toch niet zo leuke mensen...

19-09-2008 14:20 29 berichten
Ik vrees dat ik een verkeerde inschatting heb gemaakt met een stelletje dat ik sinds pas ken. Jammer genoeg vinden zij ons helemaal het einde en nu weet ik dus niet hoe ik dit een beetje moet laten bekoelen. Ik ook altijd met mijn spontane gedoe! Hun zoontje zit op dezelfde school als die van mij en momenteel hebben deze mensen het erg slecht financieel terwijl wij een riant kunnen leven. Ik heb medelijden en wil ze graag helpen om hun leven op de rit te krijgen maar ergens proef ik dat ze niet hard willen werken hiervoor en de easy road willen belopen. Zij is nu namelijk glamourfoto's van zichzelf aan het verkopen op internet en hij is thuis (hij is beresterk en gezond) omdat zijn contract niet verlengd werdt bij de ambassade waar hij werkte bij de beveiliging. Ik woon in Ierland. Nu schijnt ie een certificaat te kort te komen om weer aan de slag te komen. Ze komen uit (blank) Zuid Afrika en hij heeft ookal nog een heftig verleden in het leger gehad daar. Alles kwam op tafel en ik ben een beetje huiverig zeg maar... Hoe kan ik dit nou oplossen???
Alle reacties Link kopieren
Dat het contract bij de ambassade niet verlengd wordt is niet jouw schuld. Dat ligt heus niet aan dat ene certificaat, want hij had die baan al eerder zonder dat papiertje, en als hij super was geweest hadden ze hem wel een cursus aangeboden, of op z'n minst laten weten dat dat verstandig zou zijn.

Het is alleen heel erg voor dat kind, kind is niet papa/mama en kan er niks aan doen. Wat jij kunt doen is op school met de juf praten (of iemand anders) en vragen of er mogelijkheden zijn voor dergelijke gezinnen. Veel landen hebben wel regelingen om de kinderen enigzins te beschermen maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit.
quote:mamalelie schreef op 20 september 2008 @ 11:58:

Dat het contract bij de ambassade niet verlengd wordt is niet jouw schuld. Dat ligt heus niet aan dat ene certificaat, want hij had die baan al eerder zonder dat papiertje, en als hij super was geweest hadden ze hem wel een cursus aangeboden, of op z'n minst laten weten dat dat verstandig zou zijn.

Het is alleen heel erg voor dat kind, kind is niet papa/mama en kan er niks aan doen. Wat jij kunt doen is op school met de juf praten (of iemand anders) en vragen of er mogelijkheden zijn voor dergelijke gezinnen. Veel landen hebben wel regelingen om de kinderen enigzins te beschermen maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit.En dan moet dat land weer opdraaien voor losers die ergens anders vandaan komen? Als ze 't daar te koud vinden en geen geld hebben voor verwarming, dan gaan ze toch lekker terug naar ZA. Veel beter klimaat daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 september 2008 @ 14:32:

[...]

En dan moet dat land weer opdraaien voor losers die ergens anders vandaan komen? Als ze 't daar te koud vinden en geen geld hebben voor verwarming, dan gaan ze toch lekker terug naar ZA. Veel beter klimaat daar.Dat vind ik wel erg kort door de bocht elninjoo. Je weet niet wat de reden was voor deze mensen om uit ZA te vertrekken. Iedereen heeft recht op een gooi naar een beter leven.
quote:Moondancer schreef op 21 september 2008 @ 12:01:

[...]

Dat vind ik wel erg kort door de bocht elninjoo. Je weet niet wat de reden was voor deze mensen om uit ZA te vertrekken. Iedereen heeft recht op een gooi naar een beter leven.Zuid Afrika is 'n prachtland en zeker kansrijk voor de blanke bevolking zoals de kennissen van TO. Snap werkelijk niet dat ze een land met zo'n heerlijk klimaat en veel ruimte hebben ingewisseld voor 'n land met 'n kutklimaat van veel regen en kou en donkere winters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven