Tips om mijn opdringerigheid te beperken...!

21-03-2012 19:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begonnen met daten. Ik merk dat ik heel enthousiast wordt en dan eigenlijk een beetje opdringerig wordt. Het is wel uit enthousiasme maar het schrikt mannen wel af!

Ik wil graag van dit gedrag af! Maar weet niet goed hoe! Er is een jongen die ik heel erg leuk vind en we zijn dus sinds kort begonnen met daten. Maar ik wil echt dat hij mij wil en dan wil ik hem de hele tijd smsen/ zekerheid dat hij mij leuk vindt enz. Ik word er zelf ook helemaal gek van. Wie heeft er ervaring mee hoe hiermee om te gaan!
quote:maria2005 schreef op 21 maart 2012 @ 20:36:

@marsepeintje: misschien is dat zo, dat de man in kwestie dan sowieso niet geïnteresseerd was. Aan de andere kant kan een man het misschien in het begin ook wel 'spannend' vinden en even rustig aan willen beginnen? En niet het idee willen hebben elke minuut te moeten verantwoorden? Aan de andere kant: als ie je leuk vindt, wil hij toch ook graag contact?Precies mijn dillema
Grappig trouwens te lezen dat hier meer ladies tegen aan lopen...

Ik zou zeggen: mede-stalkers van het Viva-forum voeg U toe...hahahaha
quote:happyjune schreef op 21 maart 2012 @ 19:02:

Maar ik wil echt dat hij mij wil

Gaat het je nou om het spel of om de knikkers? Wil je die ene specifieke man of wil je een man in het algemeen; maakt eigenlijk niet uit wie?

Iedereen wil gewild zijn, om de persoon die hij/zij is, in plaats van een opvulling van jouw behoefte.

Als jij een man kort na de kennismaking bombardeert, heeft ie direct in de gaten dat het je niet om zijn persoon te doen is. Die hele persoon ken je namelijk nog amper. Je wilt gewoon een willekeurig persoon die de lege plek naast jou opvult.

Op zich een totaal begrijpelijke, menselijke behoefte. Maar als het zo ver gaat dat je je gaat gedragen zoals je omschrijft, is het handig om je af te vragen of je wel aan daten toe bent.

Heb je een leuk, vervullend en gevuld leven? Dan is de behoefte om die plek te vullen nog wel aanwezig, maar niet zo prominent. En zul je je vanzelf minder druk maken over dat contact (en de bevestiging die je kennelijk zoekt).
Wat ik vaak doe als ik alweeeeer zin heb om m`n vriend te smsen, is het smsje wel te typen, maar daarna te verwijderen. en dan m`n telefoon weg te leggen. Een beetje gek, maar dan voelt het toch alsof ik iets heb verstuurd, maar het is niet zo !
veel mannen willen toch wat te veroveren hebben. En als jij hun dan de hele tijd voor bent, dat is gewoon niet leuk.

Ik wil helemaal niet zeggen dat je hard to get moet spelen hoor, maar je moet niet desparete (hoe schrijf je dat ook al weer???) lijken.

en hou jezelf voor ogen: graag of niet! oftewel iemand moet ook moeite doen voor jou.

tot slot: er zijn ook nog mannen die gewoon niet zulke smsers zijn.
Klopt komt ook desperate over. Dat begrijp ik ook richting mannen, maar het is ook wel enthousiasme :-)

wel mooi geschreven Aureel, dat is natuurlijk ook zo. Het gaat me om de man in kwestie, maar het is uit enthousiasme, maar misschien af en toe ook wel uit verveling.

Ja, da's ook een handige Jellyfish, voor jezelf doen alsof je smst.
Maar wat is ongeveer standaard. Hoe lang duurt zo'n dating-fase? Wat zijn jullie ervaringen?

En wanneer weet je of een man je ziet zitten of niet. Ik hoor soms echt dagen niks...en dat voor iemand die je een paar weken kent
quote:shakenandstirred schreef op 21 maart 2012 @ 19:28:

Ga iets leuks doen zodat je je gedachten een beetje kunt verzetten en niet zo obsessief met hem bezig bent! Sporten, werken, shoppen, kletsen met vriendinnen....Wat een leuke avatar....
Gewoon NIET doen...
Ik lees steeds: tips om mijn winderigheid te beperken.. (sorry, heb even ingebroken, moest het even kwijt ).
haha...nou wordt ie mooi
Mijn ervaringen betreft datingfases en daadwerkelijk relatie krijgen zijn verschillend. Aantal keren meegemaakt (ook met huidige vriend) dat de vraag in de trant kwam als Hoe zit het tussen ons, hebben wij een relatie? Laatste keer vroeg vriend dit, toen we ongeveer een maand veel af hadden gesproken en ook daartussen veel contact contact hadden wat voorheen niet zo was. (Kende hem al een tijdje namelijk)

*toevoeging* Ik merkte dat hij mij leuk begon te vinden toen hij aan het einde van dates vroeg wanneer ik hem weer zag, lang bleef hangen terwijl we niets bijzonders meer deden en we eigenlijk allebei heel moe waren, toen hij voorzichtig liet doorschemeren dat hij meer dan drie kusjes op de wang wilde ( wij zoende pas na ongeveer 6 dates), hij mij smste hoe gezellig het was geweest, etc etc. Kleine dingetjes die gewoon allemaal stuk voor stuk fijn voelde. O, en hij begon ook vaker over relaties te praten!
Oh, zo herkenbaar! Ik moet me zo beheersen. Ik maak vaak afspraken met mezelf dat ik pas de volgende dag mag appen. Of na drie uur. Tot die tijd kan ik het dan meer los laten.

Slaat nergens op, maar dat helpt me om niet geobsedeerd te raken door de piepjes van mijn telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven