Telefoon verbergen

12-07-2009 10:39 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Een tijdje geleden is er iets voorgevallen tussen mij en mijn vriend. Lange tijd heb ik er niet meer aan gedacht, maar gister kwam het ineens weer terug in mijn gedachten, en opnieuw zit ik hier heel erg mee. Ik wil even vragen aan jullie wat jullie ervan vinden, en, of jullie advies hebben.

Destijds zaten ik en mijn vriendje in de trein. Hij liet mij een smsje lezen van een collega en toen ie dat smsje afsloot dacht ik in zijn inbox ook de naam van zijn ex te bespeuren. Ik vroeg erna en hij ontkende. Ik vroeg vervolgens of ik dan misschien de inhoud van zijn inbox mocht zien. Nou oké die mocht ik zien, maar met heel veel gedoe zat ie, met de telefoon uit mijn gezichtsveld gekeerd, in zijn inbox te werken. Dus ik dacht: jaja, je bent nu zeker van alles aan het wissen.. En dus vroeg ik hem of ik dan niet even zijn telefoon mocht vasthouden. En toen begon meneer zich aan te stellen. Uiteindelijk zat ie te janken(!) en hebben we het er niet meer over gehad. 's Avonds vertelde ik hem over de telefoon dat ik er toch wel heel erg mee zat. Hij biechtte toen 'eerlijk' op dat er wel twee smsjes van zijn ex instonden, maar dat dat totaal geen 'lading' had. Vervolgens heb ik me er maar bij neer gelegd. Hij zou me nu nog zjn inbox kunnen laten zien, maar ik zou het toch nooit vertrouwen, immers zou hij alles de hele tijd kunnen wissen..

Eigenlijk zit dit me best hoog. Het is iets dat niet echt 'opgelost' kan worden, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal.

Ik hou echt heel veel van mijn vriend, en wil het echt niet uitmaken ofzo, maar soms heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Zo beschreef ik ook in mijn vorige topic dat zijn hyves helemaal afgesloten is (geen fotootje van mij, ik kan hem niet krabbelen) en dat ik zijn vrienden nog niet ontmoet heb.

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik me er bij neer leggen, of hebben jullie dé manier om de bevestiging te krijgen dat er helemaal niks aan de hand is? Of hebben jullie er een hele andere kijk op? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.
quote:cocomel schreef op 12 juli 2009 @ 11:48:

Nee Misschicken, dat weet ik, maar ik hoop gewoon dat ik er naast zit. Wat zou jij doen? Kan er wel met hem over gaan praten, maar dan komt er toch weer wat tussen. Denk dat ik niet meer ga aankaarten dat ik wil praten, maar dat ik er hem gewoon een keer mee overval, want dit schiet niet op zo.Wat ik zou doen? Ik was bij dat eerste gejank al weggelopen.
Hoezo kondig je aan dat je wil praten. Als jullie samen zijn kan je toch gewoon beginnen met het gesprek. Daar hoef je toch geen datum en tijd voor te prikken?
Nee Chardonnay ik prik ook niet echt een datum, maar soms, als hij bijvoorbeeld zegt: zullen we vanavond naar de bios gaan, zeg ik: nou ik zo liever even praten. En dan is er weer een reden waarom het niet door kan gaan. En ik weet het ook niet, soms denk ik ook dat ik helemaal niet zo hoef te twijfelen aan hem, en dan ben ik over het algemeen helemaal niet onzeker, maar gisteravond zat ik me helemaal kwaad te maken, en dan voel ik me weer zo kut.

En Misschicken, ja dat janken, daar was ik ook niet echt van gecharmeerd.
Niet gecharmeerd? Een 25 jarige vent zit te janken en stiekum te doen omdat jij zijn inbox wilt zien...... *MISTHOORN*
Natuurlijk gaat hij liever naar de film dan met jou te praten, want waarschijnlijk denkt hij dan: komt ze weer met haar gezeik.

Zijn jullie nooit een keer gewoon samen thuis? Eten jullie nooit samen? Dan ga je praten, niet als iemand voorstelt naar de film te gaan.
Ik zou het dus zelf niet tof vinden als iemand in mijn telefoon wilde kijken. Ik bewaar er vanalles in en da's niet voor iedereen, ook niet voor mijn man. Gaan janken zou ik niet doen.

Vrienden...sja, ik ben een rare vogel denk ik maar ik vind het meteen enorm intiem worden als m'n nieuwe vlam meteen vrienden ontmoet die alles van me weten. Ouders: helemaal! Ik ben iemand die moeite heeft met intimiteit op dat vlak en erg de boot afhoudt. Ik bedenk me nu weleens vriendjes naar een feestje te hebben meegenomen of uit eten gaan met een bevriend stel, maar dat is het wel.

Vraag gewoon waarom je z'n vrienden niet hebt ontmoet. Waarom 'ie zo spastisch doet. En dat het niet om vertrouwen gaat, maar om hoe je verder moet, of je na 10 jaar nog steeds geen vrienden hebt gezien ofzo. Gewoon, duidelijkheid.
quote:Chardonnay schreef op 12 juli 2009 @ 11:59:

Ik weet niet of je normaal bent. Ik weet wel dat als je zo onzeker en achterdochtig bent, je waarschijnlijk helemaal niet toe bent aan een relatie. In ieder geval niet aan deze relatie.

Zo eensch met Char.

Als je zo van streek raakt over een ex die misschien in zijn telefoon staat is het misschien een goed idee om eens met jezelf aan de slag te gaan.

Want ongeacht of het nou waar of niet waar is wat je denkt te zien.

Het begint allemaal met het niet vertrouwen op jezelf.

WANT....als je vertrouwd op jezelf (dus ook op je alarmbellen) durf je daar ook naar te luisteren.

Wat ik zou doen?

Geen gesprek aankondigen,maar gewoon een gesprek beginnen

Maar als ik na een half jaar zijn vrienden nog niet heb ontmoet en er nog meer vaagheden zijn mag hij van mij een ander vriendinnetje zoeken.

Ik en namelijk veels te leuk en mij wil je dus wel degelijk als je vriendinnetje voorstellen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hmmm......ja wat Digi dus zegt kan natuurlijk ook

Kijk in mijn telefoon komt ook niemand, net als in mijn agenda

Maar ik ben een stuik makkelijker met vrienden (ouders ook weer wat minder snel trouwen)

Dus net wat Digi, ik en de rest ook zegt....gewoon een open communicatie
dat was ook mijn eerste reactie: gewoon praten joh! als je in de trein zit, aan het eten bent samen, als je je tanden aan het poetsen bent! in bed ligt.

je hebt het volgens mij in je gedachten zo hoog op laten lopen, dat je inderdaad niet meer weet hoe je moet beginnen...

helaas zie ik dat de basis van vertrouwen er niet echt is in jullie relatie...

waar dat aan ligt is voor mij niet echt duidelijk...
Ik praat ook wel eens als ik mijn tanden aan het poetsen ben Bugaa. Maar mijn vriend zegt dan altijd dat ie er geen flikker van kan verstaan Dus TO, misschien niet tijdens het poetsen van je tanden praten.
quote:Chardonnay schreef op 12 juli 2009 @ 12:14:

Ik praat ook wel eens als ik mijn tanden aan het poetsen ben Bugaa. Maar mijn vriend zegt dan altijd dat ie er geen flikker van kan verstaan Dus TO, misschien niet tijdens het poetsen van je tanden praten.

Zegt de mijne dus ook...mannen gebruiken dus dezelfde smoes.

*Hoezo, ik ben toch duidelijk met een tandenborstel in mijn mond?*
Nee echt?
quote:cocomel schreef op 12 juli 2009 @ 10:39:

Hoi dames,

Een tijdje geleden is er iets voorgevallen tussen mij en mijn vriend. Lange tijd heb ik er niet meer aan gedacht, maar gister kwam het ineens weer terug in mijn gedachten, en opnieuw zit ik hier heel erg mee. Ik wil even vragen aan jullie wat jullie ervan vinden, en, of jullie advies hebben.

Destijds zaten ik en mijn vriendje in de trein. Hij liet mij een smsje lezen van een collega en toen ie dat smsje afsloot dacht ik in zijn inbox ook de naam van zijn ex te bespeuren. Ik vroeg erna en hij ontkende. Ik vroeg vervolgens of ik dan misschien de inhoud van zijn inbox mocht zien. Nou oké die mocht ik zien, maar met heel veel gedoe zat ie, met de telefoon uit mijn gezichtsveld gekeerd, in zijn inbox te werken. Dus ik dacht: jaja, je bent nu zeker van alles aan het wissen.. En dus vroeg ik hem of ik dan niet even zijn telefoon mocht vasthouden. En toen begon meneer zich aan te stellen. Uiteindelijk zat ie te janken(!) en hebben we het er niet meer over gehad. 's Avonds vertelde ik hem over de telefoon dat ik er toch wel heel erg mee zat. Hij biechtte toen 'eerlijk' op dat er wel twee smsjes van zijn ex instonden, maar dat dat totaal geen 'lading' had. Vervolgens heb ik me er maar bij neer gelegd. Hij zou me nu nog zjn inbox kunnen laten zien, maar ik zou het toch nooit vertrouwen, immers zou hij alles de hele tijd kunnen wissen..

Eigenlijk zit dit me best hoog. Het is iets dat niet echt 'opgelost' kan worden, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal.

Ik hou echt heel veel van mijn vriend , en wil het echt niet uitmaken ofzo , maar soms heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Zo beschreef ik ook in mijn vorige topic dat zijn hyves helemaal afgesloten is (geen fotootje van mij, ik kan hem niet krabbelen)

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik me er bij neer leggen, of hebben jullie dé manier om de bevestiging te krijgen dat er helemaal niks aan de hand is? Of hebben jullie er een hele andere kijk op? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.

Naar mijn idee ben jij nog niet toe aan een relatie, als je jezelf willens en wetens laat bedonderen, dingen accepteert waar je je niet goed bij voelt en in een 'relatie' blijft hangen waarbij je je zorgen maakt/ongelukkig voelt, kun je (naar mijn idee) beter eerst aan jezelf werken. Zodat je er klaar voor bent om voor iets echt leuks te gaan, iets waarmee je jezelf niet tekort doet en mensen in je leven te hebben die ook echt iets toevoegen.

Hij liegt (nu al) tegen je, en daar ben je je bewust van. Je hoeft dat niet te accepteren. Maar als je dat wel accepteert (wat je doet) moet je er ook niet over piepen.

Het lijkt er sterk op dat hij je buiten je leven wil houden. Wat vind je daar precies aantrekkelijk aan? Het is een ander verhaal als jullie net een paar weken aan het daten zijn. Dan vind ik het weer logisch dat hij niet zijn hele leven meteen voor je opengooit. Dan hoeft hij ook helemaal geen verklaring aan je af te leggen over contact met ex/andere vrouwen. Dan is het niet raar dat jij nog niet bent voorgesteld aan zijn vrienden.

Ziet hij jullie als stel? Hebben jullie in zijn ogen ook een relatie, of staan jullie hier verschillend in. Als jullie wel een relatie hebben in zijn ogen zou hij je juist wel voor willen stellen aan zijn vrienden, is het vreemd dat hij zijn hyves afschermt en dat hij liegt over smsjes van zijn ex.

En ergens denk ik, dat zijn ex zijn ex niet is.
Hmm Misschicken, dat vind ik dus ook en die misthoorn die hoorde ik vanacht ook, nu is ie wel een beetje afgezwakt eerlijk gezegd, maar 's avonds is alles ook een stuk erger. Chardonnay: Ja ik begin er ook weleens over, maar dat zijn nooit goeie gesprekken, want uiteindelijk gaat hij ergens anders over praten, of heel vaag doen. Misschien pak ik het gewoon helemaal niet goed aan, en moet ik het gesprek anders voeren.

Digi: Ja nou ik vind het ook totaal geen probleem, maar hij stond er vroeger wel altijd op om mijn telefoon te zien, en ja dat mocht ie toen in eerste instantie ook niet, maar ik gaf uiteindelijk wel toe.Nog niet zo lang geleden was hij bij mij en was ik even in de keuken thee aant zetten. Toen ik terug kwam stond hij in mijn camera te kijken. Toen ik hem niet had toegevoegd op mijn hyves, begon hij te zeiken dat ik wel een oude 'date' had toegevoegd, en begon hij ook allemaal jaloerste doen. Ik vind dat je wat dat betreft wel gelijkwaardig moet zijn in je relatie.. En wat vrienden betreft hetzelfde verhaal: hij zei tegen mij dat hij graag eens mee ging naar mijn feestjes om eens wat vrienden te ontmoeten. En ja hoor, hij mocht mee naar het eerst volgende feestje.. Nou heeft hij niet zo vaak feestjes, maar wel vaak pokeravonden, zou het dus ook raar vinden als hij me daar gaat uitnodigen. Ondertussen zou ik het wel op prijs stellen als hij me op een andere manier voorstelt aan zijn vrienden.

En Summerdance, inderdaad, niet meer aankondigen, gewoon het gesprek beginnen. Ga ik ook doen. En als hij deze vaagheden niet kan oplossen, dan kan ik er verder ook niet meer mee leven en dan is er maar 1 andere oplossing en dat is ermee kappen. Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik kan me voorstellen dat jouw aankondiging van een goed gesprek inderdaad niet gaat werken. Zullen we lekker naar de film? Nee laten we liever onze relatie eens kritisch onder de loep nemen. Ik zou ook wel weten waar ik meer zin in had.

Stel dat jullie vandaag gewoon thuis zijn. Ontbijtje eitje, dat werk. Dan zeg je: luister, ik zit hiermee. Het voelt voor mij zus-en-zo. Ik denk dit-en-dat. En dan heb je een gesprek. Daar hoef je niet de hele zondagmiddag aan op te offeren. Hoor zijn verhaal, vertel jouw verhaal en trek je conclusie. En niet wie er goed is en wie er niet goed is, want daar gaat het niet om. Zoals Chardonnay al schrijft: als jij zo onzeker wordt van deze relatie, dan past de relatie misschien niet goed bij jou op dit moment.

nou, mijn vriendje kan me goed verstaan dan... de kids ook! maar laatst was ik tegen mn nichtje aan het lullen met die borstel in mn mond, die verstond er dus geen snars van !

dacht eigenlijk dat het aan haar lag, en niet aan de tandenborstel:P
En na je laatste posting weet ik het zeker.

Er is gewoon helemaal geen vertrouwen tussen jullie alletwee.

Ga het voor jezelf nou alsjeblieft niet afzwakken met "het is savonds altijd erger"

deze relatie gaat jou zeker geen rust brengen.
Ik heb een electrische tandenborstel. Misschien verstaat mijn vriend me daarom niet:)
Nou Madhe, dat vind ik dus ook: ik zou juist ook super trots zijn, en ik dat hoeft nog niet met een heel fotoalbum gewijd aan mij.. Maar één of twee fotootjes kan toch wel? Kijk en dat hij zijn hyves helemaal gedeactiveerd heeft, tja misschien dat het dan daar aan ligt zoals meerderen hier zeggen, maar dan blijft de rest van dat vage gedoe over.

En daarnaast, zoals ik net al postte, ik vind het ook gewoon ongelijkwaardig als hij wel mijn vrienden wil zien, wel mijn telefoon wil inzien, wel jaloers tegen over mij mag zijn, maar het omgekeerd het privé gebeuren een 'no go zone' is..
quote:Appelsientje schreef op 12 juli 2009 @ 12:25:

Ik kan me voorstellen dat jouw aankondiging van een goed gesprek inderdaad niet gaat werken. Zullen we lekker naar de film? Nee laten we liever onze relatie eens kritisch onder de loep nemen. Ik zou ook wel weten waar ik meer zin in had.

Stel dat jullie vandaag gewoon thuis zijn. Ontbijtje eitje, dat werk. Dan zeg je: luister, ik zit hiermee. Het voelt voor mij zus-en-zo. Ik denk dit-en-dat. En dan heb je een gesprek. Daar hoef je niet de hele zondagmiddag aan op te offeren. Hoor zijn verhaal, vertel jouw verhaal en trek je conclusie. En niet wie er goed is en wie er niet goed is, want daar gaat het niet om. Zoals Chardonnay al schrijft: als jij zo onzeker wordt van deze relatie, dan past de relatie misschien niet goed bij jou op dit moment.Zo was ook mijn plan, maar jij verwoord het veel beter! Maargoed mee eens dus !
Volgens mij is er weinig ad hand behalve dat jullie beiden stikjaloers zijn en niet communiceren.
quote:cocomel schreef op 12 juli 2009 @ 10:46:

Ja Broedkippetje, ik heb mijn vriend al heel vaak gevraagd om eens goed te praten, maar telkens 'komt er iets tussen'.

Vanavond zie ik hem heel eventjes, maar dan zal hij wel moe zijn (is gister naar een feestje geweest en moet straks nog even werken) en dus chagerijnig, en zal het er wel weer niet van komen..

Alleen dit al, als je vriend moe is van een feest, chagrijnig en nog moet werken.... waarom spreek je dan af??? Laat hem lekker alleen chagrijnig zijn en spreek af als hij weer kan lachen joh!

En, is zijn hyves voor jou geblokkeerd? Als ik iets blokkeer voor mijn partner is het tijd voor hem om te vertrekken.

En die vrienden die jij hebt ontmoet..weten die dat jij zijn vriendin bent?
anoniem_69734 wijzigde dit bericht op 12-07-2009 13:03
Reden: aanvulling door reactie to..en nog een, en nog een
% gewijzigd
quote:Madhe schreef op 12 juli 2009 @ 12:19:

[...]

Naar mijn idee ben jij nog niet toe aan een relatie, als je jezelf willens en wetens laat bedonderen, dingen accepteert waar je je niet goed bij voelt en in een 'relatie' blijft hangen waarbij je je zorgen maakt/ongelukkig voelt, kun je (naar mijn idee) beter eerst aan jezelf werken. Zodat je er klaar voor bent om voor iets echt leuks te gaan, iets waarmee je jezelf niet tekort doet en mensen in je leven te hebben die ook echt iets toevoegen.

Hij liegt (nu al) tegen je, en daar ben je je bewust van. Je hoeft dat niet te accepteren. Maar als je dat wel accepteert (wat je doet) moet je er ook niet over piepen.

Het lijkt er sterk op dat hij je buiten je leven wil houden. Wat vind je daar precies aantrekkelijk aan? Het is een ander verhaal als jullie net een paar weken aan het daten zijn. Dan vind ik het weer logisch dat hij niet zijn hele leven meteen voor je opengooit. Dan hoeft hij ook helemaal geen verklaring aan je af te leggen over contact met ex/andere vrouwen. Dan is het niet raar dat jij nog niet bent voorgesteld aan zijn vrienden.

Ziet hij jullie als stel? Hebben jullie in zijn ogen ook een relatie, of staan jullie hier verschillend in. Als jullie wel een relatie hebben in zijn ogen zou hij je juist wel voor willen stellen aan zijn vrienden, is het vreemd dat hij zijn hyves afschermt en dat hij liegt over smsjes van zijn ex.

En ergens denk ik, dat zijn ex zijn ex niet is.Een tijdje geleden voreg hij mij wat hij voor me was (met de insteek dat ik zou zeggen: mijn vriendje) toen ik zei: ja ik weet het niet (want ik was bang dat hij er niet zo overdacht en wou me niet afgewezen voelen) werd hij boos en zei hij niks meer. Uiteindelijk zei ik dat ik een grapje maakte, toen ik erachter kwam dat dit niet was wat hij wilde horen. En met de bevestiging dat ik hem als mijn vriendje beschouwde was hij weer gelukkig. Als ik het zo allemaal opschrijf vind ik het zo raar. Ik moet wel heel duidelijk zijn in wat ik voor hem voel, en mag geen privacy meer hebben, om maar even kort door de bocht te redeneren, en hij is het mysterie zelve..
En je wordt er zelf niet een heel klein beetje moe van?

Zo'n relatie hebben??
quote:Daaromniet schreef op 12 juli 2009 @ 12:40:

Volgens mij is er weinig ad hand behalve dat jullie beiden stikjaloers zijn en niet communiceren.Ben het hier wel mee eens, maar ik vind het achteraf een beetje dom van mezelf om wel toe te geven aan zijn eisen. Zo oneerlijk, want andersom gebeurd dat helemaal niet.
Met andere woorden, jullie relatie is niet gelijkwaardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven