Terecht beledigd?

20-12-2010 16:11 181 berichten
Oke, ik ben waarschijnlijk een enorme aanstelster, maar ik kan er slecht tegen als iemand boos op me is, en ik ben sociaal ook niet de sterkste, dus als jullie even deze situatie voor me willen beoordelen

Een tijdje geleden stuurde een vriendin het voorstel om een dagje iets leuks te gaan doen. Ze kwam met de Huishoudbeurs.

Nu zijn we allemaal jonge meiden van rond de 23, dus ik dacht toch wel even van .

Nu ben ik erg eerlijk, dus stuurde ik een mailtje terug met ongeveer deze strekking;

"Huishoudbeurs, seriously? Ik ben er weleens geweest voor iets journalistieks, en het is vooral druk, je moet je door de trolly's heenworstelen, voor kraampjes met vooral oninteressante spullen.

Ik hoop niet dat je nu boos bent ofzo, maar er is voor meiden van onze leeftijd toch wel iets leukers te verzinnen? Zeker in Amsterdam!'

Nu kreeg ik best lang geen antwoord terug, dus ik vroeg of ze toch niet boos op me was ofzo, omdat ik niks teruggekregen had.

Zegt ze:

"ik zou niet weten waarom ik erop zou moeten reageren, A., T., en ik gaan, that's it'

Ehhhmm, oke, prima dat ze gaan hoor, maar een mailtje terug had ik toch wel zo aardig gevonden.

Ik ga hier verder niks mee doen, laat het gewoon gaan, maar dit is toch wel een rare reactie van haar hè?

(We kennen elkaar overigens al zo'n 15 jaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 18:12:

[...]

Omdat ik ietwat pittig/sarcastisch reageer op haar voorstel en zij daar vervolgens een beetje verbolgen over is?

Zie niet in wat dat er mee te maken heeft.

Maar goed, bedankt voor alle reacties in ieder geval, ben er wijzer van geworden!

moet nog boodschappen doen, dus ik ga mezelf maar eens door de sneeuw heenploegen!Mensen die niet lekker in hun vel zitten, kunnen anders vaak ook in het gesproken woord nogal negatief uit de hoek komen,helemaal als ze zo graag eerlijk willen zijn,je mag alles denken, maar kan niet alles zeggen cq schrijven.
Ik krijg helemaal niet de indruk dat ze boos is, eerder alsof jij geagiteerd bent omdat je geen reactie terug krijgt. Snap ook niet goed wat voor reactie ze terug had moeten geven, aangezien jij al had aangegeven dat je haar idee belachelijk vond.

Daarnaast vind ik dat jij best een ander idee had kunnen opperen, als je het hare niet goed genoeg vond
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 18:15:

Heb je volkomen gelijk in hoor Mazou, maar mijn behoefte aan eerlijkheid/hart op de tong zijn soms sterker dan netjes tactisch zijn!

Zoals ik al eerder schreef, zo'n mailtje is op zo'n moment dan iets te snel getypt en verstuurd.

Ben nu echt weg!

Tja dat is de ellende met mail! Maar toch, kies vaker voor de tactische weg, dat levert je alleen maar winst op en minder gezeik, echt.

Je moet alleen beter nadenken dan, voor je iets zegt/typt, maar da's een investering .

Je zou haar trouwens nu nog wel even kunnen mailen dat je het achteraf gezien niet zo handig verwoord vindt van jezelf, en dat je het niet zo hard bedoelt oid.
Ik vind dat er niets mis is met je mailtje, je bent gewoon eerlijk. Want er zijn in Amsterdam inderdaad veel leukere dingen te doen dan zo'n sufmutsenbeurs. Waarom zou je je mening niet mogen zeggen? En je beschrijving klopt helemaal, ben er ook een keer ingetrapt om er heen te gaan. Eigenlijk alleen maar om een vriendin een plezier te doen.

Uiteindelijk had ze na afloop ook spijt dat ze gegaan was, ik bedoel maar.
Ik vind ook niks mis aan dat mailtje, wel de reactie: wij gaan zonder jou, en dat niet even doorgeven.

Ze had dus kunnen bedenkend at jij al rekening zit te houden met eventueel vrije dag regelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:heroes schreef op 20 december 2010 @ 18:21:

Ik krijg helemaal niet de indruk dat ze boos is, eerder alsof jij geagiteerd bent omdat je geen reactie terug krijgt. Snap ook niet goed wat voor reactie ze terug had moeten geven, aangezien jij al had aangegeven dat je haar idee belachelijk vond.

Daarnaast vind ik dat jij best een ander idee had kunnen opperen, als je het hare niet goed genoeg vond

Zoals ik nu al een paar keer aangegeven heb, ik had wel verwacht dat ze een 'oke, maar wij gaan wel hoor!' mailtje had gestuurd, iets in die trant.

Nogmaals, het is bij ons niet normaal om er niet meer op te reageren, en dan vervolgens ook nog zo verbaasd/kortaf te doen van 'ik zou niet weten waarop ik zou moeten reageren''. Ik ken haar zoals gezegd langer dan vandaag, en daar proef ik toch echt irritatie!
quote:Aranea schreef op 20 december 2010 @ 18:30:

Ik vind dat er niets mis is met je mailtje, je bent gewoon eerlijk. Want er zijn in Amsterdam inderdaad veel leukere dingen te doen dan zo'n sufmutsenbeurs. Waarom zou je je mening niet mogen zeggen? En je beschrijving klopt helemaal, ben er ook een keer ingetrapt om er heen te gaan. Eigenlijk alleen maar om een vriendin een plezier te doen.

Uiteindelijk had ze na afloop ook spijt dat ze gegaan was, ik bedoel maar.Daarom, het was juist hartstikke aardig van me om haar voor een teleurstelling te behoeden!
Wat een gezeur. Ik vind je mailtje prima en idd gewoon eerlijk. Als zij het ook niets hadden gevonden, hadden ze gezegd: Had je ons dat niet even kunnen vertellen, dat het zo'n suffe bedoening was!
Het is inderdaad de toon. Ik vond dat mailtje ook niet zo leuk overkomen. Was dat nou echt nodig? Inderdaad volledig eens met de poster (weet even geen naam) die aangaf zo`n boodschap vanuit jezelf te brengen in plaats van haar idee belachelijk te maken. Je hebt het nu op haar gespeeld, en niet bij jezelf gehouden.

Dit soort dingen, zeker via de mail, gaat vaak een eigen leven leiden. Trap er niet in, ik vind ook diplomatiek houden is soms gewoon heel slim.
Het maakt niet uit wat en hoe je het gezegd hebt, je vriendin was er niet van gecharmeerd. Ik denk dat je haar gekwetst hebt, anders had ze wel met een 'sarcastisch grappig' mailtje terug gereageerd.

Maak in ieder geval duidelijk dat je haar niet hebt willen kwetsen. Want wat je intenties ook zijn geweest, DAT was niet je bedoeling. Zij heeft het nodig om dat nog uit jouw mond te horen.

Enne, vraag haar zo oprecht mogelijk hoe haar bezoek aan de huishoudbeurs is geweest. Om duidelijk te maken dat je op wilt staan voor al haar ervaringen en verhalen. Dat je nog altijd haar vriendin wilt zijn.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Zelf had ik waarschijnlijk iets gemaild als: "Huishoudbeurs, ik steek nog liever een naald in m'n oog."

Ik vind je mailtje dan ook tactisch op het belachelijke af. Ik zou me afvragen of je wel vriendinnen wilt met wie je je zo moet inhouden. Da's niet goed voor je, op de lange duur.
Ik heb het misschien teveel belachelijk gemaakt ja, maar het was ook serieus om haar te waarschuwen dat het minder leuk is dan het wellicht lijkt, omdat ik er al eens geweest ben, en zij niet.
quote:NouEvenNiet schreef op 20 december 2010 @ 19:28:

Zelf had ik waarschijnlijk iets gemaild als: "Huishoudbeurs, ik steek nog liever een naald in m'n oog."

Ik vind je mailtje dan ook tactisch op het belachelijke af. Ik heb mezelf nog behoorlijk ingehouden ja, vind ik zelf, maar dat durf ik hier eigenlijk bijna niet te zeggen
Het is je goed recht om niks in die 'huishoudbeurs' te zien.

Ik had aangeboden, om na die tijd even te gaan borrelen of iets dergelijks.

Had je je vriendin toch in haar waarde gelaten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 19:29:

Ik heb het misschien teveel belachelijk gemaakt ja, maar het was ook serieus om haar te waarschuwen dat het minder leuk is dan het wellicht lijkt, omdat ik er al eens geweest ben, en zij niet.

Dat zeg je dan toch echt op een andere manier.

Dan zou je iets zeggen als 'als jij wel wilt gaan, prima, maar ik ben er weleens geweest en het was niet echt leuk toen, vond ik'.

Dus minder onaardig verwoord.
Vind het steeds komischer worden hier.....al 11 pagina's over een antwoord op een uitnodiging naar de huishoudbeurs.

Hoor antwoorden als: ik zou me ook mn ziel getrapt voelen als ik zo'n mailtje kreeg.....kom op zeg! TO is gewoon eerlijk en totaal niet onaardig, respectloos of wat dan ook.......

Moet toch heel wat meer gebeuren als ze mij op mn ziel willen trappen hoor........waar gaat het over?!
Nou ja, als ik zo'n mail kreeg als To geschreven had, zou ik denken: ehm ja. En daarna vrolijk met die andere meiden alsnog naar de huishoudbeurs gaan, en me inderdaad niet meer druk maken of ik TO daar dan wel of niet van op de hoogte ging brengen. Je zegt toch dat je niet wil, nou dan niet.

Ik vond het mailtje wel onaardig, dus ik zou ook denken: goh onaardig. Maar ik zou niet boos zijn, maar gewoon denken: dan niet.

Misschien is dit wel alles wat je vriendin denkt?
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 17:34:

Ja, is het weer cult ondertussen?Yep. Net als een bezoek brengen aan het Keukenhof (met touringcar). Een must do voor 2011 wil je hip en happening zijn...
Goh vind mezelf bijna suf dat ik met mijn 23 jaar al vier keer samen met mams gezellig op de Huishoud beurs geweest ben. Vind dat juist erg leuk en gezellig, lekker gratis dingen proeven, ja het is wel erg druk maar verder vind ik het erg leuk. We krijgen ook altijd gratis kaartjes via mijn moeders bedrijf.
Grappig, ik heb precies hetzelfde mee gemaakt! Ook met een groepje meiden waarvan er één voorstelde om naar de HHB te gaan. Ik moet er werkelijk niet aan denken, dus heb toen ook een reactie gestuurd van die strekking maar wel met iets meer tact geloof ik. Ik hield daarna nog wel rekening met een uitstapje op de geplande datum... We hadden een tijd daarvoor namelijk besloten dat we op die dag iets met zijn allen gingen doen. Uiteindelijk hoorde ik ook vrij laat dat ze toch met zijn drieën wel zouden gaan. Dat ze alsnog gingen maakte me niet uit (als ik maar niet mee hoefde :-)), maar ik vond het wel een beetje apart dat ze dat niet meteen hadden laten weten. Met name omdat ik dus eigenlijk verwachtte dat we wel nog uit eten zouden gaan o.i.d.

Ik zou er nu geen drukte meer om maken hoor. Je hebt dat mailtje gestuurd en dan is het toch goed zo? Denk niet dat je vriendin echt beledigd is hoor.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:chocotime schreef op 20 december 2010 @ 22:18:

Grappig, ik heb precies hetzelfde mee gemaakt! Ook met een groepje meiden waarvan er één voorstelde om naar de HHB te gaan. Ik moet er werkelijk niet aan denken, dus heb toen ook een reactie gestuurd van die strekking maar wel met iets meer tact geloof ik. Ik hield daarna nog wel rekening met een uitstapje op de geplande datum... We hadden een tijd daarvoor namelijk besloten dat we op die dag iets met zijn allen gingen doen. Uiteindelijk hoorde ik ook vrij laat dat ze toch met zijn drieën wel zouden gaan. Dat ze alsnog gingen maakte me niet uit (als ik maar niet mee hoefde :-)), maar ik vond het wel een beetje apart dat ze dat niet meteen hadden laten weten. Met name omdat ik dus eigenlijk verwachtte dat we wel nog uit eten zouden gaan o.i.d.

Ik zou er nu geen drukte meer om maken hoor. Je hebt dat mailtje gestuurd en dan is het toch goed zo? Denk niet dat je vriendin echt beledigd is hoor.Wow, gewoon eng dit!
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 22:24:

[...]

Wow, gewoon eng dit!en waarom is dit eng?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind het eigenlijk wel een raar mailtje van je. En je had 'gewoon willen zeggen dat het misschien tegen gaat vallen?'

Kom op zeg... Als je echt zo aardig bent dat je je vriendinnen wil behoeden voor zo'n vreselijke dag (blijkbaar), had je dat m.i. ook gewoon kunnen zeggen: 'oh, ik ben er een keer geweest en ik vond het heel erg tegenvallen, dus ik ga bij het volgende uitje graag weer mee!'

Vind het hier nu beetje sneu overkomen, dat je jezelf aan het goedpraten bent. Blijkbaar wilde je het risico nemen dat je vriendin beledigd zou zijn (je zegt dat je dat al voelde aankomen). En blijkbaar verwachtte zij die eerlijkheid toch niet van jou (of niet op deze manier), ook al kennen jullie elkaar al 15 jaar.

Voor mij zou dat een reden kunnen zijn om de vriendschap nog eens te overdenken, als ik graag eerlijk en direct wil kunnen zijn tegen mijn vriendinnen en zij daar juist niet zo van zijn. Maar dan wel als het vaker voorkomt natuurlijk. Heb je nooit eerder gehad dat je verkeerd begrepen werd door ze (of alleen die ene in dit geval dan)?
spoken wijzigde dit bericht op 20-12-2010 23:06
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Spoken schreef op 20 december 2010 @ 23:03:

Ik vind het eigenlijk wel een raar mailtje van je. En je had 'gewoon willen zeggen dat het misschien tegen gaat vallen?'

Kom op zeg... Als je echt zo aardig bent dat je je vriendinnen wil behoeden voor zo'n vreselijke dag (blijkbaar), had je dat m.i. ook gewoon kunnen zeggen: 'oh, ik ben er een keer geweest en ik vond het heel erg tegenvallen, dus ik ga bij het volgende uitje graag weer mee!'

Vind het hier nu beetje sneu overkomen, dat je jezelf aan het goedpraten bent.

Ik ben niks aan het goedpraten. Dit topic heb ik geopend om te toetsen of mijn mailtje te ver ging, of dat haar reactie overdreven was.

En dat ging van 'bespottelijk', tot 'belachelijk tactisch', dus zoals je ziet lopen de meningen over wat 'toelaatbaar' is nogal uiteen.

Zelf hou ik het er dus maar op dat je moet opassen met sarcasme of wat negatiever reageren op iemands idee, maar dat ik ook niet altijd op eieren wil lopen om iemand (een vriendin die ik tig jaar ken nota bene!) onverhoopt te beledigen.
quote:loisnvt schreef op 20 december 2010 @ 20:21:

Vind het steeds komischer worden hier.....al 11 pagina's over een antwoord op een uitnodiging naar de huishoudbeurs.

Hoor antwoorden als: ik zou me ook mn ziel getrapt voelen als ik zo'n mailtje kreeg.....kom op zeg! TO is gewoon eerlijk en totaal niet onaardig, respectloos of wat dan ook.......

Moet toch heel wat meer gebeuren als ze mij op mn ziel willen trappen hoor........waar gaat het over?!Ja dat vind jij! Maar uit een aantal antwoorden hier blijkt dat dergelijke mailtjes bij anderen als wél onaardig en respectloos overkomen. En dat het dus misschien niet zo raar is dat die vriendin geen zin meer heeft uitgebreid te reageren (als dat überhaupt al het geval is). Dat betekent niet dat TO voortaan al haar uitlatingen met een suikerlaagje hoeft te bedekken, maar geeft misschien wel wat inzicht dat bepaalde 'grappige opmerkingen' wat harder aankomen dan ze bedoeld zijn. Dat was toch ook de reden om hier te posten; om te horen wat anderen ervan vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven