Terecht beledigd?

20-12-2010 16:11 181 berichten
Oke, ik ben waarschijnlijk een enorme aanstelster, maar ik kan er slecht tegen als iemand boos op me is, en ik ben sociaal ook niet de sterkste, dus als jullie even deze situatie voor me willen beoordelen

Een tijdje geleden stuurde een vriendin het voorstel om een dagje iets leuks te gaan doen. Ze kwam met de Huishoudbeurs.

Nu zijn we allemaal jonge meiden van rond de 23, dus ik dacht toch wel even van .

Nu ben ik erg eerlijk, dus stuurde ik een mailtje terug met ongeveer deze strekking;

"Huishoudbeurs, seriously? Ik ben er weleens geweest voor iets journalistieks, en het is vooral druk, je moet je door de trolly's heenworstelen, voor kraampjes met vooral oninteressante spullen.

Ik hoop niet dat je nu boos bent ofzo, maar er is voor meiden van onze leeftijd toch wel iets leukers te verzinnen? Zeker in Amsterdam!'

Nu kreeg ik best lang geen antwoord terug, dus ik vroeg of ze toch niet boos op me was ofzo, omdat ik niks teruggekregen had.

Zegt ze:

"ik zou niet weten waarom ik erop zou moeten reageren, A., T., en ik gaan, that's it'

Ehhhmm, oke, prima dat ze gaan hoor, maar een mailtje terug had ik toch wel zo aardig gevonden.

Ik ga hier verder niks mee doen, laat het gewoon gaan, maar dit is toch wel een rare reactie van haar hè?

(We kennen elkaar overigens al zo'n 15 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Je had idd kunnen zeggen 'Meiden, ik ben er een keer geweest en het viek enorm tegen.' Met alle dingen zoals druk, niets bijzonders te vinden, blabla. Maar met enkele woorden, zinnen, doe je overkomen of zij niet goed bij haar hoofd is dit voor te stellen! Eigenlijk zet je haar voor schut, ook tegenover de andere vriendinnen! Met oa 'Seriously? voor meiden van onze leeftijd wel iets leukers te bedenken' enz.

Ik vind t erg onardig en t zou bij mij ook echt verkeerd vallen!
Hoi Ste,

Ik vind je helemaal geen aanstelster en ben verbaasd over alle mensen die je mailtje onaardig vinden. Ik vind je mailtje juist grappig en eerlijk, en ontvang en verstuur zelf ook vaak dit soort mailtjes. Ik kan die directheid en humor van anderen erg waarderen. Ik vind het ook goed dat je na je mailtje nog even bij je vriendin hebt gecheckt of ze boos was.

Haar reactie vind ik daarom ook een beetje vreemd, zeker omdat je zegt dat dat in jullie vriendschap niet gebruikelijk is. Maar goed, inderdaad misschien wel begrijpelijk als zij niet van het sarcasme is.

Ik wilde je in ieder geval even laten weten dat ik je wel begrijp
Volgens mij ben jij juist beledigd omdat je niet bent teruggemaild dat je gelijk hebt dat de huishoudbeurs niets is en dat jullie nu met z'n allen iets anders gaan doen wat jij ook leuk vindt.

Zij heeft gewoon de conclusie getrokken dat je niet mee wilt en gaat nu met A en T want zij wilde wel en A en T willen mee. Ze had alleen nog een keer kunnen mailen dat ze wel ging maar dat wist je al. Dus ik snap prima dat ze niet meer gemaild heeft.

Met jouw mailtje vind ik verder ook niets mis, je hebt nu éénmaal mensen die niets hebben met de huishoudbeurs en van sarcastische humor houden maar ik denk dat je intentie anders was dan in je mailtje naar voren komt. Of zoals je zelf aangaf hoopte je dat zij terug zou reageren met de woorden dat de huishoudbeurs inderdaad niets is en dan?

Lijkt me een onrealistische verwachting. Ze gaf ook al aan dat ze er heen wilde dus ze wil er gewoon heen. En je zegt zelf al dat ze er waarschijnlijk wel het type voor is.

Niet iedereen vindt alles even leuk. That happens... Met elkaar door blijven mailen over de huishoudbeurs en wanneer jullie dan gaan had geen zin met jou want jij wilde niet en dat heb je heel erg duidelijk gemaakt.

Handiger was geweest als je had gezegd dat jij ofwel liever niet naar de huishoudbeurs gaat en was gekomen met een ander voorstel met de vraag of zij dat dan leuk had gevonden zodat jullie allemaal het naar de zin zouden hebben en anders je had aangepast om mee te gaan omdat waar je ook heen gaat het gezellig is omdat je met je vriendinnen gaat. Wellicht vindt zij wat jij voorstelt nooit leuk maar gaat zij wel mee voor de gezelligheid. En moet alles altijd op de manier zoals jij wilt?

En anders moet je de conclusie trekken dat jullie weleens verschillende dingen leuk vinden. Zij heeft volkomen het recht naar de huishoudbeurs te willen of te gaan en daar haar vriendinnen voor uit te nodigen.

Zou je wel mee hebben gewild nu?

(en ja kan me voorstellen dat je huishoudbeurs niets vindt maar er valt overal wel wat van te maken...)

Ik vind de conclusie dat zij boos of beledigd zou zijn vanwege de hard toon mbt huishoudbeurs niet aan de hand. Ze mailt jou netjes nu terug op jouw verzoek en ze had geen reden je verder te mailen hierover. Wel zou ik me afvragen of alles moet zoals jij het wilt en waarom je je eventueel niet aan zou willen passen. Misschien dat ze dat niet leuk vindt, lijkt me logisch, maar dat is verder totaal niet uit haar mailtje te halen hoor. Net mailtje terug van haar. Ze schrijft zelfs: That's it... alleen maar dat ze niet zou weten wat ze terug had moeten schrijven. Nergens dat ze boos is, alleen dat!

Lijkt mij weer heel logisch want ik zou ook niet weten wat ze had moeten mailen?

Wat had ze moeten mailen dan?
ik heb niet alles gelezen, maar ik vind dat je een heel normaal mailtje hebt verstuurd hoor....

kom op zeg, de huishoudbeurs.......ik zou haar volgens mij compleet hebben uitgelachen, vol verbazing, wie stelt nou zoiets voor?
Ik ben het met Peakzwart eens, dat je vriendin helemaal niet beledigd is, maar dat jij dat zelf bent. Volgens mij had jij verwacht dat zij naar aanleidng van jouw grappig bedoeld mailtje de plannen om naar de huisboudbeurs te gaan meteen aan de kant hadden gezet. Je had toch op zijn minst zelf nog met een leuke sugestie kunnen komen. Waarom doe je dat niet alsnog voor een andere datum?
Ik ben het met Peakzwart eens, dat je vriendin helemaal niet beledigd is, maar dat jij dat zelf bent. Volgens mij had jij verwacht dat zij naar aanleidng van jouw grappig bedoeld mailtje de plannen om naar de huisboudbeurs te gaan meteen aan de kant hadden gezet. Je had toch op zijn minst zelf nog met een leuke sugestie kunnen komen. Waarom doe je dat niet alsnog voor een andere datum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven