Terechte zorgen?

13-08-2018 18:14 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel meelezen toch eens zelf mijn dilemma delen hier. Ik maak me al lange tijd zorgen om iemand in mijn omgeving. Ze woont nu drie jaar samen met haar vriend en ze is erg veranderd in mijn ogen. Minder contact met anderen en tja, gewoon haar uitstraling is anders (lastig te duiden). Ik ben te weten gekomen dat haar vriend in vorige relaties zijn handen niet thuis kon houden en in die relaties de vrouwen slachtoffer waren van zijn geweld en kwelling. Ben me rot geschrokken natuurlijk! Diegene staat nu ook weer niet zo dicht bij me dat ik het zomaar durf te bespreken met haar. Ze heeft een klein kindje en is net weer bevallen.
Ik hoop dat mijn zorgen onterecht zijn, maar ik ben gewoon bang dat haar hetzelfde overkomt. Zij heeft een relatie met hem gekregen toen hij nog bij een ander was. Kan hij veranderd zijn en moet ik me erbuiten houden?
Ben heel benieuwd naar wat jullie zouden doen. Misschien heeft iemand ook zoiets aan de hand gehad? Lees het graag.
*ps. aub mijn berichten niet quoten
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan ik wel vertellen dus misschien gelooft ze me dan of het zet haar juist klem als ze het herkent? Ergens wil ik haar ook helpen, maar ook bang dat ze boos wordt en me een bemoeial vindt ofzo. Ik kan het proberen natuurlijk maar vind het retespannend eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bron wel noemen dan, maar je moet het echt heel diplomatiek benaderen. Vooral niet van de veronderstelling uitgaan dat het bij haar ook het geval zal zijn maar in het gesprek heel open laten. Geef haar de ruimte om er later op de terug te komen, deuren openhouden.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Boos worden kan heel goed, hou daar maar rekening mee.

Als vroeger iemand iets liet merken over dat mijn huwelijk misschien niet zo perfect was dan werd ik ook altijd boos.
Alle reacties Link kopieren
En wat hielp dan wel Oifa?
Dit forum heeft mij in die tijd de ogen geopend
Oifa schreef:
13-08-2018 21:59
Dit forum heeft mij in die tijd de ogen geopend
Herkenbaar :)
Nemaìn’ schreef:
13-08-2018 22:13
Herkenbaar :)
:)
Ben dit forum echt eeuwig dankbaar, en ook de lieve forumers die mij toen geholpen hebben :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wie is verantwoordelijk voor haar leven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit hier achter to ? Ik twijfel aan je bedoelingen. Ze heeft een relatie gekregen toen hij nog met een ander was zeg je. Wat is er precies aan de hand ?
Alle reacties Link kopieren
VivaAmber, ik maak me gewoon zorgen en ook omdat ze kinderen heeft.
Rascalles, geen bedoelingen, maar wel een feit dat hij van de ene naar de andere relatie ging waarin hij in de vorige relatie(s) gewelddadig was.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-08-2018 18:38
Je kan toch gewoon eens vragen of het goed gaat, omdat ze er zo moe/zorgelijk/slecht uit ziet de laatste tijd?
Dat tweede moet je natuurlijk niet zeggen. Daar word je ook niet vrolijker van. :rofl:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat ze met alles bij me terecht kan (als dat zo is).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zeggen ze in GTST ook altijd. "Je weet dat je altijd bij me terecht kan?". :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja zoiets ga ik doen. Even hard nadenken hoe ik ga brengen dat ik weet van het verleden van haar vriend.
Kaje schreef:
14-08-2018 08:30
Ja zoiets ga ik doen. Even hard nadenken hoe ik ga brengen dat ik weet van het verleden van haar vriend.
Ik denk niet dat je het verleden van haar vriend erbij moet betrekken
Ik denk dat je haar het beste helpt door zonder oordeel te praten. Ik zou proberen een opening te bieden door mezelf kwetsbaar op te stellen.

Ik weet niet of TO zelf ook kinderen heeft, maar dat zou een ingang kunnen zijn. "Pittig hè, zo'n jong gezin? Gaf ook heel wat druk op onze relatie."

Volgens mij hoef je iemand niet te vertellen wat er mis is, dat weten mensen meestal zelf ook wel. Mensen in de knel hebben naar mijn idee veel meer aan mensen die ze er aan herinneren wat er niet mis is. Mensen bij wie ze zonder schaamte kunnen vertellen wat er gaande is in hun leven omdat ze niet veroordeeld worden of gered willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Kaje schreef:
14-08-2018 08:30
Ja zoiets ga ik doen. Even hard nadenken hoe ik ga brengen dat ik weet van het verleden van haar vriend.
Waarom wil je haar vertellen van het verleden van haar vriend ? Wat levert jou dat op ? Nogmaals , ik vermoed dat er meer achter zit . Ben jij degene bij wie hij is weggegaan ? Het lijkt alsof je uit bent op wraak.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
14-08-2018 11:24
Ik denk dat je haar het beste helpt door zonder oordeel te praten. Ik zou proberen een opening te bieden door mezelf kwetsbaar op te stellen.

Ik weet niet of TO zelf ook kinderen heeft, maar dat zou een ingang kunnen zijn. "Pittig hè, zo'n jong gezin? Gaf ook heel wat druk op onze relatie."

Volgens mij hoef je iemand niet te vertellen wat er mis is, dat weten mensen meestal zelf ook wel. Mensen in de knel hebben naar mijn idee veel meer aan mensen die ze er aan herinneren wat er niet mis is. Mensen bij wie ze zonder schaamte kunnen vertellen wat er gaande is in hun leven omdat ze niet veroordeeld worden of gered willen worden.
Dit. Ik zou ook niks zeggen over wat je hebt gehoord, maak gewoon een praatje met haar en laat haar merken dat je haar niet veroordeeld en dat ze haar verhaal bij je kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Rascalles, nee zo is het niet bedoeld. Ik ben niet uit op wraak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal proberen laagdrempelig het gesprek eens aan te gaan met haar. Ik zie haar morgen weer. Wil vooral eerst even merken hoe zij hierop reageert en of ze er een beetje open voor staat om misschien meer te vertellen als er al meer aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil je haar dan zo graag helpen en inlichten over het verleden van haar vriend ?
Alle reacties Link kopieren
Haar inlichten was een idee om juist dan te laten blijken dat ik me zorgen maar en niet zomaar een vriendelijk praatje aan ga. Maar slecht idee lees ik. Weet niet hoe ik het kan aanvliegen maar ja, zo mijn redenen om echt tot hulp te willen schieten. En niet uit wraak of omdat ik hem ken.
anoniem_328203 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 21:49
1.04% gewijzigd
Kaje schreef:
14-08-2018 21:40
Haar inlichten was een idee om juist dan te laten blijken dat ik me zorgen maar en niet zomaar een vriendelijk praatje aan ga. Maar slecht idee lees ik. Weet niet hoe ik het kan aan lig, maar ja, zo mijn redenen om echt tot hulp te willen schieten. En niet uit wraak of omdat ik hem ken.
Begin niet over haar vriend en al helemaal niet over zijn verleden.

Ze is je collega en niet je vriendin, wees voorzichtig in je aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je advies Oifa. Ik heb al besloten dat ik haar zal vragen hoe het gaat en het niet zwaarder te maken dan het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven