Troubles in Paradise

25-11-2011 13:32 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee Allemaal,

Ik ben hier net nieuw, maar ik wil graag mijn verhaal even kwijt. Sinds kort heb ik een vriend en zeker in het begin hadden we het superleuk samen. Dat is ook graag waar ik naar terug wil.

Wat het probleem op dit moment is, is dat ik me dingen heel snel persoonlijk aantrek. Dus hij hoeft maar iets (negatiefs) te zeggen en ik trek het me aan, maar dat geld ook voor als hij boos of chaggerijnig is.. Ik vat dat meteen persoonlijk op. Als ik dit bij hem aangeef zegt ie.. 'het irriteert me dood dat je zo doet' en 'zeur verdomme niet zo'.

Wat het bij mij alleen maar versterkt is dat hij de laatste tijd nogal vaak een chaggerijnige bui heeft.. dan krijg ik echt de volle laag..

Naast dit allemaal is ie op andere momenten weer super lief.. Maar het verward me... En ik denk dat als ik me deze dingen persoonlijk aan blijf trekken ik zelf niet blijer wordt.. en onze relatie ook kapot gaat.

Heeft iemand tips om hiermee om te gaan of hoe ik me dingen minder aan kan trekken? (het is sowieso belangrijk dat ik dingen naast me leer neerleggen )

Alvast bedankt, alleen al voor het 'luisteren'.

x
Rot gezegd:

Hij laat je dus gewoon barsten.
Beter te laat dan over tijd.
Iemand die zegt dat je 'verdomme' op moet houden met zeuren en je negeert als je verdriet hebt.. Daar moet je niet mee om leren gaan, dat moet je niet accepteren.
Voor zijn gedrag heb je wel allemaal excusen, maar blijkbaar is hij niet zo coulant naar jou toe.. Beetje vreemd toch.
Ja daar komt het op neer..

Ik weet gewoon niet wat ik met de situatie aan moet.. Het kan zo wisselen, de ene dag issie heel lief enz.. De andere dag issie bot en boos..

Maar ik wil me die dingen ook niet meer aantrekken.. Daar word het ook niet beter van..
@ maya02

Vraag jezelf nu eens af: Wil ik met deze jongen een serieuze relatie aangaan? Is dit nu jou witte prins op het witte paard?

Als hij je nu al als voetveeg gebruikt, dan wordt dat alleen maar erger. Gebruik je verstand en hak een knoop door. Nu heb je nog de mogelijkheid.

Of je kiest ervoor om door te gaan. Omdat je geen knoop durft door te hakken. Maak dan je borst maar nat. Dan krijg je dit dus je leven lang of erger.
Beter te laat dan over tijd.
Joh Maya, een vriend hoort gewoon altijd leuk te zijn en soms een keer minder lief mits een geldige reden. Als genoegen neemt met deze drol, wordt het geen leuke relatie, schat ik zo in.
Weet je als je zo in de war bent kan het wel helpen om even afstand te nemen zodat je een beter zicht hebt op de situatie tussen jullie. Bedenk wat jij een fijne relatie vind en kijk wat je daarvan terugziet in je huidige relatie. Zoals je het nu beschrijft klinkt hij niet als een lieve/begripvolle jongen en ben jij degene die zich aan het aanpassen is. Ben je bereid te teren op de momenten dat hij wel leuk en aardig is en neem je de rest er maar bij, of ga je voor een gelijkwaardige relatie..
quote:maya02 schreef op 25 november 2011 @ 15:08:

Ik denk niet dat dat het probleem is.. Hij is namelijk nog nooit in z'n leven met een meisje geweest en het is echt wel 'bijzonder' dat hij met iemand is..

Daarom weet hij waarschijnlijk ook niet zo goed hoe hij met een relatie om moet gaan..

Dus zijn gevoel is niet iets waar ik aan twijfel.. Ik denk wel dat het steeds meer afneemt doordat ik dingen te persoonlijk opvat..

Hij is nog nooit met een meisje geweest OMDAT HIJ EEN HORK IS!!

Wees verstandig en loop met een boog om deze man heen. Hij is degene die zich raar gedraagt, niet jij! Iedere vrouw zou onzeker worden als haar vriend haar zo zou behandelen. Ik begrijp je verwarring volkomen, er is echter maar een juiste manier van handelen: kies voor jezelf. Sterkte
Ik heb besloten om het voor vandaag te laten gaan allemaal.. Ik ga er gewoon een leuke dag van maken voor mezelf.. en past hij in dat plaatje? Dat weet ik nog niet..

Ik praat inderdaad zijn gedrag goed, dat doet hij ook niet voor mij..

We gaan vanavond eten met een grote groep.. Ik zat te twijfelen of ik daarheen moest gaan, maar ik ga toch maar geloof ik.. Wil me niet verstoppen.
Als hij nog nooit met een ander is geweest (en van zichzelf al een beetje de aanleg heeft) heeft hij blijkbaar nooit echt rekening met iemand anders moeten houden. Alles moet op zijn manier. Misschien daarover eens een gesprek met hem aangaan als hij weer poeslief is. En laten merken dat je het niet meer pikt als hij weer zo ongelofelijk onredelijk tegen je uitschiet. Dat soort dingen zeg je gewoon niet tegen iemand waarvan je houdt of respecteert.
Hij geeft ook wel aan dat hij het heel moeilijk vind om rekening te houden met mensen, omdat hij inderdaad altijd gewend is dat het op zijn manier ging (ook enigst kind).. Dusja..

Ik heb het al een keer aan hem uitgelegd.. Ik zei toen.. In een relatie is het geven en nemen en daarbij zullen we ons allebei soms aan moeten passen.. Dan ziet hij dat ook wel, maar ik denk dat als hij boos is een soort waas voor zijn ogen heeft..

Ik ga vanaf nu iig precies doen waar ik zin in heb en me niet meer (teveel) aanpassen
Sorry, mijn lief was ook absoluut niet gewend om rekening te houden met anderen, we zijn nu 2 jaar samen en het is nog steeds geen vanzelfsprekendheid hoor, moet hem er nog wel eens op wijzen. Máár hij heeft nooit zo onverschillig tegenover me gedaan of iets dergelijks.
Oh, hij is enig kind? Dat is geen excuus om zo met jou om te gaan. Iemand die jouw verdriet negeert, heeft nauwelijks inlevingsgevoel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
TO er vallen me een paar dingen op.

1. Jij noemt iedere keer dat het echte probleem is dat JIJ je alles aantrekt. Dat hij zich aan jou ergert OMDAT jij alles persoonlijk maakt. Je legt de schuld eigenlijk helemaal bij jou neer. dat lijkt me niet reëel en gaat je zeker geen lang en gelukkig leven met deze kikker prins opleveren..

2.Iemand die jou in je eigen huis laat staan huilen en gewoon TV gaat kijken, is een hufter. Diegene geeft geen zak om jou. JIj mag dan wel om hem geven, maar hij neemt een loopje met je. Als je niet nu leert om jouw grens te stellen en te bewaken, dat word je zijn voetveeg. Jouw gevoelens zullen er nooit toe doen, tenzij je nu duidelijk maakt waar je staat en wat je wel en niet accepteert. Dat mag iets verder gaan dan 'hem uitleggen dat..'.

3. Je vergoelijkt zijn gedrag. Waarom? Wat maakt dat je liever niet toegeeft dat zijn gedrag buitenproportioneel is? Wat win jij daarbij?
Maar natuurlijk trek je het je persoonlijk aan! Hij gaat toch zo tegen jou tekeer???
Zo'n 'paradise'is het niet zo te lezen.

Ik zou heel snel klaar zijn met zo'n vent.
@maya02

Ik begrijp dat je in een vervelende situatie zit. Rot gezegd geef jij de ander de ruimte om zo tegen jou te doen. En dan verzin ook nog excuses voor zijn gedrag wat jou pijn doet. Er is maar een persoon in jouw leven die kan zorgen voor jouw geluk en dat ben jezelf. Het raakt jou omdat jij de verantwoordelijkheid neemt voor zijn gedrag. Leg die verantwoordelijkheid terug, zeg hoe je wilt dat hij met je omgaat (als je er dan toch voor kiest om met hem door te gaan) en stop met het accepteren van dit gedrag. Ik zeg niet dat je hem moet veranderen, integendeel, maar je mag wel verwachtingen hebben aan je vriend. (Aardig, vriendelijk, respectvol...) Als hij hier niet aan kan voldoen, dan is hij gewoonweg niet de juiste voor jou. Kies voor jezelf en vind je zelf waardevol! En ja, ook ik heb zo'n vriendjes gehad en weet dat het niet makkelijk is om voor jezelf te kiezen. Door te kiezen voor mezelf heb ik nu de geweldigste man ter wereld!

Een dikke en veel succes
Jullie hebben gelijk.. Ik moet het niet goedpraten, want het is niet goed. Het is alleen moeilijk, omdat je toch snel het gevoel hebt dat jij degene bent die iets fout doet.

Volgens mij heb ik gisteravond wel gezegd wat ik vond en heeft ie dat wel gevoeld.. Ik laat m gewoon afkoelen.. Trek mijn eigen plan en als hij niet normaal doet, dan is het klaar voor mij.. Hoe moeilijk dat op dat moment ook zal zijn..

Ik vind dat ik iemand verdien die 100% voor mij gaat.. en die gek op me is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven