Terug samen met ex
woensdag 19 september 2018 om 13:43
Ik ben een 2-tal maand geleden uit elkaar gegaan met mijn ex. Wij woonden samen. Dan alleen gaan wonen en had ik alle contact met hem gestopt. Nu een 2-tal weken terug zijn wij weer naar elkaar beginnen sturen, en hebben we weer al een paar keer afgesproken.
Nu zijn we aan het kijken om een soort van andere relatie dan de traditionele te beginnen. Een soort friends met benefits maar toch ietsje meer. Combinatie lat-relatie/friends with benefits, maar de relatie niet haasten en rustig laten ontplooien.
Nu ben ik natuurlijk bang dat we weer in bepaalde valkuilen gaan lopen waardoor dat we weer ruzie's krijgen en elkaar beu geraken.
Onze relatie is vooral stuk gegaan de eerste keer door de druk van het samenwonen en dat bepaalde zaken als "moeten" werd gezien.
Nu dat we apart wonen komen we beter overeen.
Hebben jullie tips om het dit keer wel te laten slagen? Eigen ervaringen?
Ik geloof wel dat we het kunnen laten werken.
Nu zijn we aan het kijken om een soort van andere relatie dan de traditionele te beginnen. Een soort friends met benefits maar toch ietsje meer. Combinatie lat-relatie/friends with benefits, maar de relatie niet haasten en rustig laten ontplooien.
Nu ben ik natuurlijk bang dat we weer in bepaalde valkuilen gaan lopen waardoor dat we weer ruzie's krijgen en elkaar beu geraken.
Onze relatie is vooral stuk gegaan de eerste keer door de druk van het samenwonen en dat bepaalde zaken als "moeten" werd gezien.
Nu dat we apart wonen komen we beter overeen.
Hebben jullie tips om het dit keer wel te laten slagen? Eigen ervaringen?
Ik geloof wel dat we het kunnen laten werken.
vrijdag 21 september 2018 om 02:27
Hoi Mieke,
Ik vind het wel een goed idee! Jullie plan van aanpak.
Je weet wat jullie valkuil is. Namelijk het ‘moeten’ gevoel.
Dus dat is iets wat je in de toekomst veel aandacht moet geven.
Praat veel met elkaar en vind uit bij elkaar of er vrijheidsgevoel is in hetgeen jullie ondernemen als jullie samen zijn.
Stel, jullie gaan samen naar de bios. Jullie drinken nog wat en het is wat uitgelopen. Jij gaat mee naar je vriends huis en jullie gaan daar eten.
Vraag hem dan of het in vrijheid gebeurt, deze afspraak.
Voelt hij vrijheid bij jouw aanwezigheid in zijn huis?
Voelt hij vrijheid bij het koken?
Hetzelfde ook voor jou. Hij moet regelmatig bij jou checken of je vrijheid voelt of dat je een bepaalde gevoel van ‘moeten’ hebt’.
Je kent zelf jullie meest belastte momenten, waar het gevoel van ‘moeten’ vaak of zeer vaak aanwezig was.
Zorg dat je die momenten in het begin zoveel mogelijk ontwijkt en jullie zoveel mogelijk vrijheid ervaren in jullie relatie vorm.
Uiteindelijk zul je er weer meer aktiviteiten bij betrekken als je weer meer als stel gaat samenleven. Blijf een hele alerte houding houden bij alles wat jullie ondernemen. Is er een gevoel van ‘moeten’, dan vooral die aktiviteit niet samen doen op dat moment. Probeer meer en meer vrijheid te gaan voelen in alles wat jullie samen ondernemen
Veel succes!!
Praat veel met elkaar en vind uit bij elkaar of er vrijheidsgevoel is in hetgeen jullie ondernemen als jullie samen zijn.
Stel, jullie gaan samen naar de bios. Jullie drinken nog wat en het is wat uitgelopen. Jij gaat mee naar je vriends huis en jullie gaan daar eten.
Hetzelfde ook voor jou. Hij moet regelmatig bij jou checken of je vrijheid voelt of dat je een bepaalde gevoel van ‘moeten’ hebt’.
Je kent zelf jullie meest belastte momenten, waar het gevoel van ‘moeten’ vaak of zeer vaak aanwezig was.
Zorg dat je die momenten in het begin zoveel mogelijk ontwijkt en jullie zoveel mogelijk vrijheid ervaren in jullie relatie vorm.
Uiteindelijk zul je er weer meer aktiviteiten bij betrekken als je weer meer als stel gaat samenleven. Blijf een hele alerte houding houden bij alles wat jullie ondernemen. Is er een gevoel van ‘moeten’, dan vooral die aktiviteit niet samen doen op dat moment. Probeer meer en meer vrijheid te gaan voelen in alles wat jullie samen ondernemen
Veel succes!!
vrijdag 21 september 2018 om 08:46
Tijdens onze relatie waren we het er al over eens dat we geen kinderen willen.Tornacense schreef: ↑21-09-2018 02:12Wat doe je als er ooit kinderen van komen?
Als je morgen door de pil / het condoom heen zwanger bent?
Want tja ... je hebt eigenlijk maar een halve relatie die alleen maar op "voor de fun" gebaseerd is.
Wordt eerst allebei maar es écht volwassen.
vrijdag 21 september 2018 om 08:47
Ik denk juist dat een 'moeten' gevoel een onwijze red flag is.
Ik zie het als een teken dat TO en partner het gewoon niet voor elkaar zijn. Je kan nog zoveel van iemand houden, geweldige seks hebben en het leuk hebben met elkaar: soms werkt het gewoon niet. En dan gaat dat in de toekomst ook niet gebeuren. Liefde hoort niet forcerend te gaan. Of berekenend van: dit wel, dat niet.
Als jullie het echt echt echt voor elkaar zouden zijn, dan had je nooit dat 'moeten' gevoel gehad en hadden jullie samen de schouders onder tegenslagen gezet. Een goede relatie heeft namelijk echt niet alleen maar up's.
Ik zie het als een teken dat TO en partner het gewoon niet voor elkaar zijn. Je kan nog zoveel van iemand houden, geweldige seks hebben en het leuk hebben met elkaar: soms werkt het gewoon niet. En dan gaat dat in de toekomst ook niet gebeuren. Liefde hoort niet forcerend te gaan. Of berekenend van: dit wel, dat niet.
Als jullie het echt echt echt voor elkaar zouden zijn, dan had je nooit dat 'moeten' gevoel gehad en hadden jullie samen de schouders onder tegenslagen gezet. Een goede relatie heeft namelijk echt niet alleen maar up's.
vrijdag 21 september 2018 om 08:47
Hoi, dit is een van de comments waar ik het meeste aan heb. Ik krijg van anderen precies veel "haat" omdat wat ik wil doen niet de norm is. Ik weet wel dat ik moet oppassen niet te veel te verwachten. Maar we moeten inderdaad stap per stap bekijken.Verbinder schreef: ↑21-09-2018 02:27Hoi Mieke,
Veel succes!!
Bedankt voor je reactie!
vrijdag 21 september 2018 om 10:23
Het is geen haat, maar de ervaring leert dat een relatie gedoemd is te mislukken als de oorzaak van het verbreken van de relatie niet is aangepakt. In plaats van het probleem aan te pakken gaan jullie nu struisvogelen.Mieke15 schreef: ↑21-09-2018 08:47Hoi, dit is een van de comments waar ik het meeste aan heb. Ik krijg van anderen precies veel "haat" omdat wat ik wil doen niet de norm is. Ik weet wel dat ik moet oppassen niet te veel te verwachten. Maar we moeten inderdaad stap per stap bekijken.
Bedankt voor je reactie!
vrijdag 21 september 2018 om 10:24
Lielalie schreef: ↑21-09-2018 08:47Ik denk juist dat een 'moeten' gevoel een onwijze red flag is.
vrijdag 21 september 2018 om 10:53
Ik begrijp wat je bedoelt.Mieke15 schreef: ↑21-09-2018 08:47Hoi, dit is een van de comments waar ik het meeste aan heb. Ik krijg van anderen precies veel "haat" omdat wat ik wil doen niet de norm is. Ik weet wel dat ik moet oppassen niet te veel te verwachten. Maar we moeten inderdaad stap per stap bekijken.
Bedankt voor je reactie!
Omdat je afwijkt van de norm zul je vaak onbegrepen worden. Maar je kunt al pionierend voortgaan.
Zelf invoelen en stapsgewijs krijgt het vorm.
Je kent jezelf het beste.
Ik geloof dat dit veel kans van slagen kan krijgen zolang jullie die lastigere momenten goed in de gaten houden en grenzen bewaken
vrijdag 21 september 2018 om 10:58
Zo raar is een latrelatie niet hoor, wat ze wil is niet wereldschokkend of nieuw. Ze begint alleen verkeerd want ze wil helemaal geen latrelatie, maar ze voelen zich benauwd bij elkaar. Ze kiest voor een schijnoplossing, daarom krijgt ze zoveel negatieve reacties, omdat dat niks oplost en ze zich dus meer ellende bexorgt. Niet omdat het zo van de norm afwijkt.Verbinder schreef: ↑21-09-2018 10:53Ik begrijp wat je bedoelt.
Omdat je afwijkt van de norm zul je vaak onbegrepen worden. Maar je kunt al pionierend voortgaan.
Zelf invoelen en stapsgewijs krijgt het vorm.
Je kent jezelf het beste.
Ik geloof dat dit veel kans van slagen kan krijgen zolang jullie die lastigere momenten goed in de gaten houden en grenzen bewaken
vrijdag 21 september 2018 om 11:24
Beste Mieke15
een relatie zoals jullie voor ogen hebben dat is toch gedoemd om te mislukken .een mengelmoes van lat-relatie/friends with benefits, .. dat brengt zo een onzekerheid met zich mee dat je er op den duur constant mee in je hoofd rondloopt " heeft hij dit ... heeft hij dat .... en voor hem ook dezelfde vragen ..wordt op de duur zo een gekkenhuis in jullie hoofd tot het uit elkaar spat ..en elkaars vijanden word ... pak het gewoon aan zoals Rob de Nijs het zo mooi zingt in zen liedje "een beetje meer"....een vriend , vriendin heb je voor het leven al de rest heb je maar voor even
een relatie zoals jullie voor ogen hebben dat is toch gedoemd om te mislukken .een mengelmoes van lat-relatie/friends with benefits, .. dat brengt zo een onzekerheid met zich mee dat je er op den duur constant mee in je hoofd rondloopt " heeft hij dit ... heeft hij dat .... en voor hem ook dezelfde vragen ..wordt op de duur zo een gekkenhuis in jullie hoofd tot het uit elkaar spat ..en elkaars vijanden word ... pak het gewoon aan zoals Rob de Nijs het zo mooi zingt in zen liedje "een beetje meer"....een vriend , vriendin heb je voor het leven al de rest heb je maar voor even