To make a move or to not make a move?!

18-08-2008 21:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello allemaal

Ik lees al een tijdje mee en heb sinds kort een account...

Ben dus sort of nieuw hier...

Maar zit nu toch met iets en wil graag jullie advies...

5 maanden voor mijn grote reis leer ik mijn droom-binkie kennen. Hij is de perfecte man voor mij, alles wat ik een man zoek. Ik val als een blok voor hem, ben nog nooit zo verliefd geweest, ik stotter er gewoon van. We hebben 3 hele leuke maanden samen. We hebben dezelfde humor, kletsen uren achterelkaar (hij praat me de oren van mijn kop! heerlijk), hebben goede sex... Op een gegeven moment zegt hij dat hij geen sex meer wil, hij trekt het allemaal niet meer zegt ie. Laat wel merken dat ik erg belangrijk voor hem ben maar twijfel of we echt iets hebben. We gaan nog regelmatig samen uit en zoenen wel maar geen sex. Ik haal me op dat moment van alles in mijn hoofd: Hij vind me niet leuk genoeg.. Enzenz... Tot dat zijn beste vriendin op mijn afscheidsfeestje zegt dat hij me wel heeeeel erg leuk vind maar het feit dat ik op reis ga te moeilijk voor hem is en dat hij daarom afstand heeft genomen. 2 minuten voor mijn vertrek op Schiphol komt hij me nog een laatste zoen brengen.

Tijdens mijn reis spreek ik hem geregeld op msn. Ik vraag aan hem hoe zijn gevoel is over hoe het was tussen ons. Hij zegt dat het gevoel eigenlijk voor het grootste deel van mij af kwam, dat hij niet verliefd was maar dat hij zich gevleid voelde door mijn aandacht.

Terug in Nederland (een jaar later) spreken we af. (hij heeft inmiddels een vriendinnetje van nog geen 20) Hij verteld me dat het niet zijn planning was om een ander tegen te komen in het afgelopen jaar. Dat ik niet zo naïef moet doen en dat we zeker iets hadden. En dat hij alleen maar zulke dingen tegen me zei omdat hij wilde dat ik echt ‘vrij’ zou zijn als ik naar het buitenland zou vertrekken. Zonder dat er iets was wat me nog thuis hield.

Een paar weken geleden belde hij me zomaar uit het niets... Gewoon ff babbelen... Maar in een gesprek op msn bekende hij me dat hij het uit ging maken met zijn vriendinnetje. Daarna heb ik m niet meer echt gesproken, alleen over sms.

Nu komt hij morgen bij me eten. Wat denken jullie... Moet ik mijn move maken? Of moet ik het van hem af laten hangen (te bedenken dat volgens mij de mannen die initiatief nemen tot de jaren 70 behoren). Buiten dat hij the man of my dream is, is het ook een vet leuke jongen om mee om te gaan... ik wil die vriendschap dus ook niet kwijt.

Tips en trucs van harte welkom!

Alvast bedankt...

Kapara
quote:bitterandsweet schreef op 18 augustus 2008 @ 23:04:

Ik vind hem nogal heen en weer doen. Dingen tegen je zeggen omdat hij je vrij wilde laten voelen... hmmm..

Ik hou daar niet zo van. Waarom was hij toen niet gewoon eerlijk over zijn gevoelens? Vind het zo flauw dat dat was om jou je beter te laten voelen... LIjkt wel een soap:. "Ik deed het voor jou... maar intussen hield ik wel van je , maar zei ik dat ik niet van je hield zodat jij vrij kon zijn... "

En daarna zeggen dat ie niet verliefd was...

Neemt hij dat allemaal terug dan? Wat meende hij nou wel en wat niet?

En wil je wat beginnen met hem, terwijl hij toen niet verliefd was?

Of wil je alleen sex met hem?Ik ben het hier mee eens. Volgens mij doe je zoiets niet als je 'echt' verliefd bent. Dan ga je eerder plannen maken om zo snel mogelijk jou tijdens je reis ergens te ontmoeten en samen 3 of 4 weken rond te trekken. Wel kun je elkaar 'vrijlaten' en zien waar het schip strand.
Ik snap niet dat als hij verliefd was hij jou geen voorstel heeft gedaan om zijn vakantie ook door te komen brengen waar jij uithing. Of dat jij hem niet gevraagd hebt om jou te komen opzoeken.

Maar goed, zowel hij als jij hebben ondertussen scharrels gehad die niet je dat zijn, dus de kans is er altijd.

Kan ook erg tegenvallen natuurlijk. Dat je iemand een jaar lang loopt te idealiseren en dan opeens afknapt als je elkaar weer terugziet.
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik vind hem zelf ook nogal heen en weer doen. Maar waarom zou hij daarom liegen?

Ik had het echt nodig om alleen op reis te gaan. Bovendien was hij net begonnen aan zijn nieuwe baan en was het ook geen optie om mij te komen opzoeken. We hebben het daar wel over gehad. Tot het punt dat hij ineens afstand nam. Op dat moment voelde het voor mij ook alsof hij het niet meer trok, dat het afscheid te dichtbij kwam. Toch bleef er een stemmetje in mij zeggen misschien vind hij je gewoon niet zo leuk als jij hem. Toen ik overseas was bleef ik nog steeds te veel aan hem 'hangen'... Hij zegt dat hij daarom heeft gezegd dat de verliefdheid voornamelijk van mij afkwam. Dat was erg hard om te horen maar pas sinds dat moment voelde ik me wel helemaal vrij! Dus het heeft wel het effect gehad die hij verwachtte.

Blablabla nu voelt het weer of ik allemaal excuses voor hem zit te verzinnen...

Ik wil hem zeker niet alleen voor de sex...!
quote:Kapara schreef op 19 augustus 2008 @ 08:55:

Bovendien was hij net begonnen aan zijn nieuwe baan en was het ook geen optie om mij te komen opzoeken. Een nieuwe baan is toch geen reden om een heel jaar lang geen vakantie te kunnen opnemen?
Klopt! Na 4 maanden zei hij over msn dat het gevoel voornamelijk alleen van mijn kant af kwam... Daarna heb ik het contact zo goed als verbroken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven