Ten einde raad

06-04-2017 15:51 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Dit is mijn eerste topic dus ik hoop dat jullie bereid zijn mij advies te geven.

Bijna 2 jaar geleden ben ik op vroege leeftijd mijn moeder verloren. Ik had op dat moment ook 2 jaar een relatie met een jongen die ik heel graag zag. Tot op dat moment ging alles heel goed tussen ons. Het verlies van mijn mama als 22 jarige heeft mij zwaar getekend. Gedurende de maanden daarna had ik het heel moeilijk. Mijn vriend probeerde mij te steunen maar ik heb dit afgeblokt. Ik gaf hem de fout omdat hij uiteraard geen oplossing kon bieden voor mijn probleem. Maar op dat moment verwachtte ik dat wel van hem.. Nu zie ik ook in dat dit onmogelijk was. Bijna een jaar na de dood van mijn moeder heb ik er een punt achter gezet. Ik had het er moeilijk mee dat hij mij niet kon helpen en ik vond hem daarom ook niet meer geschikt voor mij. Op dat moment was ik opgelucht. Hij was gekwetst maar liet mij gerust omdat hij mij graag zag en dacht dat hij niet de geschikte partner was voor mij.

Later ging ik in therapie om het overlijden van mijn moeder te verwerken. Ik voelde me heel eenzaam tijdens deze maanden en ik leerde dan ook iemand nieuw kennen, al snel begonnen we een relatie.

Ondertussen (1jaar na de breuk) kreeg ik net te horen dat mijn ex vriend iemand anders heeft. Zonder dat ik het van mezelf verwachtte was dit een hele klap. Ik ben al een hele week verdrietig en krijg het maar niet uit mijn hoofd. Ondertussen begint mijn huidige vriend ook te merken dat er iets aan de hand is. Ik dacht dat ik hem echt graag zag maar door de felle emoties die ik nu ervaar slaat de twijfel toe. Ik heb mijn ex ook gecontacteerd en ik heb hem eerlijk verteld hoe ik me er bij voel. Hij zegt dat hij nog steeds veel om me geeft en dat hij wil dat ik ook gelukkig ben. Zijn relatie is nog pril en nog niet officieel maar toch voel ik aan dat hij daarvan overtuigd is. Ik heb hem toch gevraagd om eens af te spreken om over mijn gevoelens te praten. Hij heeft dit besproken met zijn nieuwe vriendin en vanavond spreken we dus af omdat hij er steeds voor me wil blijven zijn als vrienden. In de eerste plaats heb ik dit gedaan in de hoop dat mijn gevoelens gaan veranderen en dat ik zou inzien dat het zo beter is. Want ik ben ook wel gelukkig met mijn huidige vriend. Maar nu het moment nadert ben ik bang omdat ik besef dat hij gaat zeggen dat hij gelukkig is in zijn nieuwe relatie en dat het niets meer wordt tussen ons. Ik vind het raar van mezelf dat ik dit plots voel want ik dacht echt dat ik mijn huidige vriend graag zag en mijn ex vergeten was. Ik weet niet goed wat ik moet doen met heel de situatie, zijn het tijdelijke gevoelens doordat ik geschrokken ben van zijn nieuwe relatie of ben ik nog altijd niet over hem heen en moet ik open kaart spelen met mijn huidige vriend...
Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg vind van je moeder.

Maar ik denk dat je ego gekrenkt is mbt je exvriend.
Naar wat je moeder betreft, dat is een heftig gebeuren op elke leeftijd, zeker zo'n jonge leeftijd.

Maar wat dit betreft denk ik toch echt dat je heel egoistisch handelt. Je wilt eigenlijk niet horen dat het niks meer wordt tussen jullie maar het is al niks meer tussen jullie. Al een jaar niet!

Wil je dat hij eigenlijk zegt; ik ben liever met jou dan met haar maar ja, jij wilde mij niet meer.

Gun hem gewoon zijn nieuwe vriendin en laat dat afspreken zou ik zeggen. Zo creeer je misschien ook spanningen tussen je ex en zijn prille liefde. Heel egoistisch, sorry.
Gecondoleerd. Ik weet hoe het is om je moeder te verliezen. Maar weet je, wat gebeurd is, is gebeurd. Je ex is verdergegaan en is nu gelukkig met een ander. Dus dat moet je gewoon accepteren en loslaten.

Dan je huidige vriend: als jij zo twijfelt aan hem, dan moet je eerlijk zijn en toegeven dat hij het niet is. En ook hem laten gaan. Niet omdat je je ex terug wil (want dat is geen optie), maar omdat je niet het gevoel hebt dat hij 'het' is.
En o ja: no way afspreken, echt no way!
Ik zou echt stoppen met het zoeken van de oplossing bij je ex. Hij heeft uiteindelijk ook recht op een eigen leven en een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind je nogal egoistisch overkomen. Zo hou je iedereen aan het lijntje. Je vriend, je ex, zijn vriendin. Natuurlijk is het niet niks om je moeder te verliezen, maar dat betekent niet dat alles voor je wijkt?

Ga aan jezelf werken. Gun je ex zijn geluk en blijkbaar ben je niet klaar voor een relatie met je huidige vriend.

Ik snap niet dat iedereen om je heen dit gedrag accepteert.
Je gaat met je ex praten uit puur egoïstische motieven, het gaat allemaal om jou. Jij wil je gevoelens uiten, wat heeft hij daaraan? Je walst over de gevoelens van je huidige vriend heen, over de gevoelens van je ex en van zijn vriendin en je hebt schijt aan de relatie van je ex. Die jongen heeft zijn leven opgepakt en nu mag hij weer op komen draven.

Ja, het is heel erg dat je je moeder bent verloren. Dat geeft je echter geen vrijbrief om zo met anderen om te gaan.

Dat je even moet slikken als je ex een ander heeft kan ik nog best inkomen. Dat had ik ook toen ik destijds hoorde dat een ex getrouwd was en twee kinderen had (oh, hij kan zich wel binden aan haar?), maar dat heb ik voor mezelf gehouden. Het sloeg namelijk nergens op en ik was inmiddels allang weer gelukkig met een ander.

Hij heeft je de ruimte gegeven en losgelaten zodat je gelukkig kan zijn. Jij gaat zitten roeren in zijn relatie omdat hij nu gelukkig is. Niet tof van je.
laat je ex met rust
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zeer ongepast waar je mee bezig bent.

Ten eerste vind ik het not done dat je je ex lastigvalt met jouw gevoelens, terwijl hij een nieuwe relatie heeft.

Ten tweede vind ik het raar, omdat je zelf ook in een relatie zit. Leuk voor je vriend dat je met je ex gaat praten. Ik vraag mij dan ook af wat je in die relatie doet.

Volgens mij moet jij even jezelf gaan vinden zonder welke man dan ook.
quote:sinnombre schreef op 06 april 2017 @ 16:09:

Volgens mij moet jij even jezelf gaan vinden zonder welke man dan ook.

+100.

Je gooit nu de glazen in van allerlei mensen om je heen. Wat denk je daarmee te bereiken? Uiteindelijk kun je de oplossing alleen in jezelf vinden. Het zou wel leuk zijn wanneer je nog vrienden over hebt wanneer je hier uit komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Open kaart spelen moet je sowieso. Dit is niet eerlijk naar je huidige vriend.

Je hebt een heftige periode (gehad), en jouw ex was daarbij. Ondanks dat je hem wegduwde, heb je dat wel met hem samen meegemaakt. Kan het zijn dat jij het gevoel hebt dat je nu een soort van nóg een deel van je moeder kwijt raakt, omdat hij nu een nieuwe relatie heeft? Omdat hij nu echt off-limits is, en je dat stukje met hem dus echt moet afsluiten?

Maar vertel aub je vriend hierover. Als hij erachter komt dat je met je ex hebt afgesproken, kun je je relatie sowieso misschien wel op je buik schrijven. Als je het nu eerlijk opbiecht, zou je vriend nog zelf kunnen beslissen of hij er oke mee is dat jij je ex gaat zien.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ten eerste is het overlijden van je moeder afschuwelijk, helemaal op die leeftijd.

Maar je ex heeft jou je geluk gegund toen jij er een punt achter zette. Nu moet je dit ook bij hem doen.

Ik denk eerder dat het opspelende gevoelens zijn omdat het misschien je eerste echte relatie was en jullie veel hebben meegemaakt.

Je bent al een jaar gelukkig met je nieuwe vriend. Zet je aandacht daarop. Het is even doorbijten maar dat komt echt goed.

En anders moet je bij je huidige vriend weg gaan. Maar zeker niet gaan stoken in de relatie van je ex. Ook al is het nog zo pril.

Als je hem had gewild had je het afgelopen jaar wel vaker aan hem gedacht en was je niet zo snel verliefd geworden op iemand anders
Raar om na een jaar nog weer eens om te tafel te gaan zitten om over jou gevoeltjes te praten, terwijl jullie allebei een relatie hebben.

Ik snap ook niet dat hij hier in mee gaat.
[quote]Muurhanger schreef op 06 april 2017 @ 16:12:

Open kaart spelen moet je sowieso. Dit is niet eerlijk naar je huidige vriend.

Je hebt een heftige periode (gehad), en jouw ex was daarbij. Ondanks dat je hem wegduwde, heb je dat wel met hem samen meegemaakt. Kan het zijn dat jij het gevoel hebt dat je nu een soort van nóg een deel van je moeder kwijt raakt, omdat hij nu een nieuwe relatie heeft? Omdat hij nu echt off-limits is, en je dat stukje met hem dus echt moet afsluiten?

Nu ik jouw reactie lees beschrijft dit inderdaad wat ik nu voel.
Je ex is nog steeds niet verantwoordelijk voor jouw rouw dan wel de oplossing. Kun je nog terug naar je therapeut om e.a. via die weg op te pakken?
quote:Wittelelie143 schreef op 06 april 2017 @ 16:04:

Ik vind je nogal egoistisch overkomen. Zo hou je iedereen aan het lijntje. Je vriend, je ex, zijn vriendin. Natuurlijk is het niet niks om je moeder te verliezen, maar dat betekent niet dat alles voor je wijkt?

Ga aan jezelf werken. Gun je ex zijn geluk en blijkbaar ben je niet klaar voor een relatie met je huidige vriend.

Ik snap niet dat iedereen om je heen dit gedrag accepteert.Dit wilde ik ook typen.
Gecondoleerd met je moeder, maar laat je ex met rust.
quote:kerol schreef op 06 april 2017 @ 17:15:

Gecondoleerd met je moeder, maar laat je ex met rust.

Overigens geheel offtopic, maar het is gedurende mijn leven behoorlijk in mijn allergie gaan zitten dat jonge mensen na zoveel tijd nog steeds alle medeleven claimen om het verlies van hun moeder.

Het is mij opgevallen dat als mensen hun moeder verliezen als zij jong volwassen zijn, dit een levensgroot thema blijft hun leven lang.

Op een vervelende manier dus, het wordt ingezet om aandacht te krijgen, om te schermen of te vergoeilijken, om het slachtoffer te zijn, om zichzelf boven de ander te plaatsen want zij hebben hun moeder verloren, enz.

Ik merk dat in dit topic ook, met handschoentjes wordt gezegd waar het op staat, terwijl geen reden opgaat voor dit ongepaste gedrag van TO. Maar oei oei, gecondoleerd hoor.

Ik bedoel dus het instrumenteel inzetten van het verlies van hun moeder.
Ik vind ook dat je het allemaal wel erg om jou laat draaien, TO. Je maakt het uit omdat hij niet aan jouw verwachtingen kon voldoen, vervolgens is ie opgekrabbeld ,heeft nieuw geluk gevonden...en wat denk je? Mag hij het weer met jou over JOUW gevoelens gaan hebben. Dit allemaal zonder je om je huidige vriendje te bekommeren. Heb je je weleens verdiept in de gevoelens van je vriendje(s)? Heb jij je weleens afgevraagd hoe een leuke partner jij voor HEN bent? ...misschien eens doen..
Echt, compleet ongepast. Voor je ex, voor zijn vriendin en voor jouw huidige vriend. Je moet je kapot schamen. Het feit dat je moeder is overleden is heel erg, maar heeft hier niets mee te maken en daar hoef je dus ook geen medelijden mee op te wekken.
quote:Perzina schreef op 06 april 2017 @ 18:47:

[...]

Overigens geheel offtopic, maar het is gedurende mijn leven behoorlijk in mijn allergie gaan zitten dat jonge mensen na zoveel tijd nog steeds alle medeleven claimen om het verlies van hun moeder.

Het is mij opgevallen dat als mensen hun moeder verliezen als zij jong volwassen zijn, dit een levensgroot thema blijft hun leven lang.

Op een vervelende manier dus, het wordt ingezet om aandacht te krijgen, om te schermen of te vergoeilijken, om het slachtoffer te zijn, om zichzelf boven de ander te plaatsen want zij hebben hun moeder verloren, enz.

Ik merk dat in dit topic ook, met handschoentjes wordt gezegd waar het op staat, terwijl geen reden opgaat voor dit ongepaste gedrag van TO. Maar oei oei, gecondoleerd hoor.

Ik bedoel dus het instrumenteel inzetten van het verlies van hun moeder.

Wat een onzin, en eigenlijk super gemeen om te zeggen dat mensen deze ervaring misbruiken in hun voordeel. Het gedeelte van haar moeder is alleen maar om de geschiedenis met haar ex en de reden waarom het uit is, uit te leggen. Ze gebruikt het niet als excuus voor haar gedrag nu, maar legt uit waarom het eerder niet goed ging. Overigens heeft het overlijden van een ouder grote impact om iemands leven, en maken sommigen ook soms drastische keuzes tijdens deze periode, waar ze later nog wel eens op terugkijken en afvragen of dat wel de juiste keuze was.

Ik denk ook niet dat dit het verloop van dit topic gaat over haar overleden moeder. Het gaat erom dat ze haar ex wil wil zien nu hij een nieuwe relatie heeft, terwijl ze zelf nu ook een vriendje heeft. Wat ik overigens een lastig topic vind, en vind dat TO zich op 'gevaarlijke' grond bevindt. Ik denk dat TO bij zichzelf moet nagaan wat ze precies uit deze ontmoeting wil halen. Gaat het haar erom dat ze hem weer terug wil, gewoon wil zien of het ok gaat, kijken of ze genoeg van haar eigen vriend houdt.. En dan zelf beslissen of dit een juiste keuze is.
Als ik de vlam van je ex was zou ik not amused met je zijn.
Ik kan mij best voorstellen dat je gevoelens t.a.v. rouw en je moeder aan je ex zijn gekoppeld. Hij was bij jou in die tijd. Het is alleen minder gepast om daar op deze manier mee om te gaan en allerlei relaties op het spel te zetten. Vandaar mijn tip om nog eens contact op te nemen met je therapeut. Ik vind het niet raar dat er nog moeilijke periodes voorkomen.
Kan me voorstellen dat het heel heftig is wat je hebt meegemaakt. En dat er daardoor nu soms iets gebeurt dat meer in je losmaakt dan je had verwacht.. maar laat dat afspreken zitten. Je ex heeft ook verdriet gehad van jullie breuk en heeft nu een leuk iemand ontmoet, gun hem dat dan ook. Je verdriet verwerken zul je uiteindelijk echt zelf moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven