Terechte zorgen?
maandag 13 augustus 2018 om 18:14
Na veel meelezen toch eens zelf mijn dilemma delen hier. Ik maak me al lange tijd zorgen om iemand in mijn omgeving. Ze woont nu drie jaar samen met haar vriend en ze is erg veranderd in mijn ogen. Minder contact met anderen en tja, gewoon haar uitstraling is anders (lastig te duiden). Ik ben te weten gekomen dat haar vriend in vorige relaties zijn handen niet thuis kon houden en in die relaties de vrouwen slachtoffer waren van zijn geweld en kwelling. Ben me rot geschrokken natuurlijk! Diegene staat nu ook weer niet zo dicht bij me dat ik het zomaar durf te bespreken met haar. Ze heeft een klein kindje en is net weer bevallen.
Ik hoop dat mijn zorgen onterecht zijn, maar ik ben gewoon bang dat haar hetzelfde overkomt. Zij heeft een relatie met hem gekregen toen hij nog bij een ander was. Kan hij veranderd zijn en moet ik me erbuiten houden?
Ben heel benieuwd naar wat jullie zouden doen. Misschien heeft iemand ook zoiets aan de hand gehad? Lees het graag.
*ps. aub mijn berichten niet quoten
Ik hoop dat mijn zorgen onterecht zijn, maar ik ben gewoon bang dat haar hetzelfde overkomt. Zij heeft een relatie met hem gekregen toen hij nog bij een ander was. Kan hij veranderd zijn en moet ik me erbuiten houden?
Ben heel benieuwd naar wat jullie zouden doen. Misschien heeft iemand ook zoiets aan de hand gehad? Lees het graag.
*ps. aub mijn berichten niet quoten
donderdag 16 augustus 2018 om 08:47
donderdag 16 augustus 2018 om 09:00
Niet bevragen. Contact maken. Laat eerst iets van jezelf zien. Dit is een lange termijn verhaal.
donderdag 16 augustus 2018 om 12:11
Ik zou haar ook niet direct confronteren. Best lastig eigenlijk, dat je deze informatie hebt. En eigenlijk weet je ook niets. Is er ruimte voor smalltalk op het werk, tijdens het werk of in de pauze? Om een gelijkwaardige, collegiale relatie op te bouwen? Kost wel een aantal weken/maanden. Zitten jullie een beetje hetzelfde qua functieniveau en leeftijd, etc? Gewoon wat kletsen over en weer, wat doet jouw man voor werk, etc. Zelf vertellen over jouw relatie, beetje klagen misschien. Kijken of zij dan ook wat vertelt. Ik zou haar respecteren, waarderen en steunen en nooit direct afkeuring laten blijken. Wel indirect laten blijken wat meer ‘normaal’ is in een relatie, bijv met voorbeelden uit je eigen leven. Op den duur laten merken dat ze bij jou terecht kan. Wees je ervan bewust dat dit geen zwakke maar juist een sterke vrouw is. Hier heeft een soortgelijke situatie ongeveer een jaar geduurd voordat ze bij hem weg is gegaan, wat overigens ook niet zonder slag of stoot is gegaan.
donderdag 16 augustus 2018 om 21:41