Terug gaan naar ex?
dinsdag 9 juli 2019 om 16:49
Beste viva leden,
Ik zit met een probleem. Ik en mijn ex zijn ongeveer nu een half jaar uit elkaar. Hij had het toen uitgemaakt. Hij wil me nu graag terug maar ik twijfel erg. We gaan op dit moment nog wel veel met elkaar om en dat maakt het nog moeilijker. Hij wil aan het eind van deze week antwoord. De reden dat ik twijfel, in onze relatie hadden wij veel ruzie. Hij kon ook heel onredelijk zijn ( erg agressief tegen mij, veel aandacht bij andere meisjes vragen en om de domste dingen boos worden). In het laatste half jaar doet die wel erg leuk weer tegen mij. We hebben totaal geen ruzie meer en hij zegt dat hij veranderd is en het deze keer wel goed zal gaan. Mijn vriendinnen vinden dat ik niet terug moet gaan. Zij vinden hem niet goed voor mij. Het is ook niet dat ik nu niet gelukkig ben als single. Maar ben bang als ik straks zeg dat ik het niet wil, ik veel spijt zal krijgen. Maar ben ook bang als ik het wel doe, dat ik er ook spijt van kan krijgen.
Wat zouden jullie doen?
Bedankt alvast voor de reacties xx
Ik zit met een probleem. Ik en mijn ex zijn ongeveer nu een half jaar uit elkaar. Hij had het toen uitgemaakt. Hij wil me nu graag terug maar ik twijfel erg. We gaan op dit moment nog wel veel met elkaar om en dat maakt het nog moeilijker. Hij wil aan het eind van deze week antwoord. De reden dat ik twijfel, in onze relatie hadden wij veel ruzie. Hij kon ook heel onredelijk zijn ( erg agressief tegen mij, veel aandacht bij andere meisjes vragen en om de domste dingen boos worden). In het laatste half jaar doet die wel erg leuk weer tegen mij. We hebben totaal geen ruzie meer en hij zegt dat hij veranderd is en het deze keer wel goed zal gaan. Mijn vriendinnen vinden dat ik niet terug moet gaan. Zij vinden hem niet goed voor mij. Het is ook niet dat ik nu niet gelukkig ben als single. Maar ben bang als ik straks zeg dat ik het niet wil, ik veel spijt zal krijgen. Maar ben ook bang als ik het wel doe, dat ik er ook spijt van kan krijgen.
Wat zouden jullie doen?
Bedankt alvast voor de reacties xx
dinsdag 9 juli 2019 om 17:33
Mensen veranderen niet in een half jaar, zeker niet als het gaat om nare karaktertrekjes zoals agressie. Fijn dat het hem nu een tijdje lukt om een masker op te zetten maar dat karakter gaat er echt wel weer doorheen komen hoor, na verloop van tijd, als hij de buit (jij dus) eenmaal weer binnen heeft. Luister naar je vriendinnen.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:35
Zou het niet doen. Er is iets veranderd. Eerst waren jullie samen en hadden jullie veel ruzie en was hij onredelijk. Nu is hij dat niet. Jullie zijn niet samen. En zie je die dingen niet.
Als je wel bij hem terug wilt gaan zou ik geen genoegen nemen met "ik ben veranderd en deze keer zal het goed gaan". Bespreek hoe hij veranderd is, waarom hij denkt dat het goed zal gaan en wat als het toch niet goed gaat. Wat je dan doet.
Je noemt nog spijt. Welke spijt lijkt je in deze situatie vervelender? Spijt van wel bij hem teruggaan of spijt van niet bij hem teruggaan?
Wat denk je van het advies van je vriendinnen?
Als je wel bij hem terug wilt gaan zou ik geen genoegen nemen met "ik ben veranderd en deze keer zal het goed gaan". Bespreek hoe hij veranderd is, waarom hij denkt dat het goed zal gaan en wat als het toch niet goed gaat. Wat je dan doet.
Je noemt nog spijt. Welke spijt lijkt je in deze situatie vervelender? Spijt van wel bij hem teruggaan of spijt van niet bij hem teruggaan?
Wat denk je van het advies van je vriendinnen?
dinsdag 9 juli 2019 om 17:36
Niet doen.
Van deze ene weet je nu al dat het niet goed zit.
Maar er zijn er duizenden waarvan je het niet weet, die dus veel leuker kunnen zijn. En dat zijn ze waarschijnlijk ook gezien hoe jij dit exemplaar beschrijft.
Echt, niet terug gaan. Hij klinkt niet leuk en jij kan vast iets nieuws vinden zonder zijn manco's
Van deze ene weet je nu al dat het niet goed zit.
Maar er zijn er duizenden waarvan je het niet weet, die dus veel leuker kunnen zijn. En dat zijn ze waarschijnlijk ook gezien hoe jij dit exemplaar beschrijft.
Echt, niet terug gaan. Hij klinkt niet leuk en jij kan vast iets nieuws vinden zonder zijn manco's
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:45
Das ook een goeie.snoopylynn schreef: ↑09-07-2019 17:40Ik zou teruggaan. Kun je je nog een keer aan dezelfde steen stoten, ervan leren en hem voorgoed als ex zien. Ben je gelijk van je twijfel verlost, ook voorgoed.
dinsdag 9 juli 2019 om 18:00
Ah dus tijdens dat half jaar heeft hij geen nieuw mak lammetje gevonden dus wil hij jou terug. Het makke lammetje dat hij achter de hand heeft.
Ga op zoek naar een leukere vent, deze is fout. Lees je OP maar eens opnieuw en vertel me dan wat er leuk is aan dot geval. Hij maakt het uit en nu wil hij voor einde van de week een antwoord. Echt TO wat een fantastische vent
Ga op zoek naar een leukere vent, deze is fout. Lees je OP maar eens opnieuw en vertel me dan wat er leuk is aan dot geval. Hij maakt het uit en nu wil hij voor einde van de week een antwoord. Echt TO wat een fantastische vent
We’re all mad here
dinsdag 9 juli 2019 om 18:41
Negeren...
Hij kan vragen...het is uit dus hij heeft al een antwoord. Je bent hem verder niets verplicht. Hij klinkt niet leuk dus waarom zou je het overwegen?
Ook geen nee zeggen...gewoon niet reageren. Hoe vaak kun je het uitmaken?
Hij kan vragen...het is uit dus hij heeft al een antwoord. Je bent hem verder niets verplicht. Hij klinkt niet leuk dus waarom zou je het overwegen?
Ook geen nee zeggen...gewoon niet reageren. Hoe vaak kun je het uitmaken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 9 juli 2019 om 18:47
Ja! Werkt echt, TOsnoopylynn schreef: ↑09-07-2019 17:40Ik zou teruggaan. Kun je je nog een keer aan dezelfde steen stoten, ervan leren en hem voorgoed als ex zien. Ben je gelijk van je twijfel verlost, ook voorgoed.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen