Tips tegen jaloezie!

27-09-2011 13:20 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Altijd ben ik wel een tikje 'jaloersig' geweest ten opzichte van een partner; in mijn ogen altijd een gezond gevoel van 'hij is van mij ;p' en ik heb mijn vriendjes nooit beperkingen opgelegd van elke aard dan ook.

Mijn vriend is bartender in een populaire uitgaansgelegenheid. Je voelt de bui al hangen ;). Hij is al 's door een meisje over de bar heen gezoend, er staan regelmatig meiden hem op te wachten tot hij klaar is met werken en veel van hen vragen bij de DJ om zijn telefoonnummer.

Over het algemeen vind ik het juist vreselijk gaaf dat hij dan trouw is aan mij, dus in die zin vind ik 't niet altijd moeilijk ofzo ;). Achter zo'n bar moet je ook gewoon flirterig zijn om fooi te vangen.

Maar hij heeft een collega daar en hij heeft naar mijn zin al iets te vaak gezegd dat hij 'het zo'n vreselijk leuke meid vindt'. Ze gaan dan ook wel 's stappen met alle collega's van die tent en de sfeer is daar dan erg van het scoren en de 'gezelligheid'.

Hij is ook een keer gaan stappen nadat wij ruzie hadden gehad (daar baalde ik toen ook best wel van) en toen heeft hij na het stappen samen met haar bij haar thuis nog een drankje gedaan.

Dit gaat mij dus echt te ver. Zijn timing was ook gewoon baggerslecht, maar ik vind gewoon echt niet kunnen dat je met iemand, na het stappen (om 4 of 5 uur 's nachts) mee naar huis gaat - ook al is 't om 'een glaasje water te drinken' - als je een relatie hebt.

Maar goed, dat ben ik. Wat vinden jullie?

Wat ik verder namelijk ook moeilijk vond is dat hij zei dat hij met het stappen eigenlijk net zo flirterig is als achter de bar, omdat hij dat gewoon leuk vindt. Ik kan best wel een beetje dansen enzo met een goede vriend van me - omdat je dan weet hoe 't zit - maar ik vind het flirterig, leuk dansen met een vreemde terwijl je een relatie hebt toch eigenlijk gewoon niet nodig.

Last but not least: hij had met die collega onze ruzie besproken en zij had hem gelijk gegegeven enzo en dat vind ik dan ook al helemaal niet zo cool.

Verder heeft mijn vriend meer vrouwelijke vrienden dan mannelijke, zoals ik meer mannelijke vrienden heb dan vrouwelijke, dus in die zin is dat ook gewoon een stukje acceptatie.
TO ik heb ook in die bar-wereld gezeten met mijn toenmalige vriend. Hij DJ ik barvrouw in dezelfde tent.

De dingen die jij omschrijft zoals stappen met alle collega's dat klinkt mij bekend in de oren. Horeca-collega's zijn vaak superhecht met elkaar.

Maar zijn gedrag naar die specifieke collega vind ik te ver gaan. Als hij respect voor je heeft gaat hij niet naar het stappen nog even gezellig een drankje doen met haar + notabene jullie ruzie bespreken!!!
quote:Suy schreef op 28 september 2011 @ 11:59:

TO ik heb ook in die bar-wereld gezeten met mijn toenmalige vriend. Hij DJ ik barvrouw in dezelfde tent.

De dingen die jij omschrijft zoals stappen met alle collega's dat klinkt mij bekend in de oren. Horeca-collega's zijn vaak superhecht met elkaar.

Maar zijn gedrag naar die specifieke collega vind ik te ver gaan. Als hij respect voor je heeft gaat hij niet naar het stappen nog even gezellig een drankje doen met haar + notabene jullie ruzie bespreken!!!

Ik ben blij dat iemand uit de horeca-wereld dit aangeeft, eerlijk gezegd.

Maar goed, ik reageer na een tijdje nog eens omdat het gisteren weer ter sprake kwam. Hij heeft desbetreffende collega een paar keer naar huis gebracht. Dat zei hij gisteren opeens, met een 'dat vindt je toch niet erg?' erachteraan.

Nee, op zich niet, ik heb niet écht redenen om te denken dat er iets is, maar het geeft zooo'n naar onderbuikgevoel. Ik heb 't dus maar een beetje gelaten; ik wil niet zeuren of zeiken om niks.

Dat ik het niet cool vond dat hij na onze ruzie alles met haar heeft besproken bij haar thuis, dat begrijpt hij niet. Maar hij respecteert 't, en daar heb ik 't dan ook maar bij gelaten.

Maar ondertussen komen er foto's op Facebook voorbij waarbij hij een arm om haar heen heeft en natuurlijk kan dat allemaal puur vriendschappelijk en prima zijn, maar het gaat gewoon om dat ene meisje. Van iedere andere vrouw waar hij met een arm omheen staat wordt ik niet warm of koud. Het was gewoon die situatie van toen - dat hij bij haar een drankje deed om die ruzie te bespreken -, dat hij dat niet snapt en haar dan ook naar huis gaat brengen enzo, vind ik gewoon best wel een beetje lastig.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? (dan bedoel ik vooral voor mezelf)
quote:-nora- schreef op 28 september 2011 @ 11:50:

[...]

[...]

Plus: waarom zou je meteen van het ergste uitgaan? Pas als ie d'r gezoend heeft is ie vreemdgegaan, en niet eerder. Daarom zei ik al, hou je ogen open, maar ga niet dingen insinueren. Wat voor relatie heb je als je de ander niet vertrouwd?Hear Hear
quote:lautje87 schreef op 27 september 2011 @ 22:47:

Ik vind de actie van je vriend echt super respectloos! In plaats van een ruzie goed te maken met zn vriendin gaat ie stappen met vrienden en met een meisje van zijn werk mee naar huis om wat te drinken?? sorry maar ik zou dat totaal niet pikken! Als nou alle collega's erbij waren zou het nog wat minder erg zijn maar waarom alleen met haar? Sophie ik ben met je eens dat hij met deze actie echt te ver is gegaan, ook al is er geen sprake van vreemdgaan, respect voor elkaar in een relatie is wel heel belangrijk.

Volgens mij leg je de schuld nu heel erg bij jezelf omdat je tips wilt zoeken om je jaloezie te lijf te gaan omdat je geen zeikerd wilt zijn tegenover hem maar je hebt alle recht om hier wat van te zeggen. Zou hij dit leuk vinden als jij dat zou doen?

Een tip tegen jaloezie (wat bij mij altijd helpt):

Maak van het jaloerse gevoel iets positiefs. Jaloezie kan ook voortkomen omdat je super gek op hem bent en hem voor geen goud zou kwijt willen dus dat is iets om heel blij mee te zijn! en spreek het gewoon uit! zeg het tegen hem, misschien vind hij het logisch en heeft ie het gewoon niet door gehad dat het voor jou vervelend is geweest!

suc6

Misschien wilde hij het juist van de andere kant bekijken en daarom dit met een meisje bespreekt??

Jongens onderling bespreken niet vaak problemen met elkaar..

Ik blijf ook roepen dat hij het zelf verteld heeft, waarom??
quote:Suy schreef op 28 september 2011 @ 11:59:

Maar zijn gedrag naar die specifieke collega vind ik te ver gaan. Als hij respect voor je heeft gaat hij niet naar het stappen nog even gezellig een drankje doen met haar + notabene jullie ruzie bespreken!!!Wat een onzin, je zegt zelf dit soort collega's zijn vaak hecht met elkaar. Als hij de situatie nu eens wilde bespreken met iemand van het andere geslacht om wellicht zo meer inzicht te krijgen in zijn partner dan is een vrouwelijke collega's die hij vertrouwd en waar hij het goed mee kan vinden toch juist de aangewezen persoon hiervoor?!?
Hij heeft jou wel verteld dat hij haar naar huis heeft gebracht, alleen zijn timing vind ik bagger. Hij had het van mij wel eerder mogen vertellen. Zeker nu je weet dat hij haar errug leuk vindt.

Goed dat je dat duidelijk hebt aangegeven. Jammer dat dat kwartje nog niet bij hem valt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:sophietje89 schreef op 11 oktober 2011 @ 12:18:

[...]

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? (dan bedoel ik vooral voor mezelf)

Sorry hoor, Antonius, maar zo'n toon hoeft nou ook weer niet. Ik vraag toch hoe ik dit het beste voor mezelf kan aanpakken, omdat ik dit wellicht ten onrechte best lastig vind.

Ik zeur ook helemaal niet naar mijn vriend toe en spreek jouw punten ook helemaal niet tegen.

Ik vind 't gewoon heel lastig! En als je dat onzin vindt, dan zit ik niet op je reacties te wachten.
He Sophietje...

Ik zie nu idd dat dit topic ook die richting opgaat, mijn excuses, wilde echt niet je topic overnemen...

En het was zeker niet de bedoeling een nare toon tegen je aan te slaan dus mijn excuses als je dit zo ervaren hebt.

Ik vind jouw gevoel geen onzin echter wel de insinuaties die er gemaakt worden wel...

Er wordt (vaak, niet altijd) van het slechte uit gegaan en dan denk ik; '' dan zit er al iets niet goed, lijkt me" En als ik subjectief naar de feiten kijk dan verwonder ik me erover, met name vanwege het feit dat hij altijd eerlijk is geweest, hoe kwetsend je dit ook ervaren hebt..

Als iemand wil vreemdgaan dan doet ie dat juist met iemand met wie je heel weining kans hebt dat het uitkomt en dan zal hij juist angstvallig alles over diegene voor zich houden...

Dat hij aangeeft dat hij met haar zo goed kan praten lijkt me juist fijn voor hem, met name omdat zij het ook eens van de andere kant (vrouwelijke kant) kan bekijken en dingen juist voor hem in perspectief kan zetten..

Weet je btw wat er uit het gesprek met haar is gekomen?
Ha! ;) Bedankt voor je reactie, ik snap je nu beter.

En die opmerking op jouw topic was geen sneer hoor, meer een opmerking van 'je wilt er wel heel graag over praten' ;p.

Wat het is, mijn vriend heeft wel 's de opmerking gemaakt van: 'Ja, A. stond me te pijpen in het slettehok van [zijn werkplek], hahaha.' En daar achteraan: 'Ja, zo vertel ik je toch de waarheid zonder dat je 'm gelooft.'

Zo heeft onze vriendin haar affaires ook heel lang geheim kunnen houden tegenover haar vriend. 'Hahahaha, ja, natuurlijk is er iets gebeurd, wat dacht jij dan.' En ondertussen maar geen grapjes maken.

Nu heeft mijn vriend af en toe last van aanvallen flauwe humor, dus ik geloof 't ook niet echt ofzo. Maar... met jouw punt over dat 'angstvallig' voor zich houden, dat ben ik niet met je eens. Zo hoeft 't in ieder geval niet te zijn.

Verder: ja, fijn dat hij met haar goed kon praten, maar dat had ie van mij dan beter in een kroeg kunnen doen en niet bij haar thuis. Dat is voor mij toch een nuanceverschil.

Verder weet ik alleen uit dat gesprek met haar dat zij hem gelijk gaf. We zijn er niet meer inhoudelijk op in gegaan.

Waar ik bang voor ben? Nou ja, dat er vonk overvliegt. Dat hij haar meer dan alleen maar een goede vriendin vindt. Dat zij iets probeert (natuurlijk, daar is hij ook bij, maar toch).

Zelf heb ik ook altijd veel mannelijke vrienden gehad. Eerder dit jaar bleek alleen één van mijn beste vrienden al 7 jaar verliefd op me te zijn en heeft hij iets bij me geprobeerd. Sindsdien geloof ik toch minder in man-vrouw-vriendschappen, eerlijk gezegd.
Sophietje,

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Uit je topic maak ik ook niet op dat je overdreven jaloers bent. Ik vind je reactie/gevoel dus eerder logisch, dus tips om ermee om te gaan kan ik je niet geven. Ik zou het eerder gek vinden wanneer het je allemaal niets zou doen.

Het enige wat ik me afvraag en wat je niet zeker weet is of dat meisje hem daadwerkelijk gelijk heeft gegeven. Mischien gebruikt je vriend dat alleen maar om zelf sterker te staan in zijn argumenten.
Hoi Sophietje

Ten eerste bedankt voor je reactie!

Verder wilde ik nog even ingaan op iets wat je zei;

"Zelf heb ik ook altijd veel mannelijke vrienden gehad. Eerder dit jaar bleek alleen één van mijn beste vrienden al 7 jaar verliefd op me te zijn en heeft hij iets bij me geprobeerd. Sindsdien geloof ik toch minder in man-vrouw-vriendschappen, eerlijk gezegd."

Je hebt meerdere vriendschappen met mannen gehad en er is er eentje verliefd op je geworden.. Tsja dat kan gebeuren natuurlijk, dit houd echter niet in dat dit ALTIJD t geval is.. En daar zit m de crux. Als je een relatie in gaat kan het zo zijn datie na 2 maanden in n monster veranderd en gaat slaan, als je een vriendschap met n dame hebt kan ze er vandoor gaan met je vriend enz enz enz

Maar houdt dit dat in dat je nooit meer een vriendschap met een man kunt hebben, een relatie kunt aangaan of vriendinnen kunt maken?

Misschien is een van je vriendinnen wel lesbisch en verliefd op jou en probeert ze jou te verleiden?!?

Kijk serieus als hij vreemd gaat/wilt gaan zijn het over het algemeen niet de meest voor de hand liggende personen.. Dus juist als hij openlijk contact met iemand heeft is het risico juist kleiner.. Blijkt er iemand te zijn waar hij het nooit over heeft en niet over praat, ja dan zou ik verdenkingen hebben net als jij..

Hoop dat je n Btje door hebt wat ik bedoel..;)

Bedoel t goed iig...

Het is zo makkelijk iemand af te branden (heb ik het over andere forummers) die je niet kent op basis van wat je zelf hebt meegemaakt.. Echter iedereen is anders en daar schuilt ook t risico in van deze vooroordelen. Wat mij betreft zou t zo moeten werken als ih rechtssysteem; innocent until proven guilty!
PS; die vonk kan ook overslaan bij t meisje id bus, of de dame achter de kassa enz
Ha, you're right, ik blijf gewoon een soort van een beetje op mijn hoede wat betreft die meid. Maar dat gevoel is er nu en ik hoop dat het snel weg gaat, maar ja...

Want, hij zei gisteren: 'Ja, wat ik zo leuk vind aan A. is dat ze zo op jou lijkt.'

Oef... ;p. Handig is anders, right?

Maar goed, bedankt voor je reactie. Peace! ;p
Ik zou hem maar een beetje in de gaten blijven houden. Je moet als man wel heel stevig in je schoenen staan om niet te bezwijken in dit soort situaties. En dan bedoel ik :

- ruzie gehad met je vriendin

- beetje aangeschoten/ dronken na een nacht stappen

- met een knappe vrouw alleen bij haar thuis

- en die dame is ook nog verliefd op jou

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mannen op dat moment niks doen. De 'goede' weten meestal ook van zichzelf wel dat ze dat niet kunnen, en zullen dan niet met dat meisje mee naar huis gaan.
Ik weet niet wat ik hiervan zou denken. Ik zou het persoonlijk heel vervelend vinden als mijn vriend continue over een specifiek persoon zou praten (als in zij is leuk en als grapje ze heeft me gepijpt, wat daar nou grappig aan is???) en daarmee op de foto zou gaan en gaat stappen ed. Als het nou in groepsverband is of hij doet dit met al zijn vriendinnen, dan zou anders zijn. Maar volgens mij is dit allemaal heel specifiek gericht op haar.

Haar naar huis brengen moet kunnen, maar dan wel in een noodgeval. Waarom moet hij haar steeds naar huis brengen? Als ze het eng vind in haar eentje moet ze auto kopen. Ik zie niet in waarom hij haar thuis moet brengen. Zij kiest voor dit werk en deze tijden en dat ze dus ook rond dat tijdstip naar huis moet. Dan brengen andere collega's haar maar naar huis.

Hij vertelt het weliswaar eerlijk, maar toch wel achteraf en dan ook nog met de opmerking dat vind je niet erg. Alsof hij daarmee bepaalt dat het niet erg is. Hij kan niet voor jou bepalen of jij iets erg vind, maar door deze opmerking kapt hij alles gelijk af.

Daarnaast snap ik best dat hij een ruzie wil bespreken met een collega/vriendin ed, maar dat hoeft dan niet 's nachts bij haar thuis. Dat had hij tijdens het werk/pauze kunnen doen of gewoon een keer een avond. Door mee te gaan en ook nog eens naar binnen te gaan, zou ik ook een raar gevoel krijgen.

Persoonlijk zou ik hier heel erg de kriebels van krijgen. Denk niet dat ik een relatie zou trekken met zo iemand.

@ Thijs, ik mag toch hopen dat iedere goede man gewoon mee naar binnen zou kunnen zonder iets te WILLEN doen. Het feit dat je dan maar niet mee naar binnen gaat omdat er anders iets gebeurt zegt toch al genoeg, dan WIl je dus wel iets doen. Dan ga je mi al te ver.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Nog bedankt voor jullie reacties.

Even @Thijs; voor zover ik weet is zij zeker niet verliefd op hem. Ik kan me natuurlijk niet voorstellen dat er vrouwen zijn die niet als een blok voor mijn vriend vallen, maar ik heb zeker geen redenen om dit te denken.

@ Karen; hij vroeg 'dat vindt je toch niet erg?' Dus hij bepaalde dat zeker niet voor mij, hoewel het inderdaad wel een beetje een uitgangspunt is van: je hoeft hier ook zeker niet over te beginnen. Maar misschien is dat ook wel gewoon zo. Don't know.

Maar goed, de kriebels blijven en ik hoop dat ze over gaan. We hebben het vreselijk leuk samen en het zou belachelijk zijn als het hierom over zou gaan. Ik vind mezelf namelijk niet overdreven jaloers.

Maar wat ook in een ander topic wordt besproken; mijn vriend is nooit jaloers en ziet jaloezie ook als puur iets ellendigs. Terwijl ik er juist iets positiefs in zie; als het me niks doet dat hij met een andere dame close is, betekent dat toch vooral dat ik hem echt niet kwijt wil?
@ Thijs

Ik ken echt wel genoeg mannen niet in de verleiding zouden komen..

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten..
ook eens met struikje.
ik vind deze situatie wel lastig.

Je vriend is denk ik niet de stiekeme vreemdganger die af en toe wil scoren, dan zou hij niks vertellen over naar huis brengen enz.

Ik vind wel dat hij zich op het randje begeeft, ik zou er erg veel moeite mee hebben als ik jou was.

Hij vindt haar leuk. Ok dat kan. Mag ook. Maar ipv dat hij een beetje afstand houdt om uit de gevarenzone te blijven zoekt hij die juist op imo.

Waarom de kat op het spek binden? Dat snap ik niet.

Ik zou dit gewoon openlijk bespreken met hem. Gewoon over praten.

Mijn man komt in zijn werk legio leuke vrouwen tegen. Hij is ook goedlachs en praat graag. En toch is het nog nooit bij me op gekomen dat hij misschien wel eens vreemd zou kunnen gaan. Er zit gewoon echt helemaal niets rondom hem wat dat zou impliceren. En dan zou het natuurlijk nog steeds wel kunnen maar dan kies ik er voor om daar niet mee bezig te zijn want dan heb je geen leven.

Maar als hij thuis zou komen met verhalen over het meisje in de koffieshop waar hij elke dag koffie drinkt zou ik wel vraagtekens krijgen. Die heb ik nu niet.

Iemand zegt ergens "vrouwen maken zich NIET druk over situaties waar NIETS aan de hand is."

Omdat die situaties glashelder zijn. Ik heb ook een hele goede vriend waar ik rustig alleen naar toe ga en waarmee ik ook mijn relatie bespreek en viceversa. Zijn vrouw en mijn man hebben daar nooit 1 woord aan vuil gemaakt. Glashelder namelijk.

Ik vind deze situatie niet glashelder. Ik vind dit vaag en op het randje en zou het dus bespreken om het hopelijk glashelder te krijgen.
Anthonius het gaat hier toch om respect voor elkaar hebben? Hij weet dat zij het vervelend vindt en toch doet hij het.

Als hij zijn relatie-dingen met iemand van het andere geslacht wil bespreken (wat ik trouwens je reinste onzin vind) dan doet ie dat maar met zijn moeder of zus ofzo, maar niet met dat specifieke meisje.
Het zou me wat zijn zeg dat mijn vriend bij elk meningsverschil meteen met een vriendin de kroeg induikt.
quote:jo12345 schreef op 27 september 2011 @ 13:27:

Een barman heb je nooit alleen!Dit is ook mijn mening. Het is gewoon zo
quote:Anthonius schreef op 17 oktober 2011 @ 05:07:

@ Thijs

Ik ken echt wel genoeg mannen niet in de verleiding zouden komen..

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten..Ik ken ze ook, die mannen. Dat zijn diegene die de verleiding niet opzoeken.
quote:rozenstruikje schreef op 17 oktober 2011 @ 10:14:

[...]

Ik ken ze ook, die mannen. Dat zijn diegene die de verleiding niet opzoeken.wederom
laat die vent eens los, zo duw je hem echt nog eens in de armen van een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven