Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Heeeel veel plezier vandaag Jasmijn! (dat mag toch wel hopelijk als je de jongste niet meer bent )
Welkom nieuwe mensen!

Jullie schieten al behoorlijk op zeg met de voorbereidingen, echt leuk om te lezen. Bij ons gaat het allemaal niet zo hard, maar dat is ook niet echt nodig.

We gaan ons dit weekend eens over de gastenlijst buigen want daar zijn we nog lang niet uit.
Wij hebben de gastlijst een aantal keer veranderd. Ik was erg blij toen we er eindelijk uit waren wie we wanneer willen laten komen.

Hoorde vandaag dat een neefje van mijn vriendin als hobby foto's maakt. Hij maakt dan geen album en bewerkt de foto's ook niet. We denken er even overna, maar ik denk dat ik dat zo niet wil. Het scheelt wel veel geld, maar ik wil voor van onze trouwdag een mooi album met een paar leuk bewerkte foto's.
Allemaal bedankt voor de lieve reacties op m'n jurk! Ik word er bijna verlegen van Zodra ik een foto heb waarop ik 'm zelf aanheb zal ik die rondmailen.
Hai dames,

het gaat weer hard! Kastanjez en Sattie, heel mooie jurken! MdK, stijlvol kaartje, maar had niet anders verwacht

Heupje, over jouw gedichtje, ik vond het gooien met de ringen ook een beetje vergezocht. In de laatste 2 regels heb je 2x deze dag en het metrum klopt niet. Ik ga zo eens kijken of ik een suggestie heb, als jij rijmen leuk vindt, moet je dat gewoon doen op je kaartje!

Op je vraag waarom de kapper je wil zien: Als je belt en ze vragen je wat je voor haar hebt, kun je wel zeggen 'lang met slag', maar hoe lang is lang, hoe sterk is je slag, hoe dik is je haar, wat is de vorm van je gezicht, enz. Ik vind het juist wel heel professioneel dat ze je willen zien, omdat ze dan ook heel goed kunnen inschatten wat de mogelijkheden voor je zijn. En als dat iets heel ingewikkelds blijkt te zijn, dan is dat duurder waarschijnlijk.

Esther, Duffie en Alex, welkom! Het is overigens wel heul verplicht om hier te vertellen hoe het aanzoek is verlopen. Van Alex weten we dat dus al, maar van Esther en Duffie niet. En aangezien dat míjn fase is, vind ik dat ik daar recht op heb
O, en Yasmijn gefeliciteerd!
Binnenin rechts:

Op 12 november in het stadhuis te ....

M. zal de bloemetjes strooien uit haar mandje,

En J. houdt iets bijzonders in zijn handje.

Wij staan om 13.00uur hand in hand,

voor de ambtenaar van de burgelijke stand.

J. mag ons de ringen geven,

die wij dragen voor de rest van ons leven.

Om deze dag te vieren vinden wij het fijn,

als je hierbij aanwezig wilt zijn.

Nu heb ik wel 2x hand(je). Moet er nog even over nadenken. En het is natuurlijk alleen leuk als M en J nog klein zijn, anders is het raar
Ti_Ta_Tuttebelle helaas hier geen spectaculair verhaal. Althans ik vind het niet helaas hoor maar geen speciaal verhaal hier

Wij wilden al even trouwen maar het zat er financieel niet echt in. Maar uiteindelijk hadden we een financiële meevaller en toen besloten om te gaan trouwen
Ik heb trouwens vanavond een afspraak gemaakt bij de kapper. Eerst proefkapsel, daarna een keer een kleurtje en puntjes knippen en dan op de dag zelf komen ze thuis en doen ze mijn haar en dat van de meiden. Het is inderdaad best prijzig, maar ik wilde graag dat het hier thuis gedaan wordt en dat kost extra natuurlijk.

Gisteren de bloemen geregeld, dus kan weer twee dingen van de lijst strepen
Ik heb er niks mee, met dergelijke rijmpjes, maar ik ben blij als ik een ander ook eens kan helpen, dus ik heb de volgende variant bedacht:

staan wij om 13:00u hand in hand,

M zal met bloemetjes strooien gaan ,

terwijl J met iets moois klaar zal staan.

Hij mag ons namelijk de ringen geven,

Om met jullie deze dag feestelijk te vieren,

zou ons allemachtig veel plezieren.

Hm.

Weet niet echt of het heel veel beter is, maar een iets andere insteek.
@Duffie, heb je het over bloemen voor een bruidsboeket of over algemene versiering?

Ik was eerst niet van plan een bruidsboeket te nemen maar mijn moeder gaf de suggestie het wel te doen, omdat je anders toch niet weet waar je je handen moet laten... Vond ik wel een goeie, aangezien mijn jurk geen zakken heeft!
quote:Kastanjez schreef op 05 februari 2010 @ 20:23:

@Duffie, heb je het over bloemen voor een bruidsboeket of over algemene versiering?

Ik was eerst niet van plan een bruidsboeket te nemen maar mijn moeder gaf de suggestie het wel te doen, omdat je anders toch niet weet waar je je handen moet laten... Vond ik wel een goeie, aangezien mijn jurk geen zakken heeft!

Dat lijkt mij echt een enorm foute reden om een boeket te nemen(no offence). Je kunt je handen toch gewoon laten hangen langs je lichaam, om je vent heen slaan, een boom vast houden, in de lucht gooien, handen schudden, weet ik veel. Ik bedoel, normaal weet je toch ook waar je je handen moet laten?

Anyway, voor mij is dat dus geen reden om een boeket te nemen. Ik heb trouwens nog steeds geen goede reden om een boeket te nemen, dus laat m nog steeds achterwege.
quote:Kastanjez schreef op 05 februari 2010 @ 20:23:

Ik was eerst niet van plan een bruidsboeket te nemen maar mijn moeder gaf de suggestie het wel te doen, omdat je anders toch niet weet waar je je handen moet laten... Vond ik wel een goeie, aangezien mijn jurk geen zakken heeft! Nee bloemen voor het bruidsboeket. ( en de auto, en de meiden en de corsages ) We hebben geen versiering gedaan want we vieren het in een hotel en dat vonden wij er super uit zien en we vonden het eigenlijk niet nodig om dat nog te gaan versieren. ( kost allemaal al genoeg )
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 05 februari 2010 @ 19:41:

Binnenin rechts:

En J. houdt iets bijzonders in zijn handje.

Wij staan om 13.00uur hand in hand,

J. mag ons de ringen geven,

Om deze dag te vieren vinden wij het fijn,

als je hierbij aanwezig wilt zijn.

Nu heb ik wel 2x hand(je). Moet er nog even over nadenken. En het is natuurlijk alleen leuk als M en J nog klein zijn, anders is het raar

Dank voor het meedenken. Het zijn idd nog kleine kinderen. (Eind dit jaar 4 en 2,5 jaar.)

Ik vind het eerste zinnetje van iets bijzonders in zijn handje erg leuk, maar later in de tekst staat dus dat hij de ringen geeft. Dat er twee keer handje staat vind ik opzich niet zo erg. hmzz, nog even nadenken dus.
quote:Kastanjez schreef op 05 februari 2010 @ 20:22:

Ik heb er niks mee, met dergelijke rijmpjes, maar ik ben blij als ik een ander ook eens kan helpen, dus ik heb de volgende variant bedacht:

staan wij om 13:00u hand in hand,

M zal met bloemetjes strooien gaan ,

terwijl J met iets moois klaar zal staan.

Hij mag ons namelijk de ringen geven,

Om met jullie deze dag feestelijk te vieren,

zou ons allemachtig veel plezieren.

Hm.

Weet niet echt of het heel veel beter is, maar een iets andere insteek.Bedankt voor het meedenken. Het is mooi alleen het laatste vind ik een beetje raar staan. in de 7e zin zou ik hij veranderen in J, want de zin daarvoor gaat over M. Pff, denk dat ik het rijmen toch ook niet zo leuk vind. Nouja wel leuk, maar het loopt niet heel goed en realistisch. Pff, ga er nog maar eens over nadenken. Ik heb gelukkig nog tijd zat!
Zo wat wordt er lekker veel gekletst op dit topic! Echt gezellig! ! Nog een leuk nieuwtje, wij zijn net in ondertrouw gegaan en we hebben de ringen gekocht. Voor iedereen die nog opzoek is naar een beetje moderne (industiriele) ringen, wij hebben ze in Rotterdam bij SK edelsmit gehaald. Kleine zaak, waar je eindeloos ringen mag proberen en goed geholpen wordt. Extra leuk ze maken de ringen zelf beneden in hun atelier, en alles is dus mogelijk. Ik heb een ring met een rechthoekige diamant die door de ring wordt vastgehouden... Heel mooi! Ik ben echt heel blij!

Morgen weer naar de locatie om alles door te spreken, en dan zijn we echt bijna rond, nou ik ga gelukkig slapen vanavond!

XX Es
En oja, het aanzoek ging niet echt specaculair, zeg maar op z'n hollands. Mijn toekomstige man had het al een paar keer zomaar gevraagd, en toen hebben we op een gegeven moment besloten om te trouwen. Toen zijn we wel op zoek gegaan naar een mooie datum, en we gaan trouwen op de dag dat we 8 jaar samen zijn. Dat vind ik dan wel weer romantisch.. Maar ik moet eerlijk zeggen wat dat betreft is mijn mannetje echt een

'lomperik". Maar ja voor de rest is het echt een lieverd hoor!
quote:Mevrouw75 schreef op 05 februari 2010 @ 20:30:

[...]

Dat lijkt mij echt een enorm foute reden om een boeket te nemen(no offence). Je kunt je handen toch gewoon laten hangen langs je lichaam, om je vent heen slaan, een boom vast houden, in de lucht gooien, handen schudden, weet ik veel. Ik bedoel, normaal weet je toch ook waar je je handen moet laten?

Anyway, voor mij is dat dus geen reden om een boeket te nemen. Ik heb trouwens nog steeds geen goede reden om een boeket te nemen, dus laat m nog steeds achterwege.

Hahahaha, om jouw reactie moet ik dus écht heel erg lachen!! Moet je je voorstellen, toen ik dit stukje schreef, dacht ik nog écht iemand misschien een goede tip te geven... En nee, ik weet regelmatig niet waar ik mijn handen moet laten, aangezien ik vaak te horen krijg 'haal je handen toch eens uit je zakken', dus vandaar dat ik t wel een goede tip vond.

Maar ik weet nog niet of ik t ga doen hoor, want ik vond eerst ook dat ik geen enkele reden had voor een boeket. Wat moet je er mee? Maar ja, wat moet ik met pumps en een lange jurk en een hoed, dat doe ik ook allemaal maar één keer dusss...
Bloemen horen in een vaas.
Vandaag mag ik mijn jurk weer aan

Hij wordt vandaag afgespeld en dan gaat ie op mijn maat gemaakt worden. Ben als de dood dat ik op de trouwdag dan aangekomen of afgevallen ben en hem dan niet meer pas
Oei, Duffie, da's spannend en leuk! Ik ga zo mijn jasje en de foto aan ijn schoonouders laten zien, zodat schoonmoe binnenkort met vriend een pak kan kopen.

En wat betreft aankomen/afvallen, dat zal toch wel meevallen? Ik hoor daar altijd zo veel mensen over, maar eerlijk gezegd heb ik de laatste 10 jaar nog niet vaak meegemaakt dat kleding écht niet goed meer zat vanwege meer of minder gewicht.
@ kastanjez: ik heb via de mail gereageerd op de foto's.

Prachtige jurk, geweldig jasje ook!
quote:Kastanjez schreef op 06 februari 2010 @ 10:03:

Oei, Duffie, da's spannend en leuk! Ik ga zo mijn jasje en de foto aan ijn schoonouders laten zien, zodat schoonmoe binnenkort met vriend een pak kan kopen.

En wat betreft aankomen/afvallen, dat zal toch wel meevallen? Ik hoor daar altijd zo veel mensen over, maar eerlijk gezegd heb ik de laatste 10 jaar nog niet vaak meegemaakt dat kleding écht niet goed meer zat vanwege meer of minder gewicht.

Dat is ook spannend Kastanjez! Ben benieuwd hoe ze het zullen vinden!

Mijn schoonmoeder gaat ook vandaag met mij mee. Ze is met kopen ook mee geweest samen met mijn ouders. Maar mijn ouders wonen te ver weg om nu weer mee te gaan, dus gaat zij met me mee.

Wat betreft afvallen en aankomen, ik ben de laatste vier jaar erg veel aangekomen door medicijnen en verkeerd eten natuurlijk. Dus ik ben erg dik. Ik ben de laatste paar maanden wel wat afgevallen, maar durfde dus ook weer niet teveel af te vallen want anders past hij niet meer. Maarja net afgelopen week ongesteld geweest en dan heb ik altijd van die vreetbuien, dus voel me nu erg schuldig. ( hoewel het al veel minder is als vroeger ) En daarbij komt dat ik een erg negatief zelfbeeld heb, maar ik heb mezelf voorgenomen om te gaan stralen op onze trouwdag!

Nou een heel betoog over mijn gewicht

Jij ook veel plezier vandaag!
Hey Duffie!

Ik ben ervan overtuigd dat je er prachtig uit gaat zien op je bruidsdag!! Ben je een beetje blij met en in je jurk? Ik voelde me geweldig in de mijne en dat vond ik wel bijzonder. Nu verheug ik me er al vreselijk op dát gevoel ook te hebben op mijn bruiloft en dat wens ik jou ook toe!
Go, tis rustig hier dit weekend. Net als ik een weekend helemaal alleen thuis zit....

En dus dit soort dingen vind, voor diegenen die nog op zoek zijn naar leuke bruidstaarversiering:

Heb het nog nooit op het forum verteld, maar ik werk bij de politie, dus die laatste zou ik wel leuk vinden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven