Time-out relatie
dinsdag 7 augustus 2018 om 19:22
Hoi Allemaal,
Op het dit moment zit ik in dubio. Mijn vriendin is op vakantie van twee weken en voor de vakantie hebben wij een ruzie gehad die escaleerde. Ik zat op het moment niet lekker in mijn vel en de stress liep hoog op. Op dit moment toen de ruzie begon is dit geëscaleerd tot erger. Ik loop ook bij een psycholoog om al de problemen die heb op te lossen.
Ze heeft zelfs haar zus erbij geroepen om advies en volgens mij heeft die besloten dat wij een time-out moesten nemen. Voordat dit besloten was had zij een oplossing bedacht waar ik wel mee akkoord ging, maar opeens wilde zij toen een time-out, omdat zij het niet meer trok.
Nu is zij dus twee weken op vakantie en ik ze heeft tegen mij gezegd een paar dagen geleden dat zij na de vakantie verder wilde praten. De dag voor haar vakantie heb ik haar nog telefonisch gesproken om te kijken of er nog iets te redden viel. Helaas wilde ze de tim-out voort blijven zetten. En de vraag wil je nog met mij verder? Kreeg ik het antwoord op "Ik kan niks garanderen" Ik hoorde haar zus dingen zeggen op de achtergrond en die zei zij letterlijk na. Ze bleef ook maar drammen dat het gesprek maar een kwartier duurde en ik moest opschieten. uiteindelijk heb ik haar een goede vakantie gewenst.
Nu heeft haar moeder eergisteren contact met mij gezocht op de spullen die ik bij haar thuis had liggen op te halen. Dit wilde haar moeder zelf en was niet het idee van mijn vriendin. Zij zegt ook dat zij geen contact met haar heeft nu zij op vakantie is, maar weet wel waar al mijn spullen liggen. (vriendin woont niet meer thuis en in haar eigen huis werden alle spullen opgezocht).
Haar moeder zegt zelf dat zij er nu niet tussen gaat zitten en wij na haar vakantie, maar is met haar vader en mijn broer om tafel moeten gaan zitten om er over te praten.
Ik ben nu hartstikke bang dat zij niet meer verder wil, maar ergens heeft zij ook beloofd niet meer bij mij weg te gaan en wil deze belofte nakomen. Als ik vraag aan haar kunnen wij het beter uitmaken is het niet mijn keuze zegt ze dan.
Wat moet ik met deze situatie? Wachten totdat zij terug komt en haar een berichtje sturen als zij dit niet doet? Ik wil haar niet kwijt en haar laten zien dat ik aan mijzelf aan het werken ben.
Kunnen jullie mij een advies geven?
Op het dit moment zit ik in dubio. Mijn vriendin is op vakantie van twee weken en voor de vakantie hebben wij een ruzie gehad die escaleerde. Ik zat op het moment niet lekker in mijn vel en de stress liep hoog op. Op dit moment toen de ruzie begon is dit geëscaleerd tot erger. Ik loop ook bij een psycholoog om al de problemen die heb op te lossen.
Ze heeft zelfs haar zus erbij geroepen om advies en volgens mij heeft die besloten dat wij een time-out moesten nemen. Voordat dit besloten was had zij een oplossing bedacht waar ik wel mee akkoord ging, maar opeens wilde zij toen een time-out, omdat zij het niet meer trok.
Nu is zij dus twee weken op vakantie en ik ze heeft tegen mij gezegd een paar dagen geleden dat zij na de vakantie verder wilde praten. De dag voor haar vakantie heb ik haar nog telefonisch gesproken om te kijken of er nog iets te redden viel. Helaas wilde ze de tim-out voort blijven zetten. En de vraag wil je nog met mij verder? Kreeg ik het antwoord op "Ik kan niks garanderen" Ik hoorde haar zus dingen zeggen op de achtergrond en die zei zij letterlijk na. Ze bleef ook maar drammen dat het gesprek maar een kwartier duurde en ik moest opschieten. uiteindelijk heb ik haar een goede vakantie gewenst.
Nu heeft haar moeder eergisteren contact met mij gezocht op de spullen die ik bij haar thuis had liggen op te halen. Dit wilde haar moeder zelf en was niet het idee van mijn vriendin. Zij zegt ook dat zij geen contact met haar heeft nu zij op vakantie is, maar weet wel waar al mijn spullen liggen. (vriendin woont niet meer thuis en in haar eigen huis werden alle spullen opgezocht).
Haar moeder zegt zelf dat zij er nu niet tussen gaat zitten en wij na haar vakantie, maar is met haar vader en mijn broer om tafel moeten gaan zitten om er over te praten.
Ik ben nu hartstikke bang dat zij niet meer verder wil, maar ergens heeft zij ook beloofd niet meer bij mij weg te gaan en wil deze belofte nakomen. Als ik vraag aan haar kunnen wij het beter uitmaken is het niet mijn keuze zegt ze dan.
Wat moet ik met deze situatie? Wachten totdat zij terug komt en haar een berichtje sturen als zij dit niet doet? Ik wil haar niet kwijt en haar laten zien dat ik aan mijzelf aan het werken ben.
Kunnen jullie mij een advies geven?
dinsdag 7 augustus 2018 om 19:56
Haar ouders willen een gesprek aan gaan. Kijken hoe nu verder. Ik ben bang dat dit het einde kan betekenen.
dinsdag 7 augustus 2018 om 19:56
dinsdag 7 augustus 2018 om 20:03
Dan is het toch al een kansloze zaak. Hup, stel je niet zo afhankelijk op en zet er zelf een punt achter. Je bent geen deurmat.Annoniempje321 schreef: ↑07-08-2018 19:56Zij heeft haar zus erbij gehaald om advies. Ik wilde dit zelf oplossen. Geen idee waarom. Ik heb uiteindelijk mn broer gevraagd, want anders viel er helemaal niks te communiceren.
dinsdag 7 augustus 2018 om 20:54
Sorry dat ik t zo grof zeg maar waar halen haar ouders het lef vandaan om zich zo met jullie relatie te bemoeien?Annoniempje321 schreef: ↑07-08-2018 19:56Haar ouders willen een gesprek aan gaan. Kijken hoe nu verder. Ik ben bang dat dit het einde kan betekenen.
Er zijn hier maar 2 partijen, je vriendin en jij.
Ik zou , als ik jou was, deze 2 weken gebruiken om te kijken/na te denken over wat JIJ wil. Werk aan jezelf.
Geef je vriendin ook de ruimte om dit te doen. Ga haar niet lopen whatsappen, bellen, wat dan ook. Geloof mij, dat gaat echt in je nadeel werken.
En ja, er is een mogelijkheid dat dit het einde van jullie relatie is. Maar er is ook een mogelijkheid dat jullie juist sterker uit deze time-out komen. Maar daar kom je alleen achter als je deze time-out echt neemt.
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:03
Ja ik vraag het mij ook af. En der moeder beweerd dat zij geen contact hebben en zich er niet in willen mengen. Maar ik geloof haast niet dat zij geen contact heeft. Ze is ook nog is met der zus op vakantie die er tussen is gaan zitten. Zij gaf ook als argument dat je elkaar de ruimte moest geven in een relatie.CherokeeRose1977 schreef: ↑07-08-2018 20:54Sorry dat ik t zo grof zeg maar waar halen haar ouders het lef vandaan om zich zo met jullie relatie te bemoeien?
Er zijn hier maar 2 partijen, je vriendin en jij.
Ik zou , als ik jou was, deze 2 weken gebruiken om te kijken/na te denken over wat JIJ wil. Werk aan jezelf.
Geef je vriendin ook de ruimte om dit te doen. Ga haar niet lopen whatsappen, bellen, wat dan ook. Geloof mij, dat gaat echt in je nadeel werken.
En ja, er is een mogelijkheid dat dit het einde van jullie relatie is. Maar er is ook een mogelijkheid dat jullie juist sterker uit deze time-out komen. Maar daar kom je alleen achter als je deze time-out echt neemt.
Ze heeft mij ook gevraagd om een mail over hoe ik over de relatie denk en hoe ik in elkaar zit. Die heb ik haar gestuurd voor haar vakantie. Dan kon zij die doorlezen en in verdiepen zei ze. Is dit wellicht nog een teken dat ze er niet klaar mee is? Daarnaast heeft ze ook nog gezegd op de vraag ik wil je niet kwijt dat dit ook niet hoeft.
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:15
Ergens geef ik enorm om haar en zij ook om mij ergens. Alleen door de ruzie heeft ze gezegd. Ik trek het niet meer en wil een time-out. Ik wil der best een kans geven, maar ergens wil ik ook gewoon duidelijkheid.
dinsdag 7 augustus 2018 om 21:16
woensdag 8 augustus 2018 om 00:49
Ik zou tegen die moeder zeggen, ik haal alleen mn spullen op als vriendin/ex dat persoonlijk aan mij vraagt en als we er na haar vakantie face to face over gesproken hebben. En verder hoeven jij noch je man, broer, zus, buren, of weet ik veel wie, zich er niet mee te bemoeien. Wij kunnen dit met zn tweeën oplossen/uitpraten.
woensdag 8 augustus 2018 om 08:39
Dit inderdaad... Misschien kan je zelf ook gebruik maken van deze time-out! Je hebt de kans om nu alles voor jezelf op een rij te zetten en iets te ondernemen. Spreek af met een goede vriend, ga lekker een stuk wandelen etc.
Het lijkt erop dat je niet alleen een relatie hebt met haar, maar ondertussen ook met haar zus en de rest van de familie! Lijkt mij erg vermoeiend
Misschien kan je je psycholoog bereiken en dit bespreken met hem/haar. Je kan veel leren van deze situatie en de psycholoog kan je daarbij helpen.
You can't have your cake and eat it too!
woensdag 8 augustus 2018 om 08:59
Dude... Kijk even goed naar onderstaande punten:
1: Ze wilt net voor de vakantie een time-out? Toeval? Denk het niet.
2: Haar moeder wilt al spullen komen ophalen? Dan heeft ze al contact gehad met haar moeder en liegt hierover tegen jou, geen moeder die zomaar spullen gaat ophalen.
3: Na de vakantie verder praten? Als er goed nieuws was, had ze je telefonisch al medegedeeld dat jij je geen zorgen hoeft te maken... Is dus niet het geval.
Sorry hoor ik wil je niet te hard aanpakken, maar als buitenstaander kan ik hier neutraal naar kijken en je vriendin is al klaar met jullie relatie maar wilt het na de vakantie in je gezicht zeggen ipv telefonisch.
Lieg niet tegen jezelf en kies voor jezelf, zeg dat je niet in onzekerheid wilt zitten en blijven wachten als een mak lammetje, zet er zelf een punt achter.
1: Ze wilt net voor de vakantie een time-out? Toeval? Denk het niet.
2: Haar moeder wilt al spullen komen ophalen? Dan heeft ze al contact gehad met haar moeder en liegt hierover tegen jou, geen moeder die zomaar spullen gaat ophalen.
3: Na de vakantie verder praten? Als er goed nieuws was, had ze je telefonisch al medegedeeld dat jij je geen zorgen hoeft te maken... Is dus niet het geval.
Sorry hoor ik wil je niet te hard aanpakken, maar als buitenstaander kan ik hier neutraal naar kijken en je vriendin is al klaar met jullie relatie maar wilt het na de vakantie in je gezicht zeggen ipv telefonisch.
Lieg niet tegen jezelf en kies voor jezelf, zeg dat je niet in onzekerheid wilt zitten en blijven wachten als een mak lammetje, zet er zelf een punt achter.