Teleurgesteld in vriendin

02-08-2010 08:56 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet belangrijk meer
Dat sommige mensen het hier op het feit gooien dat omdat de vriendin geen kinderen heeft daarom geen rekening houdt met de bezoekuren vind ik onzin. Ik heb ook geen kinderen, maar elke idioot weet toch dat er in de eerste weken een schema wordt aangehouden?!

Als mijn beste vriendin een kind krijgt zou ik zo snel mogelijk op bezoek willen komen. Komen de tijden niet uit, omdat ik een andere afspraak heb staan dan maak je een nieuwe afspraak met elkaar.

Als ik jou was gewoon even bellen en uitpraten.
gek eigenlijk hé, we zijn allemaal mondige dames, maar na een bevalling niet meer. Stomme hormonen.

En ik vond de afspraken heel prettig. Daar kon ik mijn dingen omheen plannen, voor zover er te plannen was.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
En over die planning:

Ik was net bevallen en iedereen wilde graag langskomen. De kraamverzorgster kwam met tijden en dergelijke en ik ben daar in mee gegaan want het was al druk genoeg. Na de eerste visite zouden er nog twee jongens + 2 ooms en tantes komen. Druk zat dus. En vandaar dat ik aangaf dat als ze vandaag wilde komen dat om 15.00 voor ons het beste uitkwam. Ik heb nooit gezegt dat ze om 15.00 moest komen en dat ze anders pech had. Eerder of later ging gewoon even niet. Ze had ook een andere dag kunnen komen,
quote:Appeltje88 schreef op 02 augustus 2010 @ 10:16:

[...]

Dat waardeer ik ook, maar wel jammer dat ze een afspraak zou maken in die week om langer te komen kijken en dat dat dus nooit gebeurd is.Ik zou haar gewoon eens bellen en erna vragen. Heeft de andere vriendin er nooit meer iets over gezegd? Misschien heeft ze, toen ze thuis kwam, aan het bezoek een naar gevoel over gehouden en is dat de reden dat ze niks meer heeft laten horen?
quote:Avaeyebrow schreef op 02 augustus 2010 @ 10:17:

Dat sommige mensen het hier op het feit gooien dat omdat de vriendin geen kinderen heeft daarom geen rekening houdt met de bezoekuren vind ik onzin. Ik heb ook geen kinderen, maar elke idioot weet toch dat er in de eerste weken een schema wordt aangehouden?!

Als mijn beste vriendin een kind krijgt zou ik zo snel mogelijk op bezoek willen komen. Komen de tijden niet uit, omdat ik een andere afspraak heb staan dan maak je een nieuwe afspraak met elkaar.

Als ik jou was gewoon even bellen en uitpraten.

Inderdaad!

Ik denk meer dat dit een geval is, dat vriendin B zich op haar pik getrapt voelde, omdat ze zich dit hele scenario niet voor kon stellen. Dat ze niet meer zomaar binnen kon vallen en kon blijven zo lang ze wilde. Jouw leven is ingrijpend veranderd, dat van haar voor geen meter. Zoiets denk ik....
Nope
quote:pooky schreef op 02 augustus 2010 @ 10:17:

Ik vind het toch wat waard dat ze is langs gekomen, al was het 5 minuten. Kan het zijn dat jij en je andere vriendin niet helemaal aardig hebben gedaan toen ze er uiteindelijk was, of dat je iets negatiefs erover gezegd hebt tegen vriendin A dat later vriendin B ter ore is gekomen? Dat lijkt me namelijk eeen scenario dat ik erg logisch zou vinden en begrijpelijk ook nog van jou, vriendin A en vriendin B.

Dat ze je niet gebeld heeft om jou zelf te melden dat ze later zou komen dat snap ik best wel, ik zou je ook niet durven bellen met zo'n strak schema. De dag erna zou ik je ook niet durven bellen, want misschien slaap je wel, voedt je wel of heb je ander bezoek...Misschien heeft ze uit te veel begrip gewoon niet gebeld?

Inderdaad gewoon bellen!

Nee we hebben niet onaardig gedaan. In de 5 minuten dat ze er was heeft ze dochter vastgehouden en hebben we lekker naar dochter gekeken. Plus dat ik op dat moment niet echt boos kon zijn met zo'n klein humpie.

En uit teveel begrip niet bellen? Zou kunnen maar vind ik niet echt iets voor haar. Ze is een vrij persoon en dan zou ze wel bellen en als er niet opgenomen wordt, belt ze later wel terug.

Maar.. ik ga bellen
[quote]lichtpuntjes schreef op 02 augustus 2010 @ 10:15:

[...]

Haha, ja zo denk ik ook. Het komt zo ontzettend gepland over. Terwijl het ook wel spontaan hoort te zijn. Het lijkt wel een spreekuur. Om 9 uur komt familie janssen. Om 10 uur: Mevrouw X. en bladiebladiebla[/quote]

Antwoord Avaeyebrow : " maar elke idioot weet toch dat er in de eerste weken een schema wordt aangehouden?! "
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben wel een even snel op kraamvisite gegaan tussen de bedrijven door. Wel eerst even gebeld, dat ze vooral moest blijven liggen, dat ik koffie en gebak verzorgde.

Door mijn werk had het anders weken geduurd voordat ik de kleine zag.

Gewoon een kwartier bij haar op bed gezeten, de was opgevouwen, bijgepraat en weer gegaan.

Je weet toch van je vriendinnen hoe ze in elkaar zitten. Of je nu wel of geen kinderen hebt.
Heb ik dat?!
Succes appeltje! Goed van je dat je de eerste stap zet, het komt vast weer helemaal goed tussen jullie!
Sja, je spreekt jezelf ook wel tegen hoor. Het is allemaal ontzettend moeilijk in de eerste kraamweek, maar je verwacht wel dat iedereen dan langskomt? Dan plan je het toch allemaal wat ruimer? Waarom moet alles per se in die eerste week?
Ik sluit me volledig aan bij Elninjoo.

Die kinderloze dame kan zich helemaal niet verplaatsen in deze kraamperiode aangezien ze dit niet kent of misschien vindt ze het ook helemaal niet interessant en toch is ze even binnengewipt om haar gezicht te laten zien.

Ik vind dat heel wat en ik begrijp niet waarom jij dan toch boos bent of zo star aan je eigen tijden vasthoudt.

Flexibiliteit en je inleven in een ander komt in een vriendschap van twee kanten.
quote:emaille schreef op 02 augustus 2010 @ 10:26:

Sja, je spreekt jezelf ook wel tegen hoor. Het is allemaal ontzettend moeilijk in de eerste kraamweek, maar je verwacht wel dat iedereen dan langskomt? Dan plan je het toch allemaal wat ruimer? Waarom moet alles per se in die eerste week?Dat zeg ik toch helemaal niet, dat iedereen langs MOET komen. Iedereen WILDE graag langskomen. Dus probeerde we het zo goed mogelijk voor iedereen te regelen. Ik wilde graag dochter aan iedereen showen hoor maar een paar dagen rust had ik ook prima gevonden. En niet alles hoefde in de eerste week. Daarom stelde ik toch ook andere dagen voor aan vriendin. Maar sommige mensen wilde blijkbaar er graag zo snel mogelijk langskomen.
quote:Sgaapie schreef op 02 augustus 2010 @ 10:25:

Ik ben wel een even snel op kraamvisite gegaan tussen de bedrijven door. Wel eerst even gebeld, dat ze vooral moest blijven liggen, dat ik koffie en gebak verzorgde.

Gewoon een kwartier bij haar op bed gezeten, de was opgevouwen, bijgepraat en weer gegaan.

Je weet toch van je vriendinnen hoe ze in elkaar zitten. Of je nu wel of geen kinderen hebt.Wat had ik het heerlijk gevonden als een van mijn vriendinnen dit had gedaan
quote:emaille schreef op 02 augustus 2010 @ 10:26:

Waarom moet alles per se in die eerste week?Omdat je dan nog hulp hebt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sgaapie schreef op 02 augustus 2010 @ 10:25:

Je weet toch van je vriendinnen hoe ze in elkaar zitten. Of je nu wel of geen kinderen hebt.

Precies! Je belt overlegt en dan maak je een afspraak. Heb een aantal vriendinnen gehad die een kindje hebben gekregen en dan bel je even wanneer het goed uitkomt.

Een vriendin had het trouwens goed idee 1 kraamfeest iedereen kwam 2 dagen na de geboorte en kon de baby bekijken en feliciteren. Daarna een paar weken rust om te wennen en dan komen de bezoekjes etc vanzelf weer op gang.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 02 augustus 2010 @ 10:29:

[...]

Wat had ik het heerlijk gevonden als een van mijn vriendinnen dit had gedaanNou inderdaad
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 02 augustus 2010 @ 10:29:

[...]

Wat had ik het heerlijk gevonden als een van mijn vriendinnen dit had gedaanZijn het echt vriendinnen als ze niet zin dat je kapot bent, gaar en gebakken en hechtingen op plekken waar het gewoon pijn doet. Maar dat je zo trots bent op je kleine???? Sorry maar ik zou mezelf een vriendin van nix vinden als ik dan mezelf opdrong....En verwachte dat ze ook maar wat deed.....
Heb ik dat?!
quote:Appeltje88 schreef op 02 augustus 2010 @ 10:28:

[...]

Dat zeg ik toch helemaal niet, dat iedereen langs MOET komen. Iedereen WILDE graag langskomen. Dus probeerde we het zo goed mogelijk voor iedereen te regelen. Ik wilde graag dochter aan iedereen showen hoor maar een paar dagen rust had ik ook prima gevonden. En niet alles hoefde in de eerste week. Daarom stelde ik toch ook andere dagen voor aan vriendin. Maar sommige mensen wilde blijkbaar er graag zo snel mogelijk langskomen.

Je zei zelf dat je het laat vond dat ze pas na drie dagen kwamen kijken.

Maar goed, het is gewoon een lastige periode. De een heeft dat misschien wat beter in de gaten dan een ander, maar je kan er niet vanuit gaan dat anderen het snappen, en het dan voor ze invullen. Dat is gewoon niet eerlijk.
quote: Ik ben wel een even snel op kraamvisite gegaan tussen de bedrijven door. Wel eerst even gebeld, dat ze vooral moest blijven liggen, dat ik koffie en gebak verzorgde.

Precies! Je belt overlegt en dan maak je een afspraak. Heb een aantal vriendinnen gehad die een kindje hebben gekregen en dan bel je even wanneer het goed uitkomt. Heb ook een aantal keer gehad dat een vriendin lekker op bed lag en ik de thee en koffie maakte en de beschuitjes verzorgde.

Een vriendin had het trouwens een goed idee. Een kraamfeest iedereen kwam 2 dagen na de geboorte en kon de baby bekijken en feliciteren. Daarna een paar weken rust om te wennen en dan komen de bezoekjes etc vanzelf weer op gang.
quote:iris1969 schreef op 02 augustus 2010 @ 10:27:

Ik sluit me volledig aan bij Elninjoo.

Die kinderloze dame kan zich helemaal niet verplaatsen in deze kraamperiode aangezien ze dit niet kent of misschien vindt ze het ook helemaal niet interessant en toch is ze even binnengewipt om haar gezicht te laten zien.

Ik vind dat heel wat en ik begrijp niet waarom jij dan toch boos bent of zo star aan je eigen tijden vasthoudt.

Flexibiliteit en je inleven in een ander komt in een vriendschap van twee kanten.

Ik vind het eerder ongelofelijk star en eigenlijk ook heel kinderachtig als je vindt dat in een kraamweek flexibiliteit van twee kanten moet komen. Kom op zeg. Als kraamvrouw ben je niet flexibel en hoef je ook even niet flexibel te zijn en het hoeft dan ook heel even niet van twee kanten te komen.

Als je je daar niet in kan verplaatsen als kinderloze dame dan neem je het gewoon maar even aan zonder er meteen je vraagtekens bij te zetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kraamweek en flexibel zijn gaat niet samen.

Net wat Barba zegt, je doos doet pijn omdat 'ie tot op je rug is opengeknipt, je bent moe, moet om de drie uur voeden, iedereen wil langskomen en dat vind je ook wel leuk maar ja, die pijn.

Kraamtranen, aambeien, gekneusde stuit.

Kortom, de gemiddelde vrouw is compleet de weg kwijt en zomaar langskomen kan gewoon niet!
quote:Sgaapie schreef op 02 augustus 2010 @ 10:32:

[...]

Zijn het echt vriendinnen als ze niet zin dat je kapot bent, gaar en gebakken en hechtingen op plekken waar het gewoon pijn doet. Maar dat je zo trots bent op je kleine???? Sorry maar ik zou mezelf een vriendin van nix vinden als ik dan mezelf opdrong....En verwachte dat ze ook maar wat deed.....

Sorry, ik begrijp je even niet.

Ik vond het juist geweldig wat je gedaan hebt, zou het ook graag van mijn vriendinnen gezien hebben
quote:Susan schreef op 02 augustus 2010 @ 10:33:

[...]

Ik vind het eerder ongelofelijk star en eigenlijk ook heel kinderachtig als je vindt dat in een kraamweek flexibiliteit van twee kanten moet komen. Kom op zeg. Als kraamvrouw ben je niet flexibel en hoef je ook even niet flexibel te zijn en het hoeft dan ook heel even niet van twee kanten te komen.

Als je je daar niet in kan verplaatsen als kinderloze dame dan neem je het gewoon maar even aan zonder er meteen je vraagtekens bij te zetten.Dat geeft dan gelijk de veranderde levensrichting goed aan tussen de vrouw met kinderen en de vrouw zonder. Wellicht voelt vriendin B aan dat ze vanaf nu geen flexibiliteit meer kan verwachten in de vriendschap. Een vriendschap verandert vaak toch (ten nadele) als er bij eentje kinderen komen.
BTW ik ben kinderloos, maar heb mijn vriendinnen gezinnen vlak na de bevalling (want ze willen dan mij wel in de buurt hebben omdat ik nix van ze verwacht en doe wat zij willen , zoals bezoek wegsturen na 4???? uur :):):).

Ik heb gezien hoe kapot ze waren. En dat ze gewoon hulp wilde maar dat zeker niet wilde vragen, want ja ze wilde toch zelf dat kind.

Nou laat mij dan maar boodschappen doen en dat soort dingen
Heb ik dat?!
quote:Whiskers schreef op 02 augustus 2010 @ 10:35:

Kraamweek en flexibel zijn gaat niet samen.

Net wat Barba zegt, je doos doet pijn omdat 'ie tot op je rug is opengeknipt, je bent moe, moet om de drie uur voeden, iedereen wil langskomen en dat vind je ook wel leuk maar ja, die pijn.

Kraamtranen, aambeien, gekneusde stuit.

Kortom, de gemiddelde vrouw is compleet de weg kwijt en zomaar langskomen kan gewoon niet!Behalve zoals sgaapie om de was te vouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven