Teveel bezig met mannen
zondag 26 mei 2019 om 10:56
Ik word een beetje gestoord van mezelf. Ik ben al 6 jaar vrijgezel en tussendoor wel gedate enz. Maar altijd zelfde verhaal de mannen die ik leuk vind, vinden mij niet leuk en andersom. Ik ging altijd veel afhter mannen aan (als ik een leuke zag) maar bijna iedereen in mijn omgeving zegt dat ik ze naar mij moet laten komen enz. Ik val vaak wel een beetje voor de popiejopie types. Nu merk ik aan mezelf als ik ergens ben dat ik me door al deze mislukte dates (zo ervaar ik het dan) dat mijn zelfvertrouwen een beetje weg gaat als ik ergens ben met veel andere mooie vrouwen. Bijv. op feestjes. In de spiegel thuis denk ik oh yeah ziet er goed uit. Lekker feesten maar daar ben ik alleen maar bezig dat de mannen die ik er leuk uit vind zien, mij niet zien staan. Of alleen seks met me willen en geen verdere interesse in me hebben. En dan denk ik weer maar waarom? Ik ben toch super leuk enz. Kortom heel vermoeiend en totaal niet goed voor mijn zelfvertrouwen om dit steeds te denken. Ik kijk ook op Instagram bijv naar oud dates in de hoop dat ik ze niet meer leuk vind. Maar dan ga ik nog meer denken waarom vond hij me niet leuk en wilde alleen maar seks?
Hoe kan ik stoppen met teveel bezig zijn met een vriend proberen te krijgen? Als ik met iemand date ben ik vrij relaxed en nuchter hoor maar als ik helemaal niemand heb ben ik dus teveel bezig met mannen en hoe ik overkom op mannen en hoe mannen doen tegen andere vrouwen. Zodat ik me miss moet veranderen op een of andere manier zodat ze me toch zien staan. Ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn, maar hoe meer ik dit wil hoe meer ik er juist toch mee bezig ben. Ik wil diep van binnen heel graag een keer een relatie en verliefd zijn. Maar het is erg frustrerend dat de mannen die ik interessant vind, mij dus niet zien staan voor iets serieus.
Hoe kan ik stoppen met teveel bezig zijn met een vriend proberen te krijgen? Als ik met iemand date ben ik vrij relaxed en nuchter hoor maar als ik helemaal niemand heb ben ik dus teveel bezig met mannen en hoe ik overkom op mannen en hoe mannen doen tegen andere vrouwen. Zodat ik me miss moet veranderen op een of andere manier zodat ze me toch zien staan. Ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn, maar hoe meer ik dit wil hoe meer ik er juist toch mee bezig ben. Ik wil diep van binnen heel graag een keer een relatie en verliefd zijn. Maar het is erg frustrerend dat de mannen die ik interessant vind, mij dus niet zien staan voor iets serieus.
zondag 26 mei 2019 om 14:53
[quote=groentheetje1 post_id=29974185 time=1558870862 user_id=154033]
Lief dat jullie met me mee denken!
Ja mn vader was al vroeg overleden en ik snakte altijd wel eigenlijk ernaar dat hij er wel zou zijn. Kan zeker meespelen, maarja ik ben 33 nu. Dan zal je toch denken dat ik ook logisch kan denken en gedragen.
Maar er zit een verschil tussen rationeel iets begrijpen (logisch vinden) en hoe je ergens op emotioneel niveau bij voelt en waar je behoefte aan hebt. En volgens mij botsen die twee dingen nu bij jou als het op daten aankomt.
Het is helemaal niet raar dat dit nu iets is waar je tegenaanloopt. Iedereen geeft bepaalde (disfunctionele) patronen en sommige mensen komen er rond hun 50e of misschien zelfs helemaal nooit achter.
Misschien kun je zelf of met hulp van een professional ontrafelen, wat jouw (disfunctionele) patroon is en waarom dates/contact met mannen steeds op deze manier verlopen.
En als je weet wat het is, ga je er anders naar kijken. Naar jezelf maar ook met de mannen die je wilt daten en verandert (misschien) ook het type man waar je op valt. Omdat je dan ook een ander type man aantrekkelijk gaat vinden, qua innerlijk dan
Lief dat jullie met me mee denken!
Ja mn vader was al vroeg overleden en ik snakte altijd wel eigenlijk ernaar dat hij er wel zou zijn. Kan zeker meespelen, maarja ik ben 33 nu. Dan zal je toch denken dat ik ook logisch kan denken en gedragen.
Maar er zit een verschil tussen rationeel iets begrijpen (logisch vinden) en hoe je ergens op emotioneel niveau bij voelt en waar je behoefte aan hebt. En volgens mij botsen die twee dingen nu bij jou als het op daten aankomt.
Het is helemaal niet raar dat dit nu iets is waar je tegenaanloopt. Iedereen geeft bepaalde (disfunctionele) patronen en sommige mensen komen er rond hun 50e of misschien zelfs helemaal nooit achter.
Misschien kun je zelf of met hulp van een professional ontrafelen, wat jouw (disfunctionele) patroon is en waarom dates/contact met mannen steeds op deze manier verlopen.
En als je weet wat het is, ga je er anders naar kijken. Naar jezelf maar ook met de mannen die je wilt daten en verandert (misschien) ook het type man waar je op valt. Omdat je dan ook een ander type man aantrekkelijk gaat vinden, qua innerlijk dan
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 15:11
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
0.85% gewijzigd
zondag 26 mei 2019 om 15:10
Je hebt een PM
zondag 26 mei 2019 om 15:38
Mooi gezegd Cleidy!
Ik denk dat het idd zo werkt. Als je altijd doet wat je deed, etc
Maar loskomen van een patroon of mechanisme is erg lastig. In kleine stapjes gaan oefenen werkt. Dat begint al bij het begin: het contact. Met wie? En dan: voor jezelf bepalen of het contact is zoals je dat fijn vindt, of iemand aansluit bij wat jij wil. Hoe reageert iemand etc. Je hebt mannen die je enorm triggeren en dat is spannender dan de standaard gesprekjes. Haak je hier af? Als een man hard to get speelt wordt er dan iets getriggerd? En als een man enthousiast is en echt geinteresseerd is, haak je dan af? Stap voor stap
Maar loskomen van een patroon of mechanisme is erg lastig. In kleine stapjes gaan oefenen werkt. Dat begint al bij het begin: het contact. Met wie? En dan: voor jezelf bepalen of het contact is zoals je dat fijn vindt, of iemand aansluit bij wat jij wil. Hoe reageert iemand etc. Je hebt mannen die je enorm triggeren en dat is spannender dan de standaard gesprekjes. Haak je hier af? Als een man hard to get speelt wordt er dan iets getriggerd? En als een man enthousiast is en echt geinteresseerd is, haak je dan af? Stap voor stap
zondag 26 mei 2019 om 16:02
Loskomen is ook écht heel lastig en denk ook dat als dat in je eentje niet lukt, dat je het daarom het beste samen kunt doen met een professional.Julus schreef: ↑26-05-2019 15:38Mooi gezegd Cleidy!
Alles wat je als kind niet hebt geleerd, ben je de rest van je leven mee bezig om onder de knie te krijgen.
Want als je slecht in je vel zit, kun je soms weer (ongemerkt) terugvallen in je oude patronen.
Maar als je van jezelf weet wat het is en daar even bij stil kunt staan en/of het delen met iemand die dichtbij je staat, dan ben je al een heel eind.
zondag 26 mei 2019 om 17:42
Heel handig deze stapjes om het zo te benaderen! Ik moet er denk ik inderdaad wat objectiever naar kijken en stilstaan en dit soort dingen bekijken. Als iemand inderdaad heel enthousiast is, haak ik al af. Te benauwend. Juist mij de moeilijk grijpbare types (de populaire mannen die inderdaad in trek zijn), daar word ik door getriggerd. Ik zit er dan volledig in. Maar toch begint er na 3 a 4 keer afspreken al wat te knagen. Dat ik vind dat hij vaker mag appen, dat hij meer interesse in mij moet tonen en dergelijke. En dan kap ik het af door er niet meer achteraan te gaan en niet meer te appen. En dan hoor ik ook niets meer van ze. Vroeger ging ik hier nog langer meer door, dus misschien ben ik al een beetje op de goede weg.Julus schreef: ↑26-05-2019 15:38Mooi gezegd Cleidy!
zondag 26 mei 2019 om 18:10
Het komt allemaal vanzelf goed, te hard zoeken naar de ware werkt naar mijn ervaring alleen averechts. 100% op uiterlijk afgaan werkt meestal niet, of 100% op karakter afgaan werkt meestal niet, je moet gewoon een middenweg zoeken. En je hoeft niet de beste van het beste, neem genoegen met het minimale en je zal vanzelf een ergens in het midden uitkomen.
Ga gewoon eerst leuke gesprekken voeren met mensen zonder gelijk een relatie te willen.
De leukste meiden worden om verschillende redenen vaak overgeslagen:
- Vooroordelen over karakter.
- Ze zal wel bezet zijn.
- Ze wilt mij niet.
- Ze zal geen relatiemateriaal zijn.
Ga gewoon eerst leuke gesprekken voeren met mensen zonder gelijk een relatie te willen.
De leukste meiden worden om verschillende redenen vaak overgeslagen:
- Vooroordelen over karakter.
- Ze zal wel bezet zijn.
- Ze wilt mij niet.
- Ze zal geen relatiemateriaal zijn.
zondag 26 mei 2019 om 18:11
Het klinkt als het eeuwige verlatingsangst en bindingsangst spelletje.. De ene keer jaag je op een onbereikbaar persoon en de andere keer als.ze.je willen duw je ze van je af..
Ik las m net ook al ergens als commentaar maar probeer de boeken: liefdesbang van Hannah Cuppen en Verbonden van Amir Levine
Misschien herken je jezelf in sommige dingen die ze schrijven. Misschien ook niet maar kan je dat iig van je lijstje schrappen
Ik las m net ook al ergens als commentaar maar probeer de boeken: liefdesbang van Hannah Cuppen en Verbonden van Amir Levine
Misschien herken je jezelf in sommige dingen die ze schrijven. Misschien ook niet maar kan je dat iig van je lijstje schrappen
zondag 26 mei 2019 om 18:13
Denk ook meer voelen niet alleen zo rationaliseren.
En je leven rijker maken. Wat niet makkelijk is.
Misschien heb je net als mij soms een gat in je dag of week als single.
En als je niet date, valt dat op.
Of als je hormonen de hand overnemen.
Soms ben ik me dan ook aan het vervelen en dan komt het stemmetje “zal ik op tinder gaan”....
En je leven rijker maken. Wat niet makkelijk is.
Misschien heb je net als mij soms een gat in je dag of week als single.
En als je niet date, valt dat op.
Of als je hormonen de hand overnemen.
Soms ben ik me dan ook aan het vervelen en dan komt het stemmetje “zal ik op tinder gaan”....
zondag 26 mei 2019 om 19:01
Maar wel een TO die de verkondigde waanzin nog serieus neemt ook