Tip intimiteit verhogen
woensdag 30 oktober 2019 om 17:42
Man en ik zitten in een drukke periode van ons leven. Inmiddels 19 jaar bij elkaar. Allebei niet (meer?) de woest aantrekkelijke partner. Vooral moe. Drie kinderen. En nu gaan we dit weekend samen even weg. En ik merk dat ik wel wat tips kan gebruiken om het leuk te gaan krijgen. Welke gespreksonderwerpen of vragen zorgen voor een leuk gesprek? Triest dat ik daar niet (meer) zelf op kan komen.
Maar ik mis wel de intimiteit en diepgang en verbondenheid. Goed dus om even samen te zijn. Hoe maak ik van dit weekend ook een succes?
Maar ik mis wel de intimiteit en diepgang en verbondenheid. Goed dus om even samen te zijn. Hoe maak ik van dit weekend ook een succes?
woensdag 30 oktober 2019 om 17:51
woensdag 30 oktober 2019 om 17:51
Ik heb een keer het boekje "1000 vragen aan je partner" gekocht en in de auto gelegd. Je hoort het eigenlijk in je eentje in te vullen en aan je partner te geven, maar in ons geval lees ik als bijrijder de vraag voor en dan geven we er allebei antwoord op en praten erover, als we dat leuk vinden. Het zijn serieuze vragen, maar ook totale onzin dingen (van 'beste herinnering' tot 'pindakaas of hagelslag?'). Dat houdt de balans ook goed en je kunt natuurlijk overslaan waar je geen zin in hebt.
Zoiets helpt misschien? Die boekjes hebben ze bij de meeste (stations)boekenwinkels wel.
Zoiets helpt misschien? Die boekjes hebben ze bij de meeste (stations)boekenwinkels wel.
woensdag 30 oktober 2019 om 17:58
Vooral niet heel veel druk op dit weekend leggen dat het geweldig MOET zijn en alle sleur moet laten vergeten.
Heb je dingen gepland voor het weekend, museum bezichtiging, begeleide fietstocht of restaurant wandeling of zoiets?
Als je zelf niet weet waar je over moet praten (wat overigens al een interessant gespreksonderwerp kan zijn), zorg dan dat je iets doet waar je het over kan hebben.
Veel plezier!
Heb je dingen gepland voor het weekend, museum bezichtiging, begeleide fietstocht of restaurant wandeling of zoiets?
Als je zelf niet weet waar je over moet praten (wat overigens al een interessant gespreksonderwerp kan zijn), zorg dan dat je iets doet waar je het over kan hebben.
Veel plezier!
woensdag 30 oktober 2019 om 18:15
Ik zou lekker door het bos gaan lopen of over het strand, van te voren een leuke eettentje opzoeken liefst met open haard of vuurkorf, wijntje en dan loopt het vanzelf, vooral niet nu al een kruisverhoor voorbereiden. Liefst een kamer met bad, wat kaarsen meenemen voor rond bad of in de kamer, iets gezellig aan lingerie wat niet knelt.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 30 oktober 2019 om 19:07
Het hangt ook af van wat voor types jullie zijn. Normaal gesproken doen wij in het weekend niet zo veel. Boswandeling, eten met kaarsjes, savonds wijn ofzo. Terwijl wanneer we een lang weekend weg gaan gaan we echt wel activiteiten doen en uit eten.
Ik zou niet over werk of het gezin praten. Dat is een moodkiller. Praat over jullie zelf. Doe wat leuks aan en wees intiem met elkaar. Zeker als je kinderen hebt moet je zulke momenten nemen om met elkaar bezig te houden.
Uiteindelijk ken jij je man het beste en weet je zelf wat het beste is om te gaan doen.
Ik zou niet over werk of het gezin praten. Dat is een moodkiller. Praat over jullie zelf. Doe wat leuks aan en wees intiem met elkaar. Zeker als je kinderen hebt moet je zulke momenten nemen om met elkaar bezig te houden.
Uiteindelijk ken jij je man het beste en weet je zelf wat het beste is om te gaan doen.
woensdag 30 oktober 2019 om 22:11
Dit. Wij gebruiken die tijd om weer eens uitgebreid te praten over de toekomst, niet alleen voor samen maar of je nog wensen voor je zelf hebt, plannetjes bedenken en dromen. Eigenlijk terug naar de tijd van verliefdheid, toen vroeg je elkaar het hemd van het lijf, over gevoelens en toekomstverwachtingen en teleurstellingen. Het lekkerste onder een dekentje met een glaasje …… buiten op een bank, en af en toe niets zeggen is ook heerlijk. Eigenlijk maakt het niet uit wat je doet zo lang je het maar samen doet. Veel plezier en ontspan, ik ben nog veel langer getrouwd en wat je eigenlijk beide wil is, ontspannen.ExodusRedux schreef: ↑30-10-2019 19:07
donderdag 31 oktober 2019 om 03:51
Je zou wat kaartjes kunnen maken met daarop een aantal vragen die je kunt stellen aan hem op jullie weekend weg ( bijv zaterdagavond, ga er ook echt voor zitten)
Als hij een vraag heeft beantwoord kan jij de vraag daarna ook beantwoorden.
De vraag bijv: hoe vindt je dat onze relatie gaat?
Wat vind je leuk aan mij?
Wat mis je?
Welke dingen vond je leuk in mij toen we elkaar net hadden ontmoet?
Hij kan daarna ook nog wat vragen aan jou stellen.
Het feit dat je de vragen opschrijft maakt het geheel al wat specialer.
Je neemt het beiden serieus en het zorgt voor goede focus op het moment en aandacht voor elkaar.
Als hij een vraag heeft beantwoord kan jij de vraag daarna ook beantwoorden.
De vraag bijv: hoe vindt je dat onze relatie gaat?
Wat vind je leuk aan mij?
Wat mis je?
Welke dingen vond je leuk in mij toen we elkaar net hadden ontmoet?
Hij kan daarna ook nog wat vragen aan jou stellen.
Het feit dat je de vragen opschrijft maakt het geheel al wat specialer.
Je neemt het beiden serieus en het zorgt voor goede focus op het moment en aandacht voor elkaar.
donderdag 31 oktober 2019 om 06:31
Dit is misschien wel de belangrijkste.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 31 oktober 2019 om 09:56
Ik vind het niet triest hoor, juist goed dat je er werk van wil maken!
Wat leuk is, is de ‘kletspot’. Dat is een pot vol vragen. om de beurt een vraag pakken en zo heb je het weer eens over wat anders.
Wat ook schijnt te helpen om meer verbinding te krijgen is samen iets ‘spannends’ ondernemen. Iets nieuws of uitdagends.
Wat leuk is, is de ‘kletspot’. Dat is een pot vol vragen. om de beurt een vraag pakken en zo heb je het weer eens over wat anders.
Wat ook schijnt te helpen om meer verbinding te krijgen is samen iets ‘spannends’ ondernemen. Iets nieuws of uitdagends.