teleurgesteld in beste vriendin

28-02-2010 13:18 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en ik zijn al 26 jaar vriendinnen. Vanaf baby's tot volwassenen hebben we lief en leed met elkaar gedeeld. Onze band is close.

Sinds 6 weken wisten we ook dat we allebei samen zwanger waren, zij was 1 week verder dan mij. We waren allebei zo happy, samen dromen over de zwangerschap, samen op zwangerschapsyoga etc. De afgelopen week had ik mijn eerste echo, zij had er al een aantal gehad omdat ze bij de gynaecoloog liep. Voor de echo kreeg ik nog een superlief smsje van haar.

Sinds de echo weten we dat ik een miskraam heb gehad. Haar heb ik meteen wat laten weten na de echo, ik was natuurlijk in tranen.

Na dit telefoontje heb ik helemaal niets meer gehoord van haar.

Ik ben teleurgesteld, ik heb haar elke keer gesteund als ze naar de gynaecoloog ging, en nu hoor ik niets. Haar steun kan ik nu hard gebruiken. Ik baal ervan, het doet me pijn. Als zij in mijn schoenen zou staan, weet ik zeker dat ik haar zou willen ondersteunen. Ik heb ook gedacht dat het misschien moeilijk voor haar zou zijn, omdat zij wel zwanger is en ik niet. Maar daarbij kwam meteen de gedachte bij me op dat we elkaar al zolang en zo goed kennen, dat ze wel zou moeten weten dat mij dit echt helemaal niets zou uitmaken. Andere vriendinnen hebben ook kleine kinderen en een vriendin is zwanger en daar heb ik totaal geen moeite mee.

Het is de eerste keer niet gelukt, dat wil niet zeggen dat ik nooit meer zwanger zou kunnen raken...

Ook al ga ik vrij nuchter met mijn miskraam om, toch mis ik haar nu, al is het maar een smsje of een telefoontje.

Ik krijg steun uit onverwachte hoeken, maar van diegene van wie ik het verwacht komt niets....

Ik wilde even mijn verhaal kwijt, misschien stel ik wel te hoge eisen aan de vriendschap of heb ik te hoge verwachtingen...
Oh beetje mosterd.TO heeft gebeld.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik weet niet of de vriendin haar heeft laten zitten. We kennen het verhaal niet. TO heeft pas gisteren gebeld, misschien zit vriendin met manlief op de hei of ligt ze ziek in bed
tja moeilijk, misschien denkt zij nu:" pfff, ik wel op de rose wolken zij niet meer, wat erg. Laat ik haar niet met mijn zwangerschap confronteren."

Is natuurlijk ook lastig voor haar, maaaaaaaaar ze moet er wel voor jou zijn. Wacht haar verhaal af voordat je een oordeel erover geeft.
Mmmm, ik denk dat er bij je vriendin ook een soort van angst achter zit: misschien confronteert jouw miskraam haar heel erg met de wetenschap dat die roze wolk idd zomaar ineens afgelopen kan zijn. Hoe egocentrisch ook: dat wíl je waarschijnlijk helemaal niet weten als je er zelf nog bovenop zit. Da's eng, da's bedreigend. En ja, egoïstisch. Maar wel menselijk. Denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven