Tips weekendje Utrecht / nachtleven
maandag 26 maart 2018 om 14:05
Hoi Allemaal!
Binnenkort ga ik samen met mijn vriendin naar Utrecht toe omdat wij 2 jaar samen zijn. Nu ben ik er nog nooit geweest en heb dus ook geen idee waar ik moet zijn om s'middags lekker te lunchen, s'avonds een lekker hapje te kunnen eten en eventueel daarna de stad in voor de nodige drankjes
Wij houden allebei wel van een stevige hap, bijvoorbeeld een lekkere burger of steak, en zijn er ook zeker niet vies van om s'avonds het terras of de clubs op te zoeken om gezellig wat biertjes en wijntjes te drinken! Natuurlijk willen we ook graag in de middag de stad verkennen en eventueel wat activiteiten doen (Domtoren beklimmen, bootje huren, etc) Hier zijn ook alle tips over welkom !!
Greettz, Appelflapje
Binnenkort ga ik samen met mijn vriendin naar Utrecht toe omdat wij 2 jaar samen zijn. Nu ben ik er nog nooit geweest en heb dus ook geen idee waar ik moet zijn om s'middags lekker te lunchen, s'avonds een lekker hapje te kunnen eten en eventueel daarna de stad in voor de nodige drankjes
Greettz, Appelflapje
maandag 26 maart 2018 om 14:50
Voor die stevige hap moet je bij beers and barrels zijn (wel die aan de oudegracht, niet aan veilingshavekade, minder leuke plek), of bij broadway steakhouse (eveneens aan de oude gracht)
Hou je van speciaalbier? dan zou ik lunchen bij Olivier, in oude schuilkerk, superleuk van binnen, en lekkere lunch en biertjes
Hou je van speciaalbier? dan zou ik lunchen bij Olivier, in oude schuilkerk, superleuk van binnen, en lekkere lunch en biertjes
maandag 26 maart 2018 om 15:04
Ik heb inderdaad al bij Broadway gekeken en denk dat dat hem wordteneriirene schreef: ↑26-03-2018 14:50Voor die stevige hap moet je bij beers and barrels zijn (wel die aan de oudegracht, niet aan veilingshavekade, minder leuke plek), of bij broadway steakhouse (eveneens aan de oude gracht)
maandag 26 maart 2018 om 15:19
Ja hoor, Olivier is leuk. Wel druk en lawaaiig, maar voor de lunch zijn er echt leukere dingen. Elize, Jozef, Broei, Ted's, de Utrechter.
Buck's is trouwens beter dan Broadway wat betreft ribs, maar ik weet dat daar de meningen over verschillen.
B&B is oke, Pickles in de Drieharingenstraat leuker. Sea Salt Saloon is fantastisch voor vis.
Clubben is lastig, maar Basis aan de Oudegracht vind ik wel tof (je moet er van houden). Bij Stan&Co wordt er ook nog weleens gedanst, of je kan naar de ACU of Ekko.
Voor de borrel zijn Talud 9 (wijn) erg leuk, Brun, Behind Bars, Plank, en als het echt een dramatische avond wordt; de Voortuin, Lebowski of Hofman.
Als je net ff van die Oudegracht af wil; Tilt of Lijn 4.
Dat zijn wel weer genoeg lievelingetjes, straks wordt het nog snoeidrukker dan het al is
Buck's is trouwens beter dan Broadway wat betreft ribs, maar ik weet dat daar de meningen over verschillen.
B&B is oke, Pickles in de Drieharingenstraat leuker. Sea Salt Saloon is fantastisch voor vis.
Clubben is lastig, maar Basis aan de Oudegracht vind ik wel tof (je moet er van houden). Bij Stan&Co wordt er ook nog weleens gedanst, of je kan naar de ACU of Ekko.
Voor de borrel zijn Talud 9 (wijn) erg leuk, Brun, Behind Bars, Plank, en als het echt een dramatische avond wordt; de Voortuin, Lebowski of Hofman.
Als je net ff van die Oudegracht af wil; Tilt of Lijn 4.
Dat zijn wel weer genoeg lievelingetjes, straks wordt het nog snoeidrukker dan het al is
maandag 26 maart 2018 om 15:32
Ik deeenk dat ik hier wel even mee vooruit kan ja !
maandag 26 maart 2018 om 15:41
Oké, dankjewel voor je tips !
maandag 26 maart 2018 om 15:51
Bij Mick O'Connells kun je hele lekkere hamburgers krijgen en is het gezellig om even wat te drinken.
In tivoli de Helling (net iets buiten het centrum) kun je live muziek kijken en luisteren en dansen. Dan heb je nog het Oude Pothuys op de Oudegracht. Daar heb je ook veel livemuziek en kun je eten. (Eten vind ik niet zo goed daar.) Ekko is inderdaad ook leuk, maar wat alternatief ingesteld.
Verder zou ik gewoon door de stad heen gaan lopen en kijken of je wat leuks tegenkomt.
In tivoli de Helling (net iets buiten het centrum) kun je live muziek kijken en luisteren en dansen. Dan heb je nog het Oude Pothuys op de Oudegracht. Daar heb je ook veel livemuziek en kun je eten. (Eten vind ik niet zo goed daar.) Ekko is inderdaad ook leuk, maar wat alternatief ingesteld.
Verder zou ik gewoon door de stad heen gaan lopen en kijken of je wat leuks tegenkomt.