tegelijk gaan slapen?

06-11-2008 08:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden hadden we het op een verjaardag over naar bed gaan.

Wij (mijn man en ik) gaan gewoon slapen als we moe zijn, en 9 van de 10 keer is dat dus niet tegelijk.

Dat gaf heel veel rare gezichten want volgens de meeste "hoor" je tegelijk naar bed te gaan.

Er was er zelfs 1 die om 9 uur naar bed ging omdat haar man dan ging slapen en ook tegelijk met hem opstond (om 4 uur) omdat dat zo hoorde/gezellig was.

Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om om 4 uur op te staan terwijl ik pas om 8 uur moet gaan werken.

Zijn wij echt een uitzondering omdat we vinden dat je moet gaan slapen als je moe ben of zijn er meer mensen die het onzin vinden om altijd maar tegelijk te gaan slapen?
Mijn echtgenoot gaan als 26 jaar op verschillende tijdstippen slapen en zijn nog steeds heel gelukkig.
Wat een onzin dat het zo hoort te zijn..

Als ik moe ben, en m'n vriend nog niet dan ga ik gewoon naar bed.. Net zo andersom, maar dat komt wat minder vaak voor.

De wekker gaat een stuk of 4 keer af, en ja als ik thuis ben dan ga ik er wel mee uit, om daarna nog even terug in bed te kruipen *smile*
We gaan wel tegelijk in bed liggen, maar gaan zelden tegelijk slapen (meestal slaap ik eerder terwijl hij nog een film ligt te kijken ofzo)
Van de 10 keer ga ik zeker 6 of 7 keer vroeger naar bed dan mijn man.

Ik ga graag op tijd naar bed en ben nooit een uitslaper geweest; terwijl je hem geen groter plezier doet (in het weekend) tot een uur of 11 te slapen.

Soms gaat ie wel met me mee, maar als ie dan niet moe is, ligt ie alleen maar te draaien en onrustig te zijn, zodat ik ook niet kan slapen.

Nee hoor, lekker laten praten die mensen en gewoon je eigen ritme volgen!
Meestal gaan we tegelijk naar bed, maar vaak kijkt mijn man nog even televisie in bed en val ik in slaap.
Wij gaan eigenlijk bijna altijd tegelijk naar bed, gewoon omdat we dat gezelliger vinden. Niet omdat het zo 'hoort'.
Peas on earth!
Mijn man en ik gaan eigenlijk nooit tegelijk naar bed, hij gaat altijd later. En daar hebben we geen probleem mee. Ik snap ook niet dat je raar werd aangekeken. Stel je vind spruitjes niet lekker, dan ga je ze toch ook niet opeens lekker vinden als je man ze lekker vind? (zal ongetwijfeld een rare vergelijking izjn, maar zo komt het wel op me over).
Als hij tv ligt te kijken dan kan ik echt niet in slaap vallen; het moet voor mij stil en donker zijn.

Hij kijkt dus beneden televisie.
quote:Pauline65 schreef op 06 november 2008 @ 09:05:

Als hij tv ligt te kijken dan kan ik echt niet in slaap vallen; het moet voor mij stil en donker zijn.

Hij kijkt dus beneden televisie.Sluit ik me helemaal bij aan
Ik zal me ook zeker niet aan passen omdat het zou "horen".

Als iets "hoort" ben ik meestal zo opstandig dat ik het juist niet doe

Ik vroeg me alleen af hoe het hier zat.

Mijn man kan rustig een paar nachtjes met maar 4 uur slaap terwijl ik al instort als ik eens een nachtje heb van 6 uur dus ik ben meestal degene die als eerste naar bed gaat.

Ik zou mezelf heel erg egoistisch vinden als ik dan van hem zou verlangen dat hij ook mee naar bed zou gaan (tenzij het niet om slapen zou gaan )
Wij gaan ook vaak genoeg niet tegelijk naar bed. Mijn man heeft meer slaap nodig dan ik en gaat dus vaak eerder naar bed. HIj 'klaagt' er wel eens over dat hij het ongezellig vindt, maar ik ga echt niet een uur naar het plafond liggen kijken terwijl hij slaapt (weinig gezellig ook trouwens).
The time is now
Nee ik ga ook niet tegelijk. Ik ga naar bed wanneer ik moe ben en hij gaat naar bed wanneer hij moe is. Soms tegelijk, maar meestal niet. Hij draait ook nog eens onregelmatige diensten...Ik ga echt niet tot 01.30 op hem blijven wachten terwijl ik om 08.00 alweer achter mijn bureau moet zitten alleen maar omdat we tegelijk naar bed moeten
Perfectionisme is niet perfect...
Al bijna 12 jaar altijd gelijk, niet omdat het moet maar omdat we dat prettig vinden.
Soms ga ik eerder, maar dat vind ik erg ongezellig. Ik vind het fijn om nog even te kletsen en tegen hem aan te liggen.
Wij gaan tegelijk naar bed, soms wil ik wat langer beneden blijven, maar dan zeurt mijn vriend tot ik erbij kom Voor de gezelligheid gaan wij samen slapen dus.
Ik heb meer slaap dan mijn vriend nodig, dus meestal ga ik eerder naar bed. Wij vonden dit in het begin ook niet altijd gezellig, dus toen ging mijn vriend weleens eerder met mij mee. Maar dan zat hij 5 minuten later weer op de bank, omdat ik al in dromenland was en hij nog niet moe was. Ook heb ik een tijd geprobeerd wakker te blijven, maar dat lukte me gewoon niet en viel dan op de bank al in slaap. Nu doen we dat steeds vaker zo, ik blijf lekker op de bank liggen als ik moe ben en val dan in zijn armen op de bank in slaap en als hij gaat slapen maakt hij me wakker en gaan we samen naar bed
Misschien trokken ze die rare gezichten omdat ze zich afvroegen hoe je dan in hemelsnaam een sexleven kunt hebben ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:visje444 schreef op 06 november 2008 @ 09:24:

Wij gaan tegelijk naar bed, soms wil ik wat langer beneden blijven, maar dan zeurt mijn vriend tot ik erbij kom Voor de gezelligheid gaan wij samen slapen dus.Kijk, dat vind ik dus minder respectvol.
hier ook meestal tegelijk naar bed. Niet altijd tegelijk slapen omdat de ander nog wat tv wil kijken. Ik vind het ook gezelliger om samen naar bed te gaan.
Wij hebben beide dezelfde werktijden en ok ongeveer dezelfde behoefte aan slaap dus wij gaan bijna altijd tegelijk naar bed (11:15). Ik sta meestal of om 5:30 op of om 8:00 (om voor of na de spits te gaan), hij staat meestal om 6:30/7:00 op. En in het weekend vinden we het allebei lekker om tot 9:30 te blijven liggen.

Niet omdat het moet, het loopt eigenlijk gewoon zo.
Ik vind niet dat het zo hoort, maar wij gaan wel altijd tegelijk naar bed eigenlijk. Soms kijkt 1 van de twee nog wat tv in bed en gaat wat eerder naar bed, maar eigenlijk gaan we altijd tegelijk slapen. Ik vind het gezelliger om nog even te kunnen praten voor het slapen gaan, nog even te knuffelen of te seksen en samen in slaap te vallen.

Tegelijk opstaan gebeurd hier eigenlijk automatisch, we hebben ongeveer dezelfde werktijden. Maar op mijn vrije dagen sta ik op als mijn man weggaat/als de kinderen wakker worden.
Wij gaan eigenlijk altijd tegelijk naar bed.. om dan nog even lekker te vrijen en dan heerlijk in slaap te vallen in elkaars armen. Al die tijd al zo geweest.. en ik weet en wil niet anders

Maar misschien komt dat omdat wij nog steeds zo superverliefd zijn op elkaar

Wel wil het nog al eens gebeuren dat ik om 22.30 op de bank ineens in een coma lig, maar dan is man gewoon met zijn vissies en andere beessies bezig en laat me heerlijk liggen.

Maakt me wakker als hij naar bed gaat om te vragen of ik ook mee wil en ja natuurlijk ga ik mee.
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2008 @ 09:38:

Misschien trokken ze die rare gezichten omdat ze zich afvroegen hoe je dan in hemelsnaam een sexleven kunt hebben ?

ja, daar zat ik ook net over te prakkizeren...

wij gaan meestal samen, als we dat niet doen gaat mijn man t.v. kijken en vervolgens op de bank in slaap vallen.

dus sleep ik hem meestal mee...
We gaan soms wel tegelijk en soms niet. Ik slaap vaak vroeger dan mijn vriend, en dan kijkt hij nog tv. Dus we beginnen samen met tv kijken ik val halverwege in slaap en hij kijkt het programma af. Maar gebeurd ook wel dat hij nog bezig is met andere dingen en dat ik gewoon alvast naar bed ga,

Nooit over nagedacht of dit normaal is of dat het anders hoort. Als het goed voelt voor jullie beiden lijkt me niks aan de hand. Lekker zo blijven doen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven