tegelijk gaan slapen?
donderdag 6 november 2008 om 08:50
Een tijd geleden hadden we het op een verjaardag over naar bed gaan.
Wij (mijn man en ik) gaan gewoon slapen als we moe zijn, en 9 van de 10 keer is dat dus niet tegelijk.
Dat gaf heel veel rare gezichten want volgens de meeste "hoor" je tegelijk naar bed te gaan.
Er was er zelfs 1 die om 9 uur naar bed ging omdat haar man dan ging slapen en ook tegelijk met hem opstond (om 4 uur) omdat dat zo hoorde/gezellig was.
Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om om 4 uur op te staan terwijl ik pas om 8 uur moet gaan werken.
Zijn wij echt een uitzondering omdat we vinden dat je moet gaan slapen als je moe ben of zijn er meer mensen die het onzin vinden om altijd maar tegelijk te gaan slapen?
Wij (mijn man en ik) gaan gewoon slapen als we moe zijn, en 9 van de 10 keer is dat dus niet tegelijk.
Dat gaf heel veel rare gezichten want volgens de meeste "hoor" je tegelijk naar bed te gaan.
Er was er zelfs 1 die om 9 uur naar bed ging omdat haar man dan ging slapen en ook tegelijk met hem opstond (om 4 uur) omdat dat zo hoorde/gezellig was.
Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om om 4 uur op te staan terwijl ik pas om 8 uur moet gaan werken.
Zijn wij echt een uitzondering omdat we vinden dat je moet gaan slapen als je moe ben of zijn er meer mensen die het onzin vinden om altijd maar tegelijk te gaan slapen?

donderdag 6 november 2008 om 10:19
Mijn vriend moet veel vroeger opstaan, en gaat dus altijd als eerste naar bed. Ik ga soms met hem mee, maken het samen gezellig en de ene keer ga ik nog naar beneden, de andere keer blijf ik liggen.
Op een bepaald moment gingen we nooit samen naar bed, totdat ik elke avond een smsje van hem kreeg met daarin een uitnodiging. Hij heeft toen ook uitgesproken dat hij het samen naar bed gaan mist, en sinds die tijd lossen we het zo op.
Ik vond dat van die smsjes leuk bedacht, omdat het mijn ego streelde zonder dat hij pushte. En het werkte
Op een bepaald moment gingen we nooit samen naar bed, totdat ik elke avond een smsje van hem kreeg met daarin een uitnodiging. Hij heeft toen ook uitgesproken dat hij het samen naar bed gaan mist, en sinds die tijd lossen we het zo op.
Ik vond dat van die smsjes leuk bedacht, omdat het mijn ego streelde zonder dat hij pushte. En het werkte
donderdag 6 november 2008 om 10:28
Mijn vriend en ik wonen niet samen (zitten beide op kamers) maar slapen wel vaak samen en dan tegelijk. Ik iets later dan ik eigenlijk wil en hij iets eerder. We willen ook graag gaan samenwonen in een woning met aparte slaapkamer zodat ik gewoon vroeger naar bed kan en kan op staan en hij op z'n eigen tijden.
donderdag 6 november 2008 om 10:44
Wij gaan niet vaak tegelijk naar bed, ik moet vroeg op voor mijn werk, terwijl hij onregelmatig werkt en ook vaak laat begint. Als ik dan op zou moeten blijven ben ik gesloopt aan het eind van de week... Als hij tegelijk met mij naar bed zou gaan, ligt hij alleen maar naar het plafond te staren en slaapt hij helemaal niet meer! En waarom zou het mis gaan met je seksleven? Je hoeft toch niet altijd voor het slapengaan te seksen, dat kan mi elk moment van de dag en ik (hij ook) hoeft niet per se te slapen daarna!
donderdag 6 november 2008 om 10:56
We gaan eigenlijk alleen op vakantie altijd tegelijkertijd naar bed. Thuis zo af en toe als we beiden echt moe zijn. Vooral als we beiden vroege dienst hebben. Verder draait manlief ook wel late diensten, dan ga ik toch echt niet wachten tot hij mee naar bed. Dan krijg ik in die nacht 3 uurtjes slaap, daar red ik het niet mee. Ik sta altijd om 5 uur op, ga tegen 2230 uur naar bed maar slaap tussen de middag vaak nog een half uurtje. Manlief staat bij vroege diensten, als hij fietst om 4 uur op en anders 5 uur. Hij gaat dan naar bed om 2130 uur. Dat laatste uurtje gebruik ik meestal om nog wat op te ruimen in de woonkamer en om ons brood voor de volgende dag klaar te maken, scheelt weer in de ochtend stress.
donderdag 6 november 2008 om 11:36
Wij gaan naar bed als we moe zijn en 9 van de 10 keer is dat tegelijk, of ongeveer tegelijk. Het komt bijvoorbeeld vaak voor dat hij een programma afkijkt tot kwart over tien, en dat ik om tien uur al naar boven vertrek. Soms lees ik dan nog even, en soms niet. Daarnaast is papalelie gek op middagdutjes, vooral op regenachtige zondagen, en dan heb ik lekker de pc voor mezelf Dan ga ik dus echt niet naar bed hoor (over 40 jaar praten we er nog eens over).
Tjee, hij vindt fietsen leuk, ik niet. Ik vind de sauna fijn, hij niet. Ik heb graag boerenkool, hij liever hutspot. Ik spreek graag af met vriendinnen om gewoon lekker te kletsen, hij vindt het leuk om aan de fietsen van de club te sleutelen. Ik heb 9 uur slaap nodig, hij komt met 7 uur royaal uit.
Als je altijd alles hetzelfde doet blijft er weinig te vertellen over. Of ben ik nou gek?
Tjee, hij vindt fietsen leuk, ik niet. Ik vind de sauna fijn, hij niet. Ik heb graag boerenkool, hij liever hutspot. Ik spreek graag af met vriendinnen om gewoon lekker te kletsen, hij vindt het leuk om aan de fietsen van de club te sleutelen. Ik heb 9 uur slaap nodig, hij komt met 7 uur royaal uit.
Als je altijd alles hetzelfde doet blijft er weinig te vertellen over. Of ben ik nou gek?
donderdag 6 november 2008 om 12:32
Mijn man is meestal eerder moe dan ik. Meestal (maar niet altijd) ga ik toch tegelijk met hem naar bed, omdat ik het gezellig vind om met hem nog wat te strelen/praten. Daarna valt hij gelijk in slaap, en dikwijls sta ik dan terug op om nog wat te lezen of met mijn hobby's bezig te zijn.
's Ochtends door de week sta ik niet gelijk met hem op, ik ben op dat moment meestal heel diep in slaap en sta een uur later op.
In het weekend slapen we samen uit.
's Ochtends door de week sta ik niet gelijk met hem op, ik ben op dat moment meestal heel diep in slaap en sta een uur later op.
In het weekend slapen we samen uit.
donderdag 6 november 2008 om 12:47
Wij gaan ook samen naar bed. Vinden we gezelliger. Gebeurt ook weleens dat hij of ik eerder naar bed toe gaat hoor. Maar meestal dus samen. In het weekend staan we meestal ook samen op.
Ik moet er rond 7:30 uur uit en mijn vriend vaak veel eerder, rond een uurtje of 5:00 uur. Ik heb meer slaap nodig dan hij. Dus ik ga rond 23:00 uur naar bed toe en dan gaat hij mee.
Ik vind het gezellig samen naar bed. Nog even kletsen en bij elkaar liggen (lees ik warm me op aan hem). Maar het is niet een must!
Ik moet er rond 7:30 uur uit en mijn vriend vaak veel eerder, rond een uurtje of 5:00 uur. Ik heb meer slaap nodig dan hij. Dus ik ga rond 23:00 uur naar bed toe en dan gaat hij mee.
Ik vind het gezellig samen naar bed. Nog even kletsen en bij elkaar liggen (lees ik warm me op aan hem). Maar het is niet een must!
donderdag 6 november 2008 om 12:56
Pinolover je moet je eigen er gewoon aan toe geven als je slaap heb je kan wel blijven zitten maar dat is voor jezelf niets en wat een ander daar dan van denkt dat moeten die andere maar denken hihi zeg maar zo al wat slaapt is zoet toch?En geef je geen ongelijk dat je er niet uit komt s'morgens dat zal ik zelf ook zeker niet doen vind 4.30/5.00 toch iets te vroeg van het goede hoor.
donderdag 6 november 2008 om 14:01
quote:danivo schreef op 06 november 2008 @ 10:10:
[...]
ja, daar zat ik ook net over te prakkizeren...
wij gaan meestal samen, als we dat niet doen gaat mijn man t.v. kijken en vervolgens op de bank in slaap vallen.
dus sleep ik hem meestal mee...
Moet je persé 's avonds in bed seks hebben dan?
(bedoel: zijn nog wel meer opties lijkt me)
[...]
wij gaan meestal samen, als we dat niet doen gaat mijn man t.v. kijken en vervolgens op de bank in slaap vallen.
dus sleep ik hem meestal mee...
Moet je persé 's avonds in bed seks hebben dan?
(bedoel: zijn nog wel meer opties lijkt me)
donderdag 6 november 2008 om 15:10
Moe zou ik worden van zo'n gesprekje waarin je 'vreemd' wordt aangekeken... klinkt mij een beetje burgerlijktrutjes in de oren...
Ik heb er zelfs nog nooit over nagedacht hoe het hier gaat... dus dat zal ik nu maar even doen.... ehmm, meestal gaat mijn man eerder, maar ik slaap 's ochtends weer langer omdat ik alleen 's avonds werk... of kan dat ook niet? Is het dan ook 'vreemd' als je 's ochtends niet samen tegelijk opstaat?
Ik heb er zelfs nog nooit over nagedacht hoe het hier gaat... dus dat zal ik nu maar even doen.... ehmm, meestal gaat mijn man eerder, maar ik slaap 's ochtends weer langer omdat ik alleen 's avonds werk... of kan dat ook niet? Is het dan ook 'vreemd' als je 's ochtends niet samen tegelijk opstaat?

donderdag 6 november 2008 om 15:45
Dat wordt inderdaad ook als vreemd gezien Dogma.
Het is een beetje een rare familie.Ze vinden dat als je een relatie hebt je dus gelijk ook alles samen moet doen.
Voor hun is dus de ideale situatie: samen opstaan, voor zijn ontbijt zorgen, brood voor hem klaarmaken voor smiddags, s'avonds samen eten (zou wel willen maar lukt helaas niet altijd vanwege sporten van de kinderen) en s'avonds samen op de bank hangen en tegelijk naar bed gaan.Volgende dag hetzelfde liedje.
Dat mijn man alleen gaat stappen is heel erg vreemd en in hun ogen slecht voor je relatie.
Want je moet dat samen doen.Het zou pas slecht voor mijn relatie zijn als ik me aan zou moeten passen aan zijn ritme.Zou dat geen week overleven namelijk.
Sporten mag weer wel alleen maar de wedstrijden moeten niet in de weg komen te staan van familie zaken/verplichtingen.
Je leven moet volgens hen in teken staan van de ander en niet van jezelf
Het is een beetje een rare familie.Ze vinden dat als je een relatie hebt je dus gelijk ook alles samen moet doen.
Voor hun is dus de ideale situatie: samen opstaan, voor zijn ontbijt zorgen, brood voor hem klaarmaken voor smiddags, s'avonds samen eten (zou wel willen maar lukt helaas niet altijd vanwege sporten van de kinderen) en s'avonds samen op de bank hangen en tegelijk naar bed gaan.Volgende dag hetzelfde liedje.
Dat mijn man alleen gaat stappen is heel erg vreemd en in hun ogen slecht voor je relatie.
Want je moet dat samen doen.Het zou pas slecht voor mijn relatie zijn als ik me aan zou moeten passen aan zijn ritme.Zou dat geen week overleven namelijk.
Sporten mag weer wel alleen maar de wedstrijden moeten niet in de weg komen te staan van familie zaken/verplichtingen.
Je leven moet volgens hen in teken staan van de ander en niet van jezelf
donderdag 6 november 2008 om 19:31
donderdag 6 november 2008 om 23:51
nou wij gaan altijd wel samen naar bed, kunnen we nog ff lekker knuffelen...door de weeks vallen we ongeveer gelijk in slaap...in het weekend val ik steevast in zijn armen in slaap en kijkt hij nog tv/filmpje...als hij wil slapen duwt hij mij naar de kant van het bed, word ik meestal ff wakker en dan slapen we samen verder....en omdat ik vaak eerder slaap, word ik ook eerder wakker, dan maak ik soms ontbijtje ofzo...
Als een van ons tweetjes een avondje uit heeft, blijft de ander meestal wakker in bed tv kijken en wachten we op elkaar...
neeeeeeeeeeejjjjjjjjjjj ik ben een burgertrut!
Als een van ons tweetjes een avondje uit heeft, blijft de ander meestal wakker in bed tv kijken en wachten we op elkaar...
vrijdag 7 november 2008 om 08:06
quote:gelukkigmeisje schreef op 06 november 2008 @ 23:51:
Als ik dat zou doen zou ik dus gewoon een nacht overslaan.
Hij komt na een nachtje stappen meestal pas om half 6 naar bed en dan moet ik er al bijna weer uit voor de kinderen.
En wat is er mis met een burgertrut zijn als je je er goed bij voelt.
Gewoon lekker doen wat je zelf wil maar niet tegen anderen zeggen dat zoals zij het doen helemaal fout is.Zoals mijn schoonfamilie doet.
Als ik dat zou doen zou ik dus gewoon een nacht overslaan.
Hij komt na een nachtje stappen meestal pas om half 6 naar bed en dan moet ik er al bijna weer uit voor de kinderen.
Gewoon lekker doen wat je zelf wil maar niet tegen anderen zeggen dat zoals zij het doen helemaal fout is.Zoals mijn schoonfamilie doet.

vrijdag 7 november 2008 om 09:57
[quote]pinolover2 schreef op 07 november 2008 @ 08:06:
[...]
Gewoon lekker doen wat je zelf wil maar niet tegen anderen zeggen dat zoals zij het doen helemaal fout is.Zoals mijn schoonfamilie doet.[/quote]
Tuurlijk, lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik bedoelde trouwens niet dat ik het burgertruttelijk (ofziets ) vind als mensen tegelijk gaan slapen enzo, moet iedereen lekker zelf weten, maar wel dat het heel vreemd en kortzichtig is als je er vreemd op aangekeken wordt als je dat anders doet (dus als je 'afwijkt' van hoe zij dat doen).. dat vind ik dan wel burgertruttelijk... (dus je niet kunnen verplaatsen in TO
[...]
Gewoon lekker doen wat je zelf wil maar niet tegen anderen zeggen dat zoals zij het doen helemaal fout is.Zoals mijn schoonfamilie doet.[/quote]
Tuurlijk, lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik bedoelde trouwens niet dat ik het burgertruttelijk (ofziets ) vind als mensen tegelijk gaan slapen enzo, moet iedereen lekker zelf weten, maar wel dat het heel vreemd en kortzichtig is als je er vreemd op aangekeken wordt als je dat anders doet (dus als je 'afwijkt' van hoe zij dat doen).. dat vind ik dan wel burgertruttelijk... (dus je niet kunnen verplaatsen in TO
vrijdag 7 november 2008 om 10:11
Wij gaan bijna altijd tegelijk naar bed. Niet omdat dat zo 'hoort', maar omdat we dat gewoon gezellig vinden. We kunnen dan nog even praten/knuffelen/vrijen en vallen vervolgens lepeltje-lepeltje in slaap. 's Ochtends staan we weer tegelijk op, behalve op mijn vrije dag, dan blijf ik nog wel eens een uurtje liggen. Capiman slaapt in het weekend nog wel eens uit tot de middag, maar dat kan ik niet, dus dan ben ik er weer eerder uit dan hij.
vrijdag 7 november 2008 om 10:27
We gingen een jaar lang samen naar bed, maar mijn man snurkt zodanig HARD dat ik iedere keer na een uur kon verhuizen naar de andere slaapkamer..... door een koud huis heen lopen, met je slaperige lijf, oef, vreselijk.
Nu ga ik wanneer ik moe ben direct naar het andere bed want dat gesnurk heeft mij al teveel nachtrust gekost.
Van sex komt het nog steeds even veel als vroeger, wij waren al nooit zo van het 's avonds sexen.
Maar samen gaan slapen: als hij niet zou snurken, ja dan wel. nu echt niet.
Nu ga ik wanneer ik moe ben direct naar het andere bed want dat gesnurk heeft mij al teveel nachtrust gekost.
Van sex komt het nog steeds even veel als vroeger, wij waren al nooit zo van het 's avonds sexen.
Maar samen gaan slapen: als hij niet zou snurken, ja dan wel. nu echt niet.
vrijdag 7 november 2008 om 10:43
Wij gaan ook altijd tegelijk naar naar bed. Ook om bewust nog even een momentje samen te hebben. 's avonds zijn we vaak nog met onze eigen dingen bezig of we kijken allebei een ander programma op tv.
Rond half elf is er vaak een serie die we beiden leuk vinden en dan gaan we die samen in bed kijken, terwijl we lekker tegen elkaar aanliggen.
Het is er meer zo ingeslopen, niet omdat het perse moet. Ieder heeft toch z'n eigen gewoontes, het ene stel doet het wel en het andere stel doet het niet. Maar ik zou het nooit van elkaar eisen, ik ga ook zeker niet voor hem vroeg mijn bed uit en hij blijft ook zeker niet voor mij 's ochtends in bed liggen, dan hebben we dus wel verschillende tijden.
Rond half elf is er vaak een serie die we beiden leuk vinden en dan gaan we die samen in bed kijken, terwijl we lekker tegen elkaar aanliggen.
Het is er meer zo ingeslopen, niet omdat het perse moet. Ieder heeft toch z'n eigen gewoontes, het ene stel doet het wel en het andere stel doet het niet. Maar ik zou het nooit van elkaar eisen, ik ga ook zeker niet voor hem vroeg mijn bed uit en hij blijft ook zeker niet voor mij 's ochtends in bed liggen, dan hebben we dus wel verschillende tijden.
vrijdag 7 november 2008 om 21:53
vrijdag 7 november 2008 om 22:34
Wij gaan vrijwel nooit tegelijk naar bed. Ik ga altijd tussen 23:00 en 0:00 uur en hij pas na 2 uur. De wekker gaat wel weer om 7 uur.
Ik zou uitgeput raken als ik op hem moest wachten.Hij heeft veel minder slaap nodig dan ik.
En sex kan heus niet alleen voor het slapen gaan, en ja we hebben kinderen.
Ik zou uitgeput raken als ik op hem moest wachten.Hij heeft veel minder slaap nodig dan ik.
En sex kan heus niet alleen voor het slapen gaan, en ja we hebben kinderen.
zaterdag 8 november 2008 om 00:35
quote:danivo schreef op 06 november 2008 @ 10:10:
[...]
dus sleep ik hem meestal mee...Ik ken het...die banken en mannen...hahahhaik zit zelfs te overwegen een bank te kopen wanneer ik een nieuwe moet die wel heel comfortabel zit, maar waar je echt niet in kan liggen. dat gesleep van die bank af snachts altijd
[...]
dus sleep ik hem meestal mee...Ik ken het...die banken en mannen...hahahhaik zit zelfs te overwegen een bank te kopen wanneer ik een nieuwe moet die wel heel comfortabel zit, maar waar je echt niet in kan liggen. dat gesleep van die bank af snachts altijd