Tja, en dat was het dan....
zondag 11 september 2011 om 20:29
Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone....
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone....
zondag 11 september 2011 om 21:47
quote:Bahco schreef op 11 september 2011 @ 21:42:
Wat een ellende zeg, na zoveel jaar! Het is begrijpelijk dat je de band nog voelt. Later ga je er steeds meer over nadenken en dan kom je ook daarvan af. Precies wanneer de tijd rijp is. Wat zou kunnen helpen is juist de dingen gaan doen die mét hem niet mogelijk waren. Je kan de trui aantrekken die hij spuuglelijk vond maar die jij juist zo lekker vond zitten. De hond of kat kopen waar hij een hekel aan had. Of tot vier uur in de nacht uitgaan. Plat praten, je haar in de war, kauwgum kauwen, muziek draaien van de Zangeres Zonder Naam, je verzint het maar. Een dartbord ophangen met zijn gezicht erop geplakt en maar pijltjes gooien. Nou ja misschien is dat laatste voor over een paar maanden De ellende is juist dat we altijd behoorlijk op 1 lijn lagen, we hadden dezelfde hobby's en deden vaak dezelfde dingen. Dat is juist het ergste voor mijn gevoel is heel mijn huwelijk een grote fake-partij geweest.... terwijl ook hij aangeeft dat het niet zo is geweest
Wat een ellende zeg, na zoveel jaar! Het is begrijpelijk dat je de band nog voelt. Later ga je er steeds meer over nadenken en dan kom je ook daarvan af. Precies wanneer de tijd rijp is. Wat zou kunnen helpen is juist de dingen gaan doen die mét hem niet mogelijk waren. Je kan de trui aantrekken die hij spuuglelijk vond maar die jij juist zo lekker vond zitten. De hond of kat kopen waar hij een hekel aan had. Of tot vier uur in de nacht uitgaan. Plat praten, je haar in de war, kauwgum kauwen, muziek draaien van de Zangeres Zonder Naam, je verzint het maar. Een dartbord ophangen met zijn gezicht erop geplakt en maar pijltjes gooien. Nou ja misschien is dat laatste voor over een paar maanden De ellende is juist dat we altijd behoorlijk op 1 lijn lagen, we hadden dezelfde hobby's en deden vaak dezelfde dingen. Dat is juist het ergste voor mijn gevoel is heel mijn huwelijk een grote fake-partij geweest.... terwijl ook hij aangeeft dat het niet zo is geweest
zondag 11 september 2011 om 21:52
Mijn tip is om zo snel mogelijk alle zakelijke dingen af te handelen.
De scheiding, verdeling etc. Om financieel en fiscaal zelfstandig te worden en in dat opzicht los te komen van hem.
Hebben jullie een eigen huis? Kan jij daar blijven, wil je dat uberhaupt? Ben je financieel draagkrachtig, werk je?
Het emotionele deel, dat heeft meer tijd nodig, veel meer tijd.
Van zo'n lapzwans moet je zo snel mogelijk wettelijk los zijn, dan heb je tijd om te gaan rouwen...
En dat je nog van hem houdt.. dat is toch niet zo raar?
Ik wens je nogmaals sterkte en blijf hier schrijven, dat helpt, echt!
De scheiding, verdeling etc. Om financieel en fiscaal zelfstandig te worden en in dat opzicht los te komen van hem.
Hebben jullie een eigen huis? Kan jij daar blijven, wil je dat uberhaupt? Ben je financieel draagkrachtig, werk je?
Het emotionele deel, dat heeft meer tijd nodig, veel meer tijd.
Van zo'n lapzwans moet je zo snel mogelijk wettelijk los zijn, dan heb je tijd om te gaan rouwen...
En dat je nog van hem houdt.. dat is toch niet zo raar?
Ik wens je nogmaals sterkte en blijf hier schrijven, dat helpt, echt!
zondag 11 september 2011 om 21:55
quote:allalone schreef op 11 september 2011 @ 21:47:
[...]
Dat is juist het ergste voor mijn gevoel is heel mijn huwelijk een grote fake-partij geweest.... terwijl ook hij aangeeft dat het niet zo is geweest
Niet alleen je toekomst ligt in duigen, ook je verleden is ineens een leugen. Je weet ineens niet meer wat echt was en wat niet.
Heel herkenbaar dit.
[...]
Dat is juist het ergste voor mijn gevoel is heel mijn huwelijk een grote fake-partij geweest.... terwijl ook hij aangeeft dat het niet zo is geweest
Niet alleen je toekomst ligt in duigen, ook je verleden is ineens een leugen. Je weet ineens niet meer wat echt was en wat niet.
Heel herkenbaar dit.
zondag 11 september 2011 om 21:57
zondag 11 september 2011 om 21:58
quote:allalone schreef op 11 september 2011 @ 20:46:
oh ja, hij is 50 en wil dat absoluut niet zijn...
Wat een ellende maar dit klinkt meer naar een midlife crisis
dan naar een weloverwogen keuze.
Goede kans dat hij op hangende pootjes terug komt en mocht
je hem terug nemen, onthoud: Dan begint er een heleboel nieuwe
ellende.
Sterkte.
quote:allalone schreef op 11 september 2011 @ 21:52:
zou dat zo zijn? Hij is behoorlijk verliefd en dat wordt hij niet zomaar weet ik....
Wacht maar eens af
Een boel dames hier op het forum en ik als "heer" hebben het
allemaal meegemaakt.
Blijf schrijven, het heeft mij ook geholpen.
oh ja, hij is 50 en wil dat absoluut niet zijn...
Wat een ellende maar dit klinkt meer naar een midlife crisis
dan naar een weloverwogen keuze.
Goede kans dat hij op hangende pootjes terug komt en mocht
je hem terug nemen, onthoud: Dan begint er een heleboel nieuwe
ellende.
Sterkte.
quote:allalone schreef op 11 september 2011 @ 21:52:
zou dat zo zijn? Hij is behoorlijk verliefd en dat wordt hij niet zomaar weet ik....
Wacht maar eens af
Een boel dames hier op het forum en ik als "heer" hebben het
allemaal meegemaakt.
Blijf schrijven, het heeft mij ook geholpen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 11 september 2011 om 22:00
Ja,wij hebben een eigen huis, vooralsnog blijft hij daar wonen omdat het niet haalbaar is om te verkopen (vermoed echter dat hij zo snel mogelijk bij haar intrekt) Ik moet het voorlopig doen met een heel kleine uitkering, ben afgekeurd hoop echter dat daar binnen een jaar verandering in komt. Binnen 3 weken gaan we om de tafel zitten om alles te regelen, wil eerst alleen maar rust..
zondag 11 september 2011 om 22:10
Probeer die rust te nemen als het kan. Maar ga intussen goed rondkijken wat je rechten en plichten zijn, laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor.
Kijk wat jij wil, al gilt alles in jou nu waarschijnlijk "Ik wil dit niet!"
Jij moet straks ook weer verder met je leven. Je schrijft al dat je verwacht dat hij snel bij haar in zal trekken... Zoveel heb je al geleerd, dat hij de meest ondenkbare dingen doet, die zo niet passen bij de persoon waar jij hem voor hield..
Ik zeg, afkaarten met die man, in ieder geval op wettelijk gebied. Afstand kan je helpen de dingen duidelijker te zien.
Neemt hij nu initiatieven om de boel met jou af te sluiten?
Of is hij alleen maar met zijn vertroebelde kop bij zijn nieuwe liefje?
Neem zelf het initiatief meid, dan heb je tenminste zelf weer een beetje controle over je toekomst.
Want op hem hoef je niet te rekenen, jullie hadden ooit gezamenlijke belangen. Nu niet meer.
Kom op voor jezelf, wees nu sterk, instorten kan later wel
Kijk wat jij wil, al gilt alles in jou nu waarschijnlijk "Ik wil dit niet!"
Jij moet straks ook weer verder met je leven. Je schrijft al dat je verwacht dat hij snel bij haar in zal trekken... Zoveel heb je al geleerd, dat hij de meest ondenkbare dingen doet, die zo niet passen bij de persoon waar jij hem voor hield..
Ik zeg, afkaarten met die man, in ieder geval op wettelijk gebied. Afstand kan je helpen de dingen duidelijker te zien.
Neemt hij nu initiatieven om de boel met jou af te sluiten?
Of is hij alleen maar met zijn vertroebelde kop bij zijn nieuwe liefje?
Neem zelf het initiatief meid, dan heb je tenminste zelf weer een beetje controle over je toekomst.
Want op hem hoef je niet te rekenen, jullie hadden ooit gezamenlijke belangen. Nu niet meer.
Kom op voor jezelf, wees nu sterk, instorten kan later wel
zondag 11 september 2011 om 22:14
Nee, hij wil zo snel mogelijk de scheiding erdoor al was het alleen al voor haar want "zij doet het niet met getrouwde mannen"wat ze op dit moment al aardig vergeten is....Eerlijk is eerlijk tot nu toe is en wordt alles in alle redelijkheid verdeeld. Ik ben daar eigenlijk minder mee bezig dan hij....maar ik weet dat ik straks op mijn strepen moet gaan staan en dat doe ik dan ook wel...
zondag 11 september 2011 om 22:22
Ach wat nobel van haar zeg, tssssk.
Goed dat alles tot nu toe redelijk gaat, maar hou je koppie erbij hoor. Steek je energie eerst maar in jezelf inlezen in wat voor jou redelijk is, laat je niet afschepen.
En wat aardig dat hij het allemaal zo snel wil doen, speciaal voor haar nog wel.. Met jou houdt hij geen rekening zo te lezen...
Ik voorzie dat hij nog wel eens keihard op zijn bek zou kunnen gaan met deze ... eh.. vrouw.
Maar ja, hij wil blijkbaar niet anders.
Goed dat alles tot nu toe redelijk gaat, maar hou je koppie erbij hoor. Steek je energie eerst maar in jezelf inlezen in wat voor jou redelijk is, laat je niet afschepen.
En wat aardig dat hij het allemaal zo snel wil doen, speciaal voor haar nog wel.. Met jou houdt hij geen rekening zo te lezen...
Ik voorzie dat hij nog wel eens keihard op zijn bek zou kunnen gaan met deze ... eh.. vrouw.
Maar ja, hij wil blijkbaar niet anders.
zondag 11 september 2011 om 22:27
quote:allalone schreef op 11 september 2011 @ 22:22:
denk dat ze op dit moment aan het 'passen 'zijn
Denk ook een beetje zakelijk, als hij het allemaal zo gauw
mogelijk geregeld wil hebben, onder druk van haar, gaat hij
misschien akkoord met dingen die hij over enkele maanden
niet meer zal accepteren.
Probeer er wat "smartegeld" uit te slepen, onthoud: Het is
vanaf nu ieder voor zich.
denk dat ze op dit moment aan het 'passen 'zijn
Denk ook een beetje zakelijk, als hij het allemaal zo gauw
mogelijk geregeld wil hebben, onder druk van haar, gaat hij
misschien akkoord met dingen die hij over enkele maanden
niet meer zal accepteren.
Probeer er wat "smartegeld" uit te slepen, onthoud: Het is
vanaf nu ieder voor zich.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 11 september 2011 om 22:33
@molly74 geeft niet, had ik jou niet voor nodig om daar telkens aan te denken....dat deed ik al...
Ik besef me heel goed dat haar mening steeds belangrijker zal gaan worden en die van mij steeds minder daarom wil ik het ook niet meer heel erg lang laten duren maar die rust.. die heb ik nu echt even nodig om tot mezelf te kunnen komen
Morgen begint mijn 'gewone' leven ook weer moet naar school en weer werken en weet dat mij dat al mij energie gaat kosten die ik heb
Moet mij proberen af te sluiten van hem, maar god hoe doe ik dat?????
Ik besef me heel goed dat haar mening steeds belangrijker zal gaan worden en die van mij steeds minder daarom wil ik het ook niet meer heel erg lang laten duren maar die rust.. die heb ik nu echt even nodig om tot mezelf te kunnen komen
Morgen begint mijn 'gewone' leven ook weer moet naar school en weer werken en weet dat mij dat al mij energie gaat kosten die ik heb
Moet mij proberen af te sluiten van hem, maar god hoe doe ik dat?????