Tips om een schoonloeder te worden.

07-12-2009 21:36 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rond Kerst spatten de irritaties over schoonmoeders van het scherm.

Als het nou je ambitie is om zelf zo'n heks te worden ( of juist een hele leuke schoonmoeder wil zijn ) kun je heel wat van die topics opsteken.

Maar het kan vast nog beter ( erger )....

Ik trap af:

Noem je schoondochter altijd bij de naam van je zoons ex, of noem haar " Dinges " .

Geef haar altijd een niet duur, lelijk kado , liefst iets wat aan de muur moet worden gehangen.

Negeer haar dieet ( nou, een gebakje maakt ook niet meer uit in jouw geval ) / vegetarische levensstijl ( geef alleen maar BBQ's of ga gourmetten zonder groente )

Kam haar afkomst af , zodanig dat het kwartje pas valt als ze op weg is naar huis.

Haal je vinger over de plinten als je daar op visite bent en snuif afkeurend.

Wie vult aan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dit moet wel een topic van BGB zijn. En natuurlijk kom ik ook langs als mede moeder-van-alleen-jongens.

Wat ik nog mis zijn de volgende:

- Geef kleinkind met 4 maanden geprakte liga met jus dórange en zeg dat je dit vroeger ook deed en zoon toch heel gezond is

- Geef met 6 maanden kleinkind hapjes softijs

- Geef op de eerste verjaardag snel kleinkind zijn eerste happen taart, zodat schoondochter dat moment gemist heeft

- Stop bij het oppassen kleinkind helemaal vol met snoep/koek/taart/chips en als hij dan 's avonds niet wil eten zeg je "bij mij eet hij altijd heel goed"

- Reageer bij alles over kleinkind als dat hij 's nachts huilt, driftig is, bijt of wat dan ook met "dat doet hij bij mij nooit".

- Als kleinkind echt nog klein is, bij elke keer huilen zeggen "Ach ja, jij hebt honger he, ik zie het al". En dan vragen of er wel genoeg voeding in de borstvoeding zit/ ze wel genoeg borstvoeding heeft.
Geef een groot zelf gemaakt schilderij cadeau voor in de babykamer dat niet mooi is en ook niet past bij de babykamer (ja, echt mee gemaakt)
Schoondochter consequent, ook ná het huwelijk, 'vriendinnetje van zoon' blijven noemen.

Bij aankondiging van geboorte dochter zeer teleurgesteld zijn omdat er geen stamhouder geboren is...

Bij het horen dat ons tweede kind een jongen wordt meteen roepen dat *eigen mans' naam* een familienaam is en dat het zóóóó leuk is dat deze traditie voortgezet gaat worden!!! (Oja??? Daar wisten WIJ dus niks van af, van die traditie, en is ook niet gebeurd )

Bij de geboorte van ons kind aan de hele familie een verkeerde naam doorgeven (zoon heeft drie namen, eerste is roepnaam, zij had de tweede naam als roepnaam aan iedereen doorgegeven omdat ze zich niet kon voorstellen dat eerste naam roepnaam was) En dan in eerste instantie nog zeggen dat ze het verkeerd verstaan had, wat wij geloofden, tot na vier maanden de aap uit de mouw kwam door een verspreking van haar (want zij blijft dus tweede naam gebruiken 'per ongeluk').

Uit eigen ervaring, deze dingen... overigens is schoonmoeder voor eigen dochter ook geen lieverdje. Toen we vertelden dat wij dus een zoon kregen vond ze het zóóóó leuk om een échte kleinzoon te krijgen!! Dat haar eigen dochter al drie zoons heeft, telt niet, omdat die niet de juiste achternaam hebben....

Iemand ruilen?
Om een kort verhaal lang te maken...
Als je kleinkind kort na sint en kerst jarig is en schoondochter een verlanglijstje op lijstje.nl heeft gezet om allerlei goedbedoelde onzin te voorkomen, zoek daar dan niks van uit, doe alsof je niks van een lijstje weet en kom met goedbedoelde onzin aan (een klapstoeltje in een afschuwelijke kleur, of een sleetje (??) of een broekje waar hij 3 x in kan in een spuuglelijke kleur van een duur merk dat waasrchijnlijk in de uitverkoop lag )

Vraag bij verjaardag van kleinkind dus juist niet wat hij goed kan gebruiken, maar wat je zelf leuk of handig vindt, of over hebt...
Verkoop als je zoon en schoondochter op huwelijksreis zijn haar zelfgemaakte trouwjurk voor 100 gulden. Geef vervolgens nooit die 100 gulden af.

(heeft m'n oma m'n moeder aangedaan.)
Spreek tijdens het 1e bezoek van dinges je verwachtingen uit. Dus dat dinges het gehele huishouden doet, zoon´s overhemden strijkt, zoon´s broodtrommel op de goede wijze vult, zoon´s lievelingseten kookt, niet buitenshuis werken, al helemaal niet als de kinderen er zijn, niet auto rijden. Ook zeggen dat dinges vooral zelfstandig moet blijven. En dat dinges elke week langs komt voor een bakkie koffie, uiteraard met de kleinkinderen.

Nogmaals zeg dit tijdens het 1e bezoek, dan kan daar geen onduidelijkheid over bestaan.

Als dinges zegt dat ze geen kinderen wil, gewoon zeggen dat dat niet kan. Zi is imeers een vrouw en elke vrouw is gemaakt om kinderen te krijgen. Vooral elk bezoek op gewenste kleinkinderen hameren.
leer je kleinkind schuttingtaal en geef hem zo af en toe een trekkie van je zware shag. Lepel hem een half glaasje advocaat naar binnen " want dan slaapt hij lekker rustig " .

Vraag Dinges waarom ze haar pantys nooit strijkt.
Maak elke verjaardag met Dinges haar moeder door wanneer zij kleinklnd vastheeft hysterisch te worden (" pas op zijn hoofdje , dat moet je ondersteunen .... geef hem maar aan mij " ) , af te geven op hoe zij Dinges heeft opgevoed ( " je had haar weleens mogen leren strijken " ) en niet-bestaande roddels mee te delen ( " Dinges zei dat jullie zo'n slecht huwelijk hebben / een pedofiele zoon hebben " )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2009 @ 21:36:

Geef haar altijd een niet duur, lelijk kado , liefst iets wat aan de muur moet worden gehangen.

Negeer haar dieet ( nou, een gebakje maakt ook niet meer uit in jouw geval ) / vegetarische levensstijl ( geef alleen maar BBQ's of ga gourmetten zonder groente )

Haal je vinger over de plinten als je daar op visite bent en snuif afkeurend.

Wie vult aan?Wow. Wanneer en waar heb je de mijne ontmoet?
Vraag Dinges om een tweede kleinkind. Gewoon. Omdat jij dat zelf zo leuk zou vinden.
quote:whopper schreef op 08 december 2009 @ 10:41:

[...]

Wow. Wanneer en waar heb je de mijne ontmoet?Een paar jaar geleden. toen vroeg ze dus tips aan me.
Huil dat Dinges nooit iets met je wil doen terwijl je dat zo gezellig zou vinden. Vergeet vervolgens de afspraak als Dinges een vrije dag heeft genomen en met veel moeite oppas heeft geregeld. Zeg dan dat zij in de war is met de datum.
Laat bij elk meningsverschil je striae , uitgezakte cup dubbel F , en je spataderen zien en verklaar dat je hierdoor de meeste rechten hebt omdat jij Dinges haar man op de wereld hebt gezet ( en hem er ook weer af kunt schoppen )
Ow, en klap op de vuurpijl: schoonmoeder en mijn moeder waren bijna tegelijk weduwe geworden. Goede zet als je dan als schoonmoeder na een jaar naar je schoondochter belt (naar mij dus...) om te vertellen dat je het zó verschrikkelijk moeilijk hebt zonder man. Vervolgens vraag je nog even naar de moeder van schoondochter, om niet eens het antwoord af te wachten maar te vertellen dat het héél logisch is dat moeder van schoondochter al aardig op poten is. Want het huwelijk van schoondochter's ouders was lang zo goed niet als haar eigen huwelijk. Want zij en haar man hadden zó veel van elkaar gehouden, en dat was bij schoondochter's ouders toch wel minder....

Heb daarna een tijd geen contact met schoonmoeder gehad. 't Is dat we allemaal weten dat ze gek is...
*
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 december 2009 @ 10:50:

Laat bij elk meningsverschil je striae , uitgezakte cup dubbel F , en je spataderen zien en verklaar dat je hierdoor de meeste rechten hebt omdat jij Dinges haar man op de wereld hebt gezet ( en hem er ook weer af kunt schoppen )Laat jij niet je aambeien zien?
Door dit topic ben ik nóg iets blijer met mijn lieve, zorgzame schoonmoeder

Wat een griezels zitten erbij zeg!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Biekkie schreef op 08 december 2009 @ 10:55:

Na de geboorte van het eerste kleinkind,duidelijk laten blijken wat je van de naam vindt door als kraamcadeau een rekening voor m te openen,op naam van(vreselijke afkorting/verbastering op zijn hollands van schotse naam).

(Wij hebben de rekening acuut laten veranderen.Hij HEET geen Donnie.)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als je schoondochter ernstig ziek is zeggen: "ah, zo hebben we allemaal wel eens wat!"

Als je schoondochter borstvoeding geeft zeggen:"joh, je moet gewoon een flesje geven, dan kan je ook gezellig een glaasje wijn mee drinken".
Biekkie, jij dus ook een schoonmoeder die het niet eens was met de naamskeuze....
Maak bij elk bezoek sarcastische op de man grapjes zoals:

Jij met je dure woorden

Jij met je vriendinnen en drukke leven

Jij met je houdingen

Jij met je rugzakje

Praat aleen maar over vroeger zodat je schoonkind er vooral niet over mee kan praten

Blijf ondertussen wel de nadruk leggen op dat alles leuk en vrolijk MOET zijn en geef daar zelf het beste voorbeeld in door..

Maak sarcastische op de man grapjes

Kap gesprekjes af om het weer over jezelf of jouw kinderen te kunnen hebben

Vraag je schoonkind niet naar hoe hun dag was

Eis de kerst tenzij je zelf op vakantie gaat

Gebruik gevoeige informatie tegen je schoonkind, zoals ziektes, rugzakjes.

En blijf geloven dat emotionele chantage de banden zal verbeteren.
..popcorn?
Ik begin te vermoeden dat onze schoonmoeder heel veel dubbel levens heeft met verschillende zoons

*Stamhouder

* Naam kleinkind

* schoondochter negeren

* Laconiek reageren als schoondochter ernstig ziek of bijna dood is

* Huishouden een rommel vinden

* ex veel leuker vinden

* Eigen smaak opdringen

Zijn toch wel dingen die ik veel zie langskomen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mij zojuist overkomen:

Dring bij de longarts van kleinzoon aan op een huisbezoek bij schoondochter omdat zijn longproblemen toch echt aan haar manier van huishouden liggen.
* Praat regelmatig over briljante leuke grappige ontroerende dingen. "Van voor haar tijd, toen was het pas gezellig."
Boro!

Ik prijs mij zeer gelukkig met de mijne. Ze heeft regelmatig commentaar...op Donny. Of die zich wel netjes genoeg gedraagt naar mij toe

Ik ga haar nog maar eens een kusje geven de volgende keer dat ik haar zie
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven