Terug gaan naar ex?

09-07-2019 16:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva leden,

Ik zit met een probleem. Ik en mijn ex zijn ongeveer nu een half jaar uit elkaar. Hij had het toen uitgemaakt. Hij wil me nu graag terug maar ik twijfel erg. We gaan op dit moment nog wel veel met elkaar om en dat maakt het nog moeilijker. Hij wil aan het eind van deze week antwoord. De reden dat ik twijfel, in onze relatie hadden wij veel ruzie. Hij kon ook heel onredelijk zijn ( erg agressief tegen mij, veel aandacht bij andere meisjes vragen en om de domste dingen boos worden). In het laatste half jaar doet die wel erg leuk weer tegen mij. We hebben totaal geen ruzie meer en hij zegt dat hij veranderd is en het deze keer wel goed zal gaan. Mijn vriendinnen vinden dat ik niet terug moet gaan. Zij vinden hem niet goed voor mij. Het is ook niet dat ik nu niet gelukkig ben als single. Maar ben bang als ik straks zeg dat ik het niet wil, ik veel spijt zal krijgen. Maar ben ook bang als ik het wel doe, dat ik er ook spijt van kan krijgen.

Wat zouden jullie doen?

Bedankt alvast voor de reacties xx
Een ex is een ex voor iets hè. Ik ben zelf ook wel eens teruggegaan, maar zou het nooit meer doen.
Mensen veranderen niet in een half jaar, zeker niet als het gaat om nare karaktertrekjes zoals agressie. Fijn dat het hem nu een tijdje lukt om een masker op te zetten maar dat karakter gaat er echt wel weer doorheen komen hoor, na verloop van tijd, als hij de buit (jij dus) eenmaal weer binnen heeft. Luister naar je vriendinnen.
Zou het niet doen. Er is iets veranderd. Eerst waren jullie samen en hadden jullie veel ruzie en was hij onredelijk. Nu is hij dat niet. Jullie zijn niet samen. En zie je die dingen niet.

Als je wel bij hem terug wilt gaan zou ik geen genoegen nemen met "ik ben veranderd en deze keer zal het goed gaan". Bespreek hoe hij veranderd is, waarom hij denkt dat het goed zal gaan en wat als het toch niet goed gaat. Wat je dan doet.

Je noemt nog spijt. Welke spijt lijkt je in deze situatie vervelender? Spijt van wel bij hem teruggaan of spijt van niet bij hem teruggaan?
Wat denk je van het advies van je vriendinnen?
Niet doen.
Van deze ene weet je nu al dat het niet goed zit.
Maar er zijn er duizenden waarvan je het niet weet, die dus veel leuker kunnen zijn. En dat zijn ze waarschijnlijk ook gezien hoe jij dit exemplaar beschrijft.

Echt, niet terug gaan. Hij klinkt niet leuk en jij kan vast iets nieuws vinden zonder zijn manco's
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
niloe schreef:
09-07-2019 17:29
Een ex is een ex voor iets hè. Ik ben zelf ook wel eens teruggegaan, maar zou het nooit meer doen.
Dit dus ex is exit!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Ik zou teruggaan. Kun je je nog een keer aan dezelfde steen stoten, ervan leren en hem voorgoed als ex zien. Ben je gelijk van je twijfel verlost, ook voorgoed.
Ja en?
snoopylynn schreef:
09-07-2019 17:40
Ik zou teruggaan. Kun je je nog een keer aan dezelfde steen stoten, ervan leren en hem voorgoed als ex zien. Ben je gelijk van je twijfel verlost, ook voorgoed.
Das ook een goeie.
niet doen
Heel goed op zijn reactie letten wanneer je vrijdag "nee" zegt, zeker weten dat hij dan toch niet zo erg verandert blijkt te zij.
Niet geschoten is altijd mis
Ah dus tijdens dat half jaar heeft hij geen nieuw mak lammetje gevonden dus wil hij jou terug. Het makke lammetje dat hij achter de hand heeft.

Ga op zoek naar een leukere vent, deze is fout. Lees je OP maar eens opnieuw en vertel me dan wat er leuk is aan dot geval. Hij maakt het uit en nu wil hij voor einde van de week een antwoord. Echt TO wat een fantastische vent :nut:
We’re all mad here
Niet doen!
Bitje93 schreef:
09-07-2019 17:55
Heel goed op zijn reactie letten wanneer je vrijdag "nee" zegt, zeker weten dat hij dan toch niet zo erg verandert blijkt te zij.

Daar zat ik ook aan te denken.
heb alleen de titel gelezen en mijn antwoord is 'nee'
Je kunt het heus weer proberen, maar bij de eerste de beste terugval heel hard toedeledokie roepen....klaar mee...
die ik wilde bestaat al...
Hij wil aan het eind van de week antwoord van je. Wat een pipo, hij kan wel meer willen.

Hij is echt niet verandert dus. Zeker een nee.
Nee, natuurlijk wil je hem niet terug. Jullie relatie klinkt verre van gezond en helemaal niet leuk. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je nu nog contact met hem hebt. Hak die knoop door en breek met hem. Mensen veranderen niet zo snel, echt niet.
Negeren...

Hij kan vragen...het is uit dus hij heeft al een antwoord. Je bent hem verder niets verplicht. Hij klinkt niet leuk dus waarom zou je het overwegen?

Ook geen nee zeggen...gewoon niet reageren. Hoe vaak kun je het uitmaken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alleen al het feit dat hij een deadline stelt... Hij heeft het uitgemaakt. Als hij je echt terug wil, zet hij er geen deadline op. Jij zou niet bang moeten zijn dat jij hem definitief kwijt bent, dat zou hij moeten zijn.
snoopylynn schreef:
09-07-2019 17:40
Ja! Werkt echt, TO
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Inderdaad te belachelijk voor woorden. Een deadline. Dat heb je bij sollicitatiegeprekken. Ik zou daar niet eens op reageren. :nooo:
Wel oppassen dat dat aan diezelfde steen stoten niet heel vaak gebeurt voordat je de ander écht niet meer wil en het een ex is. Voorgoed.

Dus niet 11 keer in 3 jaar ofzo :)
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Een typisch gevalletje "hij dacht dat hij beter kon krijgen maar dat viel nogal tegen".

Natuurlijk ga je niet terug naar zo'n droeftoeter!
Vanzai schreef:
09-07-2019 18:47
Ja! Werkt echt, TO
Echt? Ik twijfel nog hoor.
Wat een loser. Hij wil voor het eind van de week antwoord? Stuur hem nu alvast een dikke NEE.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven