Telefoon verbergen

12-07-2009 10:39 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Een tijdje geleden is er iets voorgevallen tussen mij en mijn vriend. Lange tijd heb ik er niet meer aan gedacht, maar gister kwam het ineens weer terug in mijn gedachten, en opnieuw zit ik hier heel erg mee. Ik wil even vragen aan jullie wat jullie ervan vinden, en, of jullie advies hebben.

Destijds zaten ik en mijn vriendje in de trein. Hij liet mij een smsje lezen van een collega en toen ie dat smsje afsloot dacht ik in zijn inbox ook de naam van zijn ex te bespeuren. Ik vroeg erna en hij ontkende. Ik vroeg vervolgens of ik dan misschien de inhoud van zijn inbox mocht zien. Nou oké die mocht ik zien, maar met heel veel gedoe zat ie, met de telefoon uit mijn gezichtsveld gekeerd, in zijn inbox te werken. Dus ik dacht: jaja, je bent nu zeker van alles aan het wissen.. En dus vroeg ik hem of ik dan niet even zijn telefoon mocht vasthouden. En toen begon meneer zich aan te stellen. Uiteindelijk zat ie te janken(!) en hebben we het er niet meer over gehad. 's Avonds vertelde ik hem over de telefoon dat ik er toch wel heel erg mee zat. Hij biechtte toen 'eerlijk' op dat er wel twee smsjes van zijn ex instonden, maar dat dat totaal geen 'lading' had. Vervolgens heb ik me er maar bij neer gelegd. Hij zou me nu nog zjn inbox kunnen laten zien, maar ik zou het toch nooit vertrouwen, immers zou hij alles de hele tijd kunnen wissen..

Eigenlijk zit dit me best hoog. Het is iets dat niet echt 'opgelost' kan worden, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal.

Ik hou echt heel veel van mijn vriend, en wil het echt niet uitmaken ofzo, maar soms heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Zo beschreef ik ook in mijn vorige topic dat zijn hyves helemaal afgesloten is (geen fotootje van mij, ik kan hem niet krabbelen) en dat ik zijn vrienden nog niet ontmoet heb.

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik me er bij neer leggen, of hebben jullie dé manier om de bevestiging te krijgen dat er helemaal niks aan de hand is? Of hebben jullie er een hele andere kijk op? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.
Ik vind de reactie van beide kanten heel apart.

Dat jij van hem vraagt zijn inbox te zien om hem te controleren (als ik denk de naam van zijn ex in zijn inbox te zien, dan ga ik er meteen vanuit dat het een onschuldig sms-je van zijn ex is, ik voel totaal geen behoefte om dat te checken), en van hem dat hij gaat janken.

Als de zaken er zo voor staan, is er denk ik iets fundamenteel mis in je relatie, en daar zou ik maar eens een goed gesprek over aan gaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ja Broedkippetje, ik heb mijn vriend al heel vaak gevraagd om eens goed te praten, maar telkens 'komt er iets tussen'.

Vanavond zie ik hem heel eventjes, maar dan zal hij wel moe zijn (is gister naar een feestje geweest en moet straks nog even werken) en dus chagerijnig, en zal het er wel weer niet van komen..
quote:cocomel schreef op 12 juli 2009 @ 10:39:

maar soms heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Het lijkt me een wijs besluit als je dat gevoel voortaan altijd gaat hebben.

Waarom kies je ervoor om zo'n grote blinde vlek te hebben?
Ja sprankelend, ik wil die blinde vlek ook niet hebben. Maar ik wil mijn relatie nu ook niet opgeven. Heb jij misschien tips om die blinde vlek te verwijderen(misschien vanish;-) )?
quote:cocomel schreef op 12 juli 2009 @ 10:39:

Hoi dames,

Een tijdje geleden is er iets voorgevallen tussen mij en mijn vriend. Lange tijd heb ik er niet meer aan gedacht, maar gister kwam het ineens weer terug in mijn gedachten, en opnieuw zit ik hier heel erg mee. Ik wil even vragen aan jullie wat jullie ervan vinden, en, of jullie advies hebben.

Destijds zaten ik en mijn vriendje in de trein. Hij liet mij een smsje lezen van een collega en toen ie dat smsje afsloot dacht ik in zijn inbox ook de naam van zijn ex te bespeuren. Ik vroeg erna en hij ontkende. Ik vroeg vervolgens of ik dan misschien de inhoud van zijn inbox mocht zien. Nou oké die mocht ik zien, maar met heel veel gedoe zat ie, met de telefoon uit mijn gezichtsveld gekeerd, in zijn inbox te werken. Dus ik dacht: jaja, je bent nu zeker van alles aan het wissen.. En dus vroeg ik hem of ik dan niet even zijn telefoon mocht vasthouden. En toen begon meneer zich aan te stellen. Uiteindelijk zat ie te janken(!) en hebben we het er niet meer over gehad. 's Avonds vertelde ik hem over de telefoon dat ik er toch wel heel erg mee zat. Hij biechtte toen 'eerlijk' op dat er wel twee smsjes van zijn ex instonden, maar dat dat totaal geen 'lading' had. Vervolgens heb ik me er maar bij neer gelegd. Hij zou me nu nog zjn inbox kunnen laten zien, maar ik zou het toch nooit vertrouwen, immers zou hij alles de hele tijd kunnen wissen..

Eigenlijk zit dit me best hoog. Het is iets dat niet echt 'opgelost' kan worden, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal.

Ik hou echt heel veel van mijn vriend, en wil het echt niet uitmaken ofzo, maar soms heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Zo beschreef ik ook in mijn vorige topic dat zijn hyves helemaal afgesloten is (geen fotootje van mij, ik kan hem niet krabbelen) en dat ik zijn vrienden nog niet ontmoet heb.

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik me er bij neer leggen, of hebben jullie dé manier om de bevestiging te krijgen dat er helemaal niks aan de hand is? Of hebben jullie er een hele andere kijk op? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.In dat vorige topic zijn reacties gegeven waar jij nog niet eens op gereageerd hebt. Ik voel er heel weinig voor om nu opnieuw een serieuze bijdrage te leveren. Paarlen voor de zwijnen, zeg maar.
Je hebt zijn vrienden nog nooit ontmoet? Maar je noemt het wel een relatie wat je hebt met deze jongeman? Een relatie die je niet 'wil opgeven' , dat klinkt nogal zwaar alsof je jaren samen bent met hem.....
Hoe oud zijn jullie?
Home is where your wifi connects automatically.
Als ik niet eens op de hyvespagina van mijn vriend mag komen dan vertrouw ik hem sowieso niet en dus mag hij dan opbokken.

Trouwens, hoe weet jij nou of er geen foto's van jou op zijn hyves staan, als hij zijn pagina heeft geblokkeerd voor jou?
Ik zou hem per direct deleten, voor straf in de (out)box zetten, meteen onthyven en hem dan 'lekkerpuh' natwitteren.

(Hedendaagse communicatie: is het niet fantastisch!)
Chardonnay: ik ben niet alleen geblokkeerd, heel zijn hyves is gedeactiveerd.

Welpie: ik ben 20 hij 25

Stoeptegel: het ontmoeten van zijn vrienden, ik ken er een paar, en de rest ontmoeten.. tja daar komt ook telkens wat tussen...

Wuiles: ik dacht dat dat topic een beetje offtopic was gegaan met de tattoos van BGB, maar ik zal zometeen nog even reageren.
anoniem_88289 wijzigde dit bericht op 12-07-2009 11:26
Reden: lettertje vergeten
% gewijzigd
Dus je hebt wel wat vrienden van hem ontmoet, goed dan wordt het anders.

Maar hoelang zijn jullie samen ?

Als zijn hyves is gedeactiveerd dan is hij daar zelf dus niet mee bezig. Wat is je probleem dan?
Rinkelende bellen betekenen meestal
Stoeptegel: ja het is een beetje lastig uit te leggen, maar zijn hyves is nog niet zo lang gedeactiveerd, en vroeger kon iedereen hem vrolijk krabbelen, en ja niet dat ik hyves zo belangrijk vind maar (in combinatie met dat verbergen van zijn telefoon en niet voorstellen aan al zijn vrienden) vind ik het een beetje verdacht.

We zijn nu een aantal maanden bij elkaar, ongeveer een halfjaartje, misschien iets langer.
Hmm, Misschicken, maar er bestaat toch ook zoiets als vals alarm. Misschien gaan mijn bellen wel te snel af, omdat ik nogal beschermend ben voor mezelf (heb hiervoor een relatie gehad die ronduit kut was).
Ik vind het heel verdacht. Als er echt niks van betekenis in die smsjes stond kan hij ze toch ook wel zonder slecht geweten aan je laten zien? Ik vind het maar verdacht allemaal. En die hyvespagina, ik had allang sneaky manieren gezocht om 'm toch te zien, zoals bij iemand achter de computer kruipen die zijn pagina wél kan zien bijvoorbeeld. Zo'n vent heeft aan mij een verkeerde!

Uitpluizen die handel.
quote:cocomel schreef op 12 juli 2009 @ 11:35:

Hmm, Misschicken, maar er bestaat toch ook zoiets als vals alarm. Misschien gaan mijn bellen wel te snel af, omdat ik nogal beschermend ben voor mezelf (heb hiervoor een relatie gehad die ronduit kut was).Die bellen zijn er niet voor niks.
Hmm Toulouse, hij zie achteraf ook wel dat hij die smsjes beter had kunnen laten lezen, maar was op dat moment bang om mij ongerust te maken. Maar ik denk er hetzelfde over als jij hoor! En wat betreft die hyves pagina: ja die kan niemand dus zien kennelijk. Ik zit eraan te denken om hem toch te vragen de pagina te activeren, maar kan hem (en wil hem) niet dwingen..
Nee Misschicken, dat weet ik, maar ik hoop gewoon dat ik er naast zit. Wat zou jij doen? Kan er wel met hem over gaan praten, maar dan komt er toch weer wat tussen. Denk dat ik niet meer ga aankaarten dat ik wil praten, maar dat ik er hem gewoon een keer mee overval, want dit schiet niet op zo.
Misschien reageert hij wel zo vreemd omdat hij weet dat jij daar heel spastisch over doet. Waarom vertrouw je hem niet? En waarom zou hij geen sms-jes van zijn ex in zijn telefoon mogen hebben. Boeiend....Lijkt me niet slim om hem zo verstikken, dat gaat tegen je werken.
Ik kan hier in mijn glazen bol niet zien of je vriend wat voor je te verbergen heeft of dat jouw alarmbellen een beetje op hol geslagen zijn. Sorry daarvoor, wat zou dat handig zijn he?

Maar het lijkt me duidelijk dat jij ermee zit en er met hem over moet praten. Eerlijk op tafel leggen wat je voelt en wat je denkt en vragen hoe het zit.

Je kunt er ook voor kiezen om het te laten zitten. Het kan gebeuren dat je er dan over een paar maanden achterkomt dat je achterdocht helemaal terecht was of je blijft nog een hele tijd af en toe ongerust over of het wel allemaal in de haak is.
Isolde: daar ben ik het mee eens. Hij weet dat ik erg jaloers ben (is hij zelf ook, dus hij accepteert het) maar ik vind het gewoon een beetje verdacht. Misschien overdrijf ik wel heel erg. Maar daarom heb ik dit topic ook geopend. Wil even peilen of ik normaal ben, of sterk overdrijf..
Juist appelsientje, dat laatste dat spreekt mij het meest aan. Wat als ik me er bij neerleg en het toch heel anders blijkt te zijn. Zo postte iemand op dat andere topic van mij ook dat ze ook in een dergelijke situatie zat en dat uiteindelijk bleek dat haar vriend haar en haar ex aan het lijntje hield. Tja dat heeft wel even indruk op me gemaakt. En dat er misschien niets aan de hand is, maar ik overprotective een hoge muur om mezelf heen bouw is ook niet leuk. Dusja, praten.

Maar als ik zeg dat ik met hem wil praten komt er altijd wat tussen. Het lijkt wel alsof hij er maar niet over wil beginnen. Daarom dacht ik ook om het niet aan te kondigen, maar hem er gewoon mee te confronteren. Een goed idee, of zet ik hem dan voor het blok?
Vrienden niet mogen ontmoeten vind ik een hele grote no-no.

Wat bedoel je nou eigenlijk met een gedeactiveerde hyves? Is hij gewoon gestopt met hyves? Want dan heb ik in de toekomst ook nog wel het een en ander uit te leggen aan nieuwe liefdes, want ik heb hyves ook de deur uit gedaan.
Ik weet niet of je normaal bent. Ik weet wel dat als je zo onzeker en achterdochtig bent, je waarschijnlijk helemaal niet toe bent aan een relatie. In ieder geval niet aan deze relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven