Terechte irritatie?
vrijdag 1 februari 2019 om 08:35
Situatie: dochtertje is snipverkouden en heeft verhoging.
Er stond een dagje met nichtjes en opa en oma op programma naar zwembad (familie woont verder weg).
Ik overleg met moeder: dochtertje en ik kunnen wel langskomen maar zwemmen lijkt me te veel. Misschien kunnen nichtjes even kort bij jou langskomen zodat kinderen toch even kunnen spelen? Dat is voor dochtertje en nichtjes leuk, en zo hoef ik ook niet teveel met verkouden dochter te slepen en kan ze toch een leuke dag hebben.
Ze reageert: het leek me dan beter om bij nichtjes langs te gaan, want nichtjes en ouders zijn hier twee dagen geleden al geweest en ik weet niet of ze (ouders) weer zin hebben om te komen.
Ik vind het best irritant. Dat ouders van misschien geen zin hebben om dan langs te komen weegt schijnbaar zwaarder dan dat het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is?
Het komt overigens vaker voor dat er vooral aan nichtjes en ouders gedacht wordt en dat wij ons in moeten schikken, vandaar de irritatie.
Ben ik nu reëel dat ik dit irritant vind of overdrijf ik?
Er stond een dagje met nichtjes en opa en oma op programma naar zwembad (familie woont verder weg).
Ik overleg met moeder: dochtertje en ik kunnen wel langskomen maar zwemmen lijkt me te veel. Misschien kunnen nichtjes even kort bij jou langskomen zodat kinderen toch even kunnen spelen? Dat is voor dochtertje en nichtjes leuk, en zo hoef ik ook niet teveel met verkouden dochter te slepen en kan ze toch een leuke dag hebben.
Ze reageert: het leek me dan beter om bij nichtjes langs te gaan, want nichtjes en ouders zijn hier twee dagen geleden al geweest en ik weet niet of ze (ouders) weer zin hebben om te komen.
Ik vind het best irritant. Dat ouders van misschien geen zin hebben om dan langs te komen weegt schijnbaar zwaarder dan dat het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is?
Het komt overigens vaker voor dat er vooral aan nichtjes en ouders gedacht wordt en dat wij ons in moeten schikken, vandaar de irritatie.
Ben ik nu reëel dat ik dit irritant vind of overdrijf ik?
vrijdag 1 februari 2019 om 09:02
Je dochter laten uitzieken, en haar thuis zelf wat vertroetelen.
Jammer, maar volgende keer beter als ze weer beter is.
Jouw 'gelijk' is toch niet belangrijker dan 'het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is'.
Je geeft het antwoord zelf al, niet met haar op pad dus.
En volgende keren wat meer overleggen en niet maar inschikken?
Jammer, maar volgende keer beter als ze weer beter is.
Jouw 'gelijk' is toch niet belangrijker dan 'het voor mijn dochter fijner is om niet heen en weer gesleept te worden als ze niet helemaal fit is'.
Je geeft het antwoord zelf al, niet met haar op pad dus.
En volgende keren wat meer overleggen en niet maar inschikken?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
vrijdag 1 februari 2019 om 09:02
Nee, dat was het plan om te doen maar gaat nu dus niet meer door omdat dochter verkouden is. We zijn daardoor op zoek naar alternatief
vrijdag 1 februari 2019 om 09:05
We of jij?
Er zijn nog twee andere kinderen die zich hadden verheugd op zwemmen met opa en oma.
Blijf lekker thuis, je dochter kan de volgende keer weer mee.
vrijdag 1 februari 2019 om 09:06
vrijdag 1 februari 2019 om 09:10
Of in 1 keer naar de nichtjes en opa en oma daarheen laten komen. Of naar opa en oma, toeteren dat je voor de deur staat, opa en oma in laten stappen en doorrijden naar de nichtjes.Noekje82 schreef: ↑01-02-2019 08:58Omdat het daar rustiger is en dan hoeven we maar 1x te rijden. Anders moeten we ook nog eens van opa en oma naar nichtjes rijden, dat zou in totaal dus 2x afzonderlijk reizen zijn. Dus 1x naar opa en oma reizen is laagdrempeliger dan eerst naar opa en oma en daarna ook nog eens naar nichtjes.
Je doet wel moeilijk daarover vind ik.
Maar goed, ik zou gewoon thuis blijven en de afspraak verzetten.
vrijdag 1 februari 2019 om 09:12
vrijdag 1 februari 2019 om 09:13
vrijdag 1 februari 2019 om 09:17
wat je doet is rommelen in iemands planning.
Het plan was: opa en oma gaan zwemmen met kleinkinderen vanuit huis nichtjes
Jij wil dat het plan wordt: alle kleinkinderen gaan niet zwemmen met opa en oma, en we gaan ook niet naar nichtjes, we gaan allemaal thuisblijven bij opa en oma.
Ik kan me zo voorstellen dat al die andere mensen (opa, oma, nichtjes, ouders nichtjes) helemaal geen zin hebben om hun hele planning om te gooien omdat jouw kind ziek is, omdat zij zich op het originele plan verheugd hebben.
Ik zou dus mijn irritatie inslikken en bedenken dat dit gevalletje is: meedoen of niet, maar niet iedereens planning aan willen passen
Jij wil dat het plan wordt: alle kleinkinderen gaan niet zwemmen met opa en oma, en we gaan ook niet naar nichtjes, we gaan allemaal thuisblijven bij opa en oma.
Ik kan me zo voorstellen dat al die andere mensen (opa, oma, nichtjes, ouders nichtjes) helemaal geen zin hebben om hun hele planning om te gooien omdat jouw kind ziek is, omdat zij zich op het originele plan verheugd hebben.
Ik zou dus mijn irritatie inslikken en bedenken dat dit gevalletje is: meedoen of niet, maar niet iedereens planning aan willen passen
vrijdag 1 februari 2019 om 09:18
en ditflorence13 schreef: ↑01-02-2019 09:17wat je doet is rommelen in iemands planning.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 1 februari 2019 om 09:20
Juist.florence13 schreef: ↑01-02-2019 09:17wat je doet is rommelen in iemands planning.
Kan me de irritatie van de overige familieleden wel voorstellen.
Daarnaast verwacht je dat jouw ouders ervoor zorgen dat de ouders van de nichtjes de nichtjes komen brengen om te spelen.
vrijdag 1 februari 2019 om 09:22
exact en je vind het irritant dat je ouders dat niet willen regelen omdat ze er 2 dagen geleden ook al waren
je klaagt dat ouders van nichtjes dat maar moet over hebben maar je peinst er zelf ook niet over om met je ouders naar het huis van de nichtjes te gaan
tja je klaagt dus over iets wat je zelf ook niet doet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 1 februari 2019 om 09:22
Maar je gaat sowieso met haar slepen: je gaat naar opa en oma. Ik begrijp niet zo goed waarom dat ritje wel kan en het ritje naar nichtjes niet.
vrijdag 1 februari 2019 om 09:24
Omdat jouw dochter niet helemaal fit is moeten die ouders met hun kinderen gaan slepen om ''even kort'' bij oma langs te komen zodat jouw dochter even met ze kan spelen? En als ze dat niet zo'n ontzettend geweldig alternatief vinden tegenover lekker een dagje zwemmen dan voel jij je tekort gedaan? Koekoek .
vrijdag 1 februari 2019 om 09:25