Oh, ja, als je niet inhoudelijk kan reageren...
maandag 9 juli 2012 om 00:20
quote:jaschenca_2 schreef op 09 juli 2012 @ 00:15:
[...]
Ja, dat vind ik heel belangrijk.
Wilde altijd al beroemd worden namelijk.
Nu is het dan eindelijk zo ver.
[...]
Ja, dat vind ik heel belangrijk.
Wilde altijd al beroemd worden namelijk.
Nu is het dan eindelijk zo ver.
maandag 9 juli 2012 om 00:23
quote:sophie1211 schreef op 07 juli 2012 @ 16:09:
Ik ben ook hoogbegaafd, maar herken mijzelf niet in jouw topic.
Wel kan ik soms lastiger levelen met anderen en heb ik regelmatig een hyperfocus.
Als kind heb ik het hierdoor niet altijd even gemakkelijk gehad, ik was kwetsbaarder en werd gepest.
Nu heb ik een goede manier voor mezelf gevonden om er mee te leven, niet oververmoeid te raken en mij aan te passen aan medestudenten en vrienden.
Ik begrijp heel goed dat je dit als een handicap ziet, maar het gaat erom hoe je er mee omgaat in je dagelijkse leven. Je zou het kunnen proberen uit te kunnen schakelen wanneer je met vrienden en familie bent?
Mij lukt dat aardig, als ik dat niet doe ben ik dié serieuze en als ik het wel doe ben ik die grappige en normale meid!Hoe doe jij dat dan? Kan/wil je een voorbeeld geven?
Ik ben ook hoogbegaafd, maar herken mijzelf niet in jouw topic.
Wel kan ik soms lastiger levelen met anderen en heb ik regelmatig een hyperfocus.
Als kind heb ik het hierdoor niet altijd even gemakkelijk gehad, ik was kwetsbaarder en werd gepest.
Nu heb ik een goede manier voor mezelf gevonden om er mee te leven, niet oververmoeid te raken en mij aan te passen aan medestudenten en vrienden.
Ik begrijp heel goed dat je dit als een handicap ziet, maar het gaat erom hoe je er mee omgaat in je dagelijkse leven. Je zou het kunnen proberen uit te kunnen schakelen wanneer je met vrienden en familie bent?
Mij lukt dat aardig, als ik dat niet doe ben ik dié serieuze en als ik het wel doe ben ik die grappige en normale meid!Hoe doe jij dat dan? Kan/wil je een voorbeeld geven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 9 juli 2012 om 00:24
maandag 9 juli 2012 om 00:27
quote:Enn schreef op 09 juli 2012 @ 00:23:
[...]
Hoe doe jij dat dan? Kan/wil je een vooorbeeld geven?
Er even vanuitgaande dat de intietele reactieaan mij gericht was...
Ik heb mezelf aangeleerd om mezelf een bepaalde houding aan te nemen, geen idee hoe, het gaat automatisch.
Ik moet echt even nadenken hoe ik dat doe.
[...]
Hoe doe jij dat dan? Kan/wil je een vooorbeeld geven?
Er even vanuitgaande dat de intietele reactieaan mij gericht was...
Ik heb mezelf aangeleerd om mezelf een bepaalde houding aan te nemen, geen idee hoe, het gaat automatisch.
Ik moet echt even nadenken hoe ik dat doe.
maandag 9 juli 2012 om 00:30
quote:Esfa schreef op 06 juli 2012 @ 14:31:
[...]
Oh, wat zijn psychologie, sociologie, filiosofie en antropologie toch interessante velden. Ik kan heel erg genieten van gesprekken over wat "waar" is en wat niet. Hoe mensen hun eigen waarheid creëren, hoe ze hun leven proberen vorm te geven en de onderlinge afhankelijkheden die er altijd zijn. En dat maakt dat ieders waarheid bestaat of/en dat niemand de waarheid in pacht heeft.
[...]
Oh, wat zijn psychologie, sociologie, filiosofie en antropologie toch interessante velden. Ik kan heel erg genieten van gesprekken over wat "waar" is en wat niet. Hoe mensen hun eigen waarheid creëren, hoe ze hun leven proberen vorm te geven en de onderlinge afhankelijkheden die er altijd zijn. En dat maakt dat ieders waarheid bestaat of/en dat niemand de waarheid in pacht heeft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 9 juli 2012 om 08:04
quote:pwh21 schreef op 09 juli 2012 @ 00:08:
[...]
Dat mag dus niet.
Trouwens, we chatten niet, niemand anders reageerd.
Ik reageer niet meer omdat er wordt gechat. Prima hoor, maar verwacht dan geen inhoudelijke reacties meer. Ik wil je best antwoorden, mocht je bepaalde vragen hebben. Maar aan koetjes en kalfjes heb ik geen behoefte.
Er staan hier zeker nog 2 serieuze posts, die vallen nu weg. Jammer.
[...]
Dat mag dus niet.
Trouwens, we chatten niet, niemand anders reageerd.
Ik reageer niet meer omdat er wordt gechat. Prima hoor, maar verwacht dan geen inhoudelijke reacties meer. Ik wil je best antwoorden, mocht je bepaalde vragen hebben. Maar aan koetjes en kalfjes heb ik geen behoefte.
maandag 9 juli 2012 om 11:13
quote:Esfa schreef op 09 juli 2012 @ 08:04:
[...]
Er staan hier zeker nog 2 serieuze posts, die vallen nu weg. Jammer.Ik reageer toch gewoon.
[...]
Er staan hier zeker nog 2 serieuze posts, die vallen nu weg. Jammer.Ik reageer toch gewoon.
maandag 9 juli 2012 om 11:24
Blijkbaar ben ik de enige die er geen moeite mee heeft dat twee mensen het samen gezellig hebben. En die niet snapt wat daar in godsnaam het probleem van is.
Ouwehoer lekker verder pwh12 en Mazou, maar pas op dat de mods jullie niet te pakken krijgen . Geen idee hoe streng ze tegenwoordig zijn maar mensen hebben om minder een ban gehad. En dat wens ik jullie niet toe, ik zie liever gezellige mensen slowchatten dan zuurpruimen die niets beters te doen hebben dan politieagentje spelen. Maar dat zal wel aan mijn beperkte intelligentie en mijn superioriteitsgevoel liggen.
*sluipt weer weg*
Ouwehoer lekker verder pwh12 en Mazou, maar pas op dat de mods jullie niet te pakken krijgen . Geen idee hoe streng ze tegenwoordig zijn maar mensen hebben om minder een ban gehad. En dat wens ik jullie niet toe, ik zie liever gezellige mensen slowchatten dan zuurpruimen die niets beters te doen hebben dan politieagentje spelen. Maar dat zal wel aan mijn beperkte intelligentie en mijn superioriteitsgevoel liggen.
*sluipt weer weg*
maandag 9 juli 2012 om 13:30
quote:Esfa schreef op 09 juli 2012 @ 08:04:
[...]
Dit valt me van je tegen.
Je bent welkom om inhoudelijk iets toe te voegen hier.
Niemand zegt dat dat niet mag.
Sterker nog; ik zit juist te wachten tot er ook eens anderen reageren, maar dat gebeurt nauwelijks.
Bovendien wordt er op mijn inhoudelijke reacties ook niet gereageerd hoor, behalve door TO.
[...]
Dit valt me van je tegen.
Je bent welkom om inhoudelijk iets toe te voegen hier.
Niemand zegt dat dat niet mag.
Sterker nog; ik zit juist te wachten tot er ook eens anderen reageren, maar dat gebeurt nauwelijks.
Bovendien wordt er op mijn inhoudelijke reacties ook niet gereageerd hoor, behalve door TO.