Trouwambtenaar gemeente Breda

21-05-2019 18:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Over een halfjaar ga ik trouwen in Breda. Je kan van tevoren aangeven als je voorkeur hebt voor een trouwambtenaar, maar er staat nergens een lijst oid waar ze zich voorstellen. Heeft iemand ervaring met trouwen/ trouwambtenaren in breda (niet BABS, gaat nu juist om “gewone”)?

Groetjes,
Charlie
Charlie591 schreef:
21-05-2019 18:06
trouwambtenaren in breda (niet BABS, gaat nu juist om “gewone”)?

Wat is een 'gewone' trouwambtenaar volgens jou dan? Iedere trouwambtenaar is een babs (buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand).
Wij kregen een paar weken voor ons huwelijk een flyer waar de beschikbare trouwambtenaren zich voorstelde en wat ze belangrijk vinden. Dit was geen Breda maar io kan moj voorstellen dat ander gemeentes dat ook zo doen.
Trotter schreef:
21-05-2019 18:14
Wat is een 'gewone' trouwambtenaar volgens jou dan? Iedere trouwambtenaar is een babs (buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand).
Ja? Ik denk bij BABS aan een onafhankelijke dan iig, die je moet bijbetalen zeg maar, naast de kosten die je bij de gemeente betaalt.
Gouda doet het bijvoorbeeld zó :

https://www.gouda.nl/Inwoners/Geboorte_ ... ambtenaren
Charlie591 schreef:
21-05-2019 19:00
Ja? Ik denk bij BABS aan een onafhankelijke dan iig, die je moet bijbetalen zeg maar, naast de kosten die je bij de gemeente betaalt.

Nee, dat is een BABS-voor-één-dag.
wolkie schreef:
21-05-2019 18:50
Wij kregen een paar weken voor ons huwelijk een flyer waar de beschikbare trouwambtenaren zich voorstelde en wat ze belangrijk vinden. Dit was geen Breda maar io kan moj voorstellen dat ander gemeentes dat ook zo doen.
Oké, dat zou fijn zijn! Probleem is dus dat ik nogal twijfel over wel of geen BABS (buitengewoon ambtenaar dus).
Maar zal knoop moeten doorhakken zonder extra kennis denk ik 😅
Charlie591 schreef:
21-05-2019 20:10
Oké, dat zou fijn zijn! Probleem is dus dat ik nogal twijfel over wel of geen BABS (buitengewoon ambtenaar dus).

Je hebt hoe dan ook een BABS.
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Mocht je toevallig iemand kennen of zijn/haar reputatie dan geef je een voorkeur op. Zo te horen ken je geen van allen dus heb je ook geen voorkeur. Simpel.
Hier staat hoe het bij gemeente Breda gaat:

https://www.breda.nl/trouwen#section-1

Ambtenaar

Wilt u een ceremonie met toespraak, dan bespreekt u deze met de ambtenaar. U kunt een ambtenaar kiezen die uw voorkeur heeft. Bij de toewijzing proberen wij daarmee zoveel mogelijk rekening te houden. Ongeveer 4 weken voor de datum van uw huwelijk of geregistreerd partnerschap krijgt u bericht van de gemeente wie uw ambtenaar is. Bij een ceremonie zonder toespraak is er geen vooroverleg.

Wilt u uw huwelijk of geregistreerd partnerschap laten sluiten door een eigen ambtenaar dan kan dit. De eigen ambtenaar wordt dan voor uw huwelijk of geregistreerd partnerschap beëdigd of benoemd tot onbezoldigd buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS). U geeft in de digitale melding uw keuze aan en ontvangt daarna via e-mail een formulier. Er worden extra kosten berekend voor een eigen ambtenaar.

De trouwambtenaar (ongeacht wie dat is) is een BABS.

Ik zou zeggen bel of mail de gemeente even om te vragen of zij een lijst van hun beschikbare BABS-en hebben.
Oh wacht, ze hebben de lijst gewoon online staan, als je op ‘Melden met DigiD’ klikt, daarna onder het tabje ‘Ambtenaren’.

Of zo: https://iburgerzaken.breda.nl/gaas-web/ ... urgerzaken

Ben je dat zelf niet tegengekomen, TO?
_Branwen_ schreef:
21-05-2019 20:31
Oh wacht, ze hebben de lijst gewoon online staan, als je op ‘Melden met DigiD’ klikt, daarna onder het tabje ‘Ambtenaren’.

Of zo: https://iburgerzaken.breda.nl/gaas-web/ ... urgerzaken

Ben je dat zelf niet tegengekomen, TO?
Nee! En ik heb dus echt best uitgebreid gezocht - niet op de goede plek dus. Dank.
Graag gedaan. Zijn er best nog wat, dus zal er vast één voor jullie bij zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven