Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
@Pum: Voor je dochter is die band heel belangrijk, ook als je uit elkaar gaat...en waarom? tja, iemand zei vd week tegen me, alles gebeurt met n reden!

@kunstje:hoe weet je of t om jou gaat, en niet omdat de ander tegenvalt?Dit houdt mij ook bezig nu, terwijl het helemaal nog niet aan de orde is.

Hersens draaien overuren, als ik die nou uitbetaald kreeg,was ik n rijk vrouw
quote:nightnurse schreef op 23 februari 2012 @ 11:38:

@kunstje:hoe weet je of t om jou gaat, en niet omdat de ander tegenvalt?Dit houdt mij ook bezig nu, terwijl het helemaal nog niet aan de orde is.

Hersens draaien overuren, als ik die nou uitbetaald kreeg,was ik n rijk vrouw

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar het zal ook niet gebeuren, want in 27 jaar heeft hij nog nooit ongelijk toegegeven en tot op heden vind hij nog steeds niet dat hij fout gehandeld heeft door een affaire te beginnen. Dat was gewoon mijn schuld!

Dus in de praktijk zal ik hierover geen beslissing hoeven nemen.

Zou het wonder wel geschieden, dan zou ik daar heel lang over moeten denken. Maar hoe verder ik mijn leven op de rails krijg, hoe minder kans dat ik hem nog terug wil.

Zoals het was wordt het toch nooit meer. Maar zoals je ziet probeer ik mezelf heel hard te overtuigen, maar zeker van mijn zaak ben ik ook niet. Dus ik weet het echt niet.

En ja, ik zou dan ook multimiljonair zijn, inmiddels
ja dcaht ook de kids de dupe, maar dat ligt aan hoe wij er mee omgaan!! Ze mogen verdriet zien, maar ik ben van plan veel leuke dingen metze te doen. gezellig.

@ kunstje Ik ga het doen hoor.. ik ga der ff uit.. Maar als je mij nu oprecht vraagt of hij van mij een kans krijgt op een doorstart? ja maar dan wel op mijn manier..
kunstje ,je moet je koppie erbij houden nu hoor, geldzaken zijn erg belangrijk en pak het zakelijk aan.tis gunstig dat je nog geen werk hebt want dat telt mee in de alimentatie!!maak daar nog even gebruik van.tis lullig om te moeten zeggen maar toch....

en nightnuste, wat een complete idiote situatie zeg....wat een mafkees...tja ,het is ook zijn huis maar wat een onfatsoenlijke manier om met jou om te gaan zeg,wat een lef.

hij is er duidelijk klaar mee en zit kennelijk niet met het feit dat het jou pijn doet.....

Pum,zou je niet beter de energie in je zelf kunnen gaan steken ipv een man die doelloos is?sorrie dat ik het zo hard stel maar ondertussen ben je meer met hem bezig dan jezelf overeind te houden,ik ben mss hard tegen je maar ,iemand heeft het al een keer gevraagd,....wat wil je zelf????hij heef t moeilijk,geen familie, is depressief enz,is zielig ....en jij dan??nogmaals sorrie voor deze harde woorden maar ondertussen sleurt hij je mee in zijn ellende...jij kunt dit niet voor hem oplossen...dat moet ie zelf,hijh moet het voor je over hebben en kennelijk heeft ie dat niet xxx
zonder tegenslag is er geen overwinning
.
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
quote:problemo schreef op 23 februari 2012 @ 11:52:

ja dcaht ook de kids de dupe, maar dat ligt aan hoe wij er mee omgaan!! Ze mogen verdriet zien, maar ik ben van plan veel leuke dingen metze te doen. gezellig.

@ kunstje Ik ga het doen hoor.. ik ga der ff uit.. Maar als je mij nu oprecht vraagt of hij van mij een kans krijgt op een doorstart? ja maar dan wel op mijn manier..

Goed gedaan, meid. Je komt er wel!

En zoals je jezelf nu opstelt, komen je kinderen er ook wel uit. Wie weet: eind goed, al goed.
quote:problemo schreef op 23 februari 2012 @ 11:52:

Tuurlijk ligt het aan ons hoe we ermee omgaan, ik ben al 11jr bij de vader van mn zoon weg, en nog steeds heeft mn zoon af en toe verdriet, en waarom? Omdat hij zo graag zn paps en mams samen in 1 huis wil. Hij wil graag de 2 mensen waar ie zo van houdt dichtbij zich hebben...samen ontbijten e.d.

@ kunstje Ik ga het doen hoor.. ik ga der ff uit.. Maar als je mij nu oprecht vraagt of hij van mij een kans krijgt op een doorstart? ja maar dan wel op mijn manier..Die vind ik mooi
mooi al die steun aan elkaar.

@kunstje, het gaat redelijk,heb vandaag een heel verhelderend gesprek gehad met een maatschappelijk werker(leuke vent maar volgens mij valt ie niet op vrouwen....)

maar goed,hij analyseerde (na een paar gesprekken) de houding van ex vriend en het geen hij zei,daar kon ,kan ik me wel in vinden en geef tmij weer een puzzelstukje wat op zn plek valt.

mijn ex vriend kreeg de grootste problemen toen wij samen in ONS huis gingen wonen. daarvoor woonde wij in ZIJN huis en heb ik nooit geen ruimte opgeeist of op kunnen eisen voor mezelf,daar was ik te bescheiden voor en ik kreeg ook de ruimte letterlijk en figuurlijk niet.(zo sliepen wij op de kleinste slaapkamer waar geen deur in zat en ik had geen kledingkasten, wanneer ex opperde bij een van zijn kids om te ruilen met een van hun kamers(die groter waren en bijna altijd leeg stonden,zeiden ze : als ik in die kleine kamer moet,kom ik niet meer)

maar in onze gezamelijke woning nam ik mijn ruimte waar ik recht op had ,ook letterlijk en figuurlijk.

daar heeft hij niet mee om kunnen gaan en gunde mij mn ruimte ook niet.(door bv mij geen inzage te geven in de financieen).

maar iedereen heeft ruimte nodig toch?

dit is een van de vele redenen waarom het niet meer ging,hij kon er gewoon niet mee omgaan.

maar toch,het gemis,het er alleen voor staan,bah....
idd het gemis!! gek word je er van.
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
@habithere... dus het gesprek met mw heeft je wel goed gedaan?

Mijn huisarts vond ook dat ik daarheen moest, ik weet t zo nog niet
nightnurse,ik heb veel meer aan de maatschappelijk werker dan die hele miep die zich psycholoog noemt en onze relatietherapie tot een en al ellende maakt(gaat oa ook alleen met ex gesprekken aan wat mij natuurlijk niet aanstaat,geen objectiviteit meer naar mijn idee)

bovendien is het gratis,tenminste hier wel,gaat via de gemeente.

psycholoog heeft me al 300,- gekost,en ben geen ....opgeschoten..altijd proberen hoor!!
quote:habithere schreef op 23 februari 2012 @ 16:07:

nightnurse,ik heb veel meer aan de maatschappelijk werker dan die hele miep die zich psycholoog noemt en onze relatietherapie tot een en al ellende maakt(gaat oa ook alleen met ex gesprekken aan wat mij natuurlijk niet aanstaat,geen objectiviteit meer naar mijn idee)

bovendien is het gratis,tenminste hier wel,gaat via de gemeente.

psycholoog heeft me al 300,- gekost,en ben geen ....opgeschoten..altijd proberen hoor!!

Wel vreemd hoor, dat degene die relatietherapie doet, een van de twee apart ontmoet. Volgens mij is dat niet de normale gang van zaken. Fijn dat mw wel werkt voor jou (vooral als het gratis is).

Hadden jullie een koophuis? En hoe doen jullie dat nu: gaat hij er wonen, nu jij weggaat en moet jij dan nog voor het huis betalen?
Jee Habithere, wat je schrijft over je letterlijke ruimte mogen en kunnen innemen gaat me toch wel aan het hart hoor.

Het is misschien zinnig om met de MW te kijken hoe jouw positie vroeger thuis was en dat herschikken, patronen blijven zich herhalen als je ze niet doorbreekt.

Vrouw toch

Kunstje, op 2e gesprek joh?
[quote]campari schreef op 23 februari 2012 @ 18:08:

Het is misschien zinnig om met de MW te kijken hoe jouw positie vroeger thuis was en dat herschikken, patronen blijven zich herhalen als je ze niet doorbreekt.

Klopt als n zwerende vinger.. heb zelf nog al wat gesprekken gehad met psych, maar uiteindelijk kon ik er niet meer mee verder...

Stap naar mw is voor mij nogal groot, omdat deze valt onder de organisatie waar ik voor werk, maar misschien moet ik mn trots eens opzij zetten
quote:nightnurse schreef op 23 februari 2012 @ 18:59:

[quote]campari schreef op 23 februari 2012 @ 18:08:

Stap naar mw is voor mij nogal groot, omdat deze valt onder de organisatie waar ik voor werk, maar misschien moet ik mn trots eens opzij zetten

Deze mensen hebben toch ook een beroepsgeheim, dus zullen ze op het werk echt niet gaan vertellen wat jij gezegd hebt.

Ik begrijp eigenlijk niet zozeer het verschil tussen mw en therapeut of psycholoog. Kunnen jullie me dat uitleggen?
@campari ,ik en mw hebben daar al naar gekeken en idd komt het voort uit mn situatie van vroeger,opvoeding etc...ook een stuk karakter.ik weet het en het wordt mij steeds duidelijker,,,er wordt echt geherschikt o pdit moment hoor

t word me steeds duidelijker

maar ik heb een andere kwestie.

zojuist was hier een van mijn beste vriendinnen,die van alles op de hoogte was van wat er bij ons heeft afgespeeld.kon altijd heel goed met haar praten.

maar goed,zijkomt mij vertellen dat zij morgen een week op vakantie gaat en dat zij mijn ex vriend heeft gevraagd of hij

die week in haar huis wil om op haar katten te passen.

(let wel: mijn vriendin,hij heeft geen enkele relatie met haar,die heb ik)

en hij heeft dat geaccepteerd....

zij vroeg mij wat ik er van vond en ik heb haar gezegd dat ik het niet zo leuk vond en er moeite mee had.

daardoor kregen we een meningsverschil omdat zij vond dat ik er te zwaar aan tilde en ik voelde het min of meer als verraad...

ligt dit aan mij?wat vinden jullie ervan wanneer je ex in het huis van je beste vriendin zou zitten???
@ kunstje

ja we hebben een koophuis samen (pas een jaar) en dat gaat ,zover ik weet, verkocht worden....

zover ik weet kan hij het alleen niet betalen maar aangezien mijn ex wel meer vreemde moves maakt, sta ik nergens meer van te kijken.

hij gaat hier zolang wonen en hij gaat de lasten dragen van dit huis....
Nightnurse, dat zou ik absoluut niet doen. Natuurlijk heeft men geheimhoudingspilcht maar het is niet handig dat lijnen door elkaar gaan lopen.

*poef* weggehaald

Beiden vonden we dat overdreven maar achteraf is dat het enige juiste, afstand houden.

Kunstje; een MW heeft met name kaas gegeten van de sociale ongemakken die een mens tegen kan komen, regelgeving en maatschappelijke plaatsing (in gezin, werk, uitkeringen).

Een therapeut kan meerdere richtingen op gaan maar gaat met name dieper in op het gedrag, de oorsprong daarvan en het gedragsmatig oplossen, die helpt meer met het psychosociale aspect.

Een psycholoog is nog breder opgeleid, die gaat in op het innerlijke leven van de mens en de stoornissen hierin (het Ik, denken/voelen/willen).

Een psychiater is een arts die psychiatrische ziekten behandeld (medisch) en medicatie voorschrijft. Bovengenoemden mogen dit niet.

Dit even in een notendop want het ligt nog wat genuanceerder.
quote:habithere schreef op 23 februari 2012 @ 19:09:

maar ik heb een andere kwestie.

zojuist was hier een van mijn beste vriendinnen,die van alles op de hoogte was van wat er bij ons heeft afgespeeld.kon altijd heel goed met haar praten.

maar goed,zijkomt mij vertellen dat zij morgen een week op vakantie gaat en dat zij mijn ex vriend heeft gevraagd of hij

die week in haar huis wil om op haar katten te passen.

(let wel: mijn vriendin,hij heeft geen enkele relatie met haar,die heb ik)

en hij heeft dat geaccepteerd....

zij vroeg mij wat ik er van vond en ik heb haar gezegd dat ik het niet zo leuk vond en er moeite mee had.

daardoor kregen we een meningsverschil omdat zij vond dat ik er te zwaar aan tilde en ik voelde het min of meer als verraad...

ligt dit aan mij?wat vinden jullie ervan wanneer je ex in het huis van je beste vriendin zou zitten???Ik zou het niet leuk vinden, maar kan er eigenlijk geen echte reden voor vinden. Het is meer iets gevoelsmatigs. Nu weet ik niet of vriendin niet iemand anders zou kunnen vinden. En eigenlijk is het haar goed recht om hem te vragen. Maar ik kan me voorstellen dat je het als een soort verraad voelt. Lastig hoor!
Bedankt, Campari!
Habithere, ik zou daar zeker ook niet gecharmeerd van zijn.

Gatver, over jouw rug om wil zij een kattenoppas.

Laat je niet van de wijs brengen, je eerste reactie was goed; dit gaat een grens te over.

Vrienden moeten allereerst het gevoel geven dat ze achter je staan.

Het ligt heel gevoelig en daar is zij even over heengebanjerd zonder te overleggen, niet goed.
vriendin had zeker iemand anders kunnen vragen,en ik heb ook wel haar dieren verzorgd toen zij op vakantie was(zij woont hier vlakbij nl).en ik had haar zeker 3 mensen kunnen aandragen die graag in haar huis hadden willen zitten.

ik zou dit zelf heel anders hebben opgelost uit respect naar mn beste vriendin.

maar iedereen is anders,ik had het als ex ook nooit geaccepteerd
dank je wel campari en kunstje,zij lag het probleem bij mij en zei letterlijk: ik denk dat je het allemaal een beetje te zwart ziet en er te zwaar aan tilt,,,ik ging werkelijk aan mezelf twijfelen en ik dacht echt: nu ga ik gek worden,het ligt echt aan mij,ik ben niet goed in mn hoofd,,,

dit doe je toch niet met je vriendin???

ik ben eigenlijk heel emotieloos op dit moment eronder....ik voel er niks bij nu ....ik denk alleen maar,ok weer iemand van mn lijstje
Zij zit fout als ze niet begrijpt dat jou dit moeite kost.

Ik nam in het begin zelfs mijn ouders kwalijk dat zij nog contact hadden met ex, achteraf was dat het enige goede, maar vriendin had moeten overleggen.

Hoe nu?
@campari...tja ,wat nu ...niks meer denk ik. zij zal niet in gaan zien dat het gevoelsmatig gewoon niet goed voelt...

ik heb voorlopig geen enkele behoefte aan contact met haar.

ik neem het haar niet kwalijk dat ze contact zou hebben met hem maar dat hebben/hadden ze helemaal niet.....

IK had contact met haar.

en dan moet er een katteoppas komen en gaat ze hem vragen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven